|
Data: 2012-08-31 17:23:09 |
Autor: Liwiusz |
Odstąpenie od umowy z powodu niezgodn ości towaru z umową |
W dniu 2012-08-31 17:15, live_evil pisze:
Nabyłem w sklepie internetowym laptopa, który jak się okazało ma wadę
fabryczną - nie działa podświetlenie matrycy.
Z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wynika, że:
"Art.8.4. [...] lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo *odstąpić od umowy*"
Właśnie czym są owe "znaczne niegodoności"? Czy fakt, że wyjeżdżam
daleko i na długo i potrzebuje sprawnego laptopa na już oraz laptop po
wymianie/naprawie nie będzie mi potrzebny, bo mnie zwyczajnie w Polsce
nie będzie jest taką niedogodnością? Czy wystarczy moje oświadczenie, że
będzie mnie narażać na znaczne niedogodności?
Jak to w praktyce wyglÄ…da?
Znaczne niedogodności to zbyt droga naprawa, nadmierny czas oczekiwania na części, raczej nie to, że ty sam laptopa nie potrzebujesz w przyszłości.
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2012-08-31 17:26:31 |
Autor: dK |
Odstąpenie od umowy z powodu niezgodności towaru z umową |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k1qksj$l46$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-08-31 17:15, live_evil pisze:
Nabyłem w sklepie internetowym laptopa, który jak się okazało ma wadę
fabryczną - nie działa podświetlenie matrycy.
Z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wynika, że:
"Art.8.4. [...] lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo *odstąpić od umowy*"
Właśnie czym są owe "znaczne niegodoności"? Czy fakt, że wyjeżdżam
daleko i na długo i potrzebuje sprawnego laptopa na już oraz laptop po
wymianie/naprawie nie będzie mi potrzebny, bo mnie zwyczajnie w Polsce
nie będzie jest taką niedogodnością? Czy wystarczy moje oświadczenie, że
będzie mnie narażać na znaczne niedogodności?
Jak to w praktyce wyglÄ…da?
Znaczne niedogodności to zbyt droga naprawa, nadmierny czas oczekiwania na części, raczej nie to, że ty sam laptopa nie potrzebujesz w przyszłości.
Zbyt droga naprawa to raczej niedogodność dla sprzedajacego, a raczej serwisu. Podobnie czas oczekiwania na części, bo jak nie zostanie naprawiony na czas to są inne .. przepisy :)
Natomiast to, że klient musi kupić drugi bo mu akurat teraz jest sprawny niedogodnością moze być i to znaczną bo i kosztowną.
dK
|
|