Odsetki przy zwrocie nadpłaty z zawyżonej faktury za prąd?

Data: 2013-06-17 11:27:06
Autor: anka01
Odsetki przy zwrocie nadpłaty z zawyżonej faktury za prąd?
Hej, Tauron wystawił mi fakturę za prąd na zawyżoną kwotę. Fakturę zapłaciłem w pełnej kwocie, jednocześnie poinformowałem ich o pomyłce i zażądałem zwrotu nadpłaty z odsetkami. Tauron reklamację uznał, kwotę sporną zwróci, ale nie chce wypłacić odsetek domagając się podstawy prawnej.

Czy ktoś podpowie, co mam im odpisać (lub też, że nie mam co się domagać odsetek, oczywiście).

Dzięki, r!

Data: 2013-06-17 23:02:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 17 Jun 2013, anka01@gmail.com wrote:

[...]

  Wysoce prawdopodobne, że nie masz czego się domagać.
  Co do zasady, zapłata należy się z tytułu wyświadczonej usługi, a nie
z tytułu bezpodstawnego żądania: skoro żądanie było bezpodstawne,
można było go nie płacić (z drugiej strony nie ma zakazu dawania
bezzasadnej przedpłaty).
  Jedyną drogą do szukania dziury w powyszym widzę jakby umowa nakazywała
zapłatę ZA FAKTURĘ, ale bez zastrzeżenia że PRAWIDŁOWĄ (lub tożsamego,
w rodzaju "za wyświadczoną dostawę") :D
  Stąd uwaga na początku (o prawdopodobieństwie).
  Marnie widzę.
  Było trzeba im nie płacić :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-18 10:33:13
Autor: Jarek Pudelko
Odsetki przy zwrocie nadpłaty z zawyżonej faktury za prąd?

  Było trzeba im nie płacić :D

A w umowie/regulaminie nie stoi aby, ze wszelkie reklamacje sa rozpatrywane po uprzednim zaplaceniu faktury, ktora zamierzamy reklamowac? :)

--
jarek

Data: 2013-06-18 03:28:45
Autor: Adam Klobukowski
On Tuesday, 18 June 2013 10:33:13 UTC+2, Jarek Pudelko  wrote:

>   Było trzeba im nie płacić :D

A w umowie/regulaminie nie stoi aby, ze wszelkie reklamacje sa rozpatrywane po uprzednim zaplaceniu faktury, ktora zamierzamy reklamowac? :)

W większości przypadków usług abonamentowych jest tak że należy zapłacić część której nie reklamujemy, a pozostałość ewentualnie jak odrzuca naszą reklamację.

AdamK

Data: 2013-06-18 08:35:25
Autor: anka01
On Tuesday, June 18, 2013 10:33:13 AM UTC+2, Jarek Pudelko wrote:
>   Było trzeba im nie płacić :D
A w umowie/regulaminie nie stoi aby, ze wszelkie reklamacje sa  rozpatrywane po uprzednim zaplaceniu faktury, ktora zamierzamy reklamowac? :)

Ano właśnie. Przypomina mi się, że o konieczności najpierw zapłacenia całości, a potem reklamowania poinformowała mnie pracownica infolinii (co przezornie nagrałem).

I teraz: co mam napisać Tauronowi jako podstawę prawną, bo przecież nie napiszę, że brak zwrotu odsetek w sytuacji w której nakazali mi zapłacić również sporną kwotę jest nieuczciwy, raczej się tym nie wzruszą :-)

Data: 2013-06-18 20:38:04
Autor: Robert Tomasik
Odsetki przy zwrocie nadpłaty z zawyżonej faktury za prąd?
Użytkownik <anka01@gmail.com> napisał w wiadomości news:689f5657-35c7-4b17-b404-5827d6e4d759googlegroups.com...

O jakiej to kwocie tu dyskutujemy? Bo to będzie prawdopodobnie kilka złotych.

Natomiast w mojej ocenie nie ma podstaw do żądania wypłacenia odsetek wg przepisów dotyczących zwłoki, bo oni przecież nie mają żadnej zwłoki w uregulowaniu zobowiązania. Można co najwyżej na zasadach ogólnych domagać się naprawienia szkody -jeśli taka nastąpiła.

Odsetki przy zwrocie nadpłaty z zawyżonej faktury za prąd?