Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.

Data: 2017-12-12 00:10:18
Autor: Kris
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 08:58:00 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail..com napisał:
Czy ktos zna szczegóły jak traktowana jest kwota ubezpieczenia samochodu (w moim przypadku PZU)?

Na polisie mam ze wartosc samochodu to 9kpln.
Na niej również umieszczony jest przebieg.

A tak na marginesie- AC dla auta wartego 9tys? Składka musiała być nie mała bo auto swoje lata już zapewne ma.

Data: 2017-12-12 00:17:14
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 09:10:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

A tak na marginesie- AC dla auta wartego 9tys? Składka musiała być nie mała bo auto swoje lata już zapewne ma.

Skladka za AC z polisy to 630pln wiec nie tak strasznie.

Co zresztą sie dosyć dobrze wpisuje w to co tu juz kiedys poruszalem, ze skladka na ubezpieczenie to pi*oko 15% wartosci auta.

Data: 2017-12-12 10:00:55
Autor: Budzik
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

Co zresztą sie dosyć dobrze wpisuje w to co tu juz kiedys
poruszalem, ze skladka na ubezpieczenie to pi*oko 15% wartosci auta.

W sensie ze takiego auta do 10.000?
Bo przy drozszych i nowszych to zdecydowanie mniej (procentowo)
Przykładowo auto wycenione na 34.000 - składka AC - 1.000

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2017-12-12 02:26:46
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 11:00:56 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Bo przy drozszych i nowszych to zdecydowanie mniej (procentowo)
Przykładowo auto wycenione na 34.000 - składka AC - 1.000

Pytalem tu kiedys i odpowiedzi dla aut uzywanych byly wlasnie w okolicy 15%..
Moje nowe auto (fiesta z 2006r) tez od nowosci sie szwędała w okolicy 15% wartosci za skladke AC.

Kiedys pobawilem sie kalkulatorami i mi wyszlo ze drozsze auta rzeczywiscie AC maja w innej proporcji. Ale nie znalazlem reguly w stosunku do wieku.

Choć to pewnie aktualnie zadna regula bo pewnie zalezy od paru innych aspektów...

Data: 2017-12-12 11:32:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-12 o 11:26, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Pewnie przede wszystkim od tego, że jak zniszczysz zderzak, to w nowym samochodzie masz 5% strat, a w starym 50%.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-12 17:00:54
Autor: Budzik
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Tak czy siak - przy koszcie AC na poziomie 15% jego wykup jest tak nieoplacalny ze szkoda gadac.
W 6 lat oddajesz wartosc auta. Po co?
No chyba ze chcesz celowo gdzies walnac.

Auto o ktorym pisałm to 2012 rok wiec nie jakies super nowe - Ac to ok 3%.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2017-12-12 21:09:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-12-12 o 18:00, Budzik pisze:

Tak czy siak - przy koszcie AC na poziomie 15% jego wykup jest tak
nieoplacalny ze szkoda gadac.

To też działa w drugą stronę - ubezpieczycielom nie chce się ubezpieczać staroci, więc dają takie ceny.

W 6 lat oddajesz wartosc auta. Po co?

Choćby po to, że jak przytrzesz zderzak, to dostaniesz nowy za połowę wartości samochodu.

--
Liwiusz

Data: 2017-12-12 12:27:21
Autor: Kris
W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 21:09:53 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

> W 6 lat oddajesz wartosc auta. Po co?

Choćby po to, że jak przytrzesz zderzak, to dostaniesz nowy za połowę wartości samochodu.

Po co nowy zderzak w starym aucie?

Data: 2017-12-12 21:41:23
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 12 Dec 2017 21:09:49 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Tylko zysk z tego raczej niewielki, że w starym aucie wartym 10000zł nagle
ktoś będzie miał fabrycznie nowy zderzak wymieniony za 4000zł.

Gdyby nie AC, to za równowartość połowy składki kupiłby sobie zupełnie
ładny zderzak używany w kolorze :)

A jeszcze taki przytarty zderzak to akurat super optymalne uszkodzenie.
Bo zazwyczaj cokolwiek więcej powoduje że szkoda okazuje się całkowita
(całkowitość większość towarzystw wylicza wg. najdroższego wariantu
serwisowego), wtedy wartość przed szkodą 10000zł, wartość wraku 8500zł i
dobrze jak chociaż do wypłaty będzie równowartość zapłaconej składki
rocznej.

Jedynie AC na starsze auto trzyma się kupy jeśli chodzi o jego kradzież.

Data: 2017-12-12 22:59:58
Autor: Cavallino
W dniu 12-12-2017 o 21:41, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Już akurat.
Jak zobaczysz kwotę amortyzacji takiego zderzeka w starym rupciu, to może na śrubki do nowego starczy....

Data: 2017-12-13 10:39:56
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 12 Dec 2017 22:59:58 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

No to co piszesz to też racja.
Zależy jaki wariant, bo w tych "amortyzowanych" będzie tak jak piszesz.

Z kolei chyba chętnie pchają ludzi w warianty "wszystko nowe, wszystko w
ASO", bo klient się będzie cieszył że ma takie fajne AC, aż się nie dowie
że praktycznie każda, inna niż drobna szkoda jest całkowita.

Tak czy owak - właściciel AC na rupiecia raczej się niemiło rozczruje jak
będzie chciał go użyć.

AC jest do nowych samochodów - auto warte 60000zł, szkoda na 25000zł i
wtedy to zadziała.

Data: 2017-12-12 19:18:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2017 o 11:26 <sczygiel@gmail.com> pisze:

Pytalem tu kiedys i odpowiedzi dla aut uzywanych byly wlasnie w okolicy  15%.
Moje nowe auto (fiesta z 2006r) tez od nowosci sie szwędała w okolicy  15% wartosci za skladke AC.

Za nowe płaciłem w tym roku około 2% (max zniżki i full pakiet)
Za 4 letnie około 4% (też max zniżki i full pakiet).

TG

Data: 2017-12-12 21:25:41
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 12.12.2017 o 11:26, sczygiel@gmail.com pisze:
Pytalem tu kiedys i odpowiedzi dla aut uzywanych byly wlasnie w okolicy 15%.

10 latek i 2,8% wartości za roczne AC.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-12-12 19:13:00
Autor: Cavallino
W dniu 12-12-2017 o 09:17, sczygiel@gmail.com pisze:

Co zresztą sie dosyć dobrze wpisuje w to co tu juz kiedys poruszalem, ze skladka na ubezpieczenie to pi*oko 15% wartosci auta.

Chyba bardzo starego.
Ja rzadko płacę więcej niż 5% wartości auta za pakiet.
Obecnie coś koło 3%, bez żadnej promocji, nawet nie na pakiet, poza dokładnym wyszukaniem dobrej oferty.

Oczywiście mam max. zniżki.

Data: 2017-12-12 20:00:45
Autor: Budzik
Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

No własnie.
Ostatnio nawet pierwszy raz kupowałem ubezpieczenie w ten sposób ze OC w firmie x a AC w firmie Y bo tak było najkorzystniej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.