Odtwarzacz DVD

Data: 2015-12-21 21:59:13
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
Stał sobie nieużywany ok.1 roku odtwarzacz dvd Manta.
Niedawno pomyślalam sobie, że sprawdzę jak się sprawuje.
Podłączyłam do do telewizora (kabelkiem z trzema wtyczkami:żółty, biały i czerwony)
No i okazało się, że zepsuty. Nie wiem jakim cudem.
Tacka otwiera się i zamyka. Na wyświetlaczu: open, close i tak w kółko, nawet jak kabelek nie podłączony.
Menu się wyświetla, ale odtwarzacz chyba nie może odczytać płyt i nawet informacji, tytułu filmu nie ma. Czy to laser padł?
Wczoraj znowu podlączyłam, żeby jeszcze raz sprawdzić. Dotknęłam metalowego elementu (pod odtwarzaczem), bo chciałam go podnieść do góry i kopnął mnie prąd. Prąd przeszedł przez rękę i zatrzymał się w miejscu, gdzie panowie mają bicepsy. Odczucie okropne. Myślałam, że straciłam już rękę, ale na szczęście po ok pół godziny ból i prąd "wyszedl".
Nie mniej jednak szkoda mi wyrzucić taki ładny i fajny odtwarzaczek, a z drugiej strony szkoda mi pieniędzy na naprawę.

--
animka

Data: 2015-12-21 22:31:13
Autor: JaNus
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-21 o 21:59, Animka pisze:
[...]

Przytoczyłem w całości, bo aż żal by mi było ingerować
w taki ciekawy, spory kawałek prozy ;)

A rada jest taka: może się przyda, jako podstawka pod telewizor?
Tylko broń Panie Bożę *nie* podłączaj już więcej prądu!!

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-22 00:13:22
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-21 o 22:31, JaNus pisze:
[...]

Nie prÄ…du tylko do kontaktu z prÄ…dem :P

Mój telewizor samsung podstawkę ma.
A ten odtwarzacz chyba będę musiała wyrzucić., a trochę szkoda. Tyle plyt z filmami mam :-(
Nie chce mi się kopiować po pare filmów na pendriva i ogladać w drugim pokoju w innym telewizorze :-(

--
animka

Data: 2015-12-22 00:02:37
Autor: Bolko
Odtwarzacz DVD
W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 00:14:40 UTC+1 u¿ytkownik Animka napisa³:
Ja mam ten sam problem ze swoim.
Te¿ by³ d³ugo nieu¿ywany.
Na 99% kurz je oba za³atwi³.
Odkrêciæ obudowê. Potraktowaæ odkurzaczem/sprê¿onym powietrzem.
A mo¿e przejdzie.
Ja ju¿ trzeci miesi±c siê zbieram. Mo¿e w nowym roku.

Jak by Ci siê chcia³o i zastosowa³a¶ mój sposób daj znaæ.
Bêdê wiedzia³ czy dobrze doradzi³em.
I motywacje do zrobienia tego u siebie :).

Data: 2015-12-22 10:44:55
Autor: ±æê³ñ󶼿
Odtwarzacz DVD
Mam CD-Player Technics SL-PG340 (od wie¿y z lat 90-tych), co jak tylko otworzy tackê, to natychmiast j± zamyka.
Poza tym dzia³a normalnie, tylko trzeba szybko p³yty wk³adaæ i wyjmowaæ ;-))

-- -- -

Data: 2015-12-22 20:18:52
Autor: JaNus
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-22 o 10:44,  ąćęłńóśźż pisze:
Mam CD-Player Technics SL-PG340 (od wieży z lat 90-tych), co jak
tylko otworzy tackę, to natychmiast ją zamyka. Poza tym działa
normalnie, tylko trzeba szybko płyty wkładać i wyjmować ;-))

-- -- -
Ja mam ten sam problem ze swoim. Też był długo nieużywany. Na 99%
kurz je oba załatwił. Odkręcić obudowę. Potraktować

Bądź tak (hm)... uczynny, i zmuś swojego "klienta poczty i grup", aby zachowywał się tak, jak "na grupach" wypada. Bo tak już się utarło, że w korespondencji prywatnej pisze się nad cytowanym tekstem, ale na grupach obowiązuje netykieta, i ona wyraźnie nakazuje, aby komentarz umieszczać *pod* komentowanym tekstem! Oraz by ciąć cytaty, aby pozostawało tylko tyle, ile to absolutnie jest niezbędne.

Tylko nie mów, że twój "klient" takiej możliwości nie daje, bo jest to raczej w każdym! Tylko trzeba odfajkować odpowiedni wybór, czyli "ciężko" się napracować...

Zaś co do szuflady, która się tak sama z siebie "natychmiast zamyka": układ silnika który to obsługuje *powinien* być odporny na przytrzymanie palcem szuflady w pełni otwartej. Zawszeć to lepsze, niż przytrzaśnięcie przez niego płyty na pół, albo 3/4-te... A zaś naprawa w serwisie raczej nie powinna być zbyt kosztowna.

Co do "oślepnięcia", czy wspomnianej przez Bolko możliwości, że:
> Na 99% kurz je oba załatwił
- to też mam na koncie rozkręcanie odtwarzaczy, i najczęściej trzeba było przeczyścić "oczko" lasera. Robiłem to takim wacikiem na patyczku, tylko trzeba uważać aby nie pozostawić żadnej nitki waty. Używałem dość rozrzedzonego ludwika (z 4%?), z dodatkiem circa 10% denaturatu. Wecowac trzeba dość intensywnie, bo oprócz kurzu może tam być nieco lepkiej mazi, która nie wiadomo jak - z kurzu powstaje. A wtedy operację trzeba wykonać kilkukrotnie, zmieniając waciki.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-22 14:44:33
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-22 o 09:02, Bolko pisze:
W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 00:14:40 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
[...]
Potraktować odkurzaczem/sprężonym powietrzem.
A może przejdzie.
Ja już trzeci miesiąc się zbieram. Może w nowym roku.

Jak by Ci się chciało i zastosowałaś mój sposób daj znać.
Będę wiedział czy dobrze doradziłem.
I motywacje do zrobienia tego u siebie :).
Też chyba w nowym roku się za to wezmę (tylko nie mam chyba tego odpowiedniego śrubokręcika. (Na większe śrubki to mam).
Odkurzałam ten odtwarzacz, ale przez szpary obudowy. Może jak się laser przetrze wacikiem ze spirytusem, to coś pomoże.

--
animka

Data: 2015-12-22 19:28:12
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Odtwarzacz DVD
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Animka naskrobał(a):

Może jak się laser przetrze wacikiem ze spirytusem, to coś pomoże.

Taaa, najlepiej salicylowym. MSPANC
--
....:::WISKOLER:::...
Pod dom Stirlitza podjechał samochód, z którego wyskoczyło trzech

Data: 2015-12-22 20:22:30
Autor: JaNus
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-22 o 19:28,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniÄ…cy siÄ™ nazwÄ… Animka
naskrobał(a):

Może jak się laser przetrze wacikiem ze spirytusem, to coś pomoże.

Taaa, najlepiej salicylowym. MSPANC

Animka nic o salicylu nie pisała. A Ty to robisz salicylowym?
Podpowiedź (komentarz do mojej wcześniejszej rady):
nie trzeba się przejmować tym, ze denaturat jest zabarwiony. ilość barwnika, która osiądzie na "oczku" - jest zaniedbywalna.

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-22 23:10:32
Autor: BQB
Odtwarzacz DVD
W dniu 22.12.2015 o 20:22, JaNus pisze:
[...]

Jak przetrze alkoholem plastikowe szkiełko od lasera, to już na bank nic nie odczyta.

Data: 2015-12-22 23:28:25
Autor: Sebastian Biały
Odtwarzacz DVD
On 2015-12-22 23:10, BQB wrote:
Jak przetrze alkoholem plastikowe szkiełko od lasera, to już na bank nic
nie odczyta.

A nie myslisz z acetonem? Izopropanol (alkohol) na ten przykład stosuje się do tego powszechnie bo jest obojętny dla tworzyw.

Data: 2015-12-23 00:54:06
Autor: BQB
Odtwarzacz DVD
On 2015-12-22 23:10, BQB wrote:
[...]

Aceton można jeszcze dostać? Myślałem o zwykłym alkoholu i o izopropanolu - nie pamiętam, którego próbowałem na szkiełku CD z jakiejś jednoczęściowej "wieży", po czyszczeniu bajka, rewelacja, na następny dzień nie działa - "szkiełko" zmatowiało. Od tamtego czasu używam różnych płynów do naczyń. Być może szkiełko miało na sobie jakąś warstwę czegoś co zmatowiało po kontakcie z alkoholem - nie wiem. Płyny do mycia sprawdzają się rewelacyjnie.

Data: 2015-12-22 23:30:38
Autor: JaNus
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-22 o 23:10, BQB pisze:
[...]

Alkohol spożywczy rzadko jakie tworzywo mógłby "nagryźć", chyba, że jakieś bardzo specjalne! Natomiast co innego z metanolem - ten faktycznie jest mocno zjadliwy (acz Panie broń: nie-jadalny wszak!), i plastikowe oczko mógłby zmatowić dość głęboko!

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-23 04:08:35
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
[...]

Przemywam płatkiem-wacikiem ze spirytusem nawet swój telefon android oraz wyświetlacz, jak ktoś mi weźmie telefon w swoje łapy.

--
animka

Data: 2015-12-23 09:06:47
Autor: JaNus
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-23 o 04:08, Animka pisze:

[...]

Spiryt znacit'sja konsumpcyjny jest? Co za rozrzutność! Przecież Ci napisałem, że wystarczy denaturat. I to wcale nie stężony (taki, jaki się kupuje), ale 10-cio krotnie rozcieńczony wodą (najlepiej destylowaną), plus pół łyżeczki ludwika (na szklankę wody)...

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-25 17:36:29
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-23 o 09:06, JaNus pisze:
[...]

Może i dobry sposób, ale ja denaturatu w domu nie trzymam, nawet rozpuszczalnika.
Tylko spirytus prawdziwy.

--
animka

Data: 2015-12-23 04:03:55
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
[...]

Do sprzętu mam tylko spirytus prawdziwy. -- animka

Data: 2015-12-23 09:16:11
Autor: JaNus
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-23 o 04:03, Animka pisze:
[...]

Ano tak, wydało się w końcu: marnuje produkty pierwszej potrzeby, na jakieś elektro-voodoo. Zbrodnia!
No i czepię się do szyku zdania, bo — czy jest to równoważne stwierdzeniu:
"spirytus prawdziwy mam tylko do sprzętu" ??
— no bo już przyjąłem do wiadomości, że na kielonka jednak *nie* zaprosisz, ale miałem chociaż nadzieję, na to, że wpadnę kiedyś, i natrzesz mi tym plecki...

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przeważnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-23 23:19:51
Autor: Adam
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-23 o 09:16, JaNus pisze:
[...]

jakieÅ› elektro-voodoo. Zbrodnia!
[...]

Albo natrze Ci sprzÄ™t ;)  :D

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-26 16:43:10
Autor: JaNus
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-25 o 17:40, Animka pisze:

[...]

Co do "sprzętu" to mi się przypomniał dowcip Jana Pietrzaka:
Do gospodarstwa wpadła policja, i po starannym przeszukaniu funkcjonariusze znaleźli aparaturę do pędzenia bimbru.
No i mówią gospodarzowi:
  - No, trochÄ™ za to posiedzicie!
Na co facet:
  - A za co? To jeszcze po dziadku zostaÅ‚o, z okupacji. Ja tego nie używam!
  - Używacie, nie używacie, ale aparaturÄ™ jednak macie. To już sÄ…d was osÄ…dzi.
  - Jak mnie chcecie sÄ…dzić za bimbrownictwo, to i za gwaÅ‚t sÄ…dźcie!
  - A to jakÄ… żeÅ›cie zgwaÅ‚cili?
  - ZgwaÅ‚cić nie zgwaÅ‚ciÅ‚em, ale przecież też mam... aparaturÄ™!

Data: 2015-12-25 17:39:03
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
[...]

Nie lepiej wziąć jakiegoś proszka na przeziębienie od razu?

--
animka

Data: 2015-12-23 10:00:04
Autor: Maciek
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-22 o 09:02, Bolko pisze:
Te¿ by³ d³ugo nieu¿ywany.
Na 99% kurz je oba za³atwi³.
A gdzie go przez ten czas trzyma³e¶? W odkurzaczu, zamiast worka??

Maciek

Data: 2015-12-23 00:25:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Odtwarzacz DVD
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 21 Dec 2015 21:59:13 +0100  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <56786837$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
od Animka <animka@tonieja.wp.pl>  :
Sta³ sobie nieu¿ywany ok.1 roku odtwarzacz dvd Manta.
Niedawno pomy¶lalam sobie, ¿e sprawdzê jak siê sprawuje.
Pod³±czy³am do do telewizora (kabelkiem z trzema wtyczkami:¿ó³ty, bia³y i czerwony)
No i okaza³o siê, ¿e zepsuty. Nie wiem jakim cudem.
Tacka otwiera siê i zamyka. Na wy¶wietlaczu: open, close i tak w kó³ko, nawet jak kabelek nie pod³±czony.
Menu siê wy¶wietla, ale odtwarzacz chyba nie mo¿e odczytaæ p³yt i nawet informacji, tytu³u filmu nie ma. Czy to laser pad³?
Wczoraj znowu podl±czy³am, ¿eby jeszcze raz sprawdziæ. Dotknê³am metalowego elementu (pod odtwarzaczem), bo chcia³am go podnie¶æ do góry i kopn±³ mnie pr±d. Pr±d przeszed³ przez rêkê i zatrzyma³ siê w miejscu, gdzie panowie maj± bicepsy. Odczucie okropne. My¶la³am, ¿e straci³am ju¿ rêkê, ale na szczê¶cie po ok pó³ godziny ból i pr±d "wyszedl".
Nie mniej jednak szkoda mi wyrzuciæ taki ³adny i fajny odtwarzaczek, a z drugiej strony szkoda mi pieniêdzy na naprawê.

Pr±d jak raz wszed³, to tak ³atwo nie wylizie.
Musisz siê przywi±zaæ drutem do metalowego prêta zakopanego w ziemi,
mo¿e w godzinê wylizie, natomiast co do czyszczenia, to tu jest dobry
sposób:
https://www.youtube.com/watch?v=ZkBgEiFvVUg
Wprawdzie to laptop, ale do DVD te¿ mo¿e byæ.
--
Ca³ujmy wszyscy dupê Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2015-12-24 11:44:55
Autor: Marek
Odtwarzacz DVD
[...]

Tylko wstaw diodê w szereg coby siê pr±d z ziemi nie wróci³ spowrotem...
Sami Fachowcy na tej grupie :D

Data: 2015-12-26 12:56:15
Autor: Maciek
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-24 o 11:44, Marek pisze:
Tylko wstaw diodê w szereg coby siê pr±d z ziemi nie wróci³ spowrotem...
Z t± diod± to trzeba uwa¿aæ, bo jak wstawi ¼le, to ca³y pr±d z ziemi
delikwent ¶ci±gnie :->

Maciek

Data: 2015-12-28 10:31:25
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Odtwarzacz DVD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 26 Dec 2015 12:56:15 +0100  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <n5lv97$r5s$1@node2.news.atman.pl>  od Maciek <maciek@nospam.pl>  :
W dniu 2015-12-24 o 11:44, Marek pisze:
Tylko wstaw diodê w szereg coby siê pr±d z ziemi nie wróci³ spowrotem...
Z t± diod± to trzeba uwa¿aæ, bo jak wstawi ¼le, to ca³y pr±d z ziemi
delikwent ¶ci±gnie :->

Mo¿na pokombinowaæ z diod± tunelow±, wyssie pr±d, ale
Dyab³a(Belzebubik?) z niej nie wyssie - tutaj koniecznie trzeba
egzorcyzmów.

Data: 2015-12-29 20:58:07
Autor: Animka
Odtwarzacz DVD
W dniu 2015-12-28 o 10:31, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 26 Dec 2015 12:56:15 +0100
  doszÅ‚a do mnie wiadomość  <n5lv97$r5s$1@node2.news.atman.pl>
  od Maciek <maciek@nospam.pl>  :
W dniu 2015-12-24 o 11:44, Marek pisze:
Tylko wstaw diodę w szereg coby się prąd z ziemi nie wrócił spowrotem...
Z tą diodą to trzeba uważać, bo jak wstawi źle, to cały prąd z ziemi
delikwent ściągnie :->
Można pokombinować z diodą tunelową, wyssie prąd, ale
Dyabła(Belzebubik?) z niej nie wyssie - tutaj koniecznie trzeba
egzorcyzmów.
Już wyrzuciłam ten odtwarzacz dvd.

--
animka

Data: 2015-12-25 18:20:09
Autor: zhbick
Odtwarzacz DVD
Użytkownik "Animka"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:56786837$0$648$65785112@news.neostrada.pl...

Prąd przeszedł przez rękę i zatrzymał się w miejscu, gdzie panowie mają bicepsy. Odczucie okropne.

Uff... Ty się Animka ciesz, że Cię po jajach nie popieścił.

Odtwarzacz DVD