Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.

Data: 2017-12-12 00:07:34
Autor: Kris
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 08:58:00 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail..com napisał:

Kojarzy ktos jak to jest? Warto protestować?
W 99% warto
Pierwsza wycena zawsze jest szyta "pod frajera"
A nuż nie zechce mu się odwołań pisać i zadowoli się tym co mu szybko na konto/przekazem przesłaliśmy.

Data: 2017-12-12 00:19:39
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 09:07:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
A nuż nie zechce mu się odwołań pisać i zadowoli się tym co mu szybko na konto/przekazem przesłaliśmy.

Mam zamiar im powiedzieć że skoro orzekli szkode calkowita to niech sprzedaja auto i wyplacaja tyle na ile wycenili auto.

Tylko wlasnie nie wiem jak odczytywac te korekte. Bo we wrzesniu wycenili auto na 9kpln a przebieg znali a teraz nagle im sie skorygowało.
Więc albo oszukiwali przy ubezpieczaniu albo jedno i drugie jest ze sobą formalnie nie związane i dlatego spokojnie moga takie cyrki uskuteczniać...

Data: 2017-12-12 01:18:14
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 09:19:40 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail..com napisał:
> [...]

Tylko wlasnie nie wiem jak odczytywac te korekte. Bo we wrzesniu wycenili auto na 9kpln a przebieg znali a teraz nagle im sie skorygowało.

Bo jeśli jest jak piszesz- a tak zapewne jest to cyrki jakies
znali przebieg, wycenili auto a teraz własną wycenę kwestionują.
Jaja jak berety

Data: 2017-12-12 01:51:42
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 10:42:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0692ceae-a9ed-41b1-86e4-b5d2d8ad9cee@googlegroups.com...
>W 99% warto
>Pierwsza wycena zawsze jest szyta "pod frajera"
>A nuż nie zechce mu się odwołań pisać i zadowoli się tym co mu szybko >na konto/przekazem przesłaliśmy.

Z tym ze wiesz - jak sie ubezpieczyciel nie ugnie, to koniec koncow decyduje sad.

I czy adwokat nie powie "szansa wygrania 50%, sprawa bedzie kosztowala 5 tys, jak pan wygra - placa oni, jak pan przegra, placi pan".

J.

Dlatego pytam jaka jest praktyka tych co juz mieli z tematem stycznosc :)

Bo to jak ten system dziala to wiem. To co mnie zdziwilo to to ze raz wycena taka a raz taka mimo opcji ze wartosc auta nie spadnie...

Innych trikow bylem swiadom (wycena w oparciu o oryginały do szkody całkowitej a w oparciu o zamienniki przy zwyklej szkodzie, odliczenia vatu itp...).

Ta korekta mnie zdziwila. Nie mialbym problemu gdyby na polisie bylo ze auto z takim przebiegiem warte jest 6kpln. I pewnie nawet to AC za 630pln bym wzial.

Ale deczko sie zdziwilem na taka dwójmyslność, szczególnie ze przebieg na polisie jest i tylko troche przybylo od tego czasu.

Data: 2017-12-12 14:17:19
Autor: kosmos
sczy...@gmail.com napisał:
[...]

Ktoś podał swego czasu fajny pomysł: idź to punktu ubezpieczeniowego tego samego towarzystwa w którym masz polisę, i poproś o kalkulację składki dla auta takiego samego jak już masz, z aktualnym przebiegiem (oczywiście o szkodzie nic nie wspominasz). I zobacz, jaka będzie wartość auta według ich wyceny - prawdopodobnie znacznie bliżej Twojej wyceny z dnia podpisywania aktualnej polisy niż ubezpieczyciel próbuje Ci wmówić. Mając wydruk takiej kalkulacji będziesz miał silne podstawy do ubiegania się o skorygowanie aktualnej wyceny auta - jak się nie ugną, to przed ewentualnym sądem będziesz miał się czym podeprzeć i zwiększysz swoje szanse na wygraną.

Data: 2017-12-12 06:18:44
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 14:17:22 UTC+1 użytkownik kosmos napisał:

> Ktoś podał swego czasu fajny pomysł: idź to punktu ubezpieczeniowego tego samego towarzystwa w którym masz polisę, i poproś o kalkulację składki dla auta takiego samego jak już masz, z aktualnym przebiegiem (oczywiście o szkodzie nic nie wspominasz). I zobacz, jaka będzie wartość auta według ich wyceny - prawdopodobnie znacznie bliżej Twojej wyceny z dnia podpisywania aktualnej polisy niż ubezpieczyciel próbuje Ci wmówić. Mając wydruk takiej kalkulacji będziesz miał silne podstawy do ubiegania się o skorygowanie aktualnej wyceny auta - jak się nie ugną, to przed ewentualnym sądem będziesz miał się czym podeprzeć i zwiększysz swoje szanse na wygraną.

To nieszkodliwy pomysł :)
Choć one tam moga mieć komputer i im wyjdzie ze takie auto juz jest ubezpieczone :)

Ale mozna by sprobowac :) Nie kosztuje wiele :)

Data: 2017-12-12 06:50:33
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 15:18:47 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail..com napisał:

To nieszkodliwy pomysł :)
Choć one tam moga mieć komputer i im wyjdzie ze takie auto juz jest ubezpieczone :)

Ale mozna by sprobowac :) Nie kosztuje wiele :)

Kalkulacje via net zrób

Data: 2017-12-12 07:35:06
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 15:50:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> Choć one tam moga mieć komputer i im wyjdzie ze takie auto juz jest ubezpieczone :)

Kalkulacje via net zrób

Probowalem, ale mi na infolinii powiedzieli ze nie mozna bo to auto u agenta ubezpieczone wiec nie moga. Cfaniaki :)

Obaczymy co dalej...

Data: 2017-12-12 18:01:02
Autor: Budzik
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Probowalem, ale mi na infolinii powiedzieli ze nie mozna bo to auto
u agenta ubezpieczone wiec nie moga. Cfaniaki :)

A kto ci kaze podawac prawdziwy nr rejestracyjny?

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2017-12-13 17:46:52
Autor: xyz
W dniu 12.12.2017 o 19:01, Budzik pisze:
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Probowalem, ale mi na infolinii powiedzieli ze nie mozna bo to auto
u agenta ubezpieczone wiec nie moga. Cfaniaki :)

A kto ci kaze podawac prawdziwy nr rejestracyjny?

Wycenę spokojnie zrobisz.
Miałem OC+AC w Liberty, teraz jest przejęte przez AXA.
Dostałem wycenę nowej składki z AXA ale to w niczym nie przeszkadza
aby wejść na stronę, zrobić wycenę dla tego samego auta i sobie ją zapisać, dokładnie z tymi samymi parametrami.

Tu może pojawić się tylko jeden problem. Weryfikacja w UFG,
nie wiem co dokładnie sprawdzają i czy już szkoda została tam zgłoszona.
Jeśli nie nie, to składka będzie wyliczona na czysto :).

--
-- - xyz

Data: 2017-12-12 06:52:09
Autor: Kris
[...]

To byś musiał dojść do etapu podawania vin
A cene i wycene większość towarzystw podaje na wcześniejszych etapach- model, roczni, dane kierowcy itp. i masz składkę oraz wartość auta.

Data: 2017-12-12 16:40:15
Autor: Grzegorz Krukowski
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
On Tue, 12 Dec 2017 00:07:34 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

Nie pamiętam już zgodności kwoty ubezpieczenia i odszkodowania, ale po
szkodzie całkowitej w PZU na wiosnę 2016:

* wycenili że całość szkody to X z tego wrak to według nich Y i
wypłacili X-Y;
* zostali poproszeni o sprzedaż wraku za kwotę ze swojej wyceny;
* troche się ociągali ale sprzedali wrak na wewnętrznej aukcji -
trwało to coś miesiąc albo dłużej - za kwotę o jakieś 2000-3000 zł
mniejszą (kwota Y mniej więcej odpowiadała cenie za którą potem komis
wystawił wrak);
* i po pisemku kwotę tę dopłacili.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-12 07:44:30
Autor: sczygiel
wrote:

[...]

Co do tej czesci procedury nie mam wątpliwosci jak to działa.

Mnie zastanawia to ze nagle auto staniało o 30%.

Obaczymy co z tego cyrku wyjdzie :)

Data: 2017-12-12 16:50:55
Autor: Grzegorz Krukowski

wrote:

[...]

Postaram się jutro sprawdzić w papierach jak było u nas ...
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-12 17:49:58
Autor: Grzegorz Krukowski
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
On Tue, 12 Dec 2017 16:50:55 +0100, Grzegorz Krukowski
<registered.user@op.pl> wrote:

Kwota na ubezpieczeniu ~27 000 zł, szkoda całkowita ~ 22 000 zł, po ~
10 miesiącach od ubezpieczenia.

--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-12 18:01:01
Autor: Budzik
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
Użytkownik Grzegorz Krukowski registered.user@op.pl ...

Kwota na ubezpieczeniu ~27 000 zł, szkoda całkowita ~ 22 000 zł, po ~
10 miesiącach od ubezpieczenia.

A gdzie brakujace 5000?

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2017-12-12 19:11:31
Autor: Grzegorz Krukowski
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
On Tue, 12 Dec 2017 18:01:01 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Użytkownik Grzegorz Krukowski registered.user@op.pl ...

Kwota na ubezpieczeniu ~27 000 zł, szkoda całkowita ~ 22 000 zł, po ~
10 miesiącach od ubezpieczenia.

A gdzie brakujace 5000?
Nie była wykupiona opcja stałej wartości pojazdu więc wycena była
robiona na dzień szkody, czyli prawie rok później.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-12 10:58:04
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 19:11:30 UTC+1 użytkownik Grzegorz Krukowski napisał:
> [...]

Nie była wykupiona opcja stałej wartości pojazdu więc wycena była
robiona na dzień szkody, czyli prawie rok później.

Pewnie wiele to nie zmienia. U mnie ta opcja była a i tak wycena niższa...

Data: 2017-12-12 19:16:58
Autor: Cavallino
W dniu 12-12-2017 o 19:11, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

A co to za auto, że miało roczną utratę wartości rzędu 20% jako mocno używane?
Poza pierwszymi latami, albo mocno niesprzedawalnymi modelami, roczne utraty są niższe, dużo niższe.

IMO - dałeś się nabrać.

Data: 2017-12-12 19:43:57
Autor: Grzegorz Krukowski
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
On Tue, 12 Dec 2017 19:16:58 +0100, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

[...]

To było 4 letnie auto z salonu. Szkoda nam było czasu na przepychanki
za 2-3 tysiące.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-12 23:00:46
Autor: Cavallino
W dniu 12-12-2017 o 19:43, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

I na takich liczą.
Prawnika się bierze i czeka na przelew.

Data: 2017-12-13 07:02:07
Autor: Grzegorz Krukowski
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
On Tue, 12 Dec 2017 23:00:46 +0100, Cavallino

Prawnik to za darmo?
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-13 07:06:45
Autor: Grzegorz Krukowski
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
On Wed, 13 Dec 2017 07:02:07 +0100, Grzegorz Krukowski
<registered.user@op.pl> wrote:

I na takich liczą.
Prawnika się bierze i czeka na przelew.
Prawnik to za darmo?
Anyway, to jednak było OC bo nie nasza wina, choć wycena raczej by
była ta sama bo to wszystko i tak było w PZU.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-13 20:04:36
Autor: Cavallino
W dniu 13-12-2017 o 07:02, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

W oczywistych przypadkach tak.
Miałem raz taką potrzebę, to zadowolił się wygranymi kosztami sądowymi.

Data: 2017-12-13 22:14:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-13 o 20:04, Cavallino pisze:
[...]

I to wszystko za 900zł brutto? Tani ten prawnik.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-12 20:22:39
Autor: Grzegorz Krukowski
On Tue, 12 Dec 2017 10:58:04 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

robiona na dzień szkody, czyli prawie rok później.

Pewnie wiele to nie zmienia. U mnie ta opcja była a i tak wycena niższa...
No więc sąd, bo np.:
Wpisz tą sygnaturę: I C 1748/15
tutaj: http://orzeczenia.wloclawek.sr.gov.pl/search

http://odszkodowaniamotoryzacyjne.pl/stala-wartosc-pojazdu/2016/09/30
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2017-12-12 13:07:56
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 20:22:40 UTC+1 użytkownik Grzegorz Krukowski napisał:

No więc sąd, bo np.:
Wpisz tą sygnaturę: I C 1748/15
tutaj: http://orzeczenia.wloclawek.sr.gov.pl/search

http://odszkodowaniamotoryzacyjne.pl/stala-wartosc-pojazdu/2016/09/30

Bardzo dobra informacja, dziekuję. Dam znać co ze sprawy wyszło.

Data: 2018-01-19 10:40:11
Autor: sczygiel
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 20:22:40 UTC+1 użytkownik Grzegorz Krukowski napisał:

> [...]

Nie jest źle :)
Choc nie idzie bezproblemowo.
Dzieki wskazaniu linków dostałem sporo wyższą wycene szkody i wypłatę odszkodowania.
Zostałem z samochodem uszkodzonym ale zdatnym do jazdy.

Teraz problem taki ze "wrak" został wyceniony na 3900pln a samo pzu nie znalazło nabywcy za te cene na swojej wewnetrznej aukcji.

Wystawilem samochód na allegro za te kwote z wyceny PZU. Obaczymy czy ktos sie skusi :)

W takim wypadku pisac ponownie wniosek o rekalkulację z przyjeta mniejszą wartocią "wraku"?
Czy w cos jeszcze sie uzbroić poza aukcja na allegro?

Pozdrawiam.
Lukasz.

Data: 2018-01-19 22:06:39
Autor: Cavallino
W dniu 19-01-2018 o 19:40, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Sprzedaj za ile się da i zażądaj dopłaty różnicy do 3900.

Data: 2018-01-19 13:10:34
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 19 stycznia 2018 22:06:40 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

> Czy w cos jeszcze sie uzbroić poza aukcja na allegro?

Sprzedaj za ile się da i zażądaj dopłaty różnicy do 3900.

Od wystawienia aukcji juz trzy telefony. Ludki sie scigaja po to auto :)
No makabra :)
A w domu żałoba po foce bo to dobre auto jest...

Data: 2017-12-12 17:16:58
Autor: J.F.
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f4ce50d2-d52d-425d-b440-cb9852f9f49a@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 16:40:16 UTC+1 użytkownik Grzegorz Krukowski napisał:
[...]
Co do tej czesci procedury nie mam wątpliwosci jak to działa.
Mnie zastanawia to ze nagle auto staniało o 30%.

A co cie w tym dziwi ?
Dopoki wartosc byla podstawą do liczenia skladki, to byla wysoka, jak do liczenia odszkodowania, to niska :-)

Ty sie tylko zastanow czy trafisz na sedziego co stwierdzi "zgodnie z wycena bieglego auto jest warte X i tyle sie nalezy do wyplaty" (w tym znizka za przebieg),
czy "pozwany jest profesjonalista, wiec jesli wycenil auto na Y znajac przebieg, to taki byl przedmiot umowy" :-)

J.

Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.