OdstÄ…pienie od umowy deweloperskiej

Data: 2014-11-26 16:42:11
Autor: fifak
OdstÄ…pienie od umowy deweloperskiej
We wczesnej fazie budowy budynku podpisałem umowę deweloperską, niestety po pół roku przekonałem się że mieszkanie wygląda inaczej niż to sobie wyobrażałem a właściwie trafiłem po prostu na lepszą ofertę w innym rejonie.

Płatności były takie: 20% gotówką po podpisaniu i 80% po oddaniu mieszkania.

Na razie wpłaciłem te 20%...

Czy mogę odstąpić od umowy deweloperskiej?
Czy i jakie koszta poniosÄ™?

Data: 2014-11-26 10:58:53
Autor: Kris
Odst±pienie od umowy deweloperskiej
Tak na marginesie:my¶la³em ¿e czasy kupowania dziury w ziemi minê³y.
Przecie¿ teraz mo¿na przebieraæ w gotowych mieszkaniach.

Data: 2014-11-26 20:11:27
Autor: Liwiusz
OdstÄ…pienie od umowy deweloperskiej
W dniu 2014-11-26 19:58, Kris pisze:
Tak na marginesie:myślałem że czasy kupowania dziury w ziemi minęły.
Przecież teraz można przebierać w gotowych mieszkaniach.

Można też przebierać w dziurach pocenie kilkaset zł/m2 mniejszej.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-26 21:11:24
Autor: cef
W dniu 2014-11-26 o 20:11, Liwiusz pisze:
[...]

Widaæ, ¿e ludzie nisko ceni± swoje zdrowie.

Data: 2014-11-26 21:32:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-26 21:11, cef pisze:
[...]

Widać, że ludzie nisko cenią swoje zdrowie.

Kibord warior ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-11-27 20:29:45
Autor: fifak
Odst±pienie od umowy deweloperskiej
W dniu 2014-11-26 19:58, Kris pisze:
Tak na marginesie:my¶la³em ¿e czasy kupowania dziury w ziemi minê³y.
Przecie¿ teraz mo¿na przebieraæ w gotowych mieszkaniach.

jak jest atrakcyjna inwestycja to po wybudowaniu najlepsze mieszkania s± ju¿ sprzedane

mnie nie interesuje byle box mieszkalny tylko atrakcyjne lokum o konkretnych parametrach

Data: 2014-11-30 06:03:27
Autor: KRZYZAK
Odst±pienie od umowy deweloperskiej
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 20:29:46 UTC+1 u¿ytkownik fifak napisa³:
jak jest atrakcyjna inwestycja to po wybudowaniu najlepsze mieszkania s± ju¿ sprzedane

To mo¿e znajd¼ chêtnego na to lokum i jeszcze zarobisz?

Data: 2014-11-30 15:26:06
Autor: pepe
Odst±pienie od umowy deweloperskiej
KRZYZAK <krzyzakov@gmail.com> typed:
[...]

Po co sie wysilasz *Tumoku*, nie o to pytal fifak

Data: 2014-11-30 15:36:41
Autor: Kris
Odst±pienie od umowy deweloperskiej
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 20:29:46 UTC+1 u¿ytkownik fifak napisa³:

jak jest atrakcyjna inwestycja to po wybudowaniu najlepsze mieszkania s± ju¿ sprzedane

Jak takie atrakcyjne to sprzedaz bez problemu i nowej dziury w ziemiszukaj.

Data: 2014-11-26 17:16:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-26 16:42, fifak pisze:
[...]

Pokaż skan umowy, to podyskutujemy.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-26 17:59:44
Autor: fifak
OdstÄ…pienie od umowy deweloperskiej

Czy mogę odstąpić od umowy deweloperskiej?
Czy i jakie koszta poniosÄ™?

Pokaż skan umowy, to podyskutujemy.

acha czyli jeżeli w dziale o rozwiązaniu umowy nie ma jakiś zapisów które na to pozwalają to nie mogę rozwiązać?

bo jedyne zapisy mówiące o tym to:
-przed upływem 30 dni od podpisania
-przy wzroście vat na budowlane materiały
-gdy nie zapłacę drugiej raty
-gdy nie stawie sie do odbioru mieszkania

Data: 2014-11-26 18:15:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-26 17:59, fifak pisze:

[...]

Z tego co widać zawsze możesz od umowy odstąpić - choćby przez
niestawienie siÄ™ do odbioru mieszkania.

Jednak patrząc w umowę trzeba zobaczyć co dalej:

- odzyskujesz dotychczasową wpłatę
- wpłata przepada
- wpłata przepada + jeszcze jakieś kary.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-26 19:54:14
Autor: fifak
[...]

jest taki punkt:

"w przypadku odstąpienia od niniejszej umowy deweloperskiej przez dewelopera bank wypłaci stronie nabywającej zgromadzone środki na jej żądanie pod warunkiem przedłożenia deweloperowi przez stronę nabywającą oświadczenia sporządzonego w formie pisemnej z notarialnie poświadczonymi podpisami strony nabywającej zawierającego zgodę na wykreślenie roszczenia o przeniesienie własności nieruchomości z księgi wieczystej XXXX przy czym po otrzymaniu sporządzonego w formie pisemnej oświadczenia dewelopera o odstąpieniu od umowy deweloperskiej bank zwróci się niezwłocznie do strony nabywającej o zajęcie w formie pisemnej stanowiska co do pozostawienia bądź wypłaty środków"

Data: 2014-11-26 20:11:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-11-26 19:54, fifak pisze:

[...]

"w przypadku odstÄ…pienia od niniejszej umowy deweloperskiej przez
dewelopera

To nas nie interesuje.

--
Liwiusz