Odszkodowanie za utraconą część urlopu

Data: 2018-08-03 14:37:18
Autor: kapitalikk
Odszkodowanie za utraconą część urlopu
Przedstawię zdarzenie:
1) Wykupiłem urlop z przelotem w biurze podróży w Niemczech (urlop od 21.05.2018 do 03.06.2018 r. na Krecie Heraklion - 1280 EUR/osobę).
2) W dniu 15.06.2018 r. odebrałem z biura podróży dokumenty i bilety. Widniał na nich wylot o godz. 13. - 21.05.2018 r.
3) W dniu 21.05.2018 r. ok. godz. 9.23 przybyłem na lotnisko i nie zauważyłem na tablicy wylotów swojego samolotu. Ok. godziny 12.00 udałem się do informacji lotniskowej z pytaniem, czy ktoś przypadkiem samolotu nie podpindolił. Okazało się, że samolot wyleciał do Heraklionu o godz. 7.00. Ból był taki, że osób takich jak ja było 6. Wszyscy pozostali to Niemcy. Była to ewidentna wina biura podróży. Kazano mi się udać do biura podróży, w którym zakupiłem wycieczkę w dniu następnym. W dniu wylotu w Niemczech było święto.
4) W następnym dniu udałem się do biura, tam pokazano mi, że do dnia następnego w systemie elektronicznym biura podróży widnieje wylot o godz. 13.00. Załatwiono mi specjalny bilet na samolot i we środę o godz. 13 miałem wylecieć na urlop.
5) Żebym nie miał zbyt wielkiego nadmiaru szczęścia, to w dniu wylotu 23.05.2018 r. przybyłem na lotnisko ok. godz. 9.00. Odlot był uwidoczniony na tablicy o 13.00. Hurrrra !! Odprawiłem walizki, przeszedłem do strefy pasażerów odlatujących i .. i duupa. Nic nie odlatuje. Na pobliskiej budowie Niemcy wykopali bombę z II wojny światowej (gdyby to byli Polacy to pewnie sami rozbroili by bombę a złom wilości 2 tony sprzedali w pobliskim skupie metali, ale to pewnie byli Niemcy). Zamknęli przestrzeń powietrzną nad miastem i ewakuowali 4 dzielnice, około 8000 ludzi w trakcie rozbrajania bomby. Do samolotu wsiadłem niezwłocznie po zezwoleniu, około godziny 22.30 i na Krecie byłem po 3 godzinach a w hotelu o 5.00. W trakcie oczekiwania na lotnisku dostaliśmy bony na 14 EUR każdy. Do tego zdarzenia w sumie nie mam pretensji. Siła wyższa. Co ciekawe w trakcie oczekiwania na wylot jedna z grup została załadowana do autobusu i wywieziona do Lipska skąd odleciała na Majorkę ok. godz. 19.00 a przynajmniej trzy inne samoloty lądowały i startowały swobodnie. Mam to nakręcone kamerką.
Na hotel narzekać nie mogę i potem wszystko było w porządku. Na opóźnienie w odlocie pół godziny nie narzekam.

Co ja widzę:
1) Opóźniony urlop o 48 godzin.
2) Zmarnowane pierwsze 4 dni urlopu.

Co jest.
Biuro podróży zaproponowało mi zwrot za 2 dni urlopu w sumie 175 EUR/osobę i zwrot kosztów dodatkowego dojazdu na lotnisko.
Stan prawny:
W przypadku opóźnienia wylotu powyżej 4 godz. linia lotnicza płaci odszkodowanie w wysokości 400 EUR/osobę.
Jest również tabela frankfurcka i inne tabele np.  tabela taryf podróżnych Kempten

Po mojemu.
Tak sobie kombinuję, Że w moim przypadku chyba nie mam podstaw skarżyć linii lotniczej. Bo zawinił organizator, czyli biuro podróży. Ale straciłem po 400 EUR na osobę z tytułu opóźnienia urlopu. Nie za bardzo to w chwili obecnej przemawia do organizatora urlopu, który chciałby mi oddać wyłącznie poniesione koszty, których nie wykorzystałem i koniec.

Co Wy na to?
Czy wg Was mam podstawy do walki z niemieckim biurem podróży o wyższe odszkodowanie i zadośćuczynienie za stracony urlop i stres?

Pozdrawiam

Data: 2018-08-03 15:25:05
Autor: Robert Tomasik
Odszkodowanie za utraconą część urQ1|BZ)
W dniu 03-08-18 o 14:37, kapitalikk pisze:

Co Wy na to?

Nie znam niemieckiego prawa. Propozycja Biura Podróży wydaje się
niedorzeczna. Zapytał bym biuro, czy woli Ci wypłacić 400 EUR/os, czy masz
wynająć jakiegoś prawnika w Niemczech, który dodatkowo ich skasuje.
Inaczej sobie tego nie wyobrażam, bo jednak konieczna jest osoba znająca
tamtejsze prawo.

Data: 2018-08-03 22:21:05
Autor: Akarm
Odszkodowanie za utraconą część urQ1|BZ)
W dniu 2018-08-03 o 14:37, kapitalikk pisze:

Co Wy na to?

Masz po kolei w głowie? Pytanie prawne na tej grupie? :D
Przecież tutaj prowadzone są wyłącznie dyskusje polityczne.
Jeśli chcesz pomocy, to poszukaj jakiegoś forum związanego z prawem.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-08-06 09:34:37
Autor: kapitalikk
W dniu 03.08.2018 o 22:21, Akarm pisze:
W dniu 2018-08-03 o 14:37, kapitalikk pisze:

Co Wy na to?

Masz po kolei w głowie?
W sumie to nie wiem.
Słyszałem natomiast, że kto pyta to w mordę może dostać ale tylko w przypadku kiedy jest słaby a ja mocny "w gębie jestem". To chyba mogę pytać.
Pozdrawiam

Data: 2018-08-06 13:12:14
Autor: Akarm
W dniu 2018-08-06 o 09:34, kapitalikk pisze:

Słyszałem natomiast, że kto pyta to w mordę może dostać ale tylko w przypadku kiedy jest słaby a ja mocny "w gębie jestem". To chyba mogę pytać.

Pewnie, pytać możesz. ;)
Ale jak widzisz, tylko ja udzieliłem właściwej odpowiedzi.
Może nie takiej, jakiej byś oczekiwał, ale wyjątkowo sensownej i pomocnej. O czym zapewne już wiesz, jeśli przejrzałeś choćby tylko same tytuły tutejszych wpisów. Kilka osób (zaledwie kilka!) zamieniło tę grupę (jak i parę innych) w ściek polityczny.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-08-06 14:46:10
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-08-18 o 13:12, Akarm pisze:

[...]

Samouwielbienie - poziom expert!

Data: 2018-08-07 08:25:09
Autor: Danusia
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5b684334$0$691$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale z ściekiem politycznym ma rację.
Osoby które chciałyby  spytać o problemy prawne, po wcześniejszym przeczytaniu choć jednego wątku, rezygnują.

Data: 2018-08-07 12:35:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-08-18 o 08:25, Danusia pisze:

Ale z ściekiem politycznym ma rację.
Osoby które chciałyby  spytać o problemy prawne, po wcześniejszym
przeczytaniu choć jednego wątku, rezygnują.

Wiesz, wystarczy do KF kilku oszołomów wrzucić i grupa może i mniej
prężnie wygląda, ale da się czytać.

Data: 2018-08-07 15:54:57
Autor: kapitalikk
Odszkodowanie za utraconą część urQ1|BZ)

Przecież tutaj prowadzone są wyłącznie dyskusje polityczne.

Członek partii politycznej miał urlop i popierdaczyl się wylot z powodu błędów w biurze podróży.

TABELA FRANKFURCKA
podaje wartości procentowe odnoszą się do możliwego zakresu obniżenia ceny imprezy turystycznej:

"Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny 5% udziałowej ceny podróży za jeden dzień za każdą kolejną godzinę."

Jaka to mogłaby być kwota odszkodowania jeśli całkowity koszt wycieczki to 1000 EUR a samolot miał odlecieć w poniedziałek o 13.00 a ja wyleciałem o 13.00 we środę.

Data: 2018-08-07 16:08:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-08-18 o 15:54, kapitalikk pisze:

[...]

100 EURO/os. Ale z I postu wynika, że wyleciałeś o 22:50, wiec to trzy
dni, a nie dwa. Wiem, że nie wina biura, że bombę znaleziono, ale ich
ryzyko. Więc 150 EURO/os.

Ale to tylko samo odszkodowanie. Do tego dochodzi kwota przez nich
proponowana (procent udziału tych dwóch dni w imprezie) - przecież nie
ponieśli tych kosztów.

Czyli tak razem by wyszło 325 EURO/osobę. Dodatkowo te koszty dojazdu
dodatkowego. Ale być może - co już sygnalizowałem - Niemcy mają jakieś
osobne unormowania i dlatego pasowałoby szukać pomocy u prawników
niemieckich, a nie polskich. Może być tam jakieś ustabilizowane
orzecznictwo.

Data: 2018-08-07 19:51:23
Autor: kapitalikk
[...]

Dziękuję Robercie
Jak wspomniałem wcześniej, nim pójdę do prawników niemieckich, chciałem poznać zdanie zdroworozsądkowego człowieka.
Pozdrawiam

Data: 2018-08-07 21:29:05
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-08-18 o 19:51, kapitalikk pisze:

Jak wspomniałem wcześniej, nim pójdę do prawników niemieckich, chciałem
poznać zdanie zdroworozsądkowego człowieka.

Ale oni nie wiedzą, ze Ty do niemieckiego prawnika nie pójdziesz i takie
pismo może ich wystraszyć :-D

Odszkodowanie za utraconą część urlopu