Odwieszanie dzialalności

Data: 2011-07-04 12:23:45
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
 Jak liczony jest okres zawieszenia urzędowo?
Jakoś ni jak nie mogę zrozumieć zapisu z art 14a ust1a i 1b. Dokładnie chodzi mi taką sytuację:

we wniosku o zawieszenie od 01 sierpnia 2009 podano przewidywany
okres zawieszenia 24 miesiące i UM wygenerował sobie na podstawie
 tego wniosku wpis o zawieszeniu od 01.08.2009 do 01.08.2011.
To tak się liczy te miesiące?
Jakoś nie zwróciłem na to uwagi, że taki dali wpis, ale wg moich rachunków to jest 24 miesiące i 1 dzień :-)

No i jak teraz to odwieszać od 01.08 czy od 02.08
Ma być odwieszone do 31.08 i od 01 wrzesnia znowu zawieszone.
 Są jakieś interpretacje, że 24 miesiące są maksymalnym całkowitym czasem na jaki można zawiesić działalność?
Jakoś z ustawy nie wynikają dla mnie żadne ograniczenia w ilości zawieszeń.

Data: 2011-07-04 12:43:54
Autor: Liwiusz
Odwieszanie dzialalności
W dniu 2011-07-04 12:23, cef pisze:
[...]

Wszystko OK.

kc
art. 112
Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu[...]

--
Liwiusz

Data: 2011-07-04 13:19:14
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

[...]

I co? Odwieszać od 2. czy od 1. sierpnia?

Data: 2011-07-04 13:35:20
Autor: Liwiusz
Odwieszanie dzialalności
W dniu 2011-07-04 13:19, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Odwieszać możesz kiedy chcesz, choćby i za miesiąc, ale nie później niż 1 sierpnia.

2 sierpnia miną już 2 lata i działalność będzie wykreślona z urzędu.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-04 13:35:58
Autor: Liwiusz
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

[...]

Tzn. odwieś 1 sierpnia od 2 sierpnia.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-04 15:06:41
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

[...]

Wyślę żonę już teraz z terminem odwieszenia od pierwszego,
 żeby UM miał decyzję i popchnął sprawy do US i ZUS w lipcu,
bo nie chciałbym, żeby bezwładność urzędów skomplikowała tę sprawę.
Zamierzamy bowiem zawiesić znowu od 01 wrzesnia.

Data: 2011-07-04 15:11:17
Autor: Liwiusz
Odwieszanie dzialalności
W dniu 2011-07-04 15:06, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

A w sierpniu będzie coś firma robiła? Bo na chwilę obecną nie widzę przeciwwskazań, aby odwieszenie trwało 1 dzień.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-04 15:54:48
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

Zamierzamy bowiem zawiesić znowu od 01 wrzesnia.

A w sierpniu będzie coś firma robiła? Bo na chwilę obecną nie widzę
przeciwwskazań, aby odwieszenie trwało 1 dzień.

Chciałem żeby było jakoś "zaokrąglone".
Przemyslę sprawę. Zdrowotna jest i tak cała do zapłaty, ale mamy z czego odliczyć,
A społeczne można faktycznie zredukować do minimum. No dobra - zawiesimy po trzech dniach :-)

Data: 2011-07-04 17:30:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Odwieszanie dzialalności
W dniu 04.07.2011 15:54, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

A jaki jest sens utrzymywania takiej zawieszonej działalności?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-07-04 18:29:00
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

No dobra -
zawiesimy po trzech dniach :-)

A jaki jest sens utrzymywania takiej zawieszonej działalności?

Brakuje trochę do jej ponownego uruchomienia, są umowy
 z operatorem tel i inne jakieś zamrożone na usługi.
A jest spora szansa, że do wiosny 2012 wystartuje ponownie, to uznałem,
że lepiej ponownie zawiesić niż zamykać.

Data: 2011-07-05 16:11:44
Autor: tomek
Odwieszanie dzialalności
Dnia 2011-07-04, o godz. 15:54:48
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał(a):

No dobra - zawiesimy po trzech dniach :-)

UM Wrocław? Ja od lutego toczę z nimi bój o zmianę wpisu,
przeszedłem SKO (które stwierdziło rażące naruszenie prawa
przez UM), potem zażalenie na opieszałość, przedsądowe wezwanie
aż pod koniec czerwca skapitulowali i przysłali mi nowe zaświadczenie...
z błędami. Także jeśli by się okazało że te 3 dni przerwy to nie jest standard na
rynku zawieszeń i babcia z okienka ma problem, to może lepiej już ten
miesiąc odczekać bo Ty raczej nie jesteś skłonny do wojaczki :-)
Ew. odwieś i zawieś przez CEIDG.

Tomek

Data: 2011-07-05 19:51:04
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
tomek wrote:

UM Wrocław?

Tak.

> [...]
rynku zawieszeń i babcia z okienka ma problem, to może lepiej już ten
miesiąc odczekać bo Ty raczej nie jesteś skłonny do wojaczki :-)

Może i bym powojował, ale obecnie nie mam czasu.

Ew. odwieś i zawieś przez CEIDG.

Sprawdzam stale, ale niewczytany podmiot i jeszcze nie da rady.

Data: 2011-08-03 13:29:19
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

[...]

Działalność została odwieszona z dniem 01. sierpnia
(wznowienie wykonywania wg dokumentów)
i zawieszona dzisiaj tj 3 sierpnia z datą od 04 sierpnia.

Przy okazji powstał taki problem: pani w UM poinformowała, że
ma wątpliwości czy ta działalność została wznowiona faktycznie
 skoro jest zawieszana dwa dni po wznowieniu.
Jeśli nie będzie śladu w US, jakiejś faktury czy innego symptomu działania firmy,
to pewnie uznają, że nie było wznowienia. Ale pani nie umiała powiedzieć co się będzie działo,
a i żona nie wiedziała o co pytać.
Zawieszenie jest od 04. zawsze zdąży się coś jeszcze zrobić dziś, ale czy jest wymóg
wykazania jakiegoś obrotu w takim wypadku?
W sumie jak niby ktoś miałby stwierdzić, że wznowienie nie nastąpiło?
I jakie mogą być kolejne kroki - urząd uzna, że wydał złą decyzję?
I co wtedy wykreślą  z ewidencji?

Data: 2011-08-03 18:22:07
Autor: Liwiusz
Odwieszanie dzialalności
W dniu 2011-08-03 13:29, cef pisze:
[...]

Taaak, punkt widzenia zależny od punktu siedzenia.

Jakbyś otworzył stragan na bazarze, to dowaliliby ci za niezarejestrowaną DG, choćbyś nic nie sprzedał.

A tutaj uznają odwieszoną za nieodwieszoną, jeśli nie będzie faktur.

Nie przejmuj się i tyle. Powiedz, że poszukiwałeś w tym czasie klientów - to też jest prowadzenie DG.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-03 18:48:20
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

[...]

Wiesz, ja to bym nawet z chęcią poczekał z czym wyskoczą
i jak bym trochę czasu wyskrobał, to może bym się poprocesował,
ale to działalność żony. Ona by się szybko poddała urzędowi,
a ja nie miałbym czasu łazić za tym.

Dlatego na wszelki wypadek znalazła chętnego na towar, kupiła
i sprzedała dzisiaj i jest w razie czego dupokrytka i na taką okoliczność.
(i to rzeczywista, a nie jakaś fikcyjna usługa)

Data: 2011-08-03 19:26:57
Autor: Liwiusz
Odwieszanie dzialalności
W dniu 2011-08-03 18:48, cef pisze:

Dlatego na wszelki wypadek znalazła chętnego na towar, kupiła
i sprzedała dzisiaj i jest w razie czego dupokrytka i na taką okoliczność.
(i to rzeczywista, a nie jakaś fikcyjna usługa)

Ku chwale socjalizmu i premieru tusku, by żyło się lepiej!

--
Liwiusz

Data: 2011-08-03 19:55:10
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

Ku chwale socjalizmu i premieru tusku, by żyło się lepiej!

Państwo akurat będzie stratne, bo oprócz tego co i tak miało być zapłacone
postanowiłem odliczyć kilka złotych VAT z faktur za telefon (trzy miesiące w tył)
i wszystkie faktury od stycznia netto przerobi się na stratę.
A miała byc złożona tylko zerowa deklaracja VAT za te trzy dni wznowienia.

Data: 2011-08-03 21:07:49
Autor: Liwiusz
Odwieszanie dzialalności
W dniu 2011-08-03 19:55, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Za miesiące/kwartały całkowitego zawieszenia składa się zerowe deklaracje VAT7/7K?

--
Liwiusz

Data: 2011-08-03 21:40:12
Autor: 'Tom N'
Odwieszanie dzialalności

Liwiusz wrote:
[...]

W pewnych przypadkach *nie ma obowiązku* składania jakichkolwiek, co nie
znaczy, że nie można złożyć zerowych/do przeniesienia

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-08-03 21:45:27
Autor: cef
Odwieszanie dzialalności
Liwiusz wrote:

A miała byc złożona tylko zerowa deklaracja VAT za te trzy dni
wznowienia.

Za miesiące/kwartały całkowitego zawieszenia składa się zerowe
deklaracje VAT7/7K?

Za miesiące całkowitego zawieszenia niekoniecznie,
ale jak się trzy dni prowadzi działalność, to nawet zerową trzeba złożyc.

Data: 2011-08-12 23:31:43
Autor: tomek
Odwieszanie dzialalności
On 03.08.2011 13:29, cef wrote:
Liwiusz wrote:

[...]

Piszę z pamięci - organ ma możliwość wykreślenia wpisu nie przystającego do rzeczywistości, na podstawie bodajże art. 7c pdg.
Tylko że (chyba) nie ma możliwości zbadania tego.
A babcia w okienku tym bardziej nie ma żadnych postaw żeby chcieć coś innego niż dowód osobisty.

Tomek

Data: 2011-07-05 12:59:52
Autor: tomek
Odwieszanie dzialalności
Dnia 2011-07-04, o godz. 12:43:54
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu[...]

Tam raczej KPA ma zastosowanie, chociaż pewnie liczenie terminów w
KPA jest takie samo.

Tomek

Data: 2011-07-04 20:38:24
Autor: zg
Odwieszanie dzialalności
Przepraszam, ze sie podlacze, ale konczy sie okres zawieszenia mojej dzialalnosci. Dostalem pismo z urzedu miasta, ze jesli nie wznowie dzialalnosci, to ja wykresla z ewidencji.

Czy musze skladac jakies wnioski w zus i us?

--
zg

Odwieszanie dzialalności