Odszed艂em z Platformy, 偶eby doprowadzi膰 rz膮d do upadku

Data: 2013-11-03 14:11:10
Autor: Mark Woydak
Odszed艂em z Platformy, 偶eby doprowadzi膰 rz膮d do upadku
PiS-owski PSYCHOPATA podpisyj膮cy si臋 "Mark Woydak" piszacy z
mx05.eternal-september.org uzywajacy czytnika 40tude_Dialog/2.0.15.1pl to
OSZO艁OM PODSZYWANIEC. Fakt, ze podszywa sie pod moje dane swiadczy o daleko
posunietej chorobie alkoholowej. Tani alkohol i marne wina
dokonaly calkowitego spustoszenia w m贸zgu tego osobnika. Nie ma juz dla
niego ratunku! M贸dlmy si臋 bracia i siostry! Wspierajmy go w tych ci臋zkich
chwilach! Nie ma nikogo opor贸cz nas! Nawet zdychaj膮cy pies i wylenia艂y ze
staro艣ci kot go opu艣cili! M贸dlmy si臋 bracia i siostry!

MW

--

U偶ytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forst.gmx.de> napisa艂 w wiadomo艣ci news:gfommh9cyatz$.16mikku3sxn3r.dlg40tude.net...

Odszed艂em z Platformy, 偶eby doprowadzi膰 rz膮d do upadku

Odwiedzam powiat za powiatem, wojew贸dztwo za wojew贸dztwem. (鈥) Moje podr贸偶e
po Polsce w ogromnej mierze nakierowane s膮 na to, 偶eby wyszukiwa膰 lokalnych
lider贸w w 艣rodowiskach samorz膮dowych, gospodarczych, akademickich czy
NGOsach 鈥 m贸wi Jaros艂aw Gowin w rozmowie z Joann膮 Mizio艂ek. Rozmowa ukaza艂a
si臋 w czwartek 31 pa藕dziernika na 艂amach Polska The Times.

Ta艣my s膮 pomocne w niszczeniu partii?

T臋 parti臋 zniszczy艂o przyzwolenie Donalda Tuska na uw艂aszczenie si臋 aparatu
partyjnego na pa艅stwie. W chwili, kiedy r贸wnie偶 sonda偶e przestaj膮 by膰 dla
partii Tuska optymistyczne, to te sprawy wychodz膮, zaczyna si臋 walka
buldog贸w pod dywanem.

Gor膮co w mediach zrobi艂o si臋 nie tylko z powodu ta艣m Platformy. Pose艂
Wipler zosta艂 zatrzymany. Wyci膮gnie Pan wobec niego jakie艣 konsekwencje?
Przemys艂aw Wipler jest pos艂em niezale偶nym, wi臋c nie ma powod贸w, bym ja mia艂
wyci膮ga膰 wobec niego konsekwencje. Wsp贸艂pracujemy programowo ze
Stowarzyszeniem Republikanie, kt贸rego Wipler jest jednym z lider贸w.

To 艣rodowisko bardzo ideowych ludzi, z kt贸rymi 艂膮cz膮 nas g艂贸wnie pogl膮dy
gospodarcze i przekonanie o potrzebie gruntownych reform. Samego zdarzenia
nie chcia艂bym komentowa膰, bo jak na razie ze wszystkich stron docieraj膮
zupe艂nie sprzeczne ze sob膮 relacje. Trudno o czymkolwiek przes膮dza膰, a mnie
zastanawia tylko, dlaczego jeszcze nie opublikowano nagra艅 z monitoringu z
zaj艣cia. Ostatecznie to po zapoznaniu si臋 z nimi opinia publiczna, a
zw艂aszcza sympatycy i wyborcy Przemys艂awa Wiplera b臋d膮 mogli oceni膰, kto
mia艂 racj臋 w tym sporze.

To jak si臋 tworzy parti臋?

Tworz臋 nie parti臋, a ruch spo艂eczny. Je偶d偶臋 po ca艂ej Polsce. Spotykam si臋 z
lud藕mi, kt贸rzy s膮 zainteresowani tworzeniem takiego centroprawicowego obozu
politycznego. Odbywamy konwencje regionalne. W poprzedni weekend odby艂y si臋
konwencje w Kielcach i w Rzeszowie. By艂o wielu samorz膮dowc贸w i prezydent贸w
miast. To pokazuje, 偶e du偶o aktywnych politycznie w Polsce nie odnajduje
swojego miejsca na obecnej scenie politycznej. Na po艂ow臋 grudnia planujemy
og贸lnopolski zjazd w Warszawie. Wtedy podejmiemy decyzj臋, czy wy艂oni膰 z
siebie reprezentacj臋 polityczn膮, sformalizujemy nasz ruch. Prawdopodobnie
powo艂uj膮c do 偶ycia stowarzyszenie. Podejmiemy te偶 decyzje 艣ci艣le
polityczne, a wi臋c czy wystawi膰 listy do Parlamentu Europejskiego.

Na stronie akcji Godzina dla Polski (1godzina.pl) ikon臋 popieram przez
pierwsze 48 godzin klikn臋艂o dziewi臋膰 tys. os贸b. Potem w kolejnych dniach
przyby艂o te偶 tylko ok. osiem tys. Efekt nowo艣ci min膮艂?
Na moj膮 decyzj臋, co dalej od mojego wyj艣cia z Platformy, czeka艂o wiele
os贸b. Nic dziwnego, 偶e zareagowali b艂yskawicznie. Natomiast w tej chwili na
portalu jest ko艂o 19 tys. os贸b, kt贸rzy nas popieraj膮. Ci膮gle przybywaj膮
nowi, na skutek spotka艅, kt贸re ja i moi wsp贸艂pracownicy prowadzimy.

A mo偶e Pan chce powt贸rzy膰 casus Unii Wolno艣ci i Platformy?
Nie. Ta analogia jest z kilku powod贸w chybiona. Po pierwsze nie dokona艂em
g艂臋bokiego roz艂amu w Platformie. Wyszed艂em sam. Platforma powsta艂a z
przej臋cia aktyw贸w 30,40 proc. Unii Wolno艣ci. Po drugie nie ma trzech
tenor贸w.

Jak to nie ma? Pan, 呕alek, Godson do tego nie aspirujecie?

Nie, z ca艂ym szacunkiem dla wymienionych. Ja nie jestem kandydatem na
prezydenta, kt贸ry w wyborach uzyska艂 20 proc. jak Olechowski. John Godson
nie jest marsza艂kiem Sejmu. A Jacek 呕alek nie jest liderem sporej partii
jak Donald Tusk. Przede wszystkim ta analogia z powstawaniem Platformy jest
z jednego powodu chybiona. Wtedy nie by艂o finansowania partii z bud偶etu. To
zasadniczo zmienia sytuacj臋.

Dzisiaj trudniej jest utworzy膰 parti臋. Ale to te偶 zach臋ca do utworzenia
oddolnego ruchu spo艂ecznego. Ja od pocz膮tku uwa偶a艂em, 偶e polsk膮 polityk臋
trzeba odnowi膰 poprzez wprowadzenie do niej setek czy tysi臋cy nowych,
lokalnych lider贸w.
Moje podr贸偶e po Polsce w ogromnej mierze nakierowane s膮 na to, 偶eby
wyszukiwa膰 takich lider贸w w 艣rodowiskach samorz膮dowych, gospodarczych,
akademickich czy NGOsach.

Takim liderom chyba bli偶ej do istniej膮cych ju偶 partii?

Oczywi艣cie, gdyby kierowali si臋 tylko swoj膮 korzy艣ci膮 osobist膮, to szliby
do Platformy lub do PiS, ale to s膮 ludzie, kt贸rzy s膮 g艂臋boko rozczarowani
tymi partiami. Uwa偶aj膮, 偶e one nie reprezentuj膮 interes贸w normalnych
Polak贸w i dlatego ci ludzie lgn膮 do mnie.

Jakie艣 nazwiska?

Wystarczy zobaczy膰, kto by艂 obecny na moich konwencjach. By艂 prezydent
Gliwic, Pani prezydent Zabrza, prezydent Rzeszowa, prezydenci Stalowej
Woli, Przemy艣la. Prosz臋 si臋 uwa偶nie przyjrze膰, kto tworzy moje struktury w
r贸偶nych wojew贸dztwach i szybko natrafi Pani na nazwiska.

Rafa艂 Dutkiewicz zaanga偶owa艂 si臋 w wybory Platformy na Dolnym 艢l膮sku.
M贸g艂by si臋 przy艂膮czy膰 do Pana?
Bardzo ceni臋 Rafa艂a Dutkiewicza. My艣l臋, 偶e z wzajemno艣ci膮. Cenimy si臋 od
lat. Moim zdaniem by艂by dobrym kandydatem na prezydenta Polski.

Prowadzi Pan z nim rozmowy na temat jego przyst膮pienia do Pana ruchu
politycznego?

Oczywi艣cie, 偶e z nim rozmawiam. Ale prosz臋 o odrobin臋 cierpliwo艣ci.

Czy Rafa艂 Dutkiewicz jest gotowy, by w艂膮czy膰 si臋 w tward膮 polityk臋?
Wielu samorz膮dowc贸w dojrza艂o do decyzji o tym, 偶eby w艂膮czy膰 si臋 w polityk臋
og贸lnopolsk膮. Widz膮, 偶e z艂a polityka by艂a uprawiana przez PiS, a teraz PO
dewastuje samorz膮d.

Zamawia Pan wewn臋trzne badania? Ile procent mia艂by Pana partia?

Oczywi艣cie, 偶e zamawiam badania. 艢rednio to 8,9 proc. Na razie to jest
testowanie tworu nieistniej膮cego. Nigdy nie przywi膮zywa艂em zbytniej wagi do
sonda偶y. Poszed艂em odwrotn膮 drog膮 do tego, co radzi艂a mi wi臋kszo艣膰
doradc贸w. Zaraz po wyj艣ciu z Platformy nie urz膮dzi艂em seansu medialnego,
tylko przeciwnie wycofa艂em si臋 z medi贸w. Mozolnie zacz膮艂em pracowa膰 na
dole. Odwiedzam powiat za powiatem, wojew贸dztwo za wojew贸dztwem.

Na艣laduje Pan Janusza Palikota? Na pocz膮tku odni贸s艂 sukces.

Wraz ze wsp贸艂pracownikami przeanalizowali艣my trzy case鈥檡: tworzenie PJN,
tworzenie Solidarnej Polski i utworzenie Ruchu Palikota. Dwie pierwsze
inicjatywy opar艂y si臋 na utworzeniu klub贸w parlamentarnych, bardzo silnej w
pocz膮tkowej fazie aktywno艣ci w mediach. Obie partie nie mia艂y wystarczaj膮c膮
silnych nazwisk, a zw艂aszcza 艣wie偶ych lider贸w. Obie bardzo szybko
przygasa艂y, bo nie mia艂y zakorzenienia w terenie. Palikot postawi艂 na
zupe艂nie inn膮, du偶o skuteczniejsz膮 metod膮. Najpierw znikn膮艂 z medi贸w
og贸lnopolskich, wykona艂 ci臋偶k膮 prac臋 w terenie i potem wr贸ci艂. To
przynios艂o dobry efekt pocz膮tkowy. Gorzej by艂o z jako艣ci膮 tych ludzi,
kt贸rych uzbiera艂.

Idzie Pan drog膮 Palikota?

Id臋 drog膮 Palikota tylko w tym sensie, 偶e chc臋 budowa膰 now膮 formacj臋 z
nowymi lud藕mi.

Czego mia艂 Pan do艣膰 w PO? Co Panu przeszkadza艂o?

Mia艂em do艣膰 polityki bezideowej Donalda Tuska. To jest polityka obliczona
wy艂膮cznie na trwanie przy w艂adzy z zamiataniem coraz wi臋kszej ilo艣ci
problem贸w pod dywan. W momencie kiedy Tusk m贸wi, 偶e jest odpowiedzialny za
tu i teraz, a nie za przysz艂o艣膰, to zdradza sw贸j cynizm polityczny. Jego
polityka polega na utrzymaniu si臋 przy w艂adzy za wszelk膮 cen臋. My艣la艂em, 偶e
w drugiej kadencji Tusk odnajdzie w sobie powo艂anie do wielko艣ci, podejmie
reformy. Na pocz膮tku mia艂em wra偶enie, 偶e jest na to szansa, bo podni贸s艂
wiek emerytalny, popar艂 te偶 moj膮 reform臋 deregulacyjn膮 Ale bardzo szybko
ten zapa艂 mu si臋 wypali艂.

Premier m贸wi艂, 偶e kryzys si臋 sko艅czy艂. Sko艅czy艂 si臋?

Zako艅czy艂o si臋 pog艂臋bianie kryzysu. Kiedy przyjecha艂em do Krynicy, gdzie
premier og艂osi艂 koniec kryzysu, w salach budynku by艂o s艂ycha膰 gromki
艣miech, jakim menad偶erowie i przedsi臋biorcy przyj臋li s艂owa premiera.
Nawiasem m贸wi膮c, bardzo wielu przedsi臋biorc贸w zatrzymywa艂o mnie i m贸wi艂o,
偶e jestem dla nich ostatni膮 nadziej膮. Bo Donald Tusk traktuje ich jak dojn膮
krow臋, z kt贸rej trzeba wycisn膮膰, co si臋 da, a Jaros艂aw Kaczy艅ski traktuje
ich jak ch艂opc贸w do bicia, strasz膮c podniesieniem podatk贸w.

Donald Tusk przez lata bardzo si臋 zmieni艂?

Ci, kt贸rzy znaj膮 go lepiej ode mnie, twierdz膮, ze zmienia艂a go kampania
roku 2005. Ta podw贸jna przegrana z PiS spowodowa艂a, 偶e doszed艂 do wniosku,
偶e w polityce nie mo偶na stosowa膰 偶adnych hamulc贸w. Wszyscy wiemy, jak
post臋powa艂 wcze艣niej. Jak pozby艂 si臋 Macieja P艂a偶y艅skiego. Moim zdaniem
艣wietny psycholog i aktor, jakim jest Donald Tusk, wcze艣niej, przed
wyborcz膮 pora偶k膮 bez nami臋tno艣ci i 偶adnych hamulc贸w podchodzi艂 do w艂adzy.
Tyle 偶e ukrywa艂 to skuteczniej ni偶 obecnie.

M贸wi艂 Pan ostatnio, 偶e bardziej ceni jako polityka Grzegorza Schetyn臋 ni偶
Donalda Tuska. Nadal, po dolno艣l膮skiej przegranej i ta艣mach?

Je偶eli polityka ocenia膰 za umiej臋tno艣膰 wygrywania wybor贸w, to Donald Tusk
jest mistrzem. Ale dla mnie miar膮 wielko艣ci polityka jest co innego.
Najwa偶niejsze jest to, co zrobi z w艂adz膮. A pod tym wzgl臋dem rz膮dy Tuska s膮
dla Polski kompletnym fiaskiem. To jest sze艣膰 zmarnowanych lat. Odszed艂em z
Platformy mi臋dzy innymi dlatego, by doprowadzi膰 ten rz膮d do upadku. To jest
czas zmarnowany dla Polski.

Platformie Obywatelskiej spadaj膮 sonda偶e, a ona wci膮偶 nie przechodzi do
ofensywy.

S膮dz臋, 偶e PO b臋d膮 teraz szybko spada艂y notowania. S膮dz臋 te偶, 偶e PiS wygra
najbli偶sze wybory. A w贸wczas b臋dzie pr贸ba stworzenia wok贸艂 niego kordonu
sanitarnego. Tusk i Miller b臋d膮 pr贸bowali nam贸wi膰 pos艂贸w Twojego Ruchu i
PSL, aby stworzy膰 koalicj臋 wszyscy przeciw Kaczy艅skiemu. Je艣li ten plan
Tuskowi si臋 powiedzie, to w nast臋pnych wyborach PiS b臋dzie mia艂 ju偶 nie
samodzieln膮 wi臋kszo艣膰, a wi臋kszo艣膰 konstytucyjn膮.

Zdecydowa艂by si臋 Pan na wej艣cie do rz膮du Jaros艂awa Kaczy艅skiego?

Nie sadz臋, by stanowi艂 on wi臋ksze zagro偶enie dla Polski ni偶 Donald Tusk.

Kiedy wybije Pana godzina?

My艣l臋, 偶e po wyborach w 2015 r. nowa formacja b臋dzie j臋zyczkiem uwagi.

Odszed艂em z Platformy, 偶eby doprowadzi膰 rz膮d do upadku