Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?

Data: 2010-08-13 03:31:11
Autor: moje_przedmioty
Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?

Użytkownik "koleszka" <koleszka0@onet.eu> napisał w wiadomości news:3a140faa-dfeb-4ed1-9bd2-1af522ef528aq22g2000yqm.googlegroups.com...
Plagą na naszych drogach jest to, że jadą sobie po dwa-trzy TIR-y
jeden za drugim, przyklejone zderzak w zderzak. Czy im tak wolno? Nie
ma czym się chwalić, ale sam doświadczyłem niedawno sytuacji
niezamierzonego wyprzedzania dwóch TIR-ów jednocześnie.

Podejmując manewr wyprzedzania, po wyjściu z łuku drogi na prostą,
widziałem tylko jednego TIR-a. Jak to kur.... możliwe??
Na łuku najprościej dostrzec co sie dzieje z przodu.
Może powinieneś odwiedzić okulistę a dopiero później szukać winy u innych??
Zrobiłem setki tysięcy kilometrów i nigdy mi sie nie zdarzyło żeby jadać za tirem nie wiedzieć czy przed nim coś jeszcze jedzie.
Chłopie nie rób scen!!!!

Data: 2010-08-12 21:24:57
Autor: witek
moje_przedmioty wrote:
[...]

czemu założyłeś, że to był łuk "po wewnętrznej" :)

Data: 2010-08-13 10:20:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 13 Aug 2010, moje_przedmioty wrote:

Na łuku najprościej dostrzec co sie dzieje z przodu.

  Uhm... znaczy pasażer dobrze widzi, na łuku w prawo.
  Kierowca niekoniecznie.

Może powinieneś odwiedzić okulistę

  On czy jego pasażer? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-13 02:30:40
Autor: koleszka
On 13 Sie, 10:20, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

On Fri, 13 Aug 2010, moje_przedmioty wrote:
> Na łuku najprościej dostrzec co sie dzieje z przodu.

  Uhm... znaczy pasażer dobrze widzi, na łuku w prawo.
  Kierowca niekoniecznie.

To był łuk w prawo właśnie.

Błąd rzeczywiście popełniłem chyba szkolny. Nie pamiętam dokładnie, w
którym momencie zauważyłem tego drugiego TIR-a. Jednak tak jak
sugerowałeś Ty i przedmówcy, pewnie błędnie założyłem, że za nim
_musi_  być wolne miejsce. Prawo jazdy mam od kilkunastu lat, często
wyprzedzam, ale nigdy, przenigdy nie spotkałem się jeszcze z aż tak
małym odstępem pomiędzy TIR-ami.

Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi i sugestie.

k.

Data: 2010-08-13 09:58:55
Autor: Massai
to regulują?
koleszka wrote:

>   Kierowca niekoniecznie.
> To był łuk w prawo właśnie.

Błąd rzeczywiście popełniłem chyba szkolny. Nie pamiętam dokładnie, w
którym momencie zauważyłem tego drugiego TIR-a.

Powiedzmy sobie szczerze - jeśli drugiego tira nie zauważyłeś od razu
po wyskoczeniu na lewy pas, to znaczy że zacząłeś wyprzedzać JESZCZE na
łuku.
Tylko w takiej sytuacji cały kolejny tir mógłby Ci się schować przed
tym pierwszym.
A wyprzedzanie na łuku... to wiesz, zbytnio zgodne przepisami nie jest.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-13 03:21:44
Autor: koleszka
On 13 Sie, 11:58, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:

Powiedzmy sobie szczerze - jeśli drugiego tira nie zauważyłeś od razu
po wyskoczeniu na lewy pas, to znaczy że zacząłeś wyprzedzać JESZCZE na
łuku.

Na wyjściu z łuku, czyli praktycznie już na prostej. Drugi pojazd
zobaczyłem oczywiście nieco wcześniej, będąc już na lewym pasie.. Gdy
jednak doszło do konieczności zjechania po wyprzedzeniu, to dopiero
wtedy było widać odstęp pomiędzy nimi.

Dosłownie wczoraj czytałem o podobnym przypadku, gdy to ktoś passatem
wpakował się pomiędzy takie dwa TIR-y. Ten drugi, z przodu zaczął w
międzyczasie hamować (aby passat zdążył jego też wyprzedzić) więc ten
się w niego wbił, a ten z tyłu go pod niego wepchnął. Nie znam jednak
szczegółów tamtej sprawy. Wiem tylko, że też był dość mały odstęp
pomiędzy tymi TIR-ami.

k.

Data: 2010-08-14 02:37:01
Autor: Michał Stępień
koleszka <koleszka0@onet.eu> wrote:

[...]

Praktycznie to ty byłeś na łuku. Tylko tak albo twoją ślepotą
można tłumaczyć fakt, iż nie znałeś sytuacji zanim zacząłeś
manewr wyprzedania. Pisze, że dużo jeździsz. Jak jeździsz to zacznij
myśleć a nie jechać a'la zombiak.

Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?