Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

Data: 2010-10-05 22:05:31
Autor: Thompson FZ1
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
On 5 PaĽ, 21:25, "Koczis" <xj600s...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam.

Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp..
Znalazlem takie:
1. Philips H4 MotoVision
2. NIGHT RACER OSRAM
3. XP Moto Racing Philips

Ceny do¶ć znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1   na FZ1.

Data: 2010-10-06 18:49:50
Autor: Koczis
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1   na FZ1.

Jak na razie nie wiele moge napisac, bo przejechalem od kupna z 15km.
Na pierwsze co zwrocilem uwage to:
1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)
2. cichszy silnik
3. bardziej miekko przejezdza nierownosci
4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.
5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
6. bardziej wieje, bo jest ori/mala szybka(w R1 mialem szybe turystyczna)

Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer


--


Data: 2010-10-06 10:41:46
Autor: AZ
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
On 6 PaĽ, 18:49, "Koczis" <xj600s...@poczta.onet.pl> wrote:

4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.
He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 ty¶..
Ecodriving? :-)
5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
Napompuj koła.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-10-06 22:37:45
Autor: Koczis
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Artur napisal:
He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 ty¶..
Ecodriving? :-)

No cosik w tym stylu, ja po prostu lubie miec swiadomosc, ze jak bedzie potrzeba
to wystarczy mocniej odkrecic :), a przy mojej jezdzie R1 palila mi 5,2 na
trasie i 6,5 w miescie, zobaczymy jak bedzie w FZ1?

Napompuj koła.

Mozliwe, ale opona z przodu mocno jest zjechana na srodku, wiec moze to byc powodem?

Koczis
FZ1 Fazer


--


Data: 2010-10-07 10:49:12
Autor: de Fresz
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
On 2010-10-06 22:37:45 +0200, "Koczis" <xj600sk21@poczta.onet.pl> said:

=Napompuj koła.

Mozliwe, ale opona z przodu mocno jest zjechana na srodku, wiec moze to byc powodem?

Może. SprawdĽ też czy łożysko główki nie wymaga podci±gnięcia.

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2010-10-06 19:05:12
Autor: Kuczu
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:

1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)

Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie.

ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.

Mi sie wydawalo ze raczej nie powinno sie schodzic ponizej 6 k rpm bo tylko wtedy toto jedzie. No ale ja sie pewnie nie znam bo mam ogranicznik na 5700 rpm.

5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika,

Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-10-06 19:24:55
Autor: Piotr Rezmer
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Kuczu pisze:

5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie
doszla do
ogranicznika,

Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

No właśnie , shimmie tylko czeka. Ale ja się nie znam, u mnie jedynka kończy się na 40 km/h :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2010-10-07 11:18:15
Autor: Don Pedro
Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
W dniu 2010-10-06 19:05, Kuczu pisze:
W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:

1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te
5-7cm wezsze)

Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie.

Się śmiej - moje wrażenie po FZ1 było takie, że kiera to chyba prosto od taczek zaadaptowana.


ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.

Mi sie wydawalo ze raczej nie powinno sie schodzic ponizej 6 k rpm bo
tylko wtedy toto jedzie. No ale ja sie pewnie nie znam bo mam
ogranicznik na 5700 rpm.

Hyhy, dlatego ja nie umiałem odnaleźć się na R6. Wyło toto, ale nie jechało. I do tego na pigmejów projektowane :)


5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie
doszla do
ogranicznika,

Jak sie wali w zakrety to niedobrze.

Miałem takie samo wrażenie na FZ1, tzn. że wali się w zakręty. Dodanie ciśnienia w przednim kole pomogło tylko niewiele. Podobnie schrzanione jak ongiś w jajku, tak samo dziwnie się prowadziło.

pozdr
DP
TL-S

Odwieczne pytanie-jakie zarowki?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona