Data: 2010-10-05 21:25:19 | |
Autor: Koczis | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
Witam.
Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp. Znalazlem takie: 1. Philips H4 MotoVision 2. NIGHT RACER OSRAM 3. XP Moto Racing Philips Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy? Pozdro Koczis FZ1 Fazer -- |
|
Data: 2010-10-05 14:38:16 | |
Autor: AZ | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
On 5 Paź, 21:25, "Koczis" <xj600s...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam.Koniecznie muszą to być żarówki moto? :-) Ja testowałem Osram NightBreaker i Philips X-treme Power. Różnica między zwykłymi Philipsami a Osramami była ogromna, dużo więcej światła i o dużo bielszej barwie - padły po 8 miesiącach (jakieś 20kkm). Później były Philips X-treme Power - jeszcze jaśniejsze niż Osramy ale w ilości światła bardzo zbliżone - padły po 6 miesiącach (30kkm). Teraz ponownie te Philipsy, nawet jeżeli mają mi posłużyć pół roku to uważam, że warto wydać te 80 PLN na sezon na żarówki bo od nich bardzo wiele zależy. Co do samych żarówek +XX% to trzeba pamiętać o tym, że dają światło o bielszej barwie które w deszczu czy mgle w porównaniu do zwykłych żarówek jest tragiczne - rozświetla deszcz/mżawkę i mgłę zamiast oświetlać drogę. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-06 09:52:15 | |
Autor: J_K_K | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:b27f4d06-63f3-41e7-a9ad-f2f88a687b87f25g2000yqc.googlegroups.com...
Teraz ponownie te Philipsy, nawet jeżeli mają mi posłużyć pół roku to uważam, że warto wydać te 80 PLN na sezon na żarówki bo od nich bardzo wiele zależy. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Z tańszych propozycji: Tungsram / GE +90%, bodajże ~35 PLN za 2 sztuki H4 (Tesco np.) Pzdr JKK |
|
Data: 2010-10-05 21:31:43 | |
Autor: falco | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:
Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze Siema, jakiś czas temu założyłem Osram Silver Star +50% i różnica jest ogromna (na korzyść). Mają jeszcze mocniejsze Night Breaker +90%, ale ponoć są zbyt delikatne do motocykli i częściej padają. -- Pozdr! falco SenNa... 356 '58 175 T.Apacz 0.6 '97 |
|
Data: 2010-10-05 22:05:31 | |
Autor: Thompson FZ1 | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
On 5 Paź, 21:25, "Koczis" <xj600s...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam. A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1 na FZ1. |
|
Data: 2010-10-06 18:49:50 | |
Autor: Koczis | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1 na FZ1. Jak na razie nie wiele moge napisac, bo przejechalem od kupna z 15km. Na pierwsze co zwrocilem uwage to: 1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze) 2. cichszy silnik 3. bardziej miekko przejezdza nierownosci 4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do 155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba szybciej zmieniac biegi. 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka skretu lub praktycznie koniec przedniej opony. 6. bardziej wieje, bo jest ori/mala szybka(w R1 mialem szybe turystyczna) Pozdro Koczis FZ1 Fazer -- |
|
Data: 2010-10-06 10:41:46 | |
Autor: AZ | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
On 6 Paź, 18:49, "Koczis" <xj600s...@poczta.onet.pl> wrote:
4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 doHe? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 tyś.. Ecodriving? :-) 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla doNapompuj koła. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-10-06 22:37:45 | |
Autor: Koczis | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
Artur napisal:
He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 tyś.. No cosik w tym stylu, ja po prostu lubie miec swiadomosc, ze jak bedzie potrzeba to wystarczy mocniej odkrecic :), a przy mojej jezdzie R1 palila mi 5,2 na trasie i 6,5 w miescie, zobaczymy jak bedzie w FZ1? Napompuj koła. Mozliwe, ale opona z przodu mocno jest zjechana na srodku, wiec moze to byc powodem? Koczis FZ1 Fazer -- |
|
Data: 2010-10-07 10:49:12 | |
Autor: de Fresz | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
On 2010-10-06 22:37:45 +0200, "Koczis" <xj600sk21@poczta.onet.pl> said:
=Napompuj koła. Może. Sprawdź też czy łożysko główki nie wymaga podciągnięcia. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-10-06 19:05:12 | |
Autor: Kuczu | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:
1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze) Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie. ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba Mi sie wydawalo ze raczej nie powinno sie schodzic ponizej 6 k rpm bo tylko wtedy toto jedzie. No ale ja sie pewnie nie znam bo mam ogranicznik na 5700 rpm. 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do Jak sie wali w zakrety to niedobrze. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-10-06 19:24:55 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
Kuczu pisze:
5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie No wĹaĹnie , shimmie tylko czeka. Ale ja siÄ nie znam, u mnie jedynka koĹczy siÄ na 40 km/h :) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2010-10-07 11:18:15 | |
Autor: Don Pedro | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
W dniu 2010-10-06 19:05, Kuczu pisze:
W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze: SiÄ Ĺmiej - moje wraĹźenie po FZ1 byĹo takie, Ĺźe kiera to chyba prosto od taczek zaadaptowana.
Hyhy, dlatego ja nie umiaĹem odnaleĹşÄ siÄ na R6. WyĹo toto, ale nie jechaĹo. I do tego na pigmejĂłw projektowane :)
MiaĹem takie samo wraĹźenie na FZ1, tzn. Ĺźe wali siÄ w zakrÄty. Dodanie ciĹnienia w przednim kole pomogĹo tylko niewiele. Podobnie schrzanione jak ongiĹ w jajku, tak samo dziwnie siÄ prowadziĹo. pozdr DP TL-S |
|
Data: 2010-10-05 22:26:47 | |
Autor: KLOSZ | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:
cos tam, ze knot za krotki, a łój podrozal... ;) A ja ze swojego doswiadczenia polecam Philips Vision Plus 50%, ale z tego samego powodu, ktory opisal falco, nie polecam tych +80%, bo padaja jak muchy. Zdrowko KLOSZ -- FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik.... "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ "To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ |
|
Data: 2010-10-06 18:33:40 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
Koczis pisze:
Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatlaŻarówki +coś tam, mają krótszy żarnik co OIDP sprawia, że trafia on dokładniej w ogniskową reflektora. Z powodu mniejszego żarnika, trwałość tych żarówek jest mniejsza. Czyli jeśli masz tylko jedno śwatło mijania, warto ze sobą wozić zapas i nauczyć się ją wymieniać w warunkach polowych. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2010-10-06 23:39:14 | |
Autor: Bialy | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
Koczis napisal:
| Witam. | | Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o | najlepsze zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo | nie kazda zarowka ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na | drodze), ale nie ksenony itp. Znalazlem takie: | 1. Philips H4 MotoVision | 2. NIGHT RACER OSRAM | 3. XP Moto Racing Philips | | Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja | wiecej swiatla na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy? Ja w poprzednim motocyklu miałem MotoVision i do obecnego również zakupiłem takowe. Świecą fajnym, białym światłem i faktycznie w reflektorze pojawia się jakaś tam poświata, co w korku wyróżnia, ale to bardziej w formie bajeru raczej ;) W poprzednim moto wytrzymała 8 tys. i go sprzedałem, więc nie wiem, czy już została wymieniona ;) Koledze niedawno zamawiałem Tungsramy H4 +60%. Jest bardzo zadowolony, też swiecą mocnym, białym światłem, a dodatkowo są niedrogie. Co do ich trwałości niestety nie mogę się wypowiedzieć, ale ogólnie nie powinny być jakieś kiepskie. Do auta kupuję Tungsramy H7 +50 i wystarczają na jakieś 20 - 25 tys., więc chyba akceptowalnie. Jakby co, to ja kupuję żarówki tutaj: http://www.auto-lamp.pl/ i zawsze jestem zadowolony ;) O MotoVision musisz się zapytać mailowo, ale mają :) -- Bialy | GG:1092403 |
|
Data: 2010-10-07 10:51:53 | |
Autor: de Fresz | |
Odwieczne pytanie-jakie zarowki? | |
On 2010-10-06 23:39:14 +0200, "Bialy" <wytnij.mr.b@o2.pl.wytnij> said:
Ja w poprzednim motocyklu miałem MotoVision i do obecnego również zakupiłem Mam niemal identyczne doświadczenia z tymi żarówkami. U mnie poszły z kozą po 10kkm do nowego właściciela. I w porównaniu z innymi +xx% mają nieco niższą temp. barwową (bardziej żółte światło), dzięki czemu lepiej sprawdzają się w deszczu. -- Pozdrawiam de Fresz |
|