Odszkodowanie z OC a wyliczenie AUDATEX

Data: 2020-10-27 11:33:25
Autor: K
Odszkodowanie z OC a wyliczenie AUDATEX
On 27/10/2020 11:09, Budzik wrote:
Jakis czas temu miałem stłuczke (gosc wjechał mi w tyłek) i tak sobie
przegladam wyliczenie odszkodowania z ubezpieczalni (raport AUDATEX)

Oni sobie liczą roboczogodzine po 54zł. Moga tak?
Bo chyba dziś juz ciezko o taka stawke w warsztacie?

Ale coś innego mnie rozsmieszyło:

Auto to bus w rozmiarze L2H2 czyli wysokie drzwi, dodatkowo drzwi
zabudowane i zaizolowane termicznie

Naprawa polega na:
- wymontowaniu przedniej maski i ponownym montazu po lakierowaniu
- wymianie tylnych drzwi prawych
- wymianie tylniego zderzaka, mocowania tegoz zderzaka, montaż nowych
czujników cofania oraz co pewnie bedzie najbardziej pracochłonne:
blacharskiej naprawie progu który jest za drzwiami (wgniecenie, element
konstrukcyjny wiec pewnie trzeba wspawac nowy fragment)

Oni sobie wyliczyli ze to zajmie łącznie 6h i bedzie kosztowało 320zł
:-DDDD

Ja sie pytam, gdzie są warsztaty które robią to w takiej cenie?!?!

Ile to powinno kosztowac waszym zdaniem?

Przeciez to standardowa proba wyruchania. Pewnie znalezli jakis warsztat w Pierdziszewie, ktory powiedzial, ze za tyle zrobi i tyle to bedzie kosztowalo. Ty pojdziesz gdzies indziej i bedziesz sie z chujami szarpal. Kiedys w UK baba mi wjechala Corsa w dupe w Signum, jak wysiadlem i zobaczylem przod Corsy to balem sie spojrzec na tyl swojego, a okazalo sie ze mialem lekka wgniotke na zderzaku, takie bardziej zalamanie niz wgniotke i nie bylo tego widac na pierwszy rzut oka. Dalem jednak auto do warsztatu na ogledziny i sie kazalo, ze uderzenie przyjely koncowki tlumika po obu stronach, wgniatajac puchy i zrywajac zaczepy. Koszt oryginalu to bylo jakies ?850. Jej ubezpieczalnia powiedziala, ze da ?790. Na forum prawnym ktos mi poradzil abym powiedzial babce, ze jak nie dostane calosci to ja pozwe o roznice i ze ma wplynac na swojego ubezpieczyciela. Warsztat znalazl mi zamiennik za ?600 z robocizna, zalezalo mi na chromowanych koncowkach tak jak mialem w oryginale wiec wzialem to co dali ale niesmak pozostal ;)

Data: 2020-10-27 04:45:35
Autor: Przemek Jedrzejczak
Odszkodowanie z OC a wyliczenie AUDATEX
-- Kiedys w UK baba mi wjechala Corsa w dupe w Signum

w DE babka mi przerysowala bok w Zafirze, ASO i lakierowanie 2 elementow plus demontaz/montaz plus rzeczoznawca plus auto zastepcze wyszlo ponad 2 tys EUR i teraz juz wiem czemu Niemcy jezdza ostroznie :-)

Data: 2020-10-27 12:00:22
Autor: K
On 27/10/2020 11:45, Przemek Jedrzejczak wrote:
[...]

Jezdza ostroznie, bo z kazdym mandatem idzie zapewne info do ubezpieczalni, sa zawody w ktorych nie mozesz miec punktow karnych i idzie sie do pierdla za bezmyslnosc, a po pierdlu mozesz co najwyzej ustawiac wozki pod marketem.

Data: 2020-10-27 13:16:51
Autor: yabba
W dniu 27-10-2020 o 12:45, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

W PL koszt naprawy w ASO byłby podobny.

yabba

Data: 2020-10-27 14:02:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bd762619-a499-4366-92eb-0c93ec070154o@googlegroups.com...
w DE babka mi przerysowala bok w Zafirze, ASO i lakierowanie 2 elementow plus demontaz/montaz plus rzeczoznawca plus auto zastepcze wyszlo ponad 2 tys EUR

W Polsce byloby jakos duzo taniej ?

i teraz juz wiem czemu Niemcy jezdza ostroznie :-)

Przeciez nie oni placa, tylko OC :-)

J.

Odszkodowanie z OC a wyliczenie AUDATEX