Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży

Data: 2010-12-29 21:42:44
Autor: Czesławek
Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży
Witam,
Ponieważ sprzedawca nie zdołał doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową w terminie trzech miesięcy (sic!!!) to odstąpiłem od tej umowy. O tym fakcie poinformowałem pisemnie sprzedawcę a następnie zakupiłem nowy towar takiego samego rodzaju.

Niestety sprzedawca nie uznał mojego odstąpienia od umowy i nadal próbował naprawić towar, co mu się podobno udało zrobić dopiero dwa tygodnie po odstąpieniu przeze mnie od umowy.

W chwili obecnej zdążyłem już wymienić kilka listów ze sprzedawcą i on nadal uważa, że powinienem odebrać naprawiony towar. W związku z tym nie widzę już możliwości polubownego załatwienia tej sprawy.

Do jakiego sądu mogę wnieść sprawę o uznanie mojego odstąpienia od umowy za skuteczne i zasądzenie od sprzedawcy zwrotu kosztów zakupu tego towaru? Czy może to być e-sąd? Jeśli nie to czy powinienem z pozwem wystąpić do sądu w miejscu mojego miejsca zamieszkania czy w miejscu siedziby sprzedawcy?

Jakie uprawnienia w kwestii roztrzygania takich sporów ma UOKiK? Czy może on wnieść pozew do sądu w moim imieniu?

Z góry dziękuję za Wasze porady.
Czesławek

Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży