Odwrócenie sztycy z offsetem względem osi o 180* - czy bezpieczne?

Data: 2012-05-27 09:23:40
Autor: ms.joda
Odwrócenie sztycy z offsetem względem osi o 180* - czy bezpieczne?
Mam następujący problem: chciałem przesunąć siodełko trochę do przodu,
ale w mojej sztycy z offsetem osiągnąłem już max (mam tendencje do
kręcenia na przodzie siodełka). Rozwiązaniem jest odwrócenie sztycy o
180* względem osi. I tu pojawia się pytanie, czy to jest bezpieczne?
Sztyca to Ritchey Logic i nie jest to jednoelementowa konstrukcja,ale
dwu częściowa. Boję się, że zadziałają na to inne siły, na które
sztyca nie jest przewidziana, co może spowodować jej złamanie :/ Wiem,
że najlepszym rozwiązaniem byłoby kupienie sztycy bez offsetu... Macie
jakieś doświadczenia w tym temacie?

Data: 2012-05-28 10:06:56
Autor: Marcin J.
Użytkownik "ms.joda"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:be13bef4-beaf-4878-9953-925c0adf4722@p27g2000vbl.googlegroups.com...

[...]

A sprawdziłeś czy po odwróceniu da się ustawić siodełko poziomo (czy jak tam lubisz)?

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-05-28 11:07:41
Autor: ms.joda
Odwrócenie sztycy z offsetem względem osi o 180* - czy bezpieczne?
Tak, z tym nie ma problemu, można poziomo, lub nawet lekko do dołu
odchylić.

Sztyca to dokładnie ten model: http://allegro.centrumrowerowe.pl/Sztyce/ritch_log_v2_2.png.
Na zdjęciu widać, że końcówka, która trzyma jarzmo jest wprasowana w
rurę i tutaj moje obawy, czy jak zadziałam siłami, których nie
przewidział producent czy to się nie rozpierdzieli. Ale chyba nikt nie
robił takich eksperymentów, więc jak się okaże, że nowa pozycja
siodełka mi odpowiada, to kupię sztyce z 0 offsetem i po sprawie.
Przeglądałem ofertę i Ritchey nie robi aktualnie takiego badziewia, a
wyłącznie jednoelementowe sztyce (+ oczywiście jarzmo).

Data: 2012-05-29 21:20:58
Autor: Marcin J.
Użytkownik "ms.joda"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e6f778ea-68c3-47ae-add7-3c6441f4123d@q2g2000vbv.googlegroups.com...

[...]

Nie sądzę, na oko to powinno być nawet trwalsze w odwróconej pozycji (zakładam symetrię rurki). BTW jakie masz siodełko i kąt rury siodłowej?

--
Pozdrowionka
marcin

Odwrócenie sztycy z offsetem względem osi o 180* - czy bezpieczne?