Odst膮pienie od umowy zawartej przez inte rnet [umowa hostingu]

Data: 2010-11-19 17:54:18
Autor: KonKomp
Odst膮pienie od umowy zawartej przez inte rnet [umowa hostingu]
Witam,

Kilka dni temu zawar艂em umow臋 na dostarczanie hostingu ze stron膮 ovh.pl. Niestety support by艂 tak tragiczny, 偶e na m贸j problem techniczny odpowiedzieli dopiero po 3 dniach jak im napisa艂em 偶e odst臋puj臋 od umowy.

Z tego co si臋 orientowa艂em mog臋 w ci膮gu 10 dniu odst膮pi膰 od umowy zawartej na odleg艂o艣膰 (zgodnie np. z tym artyku艂em: http://di.com.pl/porady/33876,0,Czy_zawsze_mozna_odstapic_od_umowy_zawartej_na_przez_internet.html) jednak w odpowiedzi na powo艂anie si臋 na ten artyku艂 dosta艂em odpowied藕:

"
Artyku艂 kt贸ry Pan przytoczy艂 dotyczy produkt贸w zwracanych w nienaruszonym stanie.
Pan natomiast zalogowa艂 si臋 na serwer, u偶ywa艂 go, wi臋c serwer nie jest "nienaruszony".
Dlatego nie mo偶e otrzyma膰 Pan ca艂o艣ci op艂aconych kwot, ale jedynie abonament za niewykorzystany okres.
"

Czy jest to prawda? Faktem jest 偶e stara艂em si臋 u偶ytkowa膰 serwer przez kilka dni (wrzuci艂em tam oprogramowanie i chcia艂em zobaczy膰 jak dzia艂a), jednak偶e nigdy go nie wykorzystywa艂em w spos贸b komercyjny tylko testowa艂em czy wszystko dzia艂a. Znalaz艂em 3 problemy z kt贸rymi si臋 nie mog艂em upora膰 i w贸wczas napisa艂em do supportu technicznego z pro艣b膮 o rozwi膮zanie.

Wg mnie tylko w taki spos贸b (sprawdzaj膮c jak dzia艂a) mog臋 stwierdzi膰 偶e jest co艣 nie tak i odst膮pi膰 od umowy.

Dodatkowo odinstalowa艂em wszystkie programu, usun膮艂em kod i bazy danych, usun膮艂em u偶ytkownik贸w i przywr贸ci艂em pierwotn膮 konfiguracj臋.

W zwi膮zku z tym czy mog臋 偶膮da膰 pe艂nej kwoty zwrotu, czy jednak OVH ma racj臋 i gdy pierwszy raz si臋 zalogowa艂em to ju偶 "u偶y艂em go, wi臋c serwer nie jest "nienaruszony" i nie mog臋 ubiega膰 si臋 o zwrot ca艂ej kwoty?

Z g贸ry dzi臋kuj臋 za odpowiedzi lub wskazanie jaki艣 link贸w do artyku艂贸w

Pozdrawiam,
Konki

Data: 2010-11-19 18:12:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.11.2010 17:54, KonKomp pisze:

[...]

Totalne brednie. 呕e niby 贸w wirtualny serwer si臋 zu偶y艂 i teraz jest
zniszczony twoj膮 tre艣ci膮?

Oszu艣ci i kanciarze - ot co.

Data: 2010-11-19 18:22:40
Autor: KonKomp
W dniu 2010-11-19 18:12, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Dok艂adnie to samo mi przysz艂o do g艂owy, ale niestety nie jestem prawnikiem i nie mam 偶adnego artyku艂u kt贸ry by to potwierdzi艂 :-(

Dopiero po zapodaniu im artyku艂u do kt贸rego link wrzuci艂em w poprzednim po艣cie zgodzili si臋 zwr贸ci膰 cz臋艣膰 kasy, do tej pory twierdzili 偶e nic mi si臋 nie nale偶y. Tak偶e staram si臋 dr膮偶y膰 temat dalej bo tak samo uwa偶am jak szanowny pan Andrzej. Tylko potrzebne mi co艣 mocniejszego ni偶 moja interpretacja tego artyku艂u ...

Pozdrawiam,
Konki

Data: 2010-11-20 10:56:11
Autor: Icek
> [...]
> abonament za niewykorzystany okres.

Totalne brednie. 呕e niby 贸w wirtualny serwer si臋 zu偶y艂 i teraz jest

a moze kupujacy nie jest konsumentem ? a blondynka w biurze wys艂a艂a
standardow膮 odpowied藕 ale co艣 si臋 jej pomyli艂o ?

Icek

Data: 2010-11-19 20:39:16
Autor:
Odst膮pienie od umowy zawartej przez internet [umowa hostingu]
1. Jaki by艂 cel zakupu serwera? Mia艂a na tym chodzi膰  komercyjna witryna? Nie pytam co robi艂e艣, tylko o *cel* zakupu.
2. Je艣li jeste艣 konsumentem to i tak prawo do rezygnacji nie przys艂uguje przy umowach o charakterze ci膮g艂ym (art. 5.1 ustawy). A ta wg mnie jest takow膮.

Data: 2010-11-19 21:45:33
Autor: KonKomp
W dniu 2010-11-19 20:39, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
[...]

1. Kupi艂em serwer aby przenie艣膰 stron膮 sp贸艂ki z obecnego hostingu na nowy bardziej wydajny. Mia艂a tam chodzi strona sp贸艂ki www.carecash.pl (czyli wg mojego rozumienia komercyjna)

2. Charakteru ci膮g艂ego wg mojego rozumowania nie by艂o, bo wykupi艂em i pr贸bowa艂em przenie艣膰 moj膮 stron臋. Nie uda艂o si臋, przez 3 dni nie odpowiadali na moje zg艂oszenia problemu technicznego wi臋c chc臋 zrezygnowa膰 i poszuka膰 czego艣 innego (ju偶 mam upatrzony inny hosting)

Pozdrawiam,
Konki

Data: 2010-11-19 22:07:19
Autor:
[...]

Na jakiej podstawie chcia艂e艣 wi臋c odstapi膰 od umowy? Konsumentem nie jeste艣, z ustawy o ochronie niektorych praw konsument贸w skorzysta膰 nie mo偶esz. Masz inn膮 podstaw臋 swojego 偶膮dania?

Data: 2010-11-20 17:08:01
Autor: KonKomp
W dniu 2010-11-19 22:07, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:

[...]

A czym jestem je偶eli nie konsumentem? Nie bardzo rozumiem

/Konki

Data: 2010-11-20 10:17:09
Autor: witek
On 11/20/2010 10:08 AM, KonKomp wrote:
A czym jestem je偶eli nie konsumentem? Nie bardzo rozumiem

jeszcze mo偶esz by膰 przedsi臋biorc膮.

Data: 2010-11-20 20:04:10
Autor: KonKomp
W dniu 2010-11-20 17:17, witek pisze:
On 11/20/2010 10:08 AM, KonKomp wrote:
A czym jestem je偶eli nie konsumentem? Nie bardzo rozumiem

jeszcze mo偶esz by膰 przedsi臋biorc膮.

Wykupi艂em hosting w imieniu sp贸艂ki. Czy to zmienia posta膰 rzeczy w sprawie odst臋pstwa od umowy? Na prawie si臋 nie znam, ale wg mnie nie powinno to mie膰 znaczenia ...

/Konki

Data: 2010-11-20 21:10:10
Autor: Micha艂 Pysz
[...]

Ma znaczenie.
Jako 'firma' nie masz prawa do zerwania umowy w ci膮gu 10 dni. Tak wi臋c ciesz si臋, 偶e chc膮 Ci cokolwiek zwr贸ci膰 i bierz zanim si臋 zorientuj膮, 偶e nie musz膮 :-)

mp.

Data: 2010-11-21 03:18:57
Autor: mvoicem
(11/20/2010 08:04 PM), KonKomp wrote:
[...]

Oczywi艣cie 偶e jeste艣. Klienci dziel膮 si臋 na konsument贸w i profesjonalist贸w (tak z grubsza rzecz bior膮c). Ty wyst膮pi艂e艣 jako profesjonalista.

Konsument to taki biedny 偶uczek z ulicy, co nic nie wie, nic nie umie, ka偶dy na niego czycha i ustawodawca si臋 nad nim z trosk膮 pochyla.

Profesjonalista z za艂o偶enia umie sam ukszta艂towa膰 sobie stosunki z kontrahentami i pa艅stwo si臋 do jego um贸w nie wtrynia.

p. m.

Odst膮pienie od umowy zawartej przez inte rnet [umowa hostingu]