Odszkodowanie do InPostu za niedoreczone przesylki?

Data: 2016-05-09 12:43:32
Autor: ąćęłńóśźż
Odszkodowanie do InPostu za niedoreczone przesylki?
Coraz więcej przesyłek nadanych InPostem wraca z bzdurnych powodów:
* prawidłowy adres, drobny błąd w kodzie pocztowym: zwracają (sortownia);
** prawidłowy adres, prawidłowy kod, błąd w nazwie miasta: zwracają (sortownia);
*** prawidłowy adres, prawidłowy kod (adres spółki prosto z KRS, Poczta Polska dostarcza): zwracają, z adnotacją 'Brak nr mieszkania' (prawdopodobnie sortownia), do tego adntacja z 28.IV, zwrot 9.V (10 dni na zwrot???).
Pytanie:
Która ustawa / rozporządzenie / regulamin mówi o ewentualnych odszkodowaniach dla klientów (nadawców przesyłek poleconych) InPostu?

Data: 2016-05-09 13:31:17
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup
[...]

Sortownia ? Nr mieszkania sprawdzac raczej nie powinna.

do tego adntacja z 28.IV, zwrot 9.V (10 dni na zwrot???).

Jesli brak nr mieszkania, to istotnie za dlugo :-)

Która ustawa / rozporządzenie / regulamin mówi o ewentualnych odszkodowaniach dla klientów (nadawców przesyłek poleconych) InPostu?

A nie prosciej przestac korzystac ?

Ja tam Inpost chwale ... o ile dostawa jest do paczkomatu.

J.

Data: 2016-05-09 15:51:38
Autor: ąćęłńóśźż
Odszkodowanie do InPostu za niedoreczone przesylki?
InPost ma zaletę przy poleconych: bezpłatny (w cenie 3,50 zł) zwrot przesyłek niedoręczonych.
Poczta Polska każe sobie płacić w dwie strony (2 x 4,20 zł).
3,50 zł przeciw 8,40 zł.

-- -- -

Data: 2016-05-10 11:29:02
Autor: ąćęłńóśźż
Odszkodowanie od InPostu za niedoreczone przesylki?
Bardziej myślę o zadośćuczynieniu (ewentualna droga cywilna) za nieprawidłowe zwrócenie przez InPost prawidłowo zaadresowanej przesyłki, niż o ustawowym odszkodowaniu, bo te ustawowe odszkodowania są takie, że gdzie obywatel się nie obróci, to dostanie po d...:

Dla Poczty Polskiej regulamin świadczenia usług powszechnych jest tutaj:
www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2013/07/regulamin-swiadczenia-uslug-powszechnych-28-czerwca-2013.pdf
§ 39 1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi powszechnej, przysługuje odszkodowanie w wysokości i na zasadach określonych w art. 88 lub 89 ustawy:

USTAWA z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe Art. 88. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi powszechnej przysługuje odszkodowanie:

1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego za traktowanie przesyłki pocztowej jako przesyłki poleconej; 2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie; 3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki; 4) za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż maksymalna wysokość odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2; 5) za ubytek zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości utraconych rzeczy; 6) za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono. Art. 89. Operator pocztowy jest obowiązany do wypłaty odszkodowania w zakresie nienależytego wykonania usługi doręczenia przesyłek pocztowych doręczanych w trybach określonych w ustawie KPA, ustawie KPC, ustawie KPK oraz w trybie ustawy OP polegającego na: 1) nieprawidłowym wypełnieniu przez operatora pocztowego dokumentu potwierdzającego odbiór przesyłki rejestrowanej przez adresata jeżeli uniemożliwia to stwierdzenie prawidłowości doręczenia przesyłki lub 2) zwróceniu przesyłki rejestrowanej niezgodnie z terminem lub z uwagi na nieprawidłowo wskazany powód - w wysokości opłaty za usługę przesyłki rejestrowanej wraz z opłatą za zapewnienie potwierdzenia jej odbioru oraz za zwrot tej przesyłki, jeżeli taka opłata została pobrana.

Data: 2016-05-16 00:34:06
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 13:31:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Ja tam Inpost chwale ... o ile dostawa jest do paczkomatu.
Podepnę się
Ogólnie tez InPost chwale na kilkadziesiąt przesyłek które wysłałem/odebrałem zagubili własnie pierwszą
Złożyłem via net reklamacje po ok 4 tyg dostałem "papierowym" listem odpowiedź że potwierdzają ze usługę wykonali nienależycie(wg mnie nie wykonali wcale ale słówek się czepiał nie będę).
Aby przyznali odszkodowanie wymagają żebym im wysłał do ich siedziby(czyli listownie pakiet dokumentów:
-pisemne oświadczenie potwierdzające zgłoszenie reklamacji opatrzone podpisem zgłaszającego
-kwotę żądanego odszkodowania
-kwotę pobrana przez InPost za nadanie przesyłki
-nr rachunku bankowego do zwrotu
-oświadczenie o zrzeczeniu się roszczeń porzez nadawce(bo reklamowałem ja jako odbiorca)
-potwierdzenie wartości reklamowanej przesyłki
-zrzut karty płatności z allegro

Trochę długawa ta lista dokumentów i chyba tak zrobione aby klienci machneli ręką i odpuścili.
Na swojej stronie mają stosowny formularz reklamacyjny ale i tak domagają się pakietu papierowych dokumentów

https://inpost.pl/file/22
Powołują się na par. 20 ust 1-5 powyższego regulaminu

Data: 2016-05-17 18:43:25
Autor: re
Odszkodowanie do InPostu za niedoreczone przesylki?

Użytkownik "Kris"

[...]
-- -
A ja kiedyś przywracałem termin z powodu nieodebrania przesyłki sądowej po złożeniu reklamacji i nawet sąd nie zdołał uzyskać od Inpostu odpowiedzi na swoją reklamację.

Odszkodowanie do InPostu za niedoreczone przesylki?