[Co kupi膰] Odwieczny dylemat

Data: 2010-07-26 19:54:34
Autor: mateoos
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
Witam,

szukam od miesi膮ca odpowiedzi i nie mog臋 jej znale藕膰. Nawet wujek Google nie potrafi mi pom贸c. Mo偶e tutaj znajd臋 kogo艣 w podobnym dylematem? ;)

Na dniach b臋d臋 przed艂u偶a艂 umow臋 i na placu boju zosta艂y ju偶 tylko dwa telefony jednej firmy: Nokia 5230 i 5530. Ta pierwsza ma jakiego艣 GPS'a, druga ma lepszy aparat i WLAN. GPS by mi si臋 mocno przyda艂, ale wola艂bym mie膰 3,2 zamiar 2 MPix. Z drugiej strony, jestem mocno przywi膮zany do Automapy i mam osobn膮 nawigacj臋... alternatyw膮 by艂by telefon z Windowsem, aby mo偶na by艂o wrzuci膰 AM. Taki telefon (Omnia II) jest niestety poza moim zasi臋giem finansowym.

Kr贸tko: bra膰 5530 czy szuka膰 jeszcze czego艣 innego?

PS. Plus GSM, taryfa syberyjska 55 z艂, za telefon jestem got贸w dop艂aci膰 max. 100 z艂.

Data: 2010-07-26 20:31:49
Autor: ALEX
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
W dniu 26-07-10 19:54, mateoos pisze:

[...]

No nie do ko艅ca tak r贸偶owo z 5530
- brak 3G
- niewiele ale jednak mniejszy ekran ni偶 w 5230xm, 3,2 vs 2,9
- brak fizycznych klawiszy zielona/czerwona s艂uchawka -> fon, przy dzwonieniu nie odblokowywuje klawiszy i trzeba je najpierw samemu odblokowa膰 (strasznie mnie to wkur*ia艂o)
- s艂absza bateria 1000(5530) vs 1320(5230)

Kr贸tko: bra膰 5530 czy szuka膰 jeszcze czego艣 innego?

5800xm dla naprzyk艂adu ma niemal偶 edok艂adnie to co 5230xm i 5530 razem wzi臋te.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-26 21:09:32
Autor: mateoos
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
W dniu 2010-07-26 20:31, ALEX pisze:

No nie do ko艅ca tak r贸偶owo z 5530
- brak 3G

Skorzysta艂em z tego dobrodziejstwa mo偶e dwa razy w 偶yciu, aby sprawdzi膰, jak wygl膮da internet w kom贸rce :)

- niewiele ale jednak mniejszy ekran ni偶 w 5230xm, 3,2 vs 2,9

Da si臋 prze偶y膰.

- brak fizycznych klawiszy zielona/czerwona s艂uchawka -> fon, przy
dzwonieniu nie odblokowywuje klawiszy i trzeba je najpierw samemu
odblokowa膰 (strasznie mnie to wkur*ia艂o)

To b臋d臋 musia艂 sprawdzi膰. Je艣li za ka偶dym razem najpierw b臋d臋 musia艂 odblokowywa膰 telefon to rzeczywi艣cie b臋dzie to upierdliwe.

- s艂absza bateria 1000(5530) vs 1320(5230)

Moja obecna N73 trzyma max. trzy dni, dla 艣wi臋tego spokoju 艂aduj臋 j膮 co dwa dni.

Kr贸tko: bra膰 5530 czy szuka膰 jeszcze czego艣 innego?

5800xm dla naprzyk艂adu ma niemal偶 edok艂adnie to co 5230xm i 5530 razem
wzi臋te.

PlusGSM nie ma jej w ofercie.

Data: 2010-07-26 21:36:04
Autor: ALEX
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
W dniu 26-07-10 21:09, mateoos pisze:

No nie do ko艅ca tak r贸偶owo z 5530
- brak 3G

Skorzysta艂em z tego dobrodziejstwa mo偶e dwa razy w 偶yciu, aby sprawdzi膰,
jak wygl膮da internet w kom贸rce :)

A do czego chcesz WLAN?

[...]

Owszem zawsze, do kompletu suwaj膮c palcem po wy艣wietlaczu. Mniej wi臋cej jak w iP. Czy tak偶e tym suwakiem na bocznej 艣ciance, nie pami臋tam.

Kr贸tko: bra膰 5530 czy szuka膰 jeszcze czego艣 innego?

5800xm dla naprzyk艂adu ma niemal偶 edok艂adnie to co 5230xm i 5530 razem
wzi臋te.

PlusGSM nie ma jej w ofercie.

Ja bym w takim wypadku wybra艂 5230, ale to m贸j wyb贸r.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-26 21:46:01
Autor: mateoos
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
W dniu 2010-07-26 21:36, ALEX pisze:

A do czego chcesz WLAN?

Do korzystania z darmowego internetu bezprzewodowego.

Ja bym w takim wypadku wybra艂 5230, ale to m贸j wyb贸r.

Gdybym tylko wiedzia艂, ile wart jest ten GPS, to wyb贸r by艂by prostszy :)

Data: 2010-07-27 06:25:16
Autor: ALEX
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
W dniu 26-07-10 21:46, mateoos pisze:

A do czego chcesz WLAN?

Do korzystania z darmowego internetu bezprzewodowego.

Ja bym w takim wypadku wybra艂 5230, ale to m贸j wyb贸r.

Gdybym tylko wiedzia艂, ile wart jest ten GPS, to wyb贸r by艂by prostszy :)

Zobacz te偶 c6/x6/e5/n8. Funkcjonalnie zbli偶one do 5530/5230/5800 i jest szansa 偶e b臋d膮 w ofercie Plusa.
ATSD Fajnie by by艂o jakby mo偶na by艂o gdzie艣 po偶yczy膰 telefon, tak na dzie艅 cho膰by. Wtedy mo偶na by go dok艂adnie sprawdzi膰 czy ten sprz臋t mi pasuje czy nie. A narazie to czasami kupowanie w ciemno.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 12:06:25
Autor: J.F.
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
U偶ytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisa艂 w
Gdybym tylko wiedzia艂, ile wart jest ten GPS, to wyb贸r by艂by prostszy :)

GPS jak to GPS w komorce .. ma malo pradu brac :-)

A oprogramowanie do tego GPS .. Trekbuddy, Naviexpert i Ovi Maps, czy nawet nie az tyle ?

J.

Data: 2010-07-27 11:21:34
Autor: Krzysiek
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat

U偶ytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i2ki8s$ahd$1news.mm.pl...
Witam,

szukam od miesi膮ca odpowiedzi i nie mog臋 jej znale藕膰. Nawet wujek Google nie potrafi mi pom贸c. Mo偶e tutaj znajd臋 kogo艣 w podobnym dylematem? ;)

[...]
Kr贸tko: bra膰 5530 czy szuka膰 jeszcze czego艣 innego?

PS. Plus GSM, taryfa syberyjska 55 z艂, za telefon jestem got贸w dop艂aci膰 max. 100 z艂.

A mo偶e policz i zastan贸w si臋 jeszcze raz

Obni偶 abonament do 40 z艂, zamiast bra膰 telefon we藕 dodatkowe pakiety minutowe. W sumie minut do przegadania b臋dziesz mie膰 znacznie wi臋cej ni偶 w abo za 55 z艂. A teraz sobie policz. 24 mce x 15 z艂 (r贸znica abo) + 100 z艂 = 460 z艂.
Za t膮 kase niewiele kupisz, ale dok艂adaj膮c 500 z艂 (kredyt, po偶yczka, zask贸rniaki, cokolwiek, czyli 20 z艂 miesi臋cznie przez 2 lata) da Ci mo偶liwo艣c uzbierania 950 z艂. Za tyle dok艂adnie kupi艂em dziecku Omni臋 II, nieu偶ywan膮 z Plusa z zestawem samochodowym (w komplecie). Jestem abonentem Plusa od 11 lat. Raz tylko bra艂em telefon na wymian臋. Wszystkie pozosta艂e kupowa艂em na wolnym rynku, zawsze nieu偶ywane i bra艂em pakiety minut albo rabat na abonament.
Jak por贸wnasz ceny takiego "zabiegu" w dro偶szych telefonach i ni偶szych abonamentach - 艂atwo dojdziesz do przekonania, 偶e jest to spos贸b na dobry telefon. Mo偶e pocz膮tkowo odstrasza膰 kwota 5 st贸w. Dla jednego to nic, dla Ciebie - mo偶e stanowi膰 problem. Ale to robi si臋 tylko 20 z艂 miesi臋cznie, to 2 paczki fajek, kilka piw, kilka gazet, bilet do kina. Lepiej szarpn膮膰 si臋, ni偶 potem plu膰 w brod臋 i czuc niedosyt. A swoj膮 droga Omia II w por贸wnaniu z tymi Nokiami........ jakby powiedzie膰..... r贸znica jest wr臋cz pora偶aj膮ca.

Data: 2010-07-27 11:27:23
Autor: ALEX
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
W dniu 27-07-10 11:21, Krzysiek pisze:

Lepiej szarpn膮膰 si臋, ni偶 potem plu膰 w brod臋 i czuc niedosyt. A swoj膮
droga Omia II w por贸wnaniu z tymi Nokiami........ jakby powiedzie膰.....
r贸znica jest wr臋cz pora偶aj膮ca.

Zw艂aszcza w cenie.

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 12:59:26
Autor: Krzysiek
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat

U偶ytkownik "ALEX" <alex.jp2@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i2m8q1$19d$1inews.gazeta.pl...
[...]

Cena odzwierciedla tu r贸znice mi臋dzy telefonami. 400-450 z艂 roz艂o偶one na 2 lata. Dla mnie warto i ani chwili nie zastanawia艂em si臋 nad Nokiami.

Data: 2010-07-27 13:51:15
Autor: ALEX
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
W dniu 27-07-10 12:59, Krzysiek pisze:

[...]

W TWOIM Matrixie zapomnia艂e艣 doda膰. W moim jest zupe艂nie inaczej.

  400-450 z艂 roz艂o偶one na
2 lata. Dla mnie warto i ani chwili nie zastanawia艂em si臋 nad Nokiami.

A du偶o ich mia艂e艣?

--
ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

Data: 2010-07-27 11:38:24
Autor: J.F.
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
[...]

Smutna prawda to taka ze z telefoniku ani dobry aparat, ani dobra nawigacja :-)

Jesli lubisz turystyke inna niz samochodowa - bierz GPS, a fotoaparat kup sobie osobny.

J.

Data: 2010-07-27 13:08:27
Autor: Krzysiek
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat

U偶ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i2m9e5$99o$1news.onet.pl...
[...]

Akurat od 3 lat u偶ywam na wyjazdach AutoMapy w telefonie HTC. Zero problem贸w i bardzo chwal臋 sobie wygod臋. Na Omni II, kt贸rej zakup rozwa偶a Autor w膮tku, wygoda jest jeszcze wi臋ksza z racji wi臋kszego ekranu. Co do aparatu - tu niestety ograniczeniem jest "obiektyw", w zasadzie namiastka, jak w ka偶dym telefonie i w tym przypadku si臋 z Tob膮 zgodz臋. W przypadku nawigacji - nie - telefon z du偶ym ekranem i Windowsem (AutoMapa) jest jak najbardziej wystarczaj膮cy.

Data: 2010-07-27 13:26:58
Autor: J.F.
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
U偶ytkownik "Krzysiek" <ktos@gdzies.w.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i2menj$qrm$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ale to nawigacja/komputer (PNA/PND) z telefonem, a nie odwrotnie :-)

J.

Data: 2010-08-08 06:58:31
Autor: mateoos
[Co kupi膰] Odwieczny dylemat
Od艣wie偶臋 w膮tek, mo偶e kto艣 to przeczyta.

Skorzysta艂em z podsuni臋tego przez Was pomys艂u. Policzy艂em koszty w przypadku nowego telefonu od operatora lub z innego 藕r贸d艂a i zdecydowa艂em si臋 na HTC Touch 2 w sklepie Euro RTV AGD, za艣 w Plusie tylko przed艂u偶y艂em abonament, mam teraz 120 minut do wszystkich i 6000 minut do wybranych pi臋ciu numer贸w w sieci (akurat tego potrzebowa艂em).

Jak na razie telefon mi si臋 podoba.

SMS'y s膮 p艂atne extra, mo偶na te偶 wykupi膰 pakiet 50 SMS'贸w za 5 z艂, co mi kompletnie nie przeszkadza - jak napisz臋 10 wiadomo艣ci miesi臋cznie to jest 艣wi臋to (z tego te偶 powodu nie przeszkadza mi brak normalnej klawiatury).

Dzi臋kuj臋 za wszelkie rady i sugestie!

Pozdrawiam,

Krzysiek Matyasik

[Co kupi膰] Odwieczny dylemat