Odwołanie od wadliwej decyzji

Data: 2013-09-18 20:48:32
Autor: Matka Polka
Odwołanie od wadliwej decyzji
Proszę o radę jak postąpić:

Ubiegając się o zasiłek z ZUS przed wydaniem decyzji /jak się później okazało odmownej/ zostałam na piśmie pouczona że mogę w przeciągu 4 dni zapoznać się z zebranym materiałem dowodowym, wnieść swoje uwagi i wyjaśnienia itd..... Wybrałam się do siedziby Zusu już drugiego dnia i okazało się że decyzja została już wysłana czyli wydana z pominięciem mojego prawa do w/w czynności.
Proszę o radę jak postąpić, czy złożyć obszerne wyjaśnienia na piśmie /które miałam zamiar zrobić wcześniej ale mi nie dano/ czy po prostu zażądać unieważnienia decyzji wydanej z pogwałceniem moich praw /bez odnoszenia się do treści decyzji/?

Data: 2013-09-19 08:26:25
Autor: Danusia
Odwołanie od wadliwej decyzji

Użytkownik "Matka Polka" <pracawgazecie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:5239f586$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
Proszę o radę jak postąpić:
[...]
[...]
Nie ma takiej możliwości.
Jedynie co możesz zrobić to odwołać sie do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych zgodnie z pouczeniem na ostatniej stronie decyzji. W odwołaniu możesz wnioskować o unieważnienie decyzji wydanej z pogwałceniem Twoich spraw, lub o wydanie wyroku przyznającego Tobie ten zasiłek (musisz załączyć odpowiednie dokumenty i wyjaśnienia).

pozdr

Data: 2013-09-19 08:51:49
Autor: Matka Polka

Użytkownik "Danusia" <dan5@wp.pl> napisał w wiadomości news:l1e5fa$v1s$1news.task.gda.pl...

[...]

Rozumiem  i dziękuję!

Myślałam ża ZUS może sam unieważnić swoją decyzję wydaną z pogwałcenie praw płatnika. Dzięki jeszcze raz !

Odwołanie od wadliwej decyzji