Odwieczne pytanie: jaki dysk SATA?

Data: 2009-02-28 16:20:55
Autor: Tiber
Odwieczne pytanie: jaki dysk SATA?
A się podepnę: jaki dysk SATA, ale 2.5?

Wymagania:
- 200-250-320 GB
- w miarę cichy
- przynajmniej 5400 RPM
- radzący sobie równocześnie z obsługą XP, muzyką, rozpakowywaniem rarów i downloaderem (na przykład GetRightem) i kopiowaniem w kilka sekund kilkunastu mega małych pliczków w ten sposób, że nie hałasuje jak szalony, a wszystko chodzi tak płynnie prawie jak w stanie idle
- system parkowania głowicy nieistotny i raczej skłaniałbym się ku modelowi bez niego

Pytam, bo zacząłem właśnie przerzucać dyskami. Niedawno w moim Dellu dysk Samsung HM320JI zaczął okazjonalnie wydawać dźwięk "brzdęk", zwalniać, a w teście DST wyskakiwał błąd. Support mi przysłał nowy dysk (kawior WD3200BEVT), który jest koszmarny: głowica hałasuje prawie cały czas, co sekundę (i oczywiście uruchamia co moment wentylator), nawet jak dysk nie ma nic szczególnego do roboty, a pod Vistą dodatkowo wydaje taki cichy, jednolity dźwięk, wiecie, takie od którego psy dostają kota. Na dodatek kilka ciut bardziej skomplikowanych zadań oprócz hałasu często przymula system. Samsung chodził równie bezproblemowo jak prawie wszystkie normalne dyski 3.5 ATA jakich używałem przez ostatnie 10 lat. Oczywiście zgłosiłem się do supportu znowu, tym razem mają przysłać technika z jeszcze innym dyskiem. Jak tym razem będzie taki cyrk to przestaje się bawić w wymianę maili z miłą panią z Delhi i zanabywam nowy dysk samodzielnie. I stąd pytanie do was, drodzy Grupowicze, jaki? Wstępnie upatrzyłem sobie Seagate'a ST9320421AS, ale byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie Wasze opinie.
Z góry uprzejmie dziękuję.

--
tbr

Odwieczne pytanie: jaki dysk SATA?