Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?

Data: 2011-10-17 21:15:46
Autor: dorato
Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?
Witam
Czeka mnie trochę jazdy przez tereny zalesione. Czy znacie jakieś sprawdzone środki do odstraszania zwierząt? Widziałem reklamę jakiś gadzetów do montowania z przodu samochodu które ponoć emitują dzwieki odstraszające zwierzeta z dużej odległości. Ma ktoś jakies doświadczenia?

Data: 2011-10-17 13:21:26
Autor: koziel
Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?
On 17 Paź, 21:15, "dorato" <b8721...@klzlk.com> wrote:
Witam
Czeka mnie troch jazdy przez tereny zalesione. Czy znacie jakie sprawdzone
rodki do odstraszania zwierz t? Widzia em reklam jaki gadzet w do
montowania z przodu samochodu kt re pono emituj dzwieki odstraszaj ce
zwierzeta z du ej odleg o ci. Ma kto jakies do wiadczenia?

mam doswiadczenia: swego czasu (~2lata wstecz) zakupilem pare i
zamontowalem wg wskazowek. Noc, las - a ja sune lasem +/- 80km / h, bo
podobno powyzej 60 sie "uaktywnialy". I tak sie uaktywnily, ze 2 dziki
mi przez droge przebiegly na odleglosc 5m od auta. Takze nie wierz w
te bajki ;-)

Pozdrawiam,
Emil.

GG: 5767314
http://otomoto.pl/peugeot-206-zarejestrowany-zadbany-C21015595.html

Data: 2011-10-17 19:48:50
Autor: kogutek
dorato <b8721613@klzlk.com> napisał(a):
[...]
Mocz tygrysa szablozębnego w spryskiwacz. --

Data: 2011-10-17 21:20:34
Autor: Przemysław Czaja
Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?

Użytkownik "dorato"

środki do odstraszania zwierząt?

A sio! Do budy! HuuuHuuu!

Data: 2011-10-17 21:23:15
Autor: glang
[...]

2 razy walnąłem jelenia.
widziałem wiele takich wypadków
nigdy w terenach zalesionych  :)
pzdr
GL

Data: 2011-10-17 21:40:25
Autor: dorato
[...]

Ja też widziałem i słyszałem o zderzeniach z łosiem - dużo bardziej dramatycznych w skutkach.

Data: 2011-10-17 22:04:21
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  dorato pisze tak:

Ja też widziałem i słyszałem o zderzeniach z łosiem - dużo bardziej dramatycznych w skutkach.

Uderzyłem w dzika i odtąd moim środkiem zapobiegawczym jest nie jeżdzenie w nocy.

Wazelina dla tego kto ogrodził drogę Olsztyn Spręcowo co prawda po szkodzie (zderzenie z łosiem) ale zawsze coś.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2011-10-17 22:33:14
Autor: to
Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?
begin dorato
[...]

Ksenony dobrze odstraszają. Nie żartuję. I pewnie jeszcze głośny wydech.

Data: 2011-10-17 22:51:24
Autor: Marek Dyjor
dorato wrote:
[...]

może puszki po konserwach przywiązane do haka holowniczego?

Data: 2011-10-18 00:21:58
Autor: Deflegmator
Dnia Mon, 17 Oct 2011 21:15:46 +0200, dorato napisał(a):

[...]

Na kolei to się sprawdza. Jakieś ryki konających zwierząt z głośnika.
Odstrasza jelonki/inne łagodne stworki, chociaż podobno przyciąga
padlinożerców i drapieżniki. Tyle, że jest zamontowane przy torowisku na
stałe i działa z wyprzedzeniem - na kilkaset metrów przed pędzącym
pociągiem. Co do samochodu - to nie ma sensu. Musiałoby napierdalać ze 200
dB. Już lepiej orurowanie antykangurowe jak australijskie terenówki z
interioru sobie zamontuj. :) I niech stopa Twa nie dotknie hamulca. :)

Data: 2011-10-18 08:24:30
Autor: spider
W dniu 2011-10-17 21:15, dorato pisze:
[...]

Może kiedyś wymyślą coś na kształt radaru wykrywającego promieniowanie podczerwone :) Zawsze to by była jakaś informacja że kilka m od drogi czai się jakiś większy zwierz.

Data: 2011-10-18 16:53:17
Autor: dorato
Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?
Może kiedyś wymyślą coś na kształt radaru wykrywającego promieniowanie podczerwone :) Zawsze to by była jakaś informacja że kilka m od drogi czai się jakiś większy zwierz.

Biorąc pod uwagę rozpowszechnienie kamer na podczerwień do monitoringu to nie jest wcale bardzo futurystyczny pomysł.

Data: 2011-10-18 13:54:43
Autor: WS
On 18 Paź, 16:53, "dorato" <b8721...@klzlk.com> wrote:
> [...]

Biorąc pod uwagę rozpowszechnienie kamer na podczerwień do monitoringu to
nie jest wcale bardzo futurystyczny pomysł.

.... i tak zakaza uzywania, bo kazdego polujacego miska wykryje ;)

WS

Data: 2011-10-18 22:06:53
Autor: Marek Dyjor
dorato wrote:
[...]

tja   sprawdź ile kosztuja kamery IR termiczne

Data: 2011-10-18 19:45:59
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  spider pisze tak:

Może kiedyś wymyślą coś na kształt radaru wykrywającego
promieniowanie podczerwone :) Zawsze to by była jakaś informacja
że kilka m od drogi czai się jakiś większy zwierz.

Jestem za inżynierią genetyczną i projektem Świecacy Dzik.
Kolor świecenia możemy jeszcze przedyskutować ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2011-10-18 19:02:37
Autor: Tomasz Pyra
[...]

AFAIK żadne tego typu cuda nie działają - samochód jest dość głośny, a większość zwierząt ma całkiem dobry słuch.
Jeżeli mimo to wybiegają na jezdnię, to żaden pomniejszy gwizdek ich do tego nie zniechęci.

Odstraszacze zwiarząt - co polecacie?