Odsetki ustawowe z powództwa adhezyjnego w wyroku czy z automatu?

Data: 2012-07-18 06:42:43
Autor: anu
Odsetki ustawowe z powództwa adhezyjnego w wyroku czy z automatu?
Przepraszam, jeśli się powtarzam - napisałem wiadomość i chyba ją
skasowałem. Chyba...

Mam kilka pytań.

Czy odsetki ustawowe są zawsze naliczanie z automatu? Chodzi o
zadośćuczynienie uzyskane w ramach procesu karnego na podstawie
wniosku adhezyjnego. We wniosku, a więc i wyroku nie było o nich mowy.
Skazany oczywiście do dzisiaj nie zapłacił. Przysługuje mi sama suma z
wyroku czy powiększona o odsetki?

Czy składając wniosek do komornika ponoszę jakieś koszty/ zakładam
jakieś pieniądze? Płatnik jest raczej mało perspektywiczny, więc nie
chcę tracić dodatkowo pieniędzy, których zresztą nie mam za wiele i
nie mam ochoty ich zamrażać/tracić? Jak bardzo mało perspektywiczny
niech świadczy fakt, że wyrok jest z 2007 roku (jest jakieś
przedawnienie?), a suma jak dla mnie niebagatelna, bo 6 tys zł ( z
ewentualnymi odsetkami 9 tys), a mimo tego wyrok odłożyłem do
szuflady.

Warto się w to teraz bawić? Oczywiście jeśli chodzi o sumę to tak, ale
czy przypadkiem nie zyskam pieniędzy, a stracę czas, nerwy i kilkaset
złotych.

Co do dłużnika, znam jego adres sprzed kilku lat,pesel itp, zdaje się
też, że po odsiedzeniu wyroku za mnie, siedział drugi raz, ale zapewne
już wyszedł. Jak mam szczęście, to nie zmienił adresu i być może się
ustatkował i utrzymuje się z uczciwej pracy.

Odsetki ustawowe z powództwa adhezyjnego w wyroku czy z automatu?