Odtajnienie sprawy agenta Tomka

Data: 2020-01-28 14:49:37
Autor: u2
Odtajnienie sprawy agenta Tomka
https://wpolityce.pl/polityka/484401-co-z-odtajnieniem-materialow-ws-kaczmarka

Co z odtajnieniem materiałów ws. Kaczmarka? Wójcik: Jeżeli przemawia za tym interes społeczny, prokurator ma prawo je ujawnić

opublikowano: 2 godziny temu
autor: Fratria

Jeżeli przemawia za tym interes społeczny i nie ma obawy niebezpieczeństwa dla prowadzenia dalszego postępowania, prokurator ma prawo ujawnić taki materiał - powiedział we wtorek wiceminister sprawiedliwości Michał Wójcik, pytany o to, czy dojdzie do odtajnienia materiałów ws. Tomasza Kaczmarka.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Żaryn odpowiada na materiał ,,Superwizjera": Kaczmarek usłyszał zarzuty i nagle przypomniał sobie o ,,naciskach"

     To jest decyzja Prokuratora Generalnego. Ja chcę tylko przypomnieć oczywiście, że jeżeli postępowanie jest na etapie postępowania przygotowawczego, jeżeli przemawia za tym interes społeczny i nie ma obawy jakiegoś niebezpieczeństwa dla prowadzenia dalszego postępowania przygotowawczego, prokurator zawsze zgodnie z polskimi przepisami ma prawo ujawnić taki materiał, ale to jest jeszcze raz zastrzegam decyzja Prokuratora Generalnego. Ja nie ma w tym zakresie żadnej wiedzy

-- powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej wiceminister Michał Wójcik.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Czy TVN też chce likwidacji CBA? Ile warte są słowa ,,agenta Tomka"?

Zaznaczył jednocześnie, że Tomasz Kaczmarek miał postawione zarzuty.

     Chodzi o podejrzenia popełnienia bardzo poważnych przestępstw, gdzie w tle pozostają miliony. Jest to bardzo częste, że osoby, które są podejrzewane o popełnienie przestępstw, po prostu stosują tego rodzaju linie obrony. Proszę pamiętać, że on przez wiele lat mówił zupełnie coś innego. On potwierdzał, że tak rzeczywiście było, a dzisiaj nagle zmienił swoje stanowisko

-- mówił Wójcik.

Dodał, że w jego opinii ,,coś nie gra w tym wszystkim".

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Michał Dworczyk odpowiada na zarzuty ,,agenta Tomka": Element pewnej strategii obrony w procesie, w którym bierze udział

W poniedziałek rzecznik koordynatora Stanisław Żaryn przekazał, że minister koordynator służb specjalnych Mariusz Kamiński zwrócił się do prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobry o przekazanie opinii publicznej materiałów ze śledztwa ws. ,,willi Kwaśniewskich".

O wniosku Kamińskiego do Ziobry w sprawie przekazania opinii publicznej materiałów zgromadzonych w śledztwie dotyczącym ,,willi Kwaśniewskich" w Kazimierzu Dolnym Żaryn napisał w przekazanym PAP komunikacie.

     Jednocześnie informuję, że wersja wydarzeń przedstawiana obecnie w mediach przez Tomasza Kaczmarka jest nieprawdziwa, a złożone przez niego w grudniu 2019 r. zeznania są fałszywe. Są one sprzeczne nie tylko z wcześniejszymi zeznaniami składanymi pod groźbą odpowiedzialności karnej w prokuraturze oraz przed sądem, ale także z wielokrotnie prezentowaną przez niego publicznie wersją wydarzeń

-- dodał rzecznik ministra koordynatora.

Również w poniedziałek rzecznik prasowy Prokuratury Regionalnej w Katowicach przekazał PAP, że Prokuratura Regionalna w Katowicach wyłączyła materiał dowodowy i wszczęła postępowanie dotyczące składania przez świadka Tomasza Kaczmarka od lipca 2009 roku do 12 grudnia 2019 roku fałszywych zeznań w toku postępowań przygotowawczych prowadzonych w Prokuraturze Okręgowej Warszawa-Praga w Warszawie i Prokuraturze Regionalnej w Katowicach.

Rzecznik Prokuratury Regionalnej w Katowicach podał, że wyłączone dowody - w tym również wielokrotne zeznania składane przez świadka Tomasza Kaczmarka - zostaną poddane wnikliwej analizie, w zestawieniu z pozostałym materiałem dowodowym. W zależności od ustaleń zostaną podjęte dalsze decyzje procesowe.

Były agent CBA Tomasz Kaczmarek, znany jako ,,Agent Tomek", w wyemitowanym w sobotę w TVN24 reportażu oskarżył szefa MSWiA, ministra koordynatora służb specjalnych, byłego szefa CBA Mariusza Kamińskiego, a także byłego wiceszefa Biura Macieja Wąsika o wywieranie na niego nacisków podczas operacji dotyczącej rzekomej willi Kwaśniewskich.

Według Kaczmarka dowody zebrane w operacji dotyczącej willi w Kazimierzu Dolnym, która miała rzekomo należeć do byłej pary prezydenckiej Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich, są wynikiem ,,rozkazów i poleceń od Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika".

     Miałem wytworzyć przeświadczenie, że dom w Kazimierzu Dolnym należy do Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich. Ja osobiście nigdy takiego przeświadczenia nie powziąłem, a moje notatki (w których to Kaczmarek potwierdzał - PAP) i złożone zeznania są efektem nacisków ze strony moich byłych przełożonych

-- mówił były agent CBA.

Śledztwo w sprawie majątku Aleksandra i Jolanty Kwaśniewskich toczy się w Prokuraturze Regionalnej w Katowicach. Postępowanie jest prowadzone ,,w sprawie". Dotychczas nikomu nie przedstawiono zarzutów.

ems/PAP
Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
autor: Zespół wPolityce.pl

Data: 2020-01-28 16:29:04
Autor: RadoslawF
Odtajnienie sprawy agenta Tomka
W dniu 2020-01-28 o 14:49, u2 pisze:

Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
czyli do ustawienia filtra na oponenta.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-29 13:07:40
Autor: Runt
W dniu 2020-01-28 o 14:49, cipakupa u2 pisze:
https://wpolityce.pl/polityka/484401-co-z-odtajnieniem-materialow-ws-kaczmarka

/ciach/

Idź z tym do tego który całował się z bokserką.
--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Odtajnienie sprawy agenta Tomka