Odsetki z 2tys do 7tys przez 5 lat?

Data: 2009-03-06 19:41:32
Autor: henk
Odsetki z 2tys do 7tys przez 5 lat?
Witam
w 2004 roku wziolem z  ROR w PKO 2 tys zlotych, krotko pozniej ruszyla u mnei lawina problemow, interes upadl(nie bede wchodzil w szczegoly), oczywiscie monitowano mnei o splate kredytu,w koncu bank juz sie nei odzywal jak sie przekjonal ze mam statut bezrobotnego bez prawa do zasilku, teraz po latach bank sie odezwal, za pozyczone 2tys. chca obecnei 6710zl , Interesuje mnei jak mozna tak naliczyc odsetki , bo to masakra ..prawie 5 tys odsetek przez 5 lat ? od 2 tys?
Dziekuje za odpowiedz

Data: 2009-03-06 22:20:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "henk" <henkf1@icpnet.pl> napisał w wiadomości news:gorqp0$2kj8$1opal.icpnet.pl...
[...]

Jaki jest czas przedawnienia na kredyty?

Data: 2009-03-07 12:45:52
Autor: SDD
[...]

Odpowiedz znajduje sie pewnie w ToIP i regulaminie :)
Podejrzewam, ze jakies karne odsetki (circa about ponad 20% w skali roku), karne oplaty + zapewne zjawisko kapitalizacji, zwane takze procentem skladanym :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-07 13:16:26
Autor: Arek
Użytkownik henk napisał:
w 2004 roku wziolem z  ROR w PKO 2 tys zlotych, krotko pozniej ruszyla u
[..]

Widziałem gdzieś - ale nie pomnę czy to było orzeczenie SN czy jakaś
mniejsza ranga - że odsetki przedawniają się po 2 latach.
Niestety głowy za to nie dam, ani tego w jakiej to sytuacji były takie przedawnienia, ale może poszukaj na sieci.

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-03-07 18:41:15
Autor: zuczek
Odsetki z 2tys do 7tys przez 5 lat?
To orzeczenie raczej odnosiło się do umowy o dzieło (2-letniego okresu
przedawnienia) i na wielu stronach uzasadnienia zawile tłumaczono, że
odsetki jako świadczenie okresowe mają 3-letni termin przedawnienia ale z
uwagi na swój związek ze świadczeniem głównym przedawniają się nie później
niż to świadczenie - innymi słowy rozważana była kwestia, czy skoro
świadczenie główne ulega wcześniejszemu przedawnieniu możliwe jest dalsze
trwanie zobowiązania ubocznego...