Odsiarczanie akumulatora

Data: 2016-01-07 06:14:43
Autor: robert.dublowski
Odsiarczanie akumulatora
Ja mam CTEK MXS 5 z funkcją odsiarczania i co roku taki zabieg w moich akumulatorach (moto, auto) przeprowadzam. Czy pomaga? Pojęcia nie mam. Jakimś większym napięciem traktuje akumulator i elektrolit mocno bulgocze.. Chyba się nie stosuje przy akumulatorach AGM, ale musiałbym sprawdzić w instrukcji ładowarki.

Data: 2016-01-08 17:42:25
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Odsiarczanie akumulatora
Powitanko,

elektrolit mocno bulgocze.

Po takim czyms aku jest do wywalenia - "gotowanie" elektrolitu powoduje odpadniecie pasty Pb/PbO2 z kratek i zwykle zwarcie ich.
Ladowanie bardzo malym pradem powoduje powolne narastanie mas czynnych i o ile nowki sztuki z aku nie zrobi, to moze zywot przedluzyc o jakis czas. Maly prad to tak setne czesci C. Daje sie tak reanimowac nawet wyladowane aku NiMH/NiCd, ale jesli przywroci sie tym 1/10 pierwotnej pojemnosci, to bardzo dobry wynik.
Ogolnie ratowanie aku rozladowanego ponizej pewnej wartosci V na cele, to pranie papieru toaletowego. Jesli sie uda uruchomic pojazd, to jest to szansa od Opatrznosci by pojechac... po nowy akumulator;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Odsiarczanie akumulatora