Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

Data: 2010-10-05 21:25:19
Autor: Koczis
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Witam.

Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp. Znalazlem takie:
1. Philips H4 MotoVision
2. NIGHT RACER OSRAM
3. XP Moto Racing Philips

Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2010-10-05 14:38:16
Autor: AZ
On 5 Paź, 21:25, "Koczis" <xj600s...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Koniecznie muszą to być żarówki moto? :-) Ja testowałem Osram
NightBreaker i Philips X-treme Power. Różnica między zwykłymi
Philipsami a Osramami była ogromna, dużo więcej światła i o dużo
bielszej barwie - padły po 8 miesiącach (jakieś 20kkm). Później były
Philips X-treme Power - jeszcze jaśniejsze niż Osramy ale w ilości
światła bardzo zbliżone - padły po 6 miesiącach (30kkm).

Teraz ponownie te Philipsy, nawet jeżeli mają mi posłużyć pół roku to
uważam, że warto wydać te 80 PLN na sezon na żarówki bo od nich bardzo
wiele zależy.

Co do samych żarówek +XX% to trzeba pamiętać o tym, że dają światło o
bielszej barwie które w deszczu czy mgle w porównaniu do zwykłych
żarówek jest tragiczne - rozświetla deszcz/mżawkę i mgłę zamiast
oświetlać drogę.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-06 09:52:15
Autor: J_K_K
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:b27f4d06-63f3-41e7-a9ad-f2f88a687b87f25g2000yqc.googlegroups.com...
Teraz ponownie te Philipsy, nawet jeżeli mają mi posłużyć pół roku to
uważam, że warto wydać te 80 PLN na sezon na żarówki bo od nich bardzo
wiele zależy.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Z tańszych propozycji: Tungsram / GE +90%,
bodajże ~35 PLN za 2 sztuki H4 (Tesco np.)

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-05 21:31:43
Autor: falco
W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:

[...]

Siema,

jakiś czas temu założyłem Osram Silver Star +50% i różnica jest ogromna (na korzyść). Mają jeszcze mocniejsze Night Breaker +90%, ale ponoć są zbyt delikatne do motocykli i częściej padają.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2010-10-05 22:05:31
Autor: Thompson FZ1
[...]

A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1   na FZ1.

Data: 2010-10-06 18:49:50
Autor: Koczis
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1   na FZ1.

Jak na razie nie wiele moge napisac, bo przejechalem od kupna z 15km.
Na pierwsze co zwrocilem uwage to:
1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)
2. cichszy silnik
3. bardziej miekko przejezdza nierownosci
4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.
5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
6. bardziej wieje, bo jest ori/mala szybka(w R1 mialem szybe turystyczna)

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2010-10-06 10:41:46
Autor: AZ
On 6 Paź, 18:49, "Koczis" <xj600s...@poczta.onet.pl> wrote:

4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.
He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 tyś..
Ecodriving? :-)
5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
Napompuj koła.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-06 22:37:45
Autor: Koczis
Artur napisal:
He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 tyś..
Ecodriving? :-)

No cosik w tym stylu, ja po prostu lubie miec swiadomosc, ze jak bedzie potrzeba
to wystarczy mocniej odkrecic :), a przy mojej jezdzie R1 palila mi 5,2 na
trasie i 6,5 w miescie, zobaczymy jak bedzie w FZ1?

Napompuj koła.

Mozliwe, ale opona z przodu mocno jest zjechana na srodku, wiec moze to byc powodem?

Koczis
FZ1 Fazer

Data: 2010-10-07 10:49:12
Autor: de Fresz
On 2010-10-06 22:37:45 +0200, "Koczis" <xj600sk21@poczta.onet.pl> said:

=Napompuj koła.

Mozliwe, ale opona z przodu mocno jest zjechana na srodku, wiec moze to byc powodem?

Może. Sprawdź też czy łożysko główki nie wymaga podciągnięcia.

de Fresz

Data: 2010-10-06 19:05:12
Autor: Kuczu
W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:

1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)

Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie.

ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.

Mi sie wydawalo ze raczej nie powinno sie schodzic ponizej 6 k rpm bo tylko wtedy toto jedzie. No ale ja sie pewnie nie znam bo mam ogranicznik na 5700 rpm.

5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika,

Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-10-06 19:24:55
Autor: Piotr Rezmer
Kuczu pisze:

5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie
doszla do
ogranicznika,

Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

No właśnie , shimmie tylko czeka. Ale ja się nie znam, u mnie jedynka kończy się na 40 km/h :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2010-10-07 11:18:15
Autor: Don Pedro
W dniu 2010-10-06 19:05, Kuczu pisze:
W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:

1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te
5-7cm wezsze)

Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie.

Się śmiej - moje wrażenie po FZ1 było takie, że kiera to chyba prosto od taczek zaadaptowana.

[...]

Hyhy, dlatego ja nie umiałem odnaleźć się na R6. Wyło toto, ale nie jechało. I do tego na pigmejów projektowane :)

5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie
doszla do
ogranicznika,

Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

Miałem takie samo wrażenie na FZ1, tzn. że wali się w zakręty. Dodanie ciśnienia w przednim kole pomogło tylko niewiele. Podobnie schrzanione jak ongiś w jajku, tak samo dziwnie się prowadziło.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2010-10-05 22:26:47
Autor: KLOSZ
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:
cos tam, ze knot za krotki, a łój podrozal... ;)

A ja ze swojego doswiadczenia polecam Philips Vision Plus 50%, ale z tego samego powodu, ktory opisal falco, nie polecam tych +80%, bo padaja jak muchy.

Zdrowko
KLOSZ

--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

Data: 2010-10-06 18:33:40
Autor: Piotr Rezmer
Koczis pisze:

Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
Żarówki +coś tam, mają krótszy żarnik co OIDP sprawia, że trafia on dokładniej w ogniskową reflektora.
Z powodu mniejszego żarnika, trwałość tych żarówek jest mniejsza. Czyli jeśli masz tylko jedno śwatło mijania, warto ze sobą wozić zapas i nauczyć się ją wymieniać w warunkach polowych.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2010-10-06 23:39:14
Autor: Bialy
Koczis napisal:

> [...]
|
| Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja
| wiecej swiatla na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?

Ja w poprzednim motocyklu miałem MotoVision i do obecnego również zakupiłem takowe. Świecą fajnym, białym światłem i faktycznie w reflektorze pojawia się jakaś tam poświata, co w korku wyróżnia, ale to bardziej w formie bajeru raczej ;)
W poprzednim moto wytrzymała 8 tys. i go sprzedałem, więc nie wiem, czy już została wymieniona ;)

Koledze niedawno zamawiałem Tungsramy H4 +60%. Jest bardzo zadowolony, też swiecą mocnym, białym światłem, a dodatkowo są niedrogie. Co do ich trwałości niestety nie mogę się wypowiedzieć, ale ogólnie nie powinny być jakieś kiepskie. Do auta kupuję Tungsramy H7 +50 i wystarczają na jakieś 20 - 25 tys., więc chyba akceptowalnie.

Jakby co, to ja kupuję żarówki tutaj: http://www.auto-lamp.pl/ i zawsze jestem zadowolony ;) O MotoVision musisz się zapytać mailowo, ale mają :)

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2010-10-07 10:51:53
Autor: de Fresz
On 2010-10-06 23:39:14 +0200, "Bialy" <wytnij.mr.b@o2.pl.wytnij> said:

[...]

Mam niemal identyczne doświadczenia z tymi żarówkami. U mnie poszły z kozą po 10kkm do nowego właściciela. I w porównaniu z innymi +xx% mają nieco niższą temp. barwową (bardziej żółte światło), dzięki czemu lepiej sprawdzają się w deszczu.

de Fresz

Odwieczne pytanie-jakie zarowki?