Odwołanie z urlopu

Data: 2010-08-02 08:22:12
Autor: --=olo=--
Odwołanie z urlopu
Witam
26.07 zostałem bezpodstawnie odwołany z urlopu 2-tygodniowego w jego połowie pod pretekstem dużego obłożenia działu pracą. Po odwołaniu robiłem prace, które mają termin realizacji na 16.08.  W czasie kiedy ja zostałem odwołany 2 inne osoby z działu poszły na 1-dniowe urlopy. Nie wykupiłem żadnej wycieczki czy wczasów więc tu przepis o zwrocie kosztów nie działa. Czy i czego mogę domagać się jako zadośćuczynienie od pracodawcy?

-- =olo=--

Data: 2010-08-02 10:23:34
Autor: wromek
Odwołanie z urlopu
[...]

tyle ile byles na urolpie-tyle Twojej korzysci z tego, teraz pracodawca musi Ci od nowa dac urlop na te 2 tygodnie i nie liczy sie to co juz odbyles.
tyle z tego co ja wiem, konkretniej pewnie sie wypowiedzą lepsi znawcy tematu ;)

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-08-02 10:49:03
Autor: --=olo=--
Odwołanie z urlopu

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i35vc2$ld1$1news.onet.pl...
[...]

hmm czyli ten tydzień, który już odbyłem mam teraz dodatkowo do wykorzystania?

-- =olo=--

Data: 2010-08-02 10:40:26
Autor: Massai
Odwołanie z urlopu
-- =olo=-- wrote:

> [...]
> sie wypowiedzą lepsi znawcy  tematu ;)

hmm czyli ten tydzień, który już odbyłem mam teraz dodatkowo do

Nie, chodzi o to że w ciągu roku przynajmniej jeden urlop POWINIEN
trwać nieprzerwanie 2 tygodnie.

Oczywiście, od przysługujących dni urlopu odlicza się tylko te
faktycznie wykorzystane - tzn. ten tydzień który wykorzystałeś się
odlicza, ale ten drugi - nie.

De facto pracodawca nie musi nic udowadniać, chyba żeby cię zwolnił,
gdybyś się nie stawił. Wtedy do sądu i musiałby udowodnić że było lege
artis, tzn. te wszystkie duperele że konieczne, że nie wiedział przed
Twoim urlopem...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-02 13:45:06
Autor: --=olo=--
Odwołanie z urlopu

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:i367aq$a5g$1news.onet.pl...
-- =olo=-- wrote:

> [...]

Oczywiście, od przysługujących dni urlopu odlicza się tylko te
faktycznie wykorzystane - tzn. ten tydzień który wykorzystałeś się

szkoda:-(

[...]

właśnie dostałem urlop, bo nie było roboty, a na urlopie niby się pojawiła "na już" co nie było prawdą więc nie potrzebnie zostałem wzywany - kodeks wyraźnie mówi, że tylko w przypadku gdy pracownik jest niezbędny można przerwac mu urlop - w tym przypadku nie było żadnych podstaw poza "widzimisię" kierownika - ale jemu nie zależy bo odchodzi...

-- =olo=--

Data: 2010-08-02 19:27:59
Autor: Wiktor
Odwołanie z urlopu
-- =olo=-- pisze:

[...]

A ja jestem ciekaw w jaki sposób dowiedziałeś się, że odwołują Cię z urlopu? Przecież na urlopie nie ma się obowiązku odbierania telefonu, nawet służbowego.

Wiktor

Data: 2010-08-03 08:12:51
Autor: --=olo=--
Odwołanie z urlopu

Użytkownik "Wiktor" <aaa@aaaa.pl> napisał w wiadomości news:i36v6t$ant$1news.onet.pl...
-- =olo=-- pisze:

[...]

ale ty błyskotliwy jesteś po prostu odebrałem i tyle

-- =olo=--

Data: 2010-08-03 18:58:50
Autor: Jotte
Odwołanie z urlopu
W wiadomości news:4c57b363$0$2587$65785112news.neostrada.pl -- =olo=--
<xxoloxx@USUN_TOwp.pl> pisze:

A ja jestem ciekaw w jaki sposób dowiedziałeś się, że odwołują Cię z urlopu? Przecież na urlopie nie ma się obowiązku odbierania telefonu, nawet służbowego.
ale ty błyskotliwy jesteś po prostu odebrałem i tyle
Pomyśl jaki ty błyskotliwy byłeś odbierając...
A teraz narzekasz.

--
Jotte

Data: 2010-08-03 08:26:12
Autor: niusy.pl
Odwołanie z urlopu

[...]

W dobrej wierze pewnie odebrał

Data: 2010-08-03 19:04:11
Autor: Jotte
Odwołanie z urlopu
W wiadomości news:i36v6t$ant$1news.onet.pl Wiktor <aaa@aaaa.pl> pisze:

na urlopie nie ma się obowiązku odbierania telefonu,
Po co dawać pracodawcy prywatny telefon?

nawet służbowego.
Po co zabierać służbowy telefon na urlop??
Zresztą po co w ogóle mieć przy sobie służbowy telefon PO godzinach pracy?
(tu uwaga - istnieją umowy nie skutkujące powstaniem stosunku pracy i wówczas ustalenia mogą odbiegać znacząco od zasad regulowanych prawem pracy).

--
Jotte

Data: 2010-08-06 14:53:06
Autor: Chopin
Odwołanie z urlopu
W dniu 2010-08-03 19:04, Jotte pisze:
W wiadomości news:i36v6t$ant$1news.onet.pl Wiktor <aaa@aaaa.pl> pisze:

<ciach>
Po co zabierać służbowy telefon na urlop??
Zresztą po co w ogóle mieć przy sobie służbowy telefon PO godzinach pracy?
Chociażby po to aby użyć go również w celach prywatnych :-)
Ale jak widać, to rozwiązanie może mieć negatywne skutki...

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-08-06 17:43:45
Autor: Jotte
Odwołanie z urlopu
W wiadomości news:i3h0ji$530$1news.onet.pl Chopin
<marcingraj@pocztaonet.pl> pisze:

[...]
No widzicie, Frycek - samiście znaleźli własciwą odpowiedź.
A teraz piszcie już dalej 3 balladę, piszcie, bo wydawcy czekają... :)))

--
Jotte

Data: 2010-08-02 12:19:02
Autor: wromek
Odwołanie z urlopu
[...]

z moich informacji tak wynika, mozesz poszkac tego tematu gdzies w goglach lub poczekac na odpowiedz kogos bardziej obeznanego ;)

Data: 2010-08-02 23:31:52
Autor: Jotte
Odwołanie z urlopu
W wiadomości news:4c566407$0$17083$65785112news.neostrada.pl -- =olo=--
<xxoloxx@USUN_TOwp.pl> pisze:

26.07 zostałem bezpodstawnie odwołany z urlopu 2-tygodniowego
Trzeba być kompletnym lebiegą, żeby na to pozwolić

W czasie kiedy
ja zostałem odwołany  2 inne osoby z działu poszły na 1-dniowe urlopy.
Trzeba było zmądrzeć choć trochę po tym odwołaniu i pójść na 2-tygodniowe zwolnienie lekarskie.

Nie wykupiłem żadnej  wycieczki czy wczasów więc tu przepis o zwrocie
kosztów nie działa. Czy i  czego mogę domagać się jako zadośćuczynienie
od pracodawcy?
Raczej niczego.
Ale i niepotrzeba, bo gratisowo dostałeś życiową nauczkę. Teraz już będziesz wiedział, że pracodawca może taki numer wykręcić i należy mu to zawczasu uniemożliwić.

--
Jotte

Data: 2010-08-03 08:15:50
Autor: --=olo=--
Odwołanie z urlopu

<xxoloxx@USUN_TOwp.pl> pisze:

[...]

to jest prawo pracodawcy (tak jak pracownika nieodbieranie telefonu), tyle że go nadużył w tym przypadku

-- =olo=--

Data: 2010-08-03 20:25:40
Autor: Jotte
Odwołanie z urlopu
W wiadomości news:4c57b416$0$19169$65785112news.neostrada.pl -- =olo=--
<xxoloxx@USUN_TOwp.pl> pisze:

[...]
to jest prawo pracodawcy
Więc niech on się martwi, jak z niego skorzystać.
Ułatwianie mu tego do pracownika nie należy.

(tak jak pracownika nieodbieranie telefonu),
Nieodbieranie bywa uciążliwe i nieopłacalne.
Można mądrzej się zabezpieczyć, ale zawsze po usłyszeniu niechcianego rozmówcy możesz natychmiast nacisnąć taki przycisk "rozłącz". W końcu twój telefon, możesz na nim naciskać co zechcesz i kiedy zechcesz, nie?

--
Jotte

Odwołanie z urlopu