Odtwarzanie filmów na TV

Data: 2011-01-21 20:57:08
Autor: the_foe
Odtwarzanie filmów na TV
W dniu 2011-01-21 15:29, olo pisze:
Witam

Zakupiłem niedawno TV 47''. Póki co puszczam sobie na nim filmy z
laptopa po kablu DVI/HDMI. Zauważyłem dziwną rzecz: przy poruszających
się względem siebie dwóch kontrastowych obiektach występuje denerwujący
efekt nie wiem jak to nazwać... załamania elementu. Spotkałem się już
kiedyś z czymś takim pracując we flashu. Przesuwanie czarnego elementu
po białym tle w animacji powodowało, że czarny element "łamał się" - i
jego górna/dolna część przesuwała się szybciej niż ta druga. Dokładnie o
takim efekcie mówię podczas oglądania filmów.

Czy mówimy tutaj o niedoskonałości karty graficznej? (GeForce 8600M).
Ten sam problem występuje na laptopie żony z kartą serii GeForce 9xxx
(nie pamiętam dokładnie co tam jest). Oba lapki działają na Ubuntu 10.10

Jeśli jest to kwestia karty graf. to jaka karta graficzna już nie ma
takiego problemu? W razie czego złożę jakimś tanim kosztem kompa do
oglądania filmów

obraz interpolowany czy w natywnej rozdzielczosci matrycy TV?
Takie zalamania czesto wystepuja kiedy odbiornik musi przeskalowac ekran. Lepiej przeskalowywac to na komputerze tak by TV dostawalo natywna rozdzielczosc.

--
the_foe

Data: 2011-01-21 21:07:13
Autor: olo
Odtwarzanie filmów na TV
W dniu 21.01.2011 20:57, the_foe pisze:
[...]

rozdzielczość ustawiona na 1920x1080 (natywna TV). Player na pełnym ekranie nie przestawia rozdzielczości tylko w razie czego skaluje. Efekt występuje zarówno na filmach 1080p jak i 720p, jak i na filmach standardowej rozdzielczości (480p i mniej)

--
pozdrawiam!

http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products