Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy

Data: 2011-10-25 14:39:04
Autor: boukun
Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
Witam koleżanki i koledzy. Być może pamiętają co niektórzy moją sprawę, dotyczącą oskarżenia mnie o rzekomy antysemityzm i..., przy okazji naruszenie praw autorskich mając zainstalowane na zajętym twardym dysku komputera rzekomo nielegalne oprogramowanie.

Sprawę wygrałem ostatecznie w sądzie apelacyjnym, zostałem z obu zarzutów uniewinniony, ale..., od stycznia nie mogę odzyskać dowodu rzeczowego, w postaci zajętego twardego dysku komputera, bo..., nie mogą go sądowi urzędnicy nigdzie znaleźć...

Tu moje pismo w tej sprawie:

"Wniosek o wydanie zajętego dysku twardego komputera

marki "Western Digital WD Caviar" WD1000JB-00CRA0, S/N: WMA8C1927015 - 100GB

W związku z uprawomocnieniem się wyroku uniewinniającego mnie od stawianych mi zarzutów, wnoszę o wydanie mi zajętego na czas postępowania dysku twardego komputera, uznanego za dowód rzeczowy postanowieniem Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy z dnia 9 grudnia 2006 roku - 1 Ds-1061/06 (L.dz. G-I-5500/139/06/RC, RSD-936/06). Z tego co mi wiadomo, w/w dysk twardy jest przechowywany w magazynie dowodów rzeczowych Sądu Rejonowego w Świdnicy."

Czy za taką wygraną sprawę, w związku z poniesionymi kosztami, papier, druk, ksero, znaczki ect., stresem z tym związanym, niesłuszne oskarżenie, nękanie, i utratą twardego dysku, mogę się ubiegać o odszkodowanie? Jaki jest proceder w takim przypadku?

boukun

Data: 2011-10-25 15:25:10
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 25 Oct 2011 14:39:04 +0200, boukun napisał(a):

Witam koleżanki i koledzy. Być może pamiętają co niektórzy moją sprawę, dotyczącą oskarżenia mnie o rzekomy antysemityzm

Możesz podać, KTO Cię oskarżył?
--
XL
"Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

Data: 2011-10-25 15:43:36
Autor: boukun

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:pgagdg3tfpi0.d2c7t4imajq9$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 25 Oct 2011 14:39:04 +0200, boukun napisał(a):

Witam koleżanki i koledzy. Być może pamiętają co niektórzy moją sprawę,
dotyczącą oskarżenia mnie o rzekomy antysemityzm

Możesz podać, KTO Cię oskarżył?

Pewno chodzi ci o donos. Anonim, że piszę antysemickie teksty na grupach dyskusyjnych...

boukun

Data: 2011-10-26 03:51:27
Autor: WMP
[...]

ja

--
WMP
Ikselka z Panslavistą to trolle.

Data: 2011-10-26 12:52:31
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 26 Oct 2011 03:51:27 +0000 (UTC), WMP napisał(a):

[...]

Czyli teraz boukun może Ciebie oskarżyć o pomówienie.

Data: 2011-10-25 17:11:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Odszkodowanie za zaginiony twardy dys k, jako dowĂłd rzeczowy
W dniu 2011-10-25 14:39, boukun pisze:

[...]

Czasem narzekam na polski system  prawny, ale czasem nachodzi mnie refleksja, Ĺźe jak się jeden debil przeciągnie po wszystkich instancjach, a potem zrobi mu się ponownie takiego "psikusa" - moĹźe przestanie szmata srać na grupach.

--
          Czas na odwaĹźne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-10-25 17:45:23
Autor: boukun

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:j86jih$73c$1node2.news.atman.pl...
[...]

Może przestanie, a może nie... Ale w żydolandzie nie ma prawa, to powinieneś już wiedzieć
www.zus-okrada-ludzi.za.pl

Jako taki system prawny, to  moĹźe jeszcze istniał w PRLu, ale nie w tym kurewskim, złodziejskim kapitaliĹşmie...

boukun

Data: 2011-10-25 17:54:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-10-25 17:45, boukun pisze:

Czasem narzekam na polski system prawny, ale czasem nachodzi
mnie refleksja, że jak się jeden debil przeciągnie po
wszystkich instancjach, a potem zrobi mu się ponownie takiego
"psikusa" - może przestanie szmata srać na grupach.
MoĹźe przestanie, a moĹźe nie... Ale w Ĺźydolandzie nie ma prawa,

I właśnie dlatego gównojadzie mam ubaw ... co więcej - poprawiasz mi humor, bo z zajadliwości twych wypowiedzi gównojadzie wynika, że prztyczek, którego ci ktoś zafundował trafił w odpowiednie miejsce.

A teraz won do kibla, gdzie twoje miejsce.
PLONK

Data: 2011-10-26 03:51:29
Autor: WMP
Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:fnzebqfn7cc1$.293txs2i9vei$.dlg40tude.net...
To Ty doniosłeś?

Nie, to ja.

Data: 2011-10-25 18:44:38
Autor: boukun

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:j86m3k$9pe$1node2.news.atman.pl...
[...]

Właśnie widać, kto tu jest zajadły. A i nie wygląda, żeby ci ta zjadliwośc była do śmiechu...

Co to jest Plonk?

boukun

Data: 2011-10-25 20:19:51
Autor: Tomasz Chmielewski
On 25.10.2011 18:44, boukun wrote:

[...]

Joshua Plonk, szef zydowskiego ukladu w Polsce.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-10-25 19:55:43
Autor: John Kołalsky
[...]

To by chyba Tobie musieli zrobić takiego psikusa

Data: 2011-10-25 20:09:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-10-25 19:55, John Kołalsky pisze:

To by chyba Tobie musieli zrobić takiego psikusa

Nie zrozumiesz. Mnie moĹźna do KFa wrzucić banalnie prosto,i czytać mnie nie trzeba.A to ścierwo łazi po wszelkich moĹźliwych grupach nie mających nic  wspĂłlnego "w temacie" i napierdala tym antysemickim bełkotem, regularnie starając się wyłazić z kf'Ăłw.

Data: 2011-10-25 20:28:18
Autor: boukun

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:j86u01$hnj$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-10-25 19:55, John Kołalsky pisze:

To by chyba Tobie musieli zrobić takiego psikusa

Nie zrozumiesz. Mnie można do KFa wrzucić banalnie prosto,i czytać mnie nie trzeba.A to ścierwo łazi po wszelkich możliwych grupach nie mających nic wspólnego "w temacie" i napierdala tym antysemickim bełkotem, regularnie starając się wyłazić z kf'ów.

Hamuj się błaźnie hamuj, bo sam jesteś ścierwo i łżesz jak jaki talmudysta... Po jakich ja grupach łażę? Czy ten wątek nie jest związany z tematyką grupy?

Nabluzgałeś się błaźnie i teraz będziesz udawał, że mnie nie czytasz...
Co to jest kf'y?

boukun

Data: 2011-10-25 22:23:15
Autor: John Kołalsky
[...]

Widać nie jest zabronione

Data: 2011-10-25 22:40:50
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-10-25 22:23, John Kołalsky pisze:

[...]

Tak ? Hmmm ... a wrzuć tu wraz z każdym postem binarkę.

P.S. Coś dziś jakiś fajny dzień, kolejny beton do KF'a :)
Witaj w klopie !

Data: 2011-10-25 22:59:39
Autor: John Kołalsky
[...]

Twoje zachowania na niusach urągają kulturze

Data: 2011-10-29 18:09:44
Autor: Nostradamus
UĹźytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j876sh$rjm$2@node2.news.atman.pl...

P.S. Coś dziś jakiś fajny dzień, kolejny beton do KF'a :)
Witaj w klopie !

Ile twoja mamusia musiała zjeść śniegu, aby takiego chamskiego bałwana urodzić?

Data: 2011-10-25 21:12:35
Autor: Tomasz Pyra
[...]

refleksja, że jak się jeden debil przeciągnie po wszystkich instancjach,
a potem zrobi mu się ponownie takiego "psikusa" - może przestanie szmata
srać na grupach.

Nie wiem co on wypisywał, ale tu np. masz prokuratora który szuka warezów u "nadużywających wolności słowa" w stosunku do żołnierzy:
http://wyborcza.pl/1,75248,10530533.html

Bo wiesz... jeden coś tam napisze o Żydach i go przeciągną, następny o żołnierzach i go przeciągną, a za chwilę Tobie przetrzepią dokładnie cały dom i dostaniesz zawiasy za jakąś piracką empetrójkę, za to że np. "nadużyłeś" opcji niewskazania kierującego uwiecznionego fotką z fotoradaru ;)

Data: 2011-10-25 21:31:04
Autor: boukun

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4ea70a23$0$5814$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A propos, jak kogoś przeciągną za jakieś pirackie programy, to mogę udzielić bezpłatnej nauki.

Tak wyglądało moje kluczowe pismo, w sprawie rzekomego nielegalnego oprogramowania:

Stanowisko w sprawie

Zważywszy na fakt, że II instancja nakazała sądowi pierwszej instancji wzięcie pod uwagę zarzutów apelacji, sprawa wygląda na rozwiązaną, problemem głównym pozostają praktycznie (nie wiedząc czemu) będące w zainteresowaniu oskarżenia programy komputerowe.

Po otrzymaniu uzasadnienia wyroku apelacji, opublikowałem go publicznie w Internecie i poddałem na grupach dyskusyjnych ocenie internautów. Na grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo toczyła się w moim wątku pod tytułem „Jest uzasadnienie wyroku mojej apelacji” bardzo ciekawa dyskusja, uczestnicy zachodzili w głowę, jak II instancja mogła coś takiego napisać na temat domniemania niewinności. Niniejszym pozwolę sobie kilka ciekawych opinii i obserwacji uczestników wspomnianej dyskusji poniżej przytoczyć i sugeruję Sądowi wzięcie tego przy swojej ocenie pod rozwagę.

Należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że również Sąd Apelacyjny błędnie przyjął twierdząc, że "(..) wzywanie go przez organy ścigania czy wymiaru sprawiedliwości do okazania tychże, w żądnym razie nie złamało zasady domniemania niewinności, bo zwracano się do oskarżonego nie o dostarczenie dowodów jego winy a o dowody legalności zakupu programów, (…)”. Została złamana nie tylko zasada domniemania niewinności, bo próbuje się mnie zmusić nie, żebym „dostarczał dowodów swojej winy”, ale udowadniał swoją niewinność, lecz także łamie się w ten sposób powszechne prawo człowieka do poszanowania jego prywatności.

boukun

Data: 2011-10-25 21:47:00
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-10-25 21:12, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Nie ważne co pisał. Pytanie czy ty na co 2 grupie chciałbyś czytać posty po 5 stron a4 wynurzeń nt żydów. Na grupach o szybowcach, o akwariach, regionalnych, o klawiaturach bezprzewodowych ...

Kumasz ?

Data: 2011-10-25 15:46:51
Autor: witek
Odszkodowanie za zaginiony twardy dys k, jako dowĂłd rzeczowy
On 10/25/2011 2:47 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Kumasz ?

nie kuma.

Data: 2011-10-25 21:53:29
Autor: boukun

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:j873nj$o5s$1node2.news.atman.pl...
[...]

I czego stale łżesz? Ostatni mój wątek tutaj, był chyba przed rokiem i dotyczył właśnie wspomnianej apelacji... A udzielam się stale tylko na pl.soc.polityka i soc.culture.polish...

Adresu nadawczego na grupy e-mail także nie zmieniam od 10 lat, choć on już nie jest aktualny...

Tak więc zamilcz w końcu błaźnie...

boukun

Data: 2011-10-25 15:47:35
Autor: witek
On 10/25/2011 2:53 PM, boukun wrote:
Ostatni mój wątek tutaj, był chyba przed rokiem

I nawet sobie sprawy nie zdajesz jaki by tu swiety spokoj bez ciebie.

Data: 2011-10-26 15:19:06
Autor: boukun

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:j87797$n41$2inews.gazeta.pl...
On 10/25/2011 2:53 PM, boukun wrote:
Ostatni mój wątek tutaj, był chyba przed rokiem

I nawet sobie sprawy nie zdajesz jaki by tu swiety spokoj bez ciebie.

Tak po prawdzie, to czytając sam ten wątek, wątpię...

boukun

Data: 2011-10-27 14:17:14
Autor: Marek Chmielewski
W dniu 2011-10-26 15:19, boukun pisze:

[...]

Jak zwykle łgarz jak boukun.

Google twierdzi co innego:
- http://tinyurl.com/6f3c9tl
- http://tinyurl.com/67hnqa6

pl.regionalne.* - oczywiście na grupach regionalnych poruszałeś "regionalne" tematy
twoje newsy na pl.rec.fantastyka.sf-f właściwie można by uznać za uzasadnione
Trafiłeś nawet pl.comp.os.linux aby poruszyć "techniczne" tematy

Data: 2011-10-29 00:33:18
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Chmielewski" <marek.chmielewsk+news@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8bi19$gro$1inews.gazeta.pl...
[...]

???????? - 2001

- http://tinyurl.com/67hnqa6

????????? - pl.soc.prawo 30 Mar 2009

[...]

Ale co ja niby łgam? A co tam takiego niby napisałem na pl.comp.os.linux? I kiedy? ,bo np. na alt.pl.dupa to trolle w moim imieniu coś tam ÓÓÓÓ dukali...

boukun

Data: 2011-10-31 11:37:54
Autor: Marek Chmielewski
W dniu 2011-10-29 00:33, boukun pisze:

[...]

Co pisałeś na pl.comp.os.linux możesz sam sprawdzić - podałem Ci linki.
Bynajmniej tematy poruszane przez Ciebie nie miały nic wspólnego z tematem grupy.
A łgasz pisząc: "A udzielam się stale tylko na pl.soc.polityka i soc.culture.polish... "

Data: 2011-10-31 11:53:33
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Chmielewski" <marek.chmielewsk+news@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8ltms$34j$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie mogę znaleźć tego wątku, możesz mi pomóc?

Powtarzam, trolle z apd, apz pisali na alt.pl.dupa w "moim" imieniu, podszywając się pode mnie... Dopiero teraz się o tym dowiedziałem... Łatwo to sprawdzić.

Ty łżesz, bo stale udzielam sie tylko na soc.culture.polish i pl.soc.polityka. I jest to faktem niepodważalnym.

boukun

Data: 2011-10-26 19:13:16
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Ja tam takie rzeczy to KF-em, a nie prokuratorem ;)

Data: 2011-10-27 00:24:48
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-10-26 19:13, Tomasz Pyra pisze:

Kumasz ?
Ja tam takie rzeczy to KF-em, a nie prokuratorem ;)

Ja  zasadniczo teĹź ... ale zauwaĹź - troll, ktĂłry robi wszystko by z KF wyleźć na psp szuka porady co by tu zrobić by go nikt za   trollowanie więcej w dupę nie poszturchał.

Przyznasz - paradoksik ... Koledzy, co by tu zrobić by móc was wkurwiać ???? A ! Zależy mi by każdy z was zrobił mi gałę i mojej córce z powiększoną łechtaczką ...

Ale coś czuję, że dalej nie kumasz. Proponuję zatem EOT pijąc za nieszczęście tego gówna jakim jest boukun.

Data: 2011-10-29 00:38:04
Autor: boukun

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:j8a1bg$mt2$1node2.news.atman.pl...
[...]

I czegpo śmieciu dalej łżesz? Ktoś wyżej zacytwował, że używam tylko jednego adresu od 2000 roku bou...@neostrada.pl

Z takim zacietrzewieniem trollujesz..., jakim cudem wyszedłem ci niby z jakiegos tam kf-a, skoro i ten wątek jest z tego jedynego adresu wysłany...

Ty się gnoju musisz leczyć...

boukun

Data: 2011-10-28 19:33:07
Autor: witek
Odszkodowanie za zaginiony twardy dys k, jako dowĂłd rzeczowy
On 10/28/2011 5:38 PM, boukun wrote:
Ty się gnoju musisz leczyć...

przyganial kociol garnkowi.

Data: 2011-10-26 10:49:36
Autor: bzdreg
[...]

A gdyby srał pisząc teksty lewackie i pedalskie, to byłoby ok?

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-10-26 11:03:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.10.2011 10:49, bzdreg pisze:

[...]

A co za róşnica?

NTG to NTG

Data: 2011-10-25 21:30:35
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j86anv$9dn$1mx1.internetia.pl...

[...]

W wyroku uniewinniajacym sąd powinien również rozstrzygnąć co zrobić z dowodami rzeczowymi. Jak rozumiem, nie w tym problem, ze tej decyzji nie ma?
Jesli decyzja zapadła, to należy zwrócić się o wydanie dowodu rzeczowego, a w razie odmowy powiadomić sąd nadrzędny o problemie. Odszkodowania nie da się otrzymać, dokąd nie będzie ostatecznego stanowiska, ze dowód rzeczowy zaginął. Dziwne, no ale takie rzeczy się zdarzają, choć oczywiście nie powinny. Jesli ostatecznie ten dysk faktycznie zginie, to będzie Ci przysługiwać odszkodowanie równe wartości fizycznej dysku oraz ewentualnych udokumentowanych strat spowodowanych utratą danych. Ten drugi czynnik przeważnie ejst niemożliwy do oszacowania.

Data: 2011-10-26 07:33:11
Autor: Krzysztof Jodłowski
Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
Jesli ostatecznie ten dysk
faktycznie zginie, to będzie Ci przysługiwać odszkodowanie równe
wartości fizycznej dysku

Dysk zajęty w 2006 roku teraz będzie miał wartość dość mizerną (chyba, że weźmiemy cenę zakupu z 2006 r.). Ciekawi mnie czy nie da się dostać odszkodowania za czas, przez który nie można było z niego korzystać oraz/lub ekwiwalent za konieczność kupienia innego w zamian na ten czas.

Krzysztof

Data: 2011-10-26 14:11:09
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j8862s$anp$1news.onet.pl...
[...]

Sądzę, że warunkiem uzyskania takiego odszkodowania byłoby wykazanie, ze przetrzymywanie tego dysku przez 5 lat było naruszeniem prawa. Moim zdaniem byłoby to możliwe,gdyby po zdjęciu złożył wniosek dowodowy o zabezpieczenie informacji i zwrot nośnika, któy zostałby rozpatrzony negatywnie. Inaczej za bardzo możliwości prawnych nie widzę.

Data: 2011-10-26 15:35:38
Autor: boukun

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j88thk$spd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Taki wniosek składałem, i był rozpatrzony negatywnie.

boukun

Data: 2011-10-26 23:54:23
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j892eg$gc2$1mx1.internetia.pl...

[...]

No to poczekajmy, bo może dysk się znajdzie. A masz jakieś udokumentowane straty z powodu zatrzymywania tegoi dysku?

Data: 2011-10-26 12:53:49
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 25 Oct 2011 21:30:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Skoro dysku nie ma, to co z zasadnością całego oskarżenia?

Data: 2011-10-26 13:15:09
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1smw5javu5fb2$.3lhece0wnej8$.dlg40tude.net...
[...]

A co ma wspólnego jedno z drugim? Tak naprawdę, to dowodem w sprawie były informacje zawarte na dysku, a nie dysk, jako przedmiot materialny. Coś analogicznego do dowodu w postaci nielegalnie wyprodukowanego alkoholu. Sam kanister czy beczka przeważnie dowodem nie są, ale luzem tego przecież zabezpieczyć nie sposób. Wracając do dysku, informcje na nim mogły być procesowo zabezpieczone poprzez wydrukowanie, opisanie w protokole oględzin, utrwalenie na innym nośniku itd. Z punktu widzena procesu spokojnie byłoby to poprawnym sposobem. Przecież i tak nikt na rozprawie bezpośrednio tego dysku oglądać nie będzie. Zatrzymano go, jak pojemnik na płyn i przewidując jego ewentualny przepadek.

Problem zresztą istnieje od wielu lat, odkąd powstały komputery. W wielu sprawach dowodem nie jest komputer, dysk, nośnik informacji, a właśnie ta informacja. Obecnie w praktyce zabezpiecza się te dowody "z podłożem", choć na zdrowy rozsądek w wielu wypadkach wystarczyłoby je zabezpieczyć same w sobie.

Data: 2011-10-26 13:58:36
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:15:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Czyli wychodzi na to, że można spreparować dowolną informację i zamknąć
każdego niewinnie.

Data: 2011-10-26 15:26:32
Autor: boukun

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j87faq$bsn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wreszcie coś merytorycznie na temat.
W wyroku ostatecznym taka decyzja nie zapadła. W pierwszym poście wkleiłem cytat z pisma do sądu, "Wniosek o wydanie zajętego dysku twardego komputera". Urzędnik tym się zajmujący powiedział raz, że dowód rzeczowy jest w magazynie dowodów rzeczowych sądu, innym razem, że tam go nie ma, bo był ostatnio poddawany biegłemu, temu słynnemu od "Amoku", i że widoczniesąd ma go dołączonego do akt, a jeszcze później, że go nie mogą nigdzie znaleźć, ale, że się napewno znajdzie i jak tylko to nastąpi, to da mi znać. To było chyba w maju, od tamtej pory już nie biegałem, żeby pytać, mają mój numer telefonu...

boukun

Data: 2011-10-26 23:53:22
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j891te$dkh$1mx1.internetia.pl...

W wyroku uniewinniajacym sąd powinien również rozstrzygnąć co zrobić z dowodami rzeczowymi.

W wyroku ostatecznym taka decyzja nie zapadła.

To powinieneś zwrócić sie do sądu, w którym zapadł prawomocny wyrok o wydanie dyspozycji co do zajętego dowodu rzeczowego. Ten sąd jest właściwy.

Data: 2011-10-29 00:47:52
Autor: boukun

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j89vkh$j0i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ach faktycznie, na te moje pismo wydał sąd postanowienie, cytuję poniżej, ale co z tego, dysku nie ma, nie mogą go znaleźć:

Sygn. akt II K 245/09

POSTANOWIENIE

Dnia 25 lutego 2011 roku

Sąd Rejonowy w Świdnicy w II Wydziale Karnym w następującym składzie:

Przewodniczący: SSR Małgorzata Skiba Protokolant: Natalia Kozakow

po rozpoznaniu sprawy Jarosława Niedźwieckiego

oskarżonego z art. 256 kk i inne na skutek wniosku oskarżonego w przedmiocie rozstrzygnięcia o dowodach rzeczowych na podstawie przepisu art. 230§2 kpk

postanawia:

stwierdzić zbędność dla postępowania karnego dowodu rzeczowego zabezpieczonego w toku postępowania przygotowawczego prowadzonego przez Prokuratora Rejonowego w Świdnicy pod sygnaturą akt 1 Ds. 1061/06 w postaci: dysku twardego komputera marki "Western Digital WD Caviar" WD1000JB- 00CRA0,S/N: WMA8C1927015 o poj. 100 GB - przechowywanego w magazynie dowodów rzeczowych Sądu Rejonowego w Świdnicy, a zarejestrowanego pod poz. 1/07 i zwrócić osobie uprawnionej, tj. oskarżonemu Jarosławowi Niedźwieckiemu.

UZASADNIENIE

Wyrokiem Sądu Rejonowego w Świdnicy z dnia 19 kwietnia 2010 Jarosław Niedźwiecki został uniewinniony od popełnienia zarzucanych mu czynów, tj. przestępstwa z art. 256 kk i inne. Przedmiotowy wyrok uprawomocnił się w dniu 8 września 2010 roku.

W toku postępowania przygotowawczego jako dowody rzeczowe w sprawie ujawniono i zabezpieczono dysk twardy komputera stanowiący własność oskarżonego.

Z uwagi na to, iż w sprawie zapadło orzeczenie uniewinniające i zatrzymana rzecz okazała się zbędna dla postępowania karnego, zgodnie z treścią powołanego przepisu, należało orzec o jej zwrocie osobie uprawnionej.

fla oryginale właściwe podpisy

Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy