Odsypiacie?

Data: 2009-06-06 23:30:43
Autor: ra9om1ak
Odsypiacie?
Uzytkownik wrote:
Tak niesmialo zakladam ten temat, bo nie widze grama wpisu na temat
nocnych zmagan w finalach NBA. Wszyscy odsypiaja, czy cos?

1. Howard gra zle. Magic jeszcze gorzej. Howard to w sumie nie gra, 6 rzutow w meczu ?
2. Strasznie komentatorzy chwala Gortata - zasluguje na to.
3. Podwajanie, potrajanie Lakersow na Howardzie - mistrzostwo.
4. Z calym szacunkiem dla Bryanta i jego paru udanych rzutow w tloku, czy tam z faulem. Po 2 udanych akcjach nastepne 3 na sile, przez rece. Do MJ nawet nie ma co porownywac, to strata czasu. Bryant po prostu gra duzo glupiej. Nie pamietam, zeby MJ gral tak debilnie rzucajac 5-7 razy z rzedu i pudlujac.
5. Z Nelsonem Magic graja lepiej niz z Alstonem, wiec trenejro Magic bardziej robi za psychologa, niz mowi prawde ("Nie mam takze dylematu, kogo do niej wystawic. Pozycja Rafera nie jest zagrozona" - za probasketem). Ja bym tez nie mial. Nelson w s5.
6. Odom i jego walka na tablicach - bezcenna.

Teraz cyferkowcy.

--
ra9om1ak
ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

Data: 2009-06-07 01:53:56
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
ra9om1ak pisze:

[...]

I to jest w艂a艣nie kapitalny przyk艂ad, dlaczego obserwacja przegrywa z analiz膮 statystyczn膮.

Bryant w tegorocznych p-o ma FG% .466. .341 za trzy. Jest to dwunasty sezon Bryanta w NBA. Jordan w swoim dwunastym sezonie rzuci艂 w p-o .456 i .194 za trzy. W meczu z Magic Bryant mia艂 celno艣膰 z gry .471.

No sorry, Winnetou, ale zimne liczby dowodnie pokazuj膮, 偶e Jordan pud艂owa艂 wi臋cej.

Czy rzuca艂 mniej? W trakcie kariery zagra艂 179 mecz贸w p-o i odda艂 4497 FGA. 4497. 艢rednio 25 na mecz. 艢rednie USG% z kariery w p-o wynosi艂o dla Jordana 35,6%.

Bryant ma 艣redni膮 w p-o 20 FGA na mecz. No dobra, ale na pocz膮tku by艂 drug膮 strzelb膮. Fajnie, w zesz艂ym i w tym sezonie odda艂 w p-o najwi臋cej FGA z wszystkich graczy. W zesz艂ym uzbiera艂o si臋 tego 22 na mecz, w tym 22,5. USG% z kariery 30,2%. W zesz艂ym sezonie 33%, w tym 32,5%.

Ja wiem, Ty _WIDZISZ_ lepiej i 偶adne liczby nie s膮 Ci potrzebne. Ino problem w tym, 偶e zmys艂y s膮 zawodne, zw艂aszcza gdy przychodzi do oceniania rzeczy tak nieuchwytnej, jak cz臋sto艣膰 jakiego艣 konkretnego zdarzenia w du偶ej populacji. St膮d nieodporno艣膰 homo sapiens na totolotka, ruletk臋 itp.

Zmys艂y k艂ami膮. Liczby m贸wi膮 prawd臋.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-07 02:14:55
Autor: ra9om1ak
Odsypiacie?
Tomasz Radko wrote:
ra9om1ak pisze:

[...]

Kapitalny przyklad na NIC. No, moze na brak czytania ze zrozumieniem.

[...]

Nastepne bzdury, pomijajac suche fakty w postaci cyferek. Po kiego porownujesz 12 sezony, jak mi chodzilo o akcje z 5-7 kolejnymi rzutami ? Skoro tak lubisz cyfry, to znajdz odpowiednie dane dot. np. w ilu meczach MJ mial serie 7 niecelnych rzutow z rzedu, a w ilu Bryant. Eeee...nie da sie ? No masz. Oby sie dalo.

[...]

Faktycznie  _WIDZE LEPIEJ_.

_CZY JA MOWILEM O PLAY-OFFS_ ?

Mowilem, ze nigdy nie ogladalem meczy MJ - a wybacz, ale ogladalem ich wiecej niz 3 - zeby tak debilnie ciskal 5-8 akcji z rzedu - nawet zacytuje poprzedniego posta - "Nie pamietam, zeby MJ gral tak debilnie rzucajac 5-7 razy z rzedu i pudlujac".

Ja ogladam, a Ty dorabiasz sobie cyferki pod swoje teorie. Tak, to mozna udowodnic wszystko i kazdemu. Za 3 miesiace doloza kolejnego "pera" tylko po to, zeby opisac przeszlosc. Opisz przyszlosc, skoro tak ufasz cyfrom, zjawiska sa powtarzalne i wymierne. Odejmij sobie jakis czynnik losowy, etc. - ja sie nie znam. No to kto bedzie mistrzem NBA za 3 lata i gdzie zagra LBJ za 1 sezon ?

Cyfry nie klamia, ale sposob "podciagania" ich pod "moja racje" tak.

Nic mi nie udowodniles i w niczym nie przekonales. Skoro tak Wasc fechtujesz cyframi, to wcale mnie nimi nie trafiles.

EOT

--
ra9om1ak
ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

Data: 2009-06-07 03:15:47
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
ra9om1ak pisze:

(...)

[...]

A co mnie obchodzi, czy najpierw trafi艂 15, a potem 15 chybi艂, czy te偶 trafia艂 co drugi rzut? Czy siedem pude艂 z rz臋du (trzymam zak艂ad, 偶e Bryant nie chybi艂 siedem razy pod rz膮d. Prawdopodobnie ani razu nie odda艂 siedmiu rzut贸w pod rz膮d. Pi臋ciu chyba te偶 nie) liczy sie do wyniku jako艣 inaczej ni偶 siedem pude艂 rozsianych po ca艂ych 48 minutach? Pud艂o jest pud艂o, kosz jest kosz.

W koszyk贸wce chodzi o to, 偶eby po pierwsze: efektywnie wykorzystywa膰 w艂asne possessions; po drugie: maxymalizowa膰 liczb臋 w艂asnych (tzn. dru偶yny) possessions; po trzecie: zmniejsza膰 efektywno艣c wykorzystywania possessions przez przeciwnik贸w; po czwarte: zmniejsza膰 liczb臋 possessions przeciwnik贸w.

A to, czy zaliczamy pi臋膰 przechwyt贸w w pi臋ciu kolejnych akcjach, czy te偶 pykamy po jednym w ka偶dej kwarcie (pi膮ty w dogrywce) - jest bez znaczenia.

Skoro tak lubisz cyfry, to znajdz odpowiednie dane dot. np. w ilu meczach MJ mial serie 7 niecelnych rzutow z rzedu, a w ilu Bryant.

Popro艣 Leszczura/Wilka, 偶eby zapu艣cili skrypty. Ja przjerza艂em p-b-p z pi膮tkowego meczu. Wyniki b臋d膮 dla Ciebie zaskakuj膮ce - dla mnie te偶, ale w inny spos贸b.

Bryant odda艂 34 rzuty z gry. Nazwijmy "ci膮giem" seri臋 rzut贸w pod rz膮d (tzn. ci膮g x-elementowy oznacza, 偶e Bryant odda艂 x rzut贸w pod rz膮d, 偶aden Laker w tym czasie nie rzuca艂).

Bryant nie mia艂 ci膮gu d艂u偶szego ni偶 4. A i ten zdarzy艂 si臋 raz, w trzeciej kwarcie. Pud艂o, kosz, kosz, kosz. I by艂a to seria bardzo nietypowa. Dlaczego? Bo by艂 to jeden, jedyny raz w pierwszych trzech kwartach (czwarta to by艂 garbage time), kiedy Bryant po pudle oddawa艂 kolejny rzut. We wszystkich innych przypadkach albo dawa艂 rzuca膰 komu艣 innemu, albo zdobywa艂 rzuty osobiste.

Jaka by艂a najwi臋ksza liczba pude艂 nieprzerwanych celnym rzutem w jednej kwarcie? Cztery. Ko艅c贸wka pierwszej kwarty. Pierwsze pud艂o ko艅czy艂o ci膮g 3-elementowy. Kolejne trzy by艂y ci膮gami 1-elementowymi.

Owszem, sytuacja uleg艂a zmianie, gdy mecz by艂 rozstrzygni臋ty i Bryant wr贸ci艂 na boisko powalczy膰 o 40 punkt贸w. Wtedy zacz膮艂 gra膰 strasznie si艂owo, i by艂o to fatalne. Najpierw ci膮g 3-elementowy: pud艂o, pud艂o, pud艂o. Potem 1-elementowy - pud艂o. Potem wreszcie kosz.

Nawet je偶eli pominiemy podzia艂 na kwarty i nie b臋dziemy zwraca膰 uwagi na rzuty innych, je偶eli popatrzymy tylko na rzuty Bryanta, to maxymalna liczba niecelnych rzut贸w to 6. Ostatnie dwa rzuty trzeciej kwarty (w tym ten z ostatniej sekundy), oraz cztery pierwsze z kwarty czwartej, gdy Lakers prowadzili dwudziestoma pi臋cioma punktami i by艂o ju偶 po meczu). A nawet w trakcie tej serii zaliczy艂 punkty z rzut贸w wolnych.

Poza tym trzymam zak艂ad o ka偶de pieni膮dze, 偶e przy tak lu藕nej definicji (nie zwracamy uwagi na ko艅ce kwart, akcje innych graczy z dru偶yny, udane rzuty wolne etc) Jordan z pewno艣ci膮 mia艂 seri臋 siedmiu oude艂 pod rz膮d, i to niejedn膮. Rozstrzygni臋cie zak艂adu mo偶e by膰 czasoch艂onne i kosztowne - p-b-p z tamtych czas贸w AFAIK nie ma, trzeba by by艂o 艣ci膮gn膮膰 mn贸stwo mecz贸w i je przejrze膰, ale jak postawisz odpowiednio du偶y pieni膮偶ek, to jestem got贸w to zrobi膰.

(...)

Zmys艂y k艂ami膮. Liczby m贸wi膮 prawd臋.

Faktycznie  _WIDZE LEPIEJ_.

艁ud藕 si臋 dalej.

[...]

Ano w艂a艣nie, albo nie widzia艂e艣, albo nie pami臋tasz. Ale takie mecze by艂y. I to cz臋sto.

Przy "lu藕nej" definicji serii 5 pude艂 z rz臋du przytrafia艂o si臋 Jordanowi (i ka偶demu graczowi trafiaj膮cemu z gry  co drugi rzut i oddaj膮cemu w meczu 艣rednio 25 rzut贸w) mniej wi臋cej w co drugim meczu.

Przy definicji 艣cis艂ej - w膮tpi臋, aby w ci膮gu ostatnich dw贸ch sezon贸w Bryant mia艂 pi臋膰 pude艂 pod rz膮d.

Ja ogladam,

Ogl膮dasz, a nic nie widzisz. Np. w finale zobaczy艂e艣 7 pude艂 pod rz膮d. Tymczasem p贸ki grano na serio Bryant spud艂owa艂 w sumie czterna艣cie razy. I trzynastokrotnie po swoim pudle albo dawa艂 rzuca膰 komu艣 innemu, albo zmusza艂 Orlando do faulu. Ale tego nie zobaczy艂e艣. Bo tego si臋 zobaczy膰 nie da.

(...)

Nic mi nie udowodniles i w niczym nie przekonales. Skoro tak Wasc fechtujesz cyframi, to wcale mnie nimi nie trafiles.

Nie zale偶y mi na trafianiu do Ciebie. Jeste艣 jak rycerz i przekona膰 si臋 nie dasz. Natomiast by膰 mo偶e trafi臋 do tych, kt贸rzy czytaj膮 t臋 wymian臋 zda艅 i nie maj膮 podej艣cia a偶 tak emocjonalnego jak Ty.

pzdr

TRad

PS Dla wytrwa艂ych, bonus. FGA Bryanta z pierwszego meczu fina艂u. Legenda:
+ kosz
- pud艂o
/ koniec serii (tzn. osobiste Bryanta lub rzut kogo艣 innego)

+-/-/++-/-/-/-
+++/-/++/-/-/+
++/-/-/+/-+++/-/-
-- -/-/+

Data: 2009-06-07 10:11:15
Autor: lorak
Odsypiacie?
Tomasz Radko pisze:

A to, czy zaliczamy pi臋膰 przechwyt贸w w pi臋ciu kolejnych akcjach, czy te偶 pykamy po jednym w ka偶dej kwarcie (pi膮ty w dogrywce) - jest bez znaczenia.

bez znaczenia dla danych, ale ma znaczenie dla emocji. bardziej b臋dzie si臋 pami臋ta膰 pi臋膰 przechwyt贸w z rz臋du ni偶 dwa w pierwszej i po jednym w kolejnych kwartach. albo bardziej b臋dzie si臋 pami臋ta膰 wyimaginowane "siedem pude艂" nielubianego zawodnika ni偶 "siedem pude艂" lubianego. st膮d najwyra藕niej bior膮 si臋 takie stwierdzenia jak ra9om1aka.

[...]

a ja jestem got贸w poda膰 jeden taki mecz (czy tam ile ich trzeba do wygrania zak艂adu), je艣li zwyci臋zca odpali mi 50% wygranej :D

Data: 2009-06-07 13:06:26
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

Oczywi艣cie. Bez znaczenia dla wyniku meczu.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-07 21:26:01
Autor: sooobi
Odsypiacie?
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

Oczywiscie jestes glupi

Data: 2009-06-09 00:17:26
Autor: wiLQ
Odsypiacie?
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Oczywi禼ie. Bez znaczenia dla wyniku meczu.

Oczywiscie jestes glupi

Oczywiscie to juz znamy Twoj negatywny stosunek do Tomka i naprawde nie
musisz tego powtarzac przy kazdej okazji... dorzucilbys chociaz jakis
ontopiczny argument do tej obelgi to posty cos by wniosily...

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-09 01:20:20
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
wiLQ pisze:

 dorzucilbys chociaz jakis
ontopiczny argument do tej obelgi to posty cos by wniosily...

Nieludzki jeste. Ad impossibilia nemo obligatur.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-09 10:16:38
Autor: sooobi
Odsypiacie?
Tomasz Radko pisze:
wiLQ pisze:

 dorzucilbys chociaz jakis
ontopiczny argument do tej obelgi to posty cos by wniosily...

Nieludzki jeste. Ad impossibilia nemo obligatur.

"nie" albo "no i"

Data: 2009-06-09 01:20:57
Autor: L'e-szczur
Odsypiacie?
On 9 Cze, 10:16, sooobi <t...@slo.pl> wrote:
Tomasz Radko pisze:

> Nieludzki jeste. Ad impossibilia nemo obligatur.

Napisala osoba ktorej ulubionym postem jest:

"nie" albo "no i"

No i? ;D

Data: 2009-06-09 10:24:25
Autor: sooobi
Odsypiacie?
Tomasz Radko pisze:

wiLQ pisze:
[...]

No i nie masz skilla, to znaczy skilla moze masz ale nie fundamentals, poza tym nie bede Ci tlumaczyl co to jest, obejrzyj sobie Duncana!

pzdr

Data: 2009-06-09 01:48:21
Autor: L'e-szczur
Odsypiacie?
On 9 Cze, 10:24, sooobi <t...@slo.pl> wrote:
L'e-szczur pisze:

> No i? ;D

No i nie masz skilla, to znaczy skilla moze masz ale nie fundamentals,
poza tym nie bede Ci tlumaczyl co to jest, obejrzyj sobie Duncana!

Ja mam bardzo szerokie fundamentals! Przeciez latwiej mnie przeskoczyc
niz obiec!
Ty za to nie masz intangibles, a to z kolei wplywa na Twoja prace nog
i instynkt zabojcy (ktorego tez nie masz). Hot hand? Giwmiebrejk!
W co drugiej akcji sam na sobie robisz goaltend, a przynajmniej raz na
mecz flagrant 1. Obejrzyj Lampego z Kmiotki Nowosybirsk - najlepszy PF
za Uralem, MVP All Star Syberia (a polowe przeciwnikow stanowily
tygrysy syberyjskie!), daman i najwiekszy wymiatacz!

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-09 10:55:47
Autor: sooobi
Odsypiacie?

Tomasz Radko pisze:
wiLQ pisze:
[...]

In dis situajszon musze Cie naprostowac szczurze.

Jesli myslisz ze masz fundamentlas to jestes w bledzie, napisalem Ci to juz 2 raz. Poza tym co z tego ze nie mam pracy nog, w koszykowkce licza sie possesions i nic wiecej. Poza pozwole zacytowac sobie kolege ai3 "Shannon Brown jest Xfactorem w poszczegolnych meczach " no Lu ma zawsze racje, zawsze.

Data: 2009-06-09 10:11:07
Autor: sooobi
Odsypiacie?
wiLQ pisze:
[...]

Rownie dobrze znamy tez debilny stosunek Tomka do koszykowki i naprawde nie musi tego powtarzac przy kazdej okazji. Debilizm bede pietnowal

Data: 2009-06-10 00:35:02
Autor: wiLQ
Odsypiacie?
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Oczywiscie to juz znamy Twoj negatywny stosunek do Tomka i naprawde nie
> musisz tego powtarzac przy kazdej okazji... Rownie dobrze znamy tez debilny stosunek Tomka do koszykowki i naprawde nie musi tego powtarzac przy kazdej okazji.

Przeciez na tej zasadzie mozesz napisac "hej, dyskutujemy od dawna, i w
dodatku, od czasu do czasu sie powtarzajac, wiec zwijamy ten interes".

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-07 21:45:55
Autor: lorak
Odsypiacie?
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

to ju偶 niekoniecznie (oczywi艣cie wynik meczu to te偶 dane, ale mi chodzi艂o o poszczeg贸lne statystyki, a nie t臋 jedn膮 najwa偶niejsz膮), chyba 偶e uznajesz, i偶 nie ma czego艣 takiego jak emocjonalny/psychologiczny wp艂yw na gr臋. a z tym to ja si臋 ju偶 nie zgodz臋.

Data: 2009-06-08 03:40:48
Autor: L'e-szczur
Odsypiacie?
On 7 Cze, 13:06, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
lorak pisze:

> bez znaczenia dla danych, ale ma znaczenie dla emocji. bardziej b阣zie
> si pami阾a pi赕 przechwyt體 z rz阣u ni dwa w pierwszej i po jednym w
> kolejnych kwartach.

Oczywi禼ie. Bez znaczenia dla wyniku meczu.

No nie do konca.
Jezeli patrzysz na to wylacznie z punktu widzenia wyniku koncowego
101:100 to na dobra sprawe nic co sie dzieje po drodze nie ma
znaczenia. Nie tylko 5 przechwytow pod rzad versus 5 przechwytow
losowo rozrzuconych. Nie bedzie miala znaczenia roznica miedzy 5 a 15
przechwytow.
Drugi punkt widzenia (dla mnie duzo bardziej ciekawy z punktu widzenia
dyskusjogennosci) jest taki - jaka bylaby szansa na inny wynik w
zaleznosci od rozkladu przechwytow.
Wydaje mi sie, ze agregacja przechwytow w koncowce meczu moze miec
wiekszy wplyw na wynik niz agregacja na poczatku, lub losowe
rozlozenie przez caly mecz.
Dlatego wlasnie, ze mowimy o decyzjach podejmowanych przez ludzi, na
podstawie wlasnych niedoskonalych (lub doskonale subiektywnych)
obserwacji. Na podstawie tych obserwacji podejmowane sa decyzje a to
juz ma bezposredni wplyw na wynik - nawet jesli nie potrafimy
dok砤dnie ocenic jaki.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-08 16:56:39
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
L'e-szczur pisze:

Wydaje mi sie, ze agregacja przechwytow w koncowce meczu moze miec
wiekszy wplyw na wynik niz agregacja na poczatku, lub losowe
rozlozenie przez caly mecz.

Prezentujesz mutacj herezji pt. "Kosz w ko馽體ce wart jest wi阠ej ni kosz na pocz眛ku". Ustaw si, prosz, w kolejce do stosu zaraz za Hubertusem, i poczekaj na dziewczynk z zapa砶ami.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-08 09:48:35
Autor: L'e-szczur
Odsypiacie?
On 8 Cze, 16:56, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
L'e-szczur pisze:

> [...]

kosz na pocz眛ku". Ustaw si, prosz, w kolejce do stosu zaraz za
Hubertusem, i poczekaj na dziewczynk z zapa砶ami.

Trzeba bylo przeczytac do konca. Tam bylo cos co pachnie psychologi.
Ja wiem, ze to herezja, ale mimo wszystko w sporcie ma swoje
znaczenie.

Pozdro

L'u-ter

Data: 2009-06-08 19:20:11
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
L'e-szczur pisze:

[...]

Ooooo, nie do舵, 縠 herezja, to jeszcze 秝iadoma? Bardzo prosz do drugiej kolejki, tej do izby tortur. W menu mi阣zy innymi permanenta powt髍ka pierwszej kwarty wczorajszego meczu.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-08 23:18:58
Autor: L'e-szczur
Odsypiacie?
On 8 Cze, 19:20, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:

> Trzeba bylo przeczytac do konca. Tam bylo cos co pachnie psychologi.
> Ja wiem, ze to herezja, ale mimo wszystko w sporcie ma swoje
> znaczenie.

Ooooo, nie do舵, 縠 herezja, to jeszcze 秝iadoma?

Nie tylko swiadoma, ale w dodatku calkiem dobrze udokumentowana.
Ty myslisz, ze Ma硑sz tak dobrze skaka, bo jad bu砶 z bananem???
No i tak serio powiedz mi czy sadzisz, ze na zachowanie czlowieka ma
wplyw to co sie dzieje w jego otoczeniu, czy zawsze wykonujemy ten sam
program bez wzgledu na okolicznosci?

Bardzo prosz do drugiej kolejki, tej do izby tortur. W menu mi阣zy innymi permanenta
powt髍ka pierwszej kwarty wczorajszego meczu.

To jeszcze zniose. Ale gdyby to na przyklad mialo byc sluchanie Twego
aksamitnego g硂su przez po硉orej godziny bez przerwy to prawdopodobnie
bym sie zlamal. :-P

Pozdro

L'u-ter

Data: 2009-06-09 10:33:43
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
L'e-szczur pisze:

[...]

Dobrze, 縠 si przyzna砮. B阣zie powt髍ka pierwszej kwarty - z moim komentarzem. A potem poczytam moje poezje.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-09 01:53:34
Autor: L'e-szczur
Odsypiacie?
On 9 Cze, 10:33, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
L'e-szczur pisze:

> [...]
> bym sie zlamal. :-P

Dobrze, 縠 si przyzna砮. B阣zie powt髍ka pierwszej kwarty - z moim
komentarzem. A potem poczytam moje poezje.

Jezeli to Twoje to rzeczywiscie chyba sie poddam.
"Lakers Pany, Lakers Pany,
Jestem k**** naj****y
Kobe walczy, penetruje
W Magic graja same ch***"?

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-09 11:10:12
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
L'e-szczur pisze:

[...]

No co Ty, to jest trzy razy lepsze od mojego. Ma rytm, ma rymy. Prawie trochej (plus dwa peony).

pzdr

TRad

Data: 2009-06-09 11:16:12
Autor: sooobi
Odsypiacie?
L'e-szczur pisze:

[...]

Sezon na truskawki...

Data: 2009-06-08 20:36:11
Autor: sooobi
Odsypiacie?
Tomasz Radko pisze:
L'e-szczur pisze:

[...]

Idz kompleksy leczyc gdzie indziej

Data: 2009-06-08 23:29:21
Autor: wiLQ
Odsypiacie?
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Idz kompleksy leczyc gdzie indziej

Chyba ostatnio za dlugo byles na e-baskecie ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-08 23:41:21
Autor: sooobi
Odsypiacie?
wiLQ pisze:
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Idz kompleksy leczyc gdzie indziej

Chyba ostatnio za dlugo byles na e-baskecie ;-)

A w ryj chcesz?

Data: 2009-06-08 09:39:11
Autor: Hubertus Blues
Odsypiacie?
Tomasz Radko pisze:
[...]

Masz racj臋 i jej nie masz.
Bez znaczenia w analizie pomeczowej. Ale ma kolosalne znaczenie w trakcie meczu.

--
Hubertus Blues
"... z szaconkiem bo sie moze skonczyc zle..."

Data: 2009-06-07 15:48:09
Autor: wiLQ
Odsypiacie?
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Skoro tak lubisz cyfry, to znajdz odpowiednie dane dot. np. w ilu > meczach MJ mial serie 7 niecelnych rzutow z rzedu, a w ilu Bryant. Popro Leszczura/Wilka, 縠by zapu禼ili skrypty. [...]
p-b-p z tamtych czas體 AFAIK nie ma

Taaa, w takim razie jakie skrypty? ;-)

PS Dla wytrwa硑ch, bonus. FGA Bryanta z pierwszego meczu fina硊. Legenda:
+ kosz
- pud硂
/ koniec serii (tzn. osobiste Bryanta lub rzut kogo innego)

Hmmm, dlaczego osobiste Kobo koncza serie?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-07 19:24:17
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
wiLQ pisze:
[...]

痚by policzy, jak z tym jest u Bryanta. Zreszt poprosi砮m Abbota, czy nie uda硂by mu si znale糲 紃骴砤 p-b-p z lat 90-tych.

[...]

Bo przeprowadzi akcj punktow. Je縠li mia砨ym tak seri:
pud硂, faul przy pr骲ie dunku, pud硂, faul przy pr骲ie dunku, pud硂, faul przy pr骲ie dunku - to bardzo bym si zdrza糿i, gdyby kto opisa ten fragment gry jako moje trzy kolejne pud砤. Zu縴砮m 6 possessions, zdoby砮m 6 punkt體 - 縜dna rewelacja, ale opis "trzy pud砤 pod rz眃" opisuje 3 possessions i zero punkt體.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-09 00:13:55
Autor: wiLQ
Odsypiacie?

痚by policzy, jak z tym jest u Bryanta.

Ale po co, skoro nie mozna tego porownac do Jordana?

Zreszt poprosi砮m Abbota, czy nie uda硂by mu si znale糲 紃骴砤 p-b-p z lat 90-tych.

I dostales odpowiedz, ze nie?

Bo przeprowadzi akcj punktow.

To w takim razie zakladasz, ze trafil te osobiste?

Je縠li mia砨ym tak seri:
pud硂, faul przy pr骲ie dunku, pud硂, faul przy pr骲ie dunku, pud硂, faul przy pr骲ie dunku - to bardzo bym si zdrza糿i, gdyby kto opisa ten fragment gry jako moje trzy kolejne pud砤.

Podales tak ekstremalny przyklad, ze latwo sie zgodzic, ale co z
bardziej realistycznym: pudlo, faul przy jumperku, pudlo? Albo z faulami
nie przy rzucie wynikajacymi z przekroczonego limitu fauli?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-09 01:17:42
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
wiLQ pisze:
[...]

B阣ziemy przynajmniej wiedzie, jak z tym jest u Bryanta. I por體namy go sobie z Wadem, Durantem, Jamesem, Iversonem i innymi masowymi strzelcami.

Zreszt poprosi砮m Abbota, czy nie uda硂by mu si znale糲 紃骴砤 p-b-p z lat 90-tych.

I dostales odpowiedz, ze nie?

I dosta砮m odpowied, 縠 si popyta.

/ koniec serii (tzn. osobiste Bryanta lub rzut kogo innego)
Hmmm, dlaczego osobiste Kobo koncza serie?
Bo przeprowadzi akcj punktow.

To w takim razie zakladasz, ze trafil te osobiste?

W czwartkowym meczu, je縠li dobrze pami阾am, trafi wszystkie. Na pewno nie mia dw骳h pude.

[...]

W pierwszym przypadku je縠li zdob阣 z wolnych punkty, to nie traktowa砨ym tego jako serii pude. W drugim nie rzutuje, possession trwa.

Lepszym wska糿ikiem by砤by seria wykorzystanych possessions ("ma硑ch" poss, zbi髍ka ofensywna zaczyna nast阷ne) bez zdobytych punkt體. Wtedy uwzgl阣niliby秏y r體nie straty, w sumie najg硊psze akcje to najcz甓ciej nie s kiepskie rzuty (mo縠 wpadnie, mo縠 moi zbior), a wjazdy bez g硂wy zako馽zone wyrzuceniem pi砶i na aut lub ofensem. No ale m骿 Wielce Czcigodny rozm體ca zaproponowa jako kryterium seri pude. Kim縠 jestem, aby si sprzeciwia?

pzdr

TRad

Data: 2009-06-07 21:18:15
Autor: sooobi
Odsypiacie?
A to, czy zaliczamy pi臋膰 przechwyt贸w w pi臋ciu kolejnych akcjach, czy te偶 pykamy po jednym w ka偶dej kwarcie (pi膮ty w dogrywce) - jest bez znaczenia.

Glupi jestes i tyle

Data: 2009-06-07 16:05:02
Autor: wiLQ
Odsypiacie?
ra9om1ak napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Po kiego porownujesz 12 sezony, jak mi chodzilo o akcje z 5-7 kolejnymi rzutami ?

Nawet pomijajac drobiazg czy Kobo w ogole mial w tym meczu 7 rzutow z
rzedu to porownanie jest o tyle na miejscu, ze w tych pierwszych danych
sa zawarte te drugie.
Skoro tak lubisz cyfry, to znajdz odpowiednie dane dot. np. w ilu meczach MJ mial serie 7 niecelnych rzutow z rzedu, a w ilu Bryant. Eeee...nie da sie ? No masz. Oby sie dalo.

Szkopul tkwi, ze nie na tym opierala sie Twoja argumentacja tylko na
tym, ze nie pamietales kiepskiego wystepu Jordana. Np takiego jak ten:
http://www.basketballreference.com/teams/boxscore.htm?yr=1997&b=19980130&tm=gs
gdzie Jordan mogl miec dwie serie po 5-7 debilnych rzutow.
Ot tego meczu zapewne nie ogladales...

[...]
 Tak z ciekawosci, czy pamietasz z czasow Jordana jakakolwiek serie 7
akcji z rzedu i mozesz ja przytoczyc bez zagladania do zapiskow/video? --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-07 19:30:41
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
wiLQ pisze:

[...]

Rzek砨ym, 縠 przy lu糿ej definicji _musia砡 mie albo trzy serie pi阠iu pude pod rz眃, albo co najmniej jedn seri co najmniej sze禼iu pude pod rz眃.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-07 22:35:56
Autor: wiLQ
Odsypiacie?
> [...]

Rzek砨ym, 縠 przy lu糿ej definicji _musia砡 mie albo trzy serie pi阠iu pude pod rz眃, albo co najmniej jedn seri co najmniej sze禼iu pude pod rz眃.

Tak, ale nie wiemy czy o taka luzna definicje chodzilo ra9om1akowi.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-07 22:38:55
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
wiLQ pisze:
[...]

Je縠li chodzi硂 o w眘k definicj, to nie przypuszczam, aby Bryant mia w karierze seri siedmiu pude. Bardzo bym si zdziwi, gdyby ktokolwiek w historii NBA odpali tak seri.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-08 21:52:40
Autor: kszyhu fr@ckowiak
Odsypiacie?
Dnia 07-06-2009 o 22:38:55 Tomasz Radko <trad@interia.pl> napisa(a):

wiLQ pisze:
[...]

B阣 strzela: John Starks, game7 w fina砤ch przeciwko Houston.

pzr
kszyhu
--
U縴wam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2009-06-08 23:01:10
Autor: Tomasz Radko
Odsypiacie?
kszyhu fr@ckowiak pisze:

[...]

Trzymam zak砤d, 縠 nie. Ile on tam mia pude? 16 na 18 pr骲? A Knicks w og髄e mieli 78 FGA? Szansa, 縠by w og髄e odda 7 rzut體 pod rz眃 (przy w眘kiej definicji) jest przyzerowa.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-07 10:04:00
Autor: lorak
Odsypiacie?
ra9om1ak pisze:

[...]

to miej pretensje do swojej pami臋ci, 偶e nie daje ci pe艂nego obrazu rzeczywisto艣ci.

Data: 2009-06-07 14:16:50
Autor: wiLQ
Odsypiacie?
[...]

Teoretycznie wszystko fajnie, ale praktycznie moze nie dac rady z
minutami. W koncu chlopak mial przerwe i nie gral przez pare miesiecy.
Wydaje mi sie, ze stad ta wypowiedz: skoro Magic musza sie opierac
jeszcze na Alstonie to dlaczego nie uspokoic go przy okazji.

--
pzdr
wiLQ

Odsypiacie?