Odszkodowanie - Warunki umowy.

Data: 2011-08-17 10:22:58
Autor: wieslav
Odszkodowanie - Warunki umowy.
Witam.
Postanowiłem skorzystać z usługi kancelarii w zakresie dochodzenia odszkodowania powypadkowego od ubezpieczyciela.
Kancelaria przysłała wzory pism które muszę podpisać. Jest tam cesja wierzytelności, nieodwołalnego i przenaszalnego pełnomocnictwa oraz warunki umowy.
Zastanowił mnie i nie za bardzo podoba mi sie jeden punkt tejże umowy:
"....  Bezzasadne wypowiedzenie umowy przez kancelarię, lub odstąpienie pozbawia jej prawa do wynagrodzenia prowizyjnego wymienionego w punkcie X - klient zobowiązany jest jednak zwrócić w takim przypadku udokumentowane koszty wykonywania umowy. W przypadku natomiast wypowiedzenia umowy przez którąkolwiek ze stron zapłaci ona drugiej stronie karę umowną w kwocie odpowiadającej 5% wysokości kwot objętych zleceniem dochodzenia. Ponadto, pomimo ustania umowy na skutek wypowiedzenia przez klienta umowa cesji wierzytelności na kancelarię w dalszym ciągu będzie obowiązywać, aż do odzyskania przez kancelarię naleznego tej spółce wynagrodzenia, oraz zwrotu wszelkich kosztów wymienionych w punkcie Y....."
 Punkt ten mówi o kosztach związanych z obsługą prawną ewentualnego postepowania sądowego.
Nie wiem czy to poprawnie sformułowana umowa?
 Najpierw to bezzasadne wypowiedzenie umowy przez kancelarię która skutkuje tym, że i tak muszę zapłacić kancelarii koszty wykonywania umowy!  To wygląda trochę podejrzanie. Kancelaria przyjmuje sprawę a po jakimś czasie nic nie robiąc bezzasadnie wypowiada mi umowę. Ja ponoszę koszty i to nie wiadomo jakie za rzekome być może działania tej kancelarii?
Poźniej w tym punkcie zapis który "gryzie" się z pierwszą częścią tego punktu o 5% karze którą ma ponieść wypowiadający......
Ktoś mnie oświeci jak to rozumieć?
Pozdrawiam
Vieslaw

Odszkodowanie - Warunki umowy.