Odtwarzanie po sieci

Data: 2013-09-22 18:22:35
Autor: Wojciech Waga
Odtwarzanie po sieci
Cześć,

może nie całkiem w temacie grupy, ale podejrzewam, że towarzystwa jak
najbardziej.

Czy ktoś się orientujr jakie są obecnie możliwości odtwarzania filmów z
dysku sieciowego? Jak wyglądają TV z obsługą SMB w temacie
formaty/napisy, czy lepiej od razu uderzać w XMBC albo jakiś Boxee Box?

pozdrawiam
Wojtek

Data: 2013-09-22 17:57:39
Autor: 2late
Odtwarzanie po sieci
On 22/09/2013 17:22, Wojciech Waga wrote:

[...]

W moim przypadku WD TV Live odtwarza napisy po sieci SMB z media serwera Zyxel nsa310 ale juz po streamingu nie.

Data: 2013-09-22 20:20:05
Autor: Wojciech Waga
Odtwarzanie po sieci
On 22/09/13 18:57, 2late wrote:> On 22/09/2013 17:22, Wojciech Waga wrote:

[...]

Pozdrawiam

Co rozumiesz przez streaming - jakiÅ› serwer rtsp?

pozdrawiam
Wojtek

Data: 2013-09-22 22:59:01
Autor: 2late
Odtwarzanie po sieci
On 22/09/2013 19:20, Wojciech Waga wrote:
[...]

Na Zyxel'u o ktorym wspomnialem jest Twonky media server.

Data: 2013-09-22 19:40:15
Autor: Michal
Odtwarzanie po sieci
W dniu 2013-09-22 18:22, Wojciech Waga pisze:

Czy ktoś się orientujr jakie są obecnie możliwości odtwarzania filmów z
dysku sieciowego? Jak wyglądają TV z obsługą SMB w temacie
formaty/napisy, czy lepiej od razu uderzać w XMBC albo jakiś Boxee Box?

Zależy od producenta. Co do nowych SmartTV AD 2013 nie wypowiadam się,
bo ostatni raz telewizor kupowałem 1,5 roku temu, ale mając Bluray z
obsługą DLNA/NFS/SMB i PS3 zdecydowanie lepiej wygląda to na Blurayu LG
- obsługuje dowolny udział sieciowy czy DLNA z napisami bez szemrania.
PS3 już tylko DLNA, udziałów sieciowych nie - no ale wiadomo, to Sony.
Jeśli chodzi o media tanki to powinny odtwarzać z napisami prawie
wszystko co jest dostępne bez grymaszenia, ale dla co bardziej
egzotycznych wynalazków mogą być problemy z PL czcionką - trzeba to za
każdym razem sprawdzić.
XBMC na komputerze to taki sobie pomysł - ze względu na niewygodę
obsługi i sterowania w pokoju z głównym TV.

--
/MB

Data: 2013-09-22 20:18:27
Autor: Wojciech Waga
Odtwarzanie po sieci
On 22/09/13 19:40, Michal wrote:> W dniu 2013-09-22 18:22, Wojciech Waga
pisze:

[...]

Chciałem XMBC zainstalować na jakimś pudełku typu RaspberryPI, ale też
wygoda użytkowania byłaby niższa. Tych Bluray LG nie znałem, wyglądają
bardzo ciekawie. Jednak warto się czasem zapytać. Dzięki za pomoc.

pozdrawiam
Wojtek

Data: 2013-09-23 00:19:36
Autor: Michal
Odtwarzanie po sieci
W dniu 2013-09-22 20:18, Wojciech Waga pisze:

Chciałem XMBC zainstalować na jakimś pudełku typu RaspberryPI, ale też
wygoda użytkowania byłaby niższa.

Generalnie projekt bardzo fajny, RPI też ciekawa konstrukcja, tylko żeby
to złożyć w całość z wygodną obsługą (pilot itp) trzeba trochę się
napracować i pieniędzy włożyć, a biorąc pod uwage wydajnośc nie jestem
pewny czy na 100% poradzi sobie z wysokoprzepływowymi filmami FullHD.
Mi by się nie chciało w czasch gdy sieciowego bluraya 3D z MediaHubem
SmartTV widziałem ostatnio za 250 zł, w tym 4-dyskowe wydanie specjalne
Hobbita bluray 3D ware ~100 zł
- wychodzi sieciowy bluray 3D za 150 zł. Mówię o Samsungu E5500 jakiego
widziałem ostatnio w Mediaexpercie - może nie topowy i najnowszy model,
ale przy tej cenie nie ma co wybrzydzać. Kupuje się gotowe estetyczne
pudełko zużywające w trakcie odtwarzania ~15W, odtwarzające filmy DVD,
Bluray, w tym 3D, ze streamingiem po sieci z DLN i udziałów, vodami,
iplexem, youtube itp.

Tych Bluray LG nie znałem, wyglądają bardzo ciekawie. Jednak warto się czasem zapytać. Dzięki za pomoc.

Ja akurat używam LG BD550 kupionego w połowie 2011 i generalnie sobie
chwalę właśnie za wygodę używania. Radzi sobie z większością filmów,
może z wyjątkiem jakiś gigantycznych plików po 20-30GB - nie testowałem
takich filmów. Jedna uwaga - z LG jest tak, że te niższe modele na
Mediatekach od lat bez problemu odtwarzają filmy z plików, a
paradoskalnie wyższy model LG BD560 z lepszej jakości procesorem
Broadcoma i wbudaowanym wifi i smartTV nie odtwarzał większości filmów
(brak wbudowanych kodeków). Te modele zostały zastąpione nowszymi, ale
zasada w LG utrzymuje - playery na mediatekach bez problemu obsługują
filmy z plików/po sieci, te droższe na broadcomach nie - sięga to czasów
co najmniej 2009 r.

--
/MB

Data: 2013-09-23 09:06:28
Autor: Mirek Ptak
Odtwarzanie po sieci
Dnia 2013-09-23 00:19,  *Michal* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Tych Bluray LG nie zna³em, wygl±daj± bardzo ciekawie.
>Jednak warto siê czasem zapytaæ. Dziêki za pomoc.
Ja akurat u¿ywam LG BD550 kupionego w po³owie 2011 i generalnie sobie
chwalê w³a¶nie za wygodê u¿ywania. Radzi sobie z wiêkszo¶ci± filmów,
mo¿e z wyj±tkiem jaki¶ gigantycznych plików po 20-30GB - nie testowa³em
takich filmów. Jedna uwaga - z LG jest tak, ¿e te ni¿sze modele na
Mediatekach od lat bez problemu odtwarzaj± filmy z plików, a
paradoskalnie wy¿szy model LG BD560 z lepszej jako¶ci procesorem
Broadcoma i wbudaowanym wifi i smartTV nie odtwarza³ wiêkszo¶ci filmów
(brak wbudowanych kodeków).

Troszkê nieprecyzyjne jest to co piszesz.
Mam BD560 i zapewniam Ciê, ¿e nie ma WiFi ani SmartTV :) - za to ma Broadcoma, odtwarza wszystko i nie ma problemu z kodekami :)
Jedyny problem jaki ma to skompresowane nag³ówki mkv, które by³y kiedy¶ w³±czone domy¶lnie w MKVMerge. Teraz takich plików jest jak na lekarstwo, a nawet jak siê co¶ pojawi to wystarczy to przepu¶ciæ ponownie przez MKVMerge co trwa tyle co kopiowanie i wszystko jest OK. - du¿e pliki te¿ s± odtwarzane bez problemu - polecam LG :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-09-23 22:44:38
Autor: Michal
Odtwarzanie po sieci
W dniu 2013-09-23 09:06, Mirek Ptak pisze:

TroszkÄ™ nieprecyzyjne jest to co piszesz.
Mam BD560 i zapewniam Cię, że nie ma WiFi ani SmartTV :) - za to ma
Broadcoma, odtwarza wszystko i nie ma problemu z kodekami :)
Jedyny problem jaki ma to skompresowane nagłówki mkv, które były kiedyś
włączone domyślnie w MKVMerge. Teraz takich plików jest jak na
lekarstwo, a nawet jak się coś pojawi to wystarczy to przepuścić
ponownie przez MKVMerge co trwa tyle co kopiowanie i wszystko jest OK. -
duże pliki też są odtwarzane bez problemu - polecam LG :)

Wygrzebałem pudełko z odtwarzacza z szafy i masz rację: mam BD660
(co ciekawe wersja europejska jest zupełnie inna niż amerykańska
BD650/660 - inny sprzęt i ten jest na Mediateku ze zwykłym LAN.
Testowałem też przez parę dni w połowie 2011 r. BD670 na Broadcomie,
z Wifi+LAN, SmartTV i to jego miałem na myśli. Obraz lepszy niż BD660,
zwłaszcza upscalowanie DVD, ale nie odtwarza 3/4 tego, z czym gorszy
sprzętowo BD660 nie ma problemów.

--
/MB

Data: 2013-09-24 09:30:49
Autor: Chris
Odtwarzanie po sieci
Michal nabazgrał(a):

[...]

Mam BD660 i odpala wszystko oprócz płyt chodnikowych. Do tego mam PS3 i TV LG Smart 2013 i tam już tylko po DLNA serwer i jeśli nie są napisy wmuxowane i jako jedyne w pliku to nie da się odpalić napisów oraz zmienić ścieżki audio.

Z wad BD660 to na razie zauważyłem że jest problem z przewijaniem plików MKV 3D bo da się tylko x8 co daje nam bardzo długie czekanie jeśli skończyliśmy przed końcem do tego nie da się cofać. Przy plikach MKV 2D (standard) nie ma żadnych problemów.

Z dodatków przydało by się sortowanie plików w katalogach bo rogi to jakoś losowo, zmiena wielkości i koloru fontów.

Data: 2013-09-24 12:07:34
Autor: Mirek Ptak
Odtwarzanie po sieci
Dnia 2013-09-24 09:30,  *Chris* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Z wad BD660 to na razie zauwa¿y³em ¿e jest problem z przewijaniem plików
MKV 3D bo da siê tylko x8 co daje nam bardzo d³ugie czekanie je¶li
skoñczyli¶my przed koñcem do tego nie da siê cofaæ. Przy plikach MKV 2D
(standard) nie ma ¿adnych problemów.

A wci¶niêcie Info na pilocie i skok do wprowadzonego czasu nie dzia³a?

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-09-24 13:15:03
Autor: Chris
Odtwarzanie po sieci
Mirek Ptak nabazgra³(a):

[...]

A tego nie testowa³em :) jak nie zapomnê to sprawdzê w pi±tek/sobotê bo wtedy dopiero bêdê mia³ dostêp.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-09-25 02:30:25
Autor: Krystek
Odtwarzanie po sieci
pisze:

[...]

A co powiecie na takie coÅ› - <http://www.measy.com.cn/product/showproduct47_en.htm>?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-09-25 17:34:23
Autor: Wojciech Waga
Odtwarzanie po sieci
pisze:

[...]

To już chyba lepiej coś mocniejszego, żeby 1080p szło bez problemu

http://www.youtube.com/watch?v=cBR3ZrurMKI

pozdr.
w.

Data: 2013-09-26 01:50:13
Autor: Krystek
Odtwarzanie po sieci
W dniu 2013-09-25 17:34, Wojciech Waga pisze:
[...]

Poczytałem forum serwisu Android.com.pl i tam jakoś nie narzekają na przycinanie Measy podczas odtwarzania materiałów FullHD.

Minix X7 to już zupełnie inna półka cenowa.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-09-26 09:04:43
Autor: Chris
Odtwarzanie po sieci
Krystek nabazgrał(a):

[...]

Zawsze masz wersję dual-core (cena ok 200zł)
http://www.measy.com.cn/product/showproduct53_en.htm

Ale ja wolał bym LG BD660 bo nie dość że mam napęd BD w tym obsługa 3D, odpalanie filmów/zdjęć/muzyki po sieci/usb/płyty to są w nim jeszcze takie serwisy jak YT.

Za cenę Measy + pilot (osobna za ok 80zł) masz fajny player co robi laskę bez przerywania snu :)
http://allegro.pl/odtwarzacz-blu-ray-3d-bd-660-tanio-nowy-i3561580759.html przykład

Odtwarzanie po sieci