Odsetki z 2tys do 7tys przez 5 lat?

Data: 2009-03-07 13:16:26
Autor: Arek
Odsetki z 2tys do 7tys przez 5 lat?
Użytkownik henk napisał:
w 2004 roku wziolem z  ROR w PKO 2 tys zlotych, krotko pozniej ruszyla u
[..]

Widziałem gdzieś - ale nie pomnę czy to było orzeczenie SN czy jakaś
mniejsza ranga - że odsetki przedawniają się po 2 latach.
Niestety głowy za to nie dam, ani tego w jakiej to sytuacji były takie przedawnienia, ale może poszukaj na sieci.

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-03-07 18:41:15
Autor: zuczek
Odsetki z 2tys do 7tys przez 5 lat?
To orzeczenie raczej odnosiło się do umowy o dzieło (2-letniego okresu
przedawnienia) i na wielu stronach uzasadnienia zawile tłumaczono, że
odsetki jako świadczenie okresowe mają 3-letni termin przedawnienia ale z
uwagi na swój związek ze świadczeniem głównym przedawniają się nie później
niż to świadczenie - innymi słowy rozważana była kwestia, czy skoro
świadczenie główne ulega wcześniejszemu przedawnieniu możliwe jest dalsze
trwanie zobowiązania ubocznego...