Odsiarczanie akumulatora

Data: 2016-01-07 15:36:14
Autor: Czesław Wiśniak
Odsiarczanie akumulatora

Kolega ma Ring SmartCharge 8 model RESC8:

http://zapsznajder.republika.pl/instrukcja_prostownika.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=hJmYVP3rkwk

Czy takie coś rzeczywiście jest w stanie nieco poprawić działanie akumulatora na funkcji automatycznego odsiarczania?

Jakieś dwa lata temu ze zwykłego prostownika mój akumulator ładował się wyraźnie dłużej, niż teraz - wygląda, że już nie ma pojemności. Czasami przez kilkanaście dni jeżdżę tylko na krótkich trasach (3 do 4 km) i biedak nie może się w aucie doładować.

A jeśli nie sprzęt taji, jak podałam, co co kupić, aby móc odsiarczyć akumulator?
Byłyby jeszcze dwa w przyczepce kempingowej i kolejny u brata.

Czasem takie ładowarki są w stanie trochę pomóc, uruchamiając program "odsiarczania" ale tylko wtedy jeśli akumulator ma niskie napięcie, czyli jest wyładowany i kryształy siarczanów są małe. Tam jest napisane.
Ile lat ma ten akumulator? Czy masz dostęp do elektrolitu, żeby sprawdzić gęstość po naładowaniu?
Tak czy inaczej dobrą ładowarkę warto mieć, niekoniecznie z dużym prądem ładowania, bo cena wtedy idzie w górę.

Data: 2016-01-07 06:54:49
Autor: cosinus.lu2012
Odsiarczanie akumulatora
W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 15:36:21 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Czasem takie ładowarki są w stanie trochę pomóc, uruchamiając program "odsiarczania" ale tylko wtedy jeśli akumulator ma niskie napięcie, czyli jest wyładowany i kryształy siarczanów są małe. Tam jest napisane.

Czyli przed uruchomianiem automatu odsiarczania, należałoby akumulator rozładować do dopuszczalnego minimum?

Ile lat ma ten akumulator? Czy masz dostęp do elektrolitu, żeby sprawdzić gęstość po naładowaniu?

Centra Futura, coś ok. 54Ah.
Ma "czapkę", ale z gwizdkami. Pisze, żeby nie otwierać, bo grozi całkowitym zniszczeniem. Więc nie siłowałam się. Wygląda, że coś mocno trzyma, i to nie tylko odpowietrzniki.
Starsze Centry miały czapkę, ale zdejmowaną, zintegrowaną z koreczkami. Tam nie było problemu.

Tak czy inaczej dobrą ładowarkę warto mieć, niekoniecznie z dużym prądem ładowania, bo cena wtedy idzie w górę.

Szkolna wiedza mówi, że im mniejszy prąd ładowania, tym lepiej dla akumulatora. Oraz, żeby nie przekraczać prądu 1/10 pojemności.

Kolega, który ma ten prostownik, ma akumulatory już ponad 10-letnie. Mówi, że profilaktycznie raz na jakiś czas podpina akumulator. Może to rzeczywiście działa? Ale on jest po ogólniaku, a ja po technikum ;)

Pozdrawiam.
Jolka

Data: 2016-01-07 16:07:52
Autor: Czesław Wiśniak
Odsiarczanie akumulatora
W dniu 07.01.2016 o 15:54, cosinus.lu2012@gmail.com pisze:
[...]

Tak.

[...]

Jeśli wieko jest zgrzane wibracjami to można tylko rozwiercić miejsca tam gdzie normalnie są korki, a potem zakleić jakąś dobra taśmą, albo dobrać zaślepki.

[...]

Duży ciągły prąd nie wpływa korzystnie na trwałość ale też nie ma co robić z tego tragedii. Kiepsko jest wtedy gdy aku się przeładuje ale "inteligentne" ładowarki do tego nie dopuszczają.

Kolega, który ma ten prostownik, ma akumulatory już ponad 10-letnie. Mówi, że profilaktycznie raz na jakiś czas podpina akumulator. Może to rzeczywiście działa? Ale on jest po ogólniaku, a ja po technikum ;)

Dobrze robi.
Tu ładnie widać stan płyt:
http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-elektryczny/211-regeneracja-zasiarczanionego-akumulatora

Odsiarczanie akumulatora