"Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował

Data: 2010-11-21 12:19:06
Autor: no spam please
"Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował
Witam

Zalety zaokrągleń znane są miłośnikom depozytów (zwłaszcza z
jednodniową
kapitalizacją) od dawna. Wiadomo o co chodzi - jeżeli za dany dzień
wychodzi np. 0.006 PLN odsetek, to bank dopisze ich 0.01, co podnosi
efektywne oprocentowanie o kilkadziesiąt procent w stosunku do
nominalnego.

A jakby zastosować podobny - tylko, że "odwrócony" - manewr przy
spłacie
kredytu walutowego? Np. taki scenariusz:
Rata: 220 CHF
Kurs sprzedaży waluty: 2.9780

Przy normalnej spłacie: 220*2.978=655.16
Ale z drugiej strony, co by było gdyby na rachunek spłaty wysłać
przelew
0.02 PLN ?
0.02/2.978=0.006, czyli po zaokrągleniu 0.01 CHF .
Jeżeli teraz więc spłacimy całą ratę takimi przelewami, to wyniesie
ona
440 PLN - 32.9% mniej niż przy spłacie "po bożemu". W najbardziej
optymistycznym przypadku (przy najbardziej pasującym kursie) da się w
ten
sposób obniżyć ratę o 50%.

Oczywiście, żeby było to możliwe spełnione muszą być przynajmniej dwa
warunki:
- bank kredytujący musi umożliwiać ręczną spłatę raty (czyli żadnego
  automatycznego pobierania z konta) i to w wielu przelewach (to chyba
akurat norma)
- trzeba mieć możliwość złożenia kilkudziesięciu tysięcy przelewów

W moim przypadku oba te warunki zachodzą (spłacam z mbanku - jakoś bym
to sobie oskryptował) i aż mnie korci żeby spróbować. Z drugiej strony
mam świadomość, że to jednak jest trochę na granicy fraudu.
Poza tym zastanawiam się czy się komuś w mBanku jakaś czerwona lampka
nie zapali gdy zobaczy 22000 jednakowych przelewów.
BTW - ktoś wie jak banki rozliczają się z KIRem za przelewy? Od
sztuki,
czy od wartości?

Generalnie mam do Was kilka pytań:
- Czy ktoś może już czegoś takiego próbował i może się podzielić
opinią
- Co w ogóle sądzicie na ten temat?
- Czy waszym zdaniem można uznać, że coś takiego jest nielegalne (albo
  jakiś inny sposób daje któremuś z banków uzasadnione podstawy do
  roszczeń)
- Czy potraficie może mniej więcej oszacować jakiego rzędu jest liczba
  przelewów wychodzących z mbanku per sesja. Chodzi mi o to, czy te
moje
  20000 przelewów byłoby zauważalne.
- widzicie jakieś dodatkowe ryzyka (poza celowym przetrzymaniem
przelewu
  przez któryś z banków - co przy niekorzystnej zmianie kursów może
zniweczyć
  całą akcję)

Z góry dziękuję za opinie.
MK

Data: 2010-11-21 13:41:32
Autor: Tomek z Wawy
On 21 Lis, 21:19, no spam please <spamtra...@gmail.com> wrote:

- Co w ogóle sądzicie na ten temat?

Do zrobienia, oskryptowanie to generalnie pikuś, o ile po zrobieniu
któregoś identycznego przelewu nie odetną Ci dostępu do konta, ale
ponieważ saldo będzie cały czas pozwalało na operacje to nie powinno
się nic wydarzyć przy zlecaniu przelewów.

- Czy potraficie może mniej więcej oszacować jakiego rzędu jest liczba
  przelewów wychodzących z mbanku per sesja. Chodzi mi o to, czy te
moje
  20000 przelewów byłoby zauważalne.

Według moich, nie popartych żadnymi danymi, obliczeń wynika, że byłoby
to drugie tyle co pozostali klienci, więc znacząco.

[...]

W tym, że przeszłoby to raz, a potem blokada konta - np. dostałbyś
osobistego doradcę, który potwierdzałby potem telefonicznie każdy
przelew.

Ale koncepcja warta wypróbowania, więzienie za to nie grozi, tylko
gdyby zaczęto wykorzystywać taki mechanizm masowo to natychmiast
wprowadzono by opłaty za przelewy i wprowadzono ich minimalną wartość.

Data: 2010-11-21 22:54:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-21 22:41, Tomek z Wawy pisze:

W tym, że przeszłoby to raz, a potem blokada konta - np. dostałbyś
osobistego doradcę, który potwierdzałby potem telefonicznie każdy
przelew.

   Widzę tu pewną analogię z GSM i FCT - jak Kowalski dzwoni po atrakcyjnych stawkach do swojej cioci, albo wykonuje jej przelew na 1gr, to ok.

   Ale jak robi to firma - dzwoniąc non stop przez FCT, albo wykonując 20 tysięcy przelewów po Xgr, to źle :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-21 20:41:57
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-11-21, no spam please <spamtrap85@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

A nie ma jeszcze trzeciego haczyka? Minimalna kwota przelewu?
Ja na swoim mBankowym walutowym mam jakieś groszę z dawnej lokaty w EUR.
Nie da się tego przelać, ze względu na zbyt niską kwotę przelewu, więc podejrzewam że tutaj przy spłacie kredytu mechanizm może być podobny.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-11-21 21:48:47
Autor: Paweł

On 2010-11-21, no spam please <spamtrap85@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

ja zrobilem w ramach testu kiedys przelew elixirem 2, czy 3 groszy
na docelowy ror/chf w millenium i zaksiegowali mi po przeliczeniu 0.01 chf.
procentowo bylo do przodu, ale nie wyborazam sobie tego na wieksza skale :)

Data: 2010-11-21 21:29:37
Autor: zdumiony
W dniu 21-11-2010 21:19, no spam please pisze:
W moim przypadku oba te warunki zachodzą (spłacam z mbanku - jakoś bym
to sobie oskryptował) i aż mnie korci żeby spróbować. Z drugiej strony

A jak się oskryptowuje mBank?

Data: 2010-11-21 15:43:00
Autor: no spam please
On Nov 21, 9:29 pm, zdumiony <zdumi...@jestem.pl> wrote:
> [...]

> W moim przypadku oba te warunki zachodzą (spłacam z mbanku - jakoś bym
> to sobie oskryptował) i aż mnie korci żeby spróbować. Z drugiej strony

Tutaj
http://pastebin.com/JYTPCW0e

wrzuciłem bardzo prosty przykład tego co ja bym potrzebował
(automatyczny login i kilkukrotne odpalenie
zdefiniowanego przelewu - kwota jest już wypełniona).
Java+HtmlUnit - bez problemu powinno dać się przerobić na jakiś język
skryptowy typu groovy/beanshell itp.

Kiedyś w necie widziałem też jakieś perlowe api.

Data: 2010-11-22 00:56:20
Autor: XYZ
On 22.11.2010 00:43, no spam please wrote:
[...]

Jeżeli chcesz spróbować na masową skalę, znajdź bank do którego można importować przelewy. Wydaje mi się, że można w ofertach dla firm w BZWBK, ING, BPH, Meritum, neoBank.

Data: 2010-11-22 10:35:47
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2010-11-22 00:43, no spam please pisze:
[...]

Było!

[...]

A po co taka armata na wróbla i po co wyważać otwarte drzwi?

Instalujesz sobie iMacros,
nagrywasz makro, ewentualnie trochę je poprawiasz i załatwione - tylko odpalać.

Data: 2010-11-21 21:35:09
Autor: MarekZ
Użytkownik "no spam please" <spamtrap85@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a66c1838-45ae-4991-a2dc-ca057cef36cd@e26g2000vbz.googlegroups.com...

to sobie oskryptował) i aż mnie korci żeby spróbować. Z drugiej strony
mam świadomość, że to jednak jest trochę na granicy fraudu.

Czy ja wiem? Mnie się to nie wydaje być na granicy fraudu. A pomysł ciekawy.

BTW - ktoś wie jak banki rozliczają się z KIRem za przelewy? Od
sztuki,
czy od wartości?

Od sztuki na 99%. Ale MacGregor będzie wiedział na 100%.

- Czy waszym zdaniem można uznać, że coś takiego jest nielegalne (albo
 jakiś inny sposób daje któremuś z banków uzasadnione podstawy do
 roszczeń)

IMO nie daje.

Data: 2010-11-21 21:48:55
Autor: mvoicem
(11/21/2010 09:35 PM), MarekZ wrote:
[...]

Jak dla mnie to nie na granicy tylko wręcz fraud :).

I kilka/kilkanaście tysięcy transakcji oskryptowanych dodatkowo może być z powodzeniem uznane za DDoS i cracking :).

[...]

IMO ogólnie "zasady współżycia społeczniego" dają jakieś uzasadnienie. + solidna przewaga banku w ewentualnym konflikcie (BTE , BIK).

Był kiedyś przypadek z jakimś biurem maklerskim któregoś banku (a może funduszem?). Zlecało się transakcję telefonicznie i w ciągu kilku dni trzeba było potwiedzić zlecenie faksem. Ale transakcja

W zależności od tego czy po telefonie kurs wzrósł czy spadł, potwierdzało się faksem albo nie. Jacyś sprytni zarobili całkiem sporo w ten sposób.

Tylko teoretycznie, bo bank kasy nie wypłacił. Z tego co pamiętam sprawa otarła się o sąd i bank wygrał.

p. m.

Data: 2010-11-22 00:24:32
Autor: Michal
"Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował
Próbowałem tego w MBanku jakiś czas temu (około 2 lata wstecz) i niestety nie działało jak piszesz- trzeci przelew już zaokrgąlał się w dół. Nie dam za to głowy, ale raczej tak było.
Spróbuj puścić 5 przelewów o jednakowej kwocie i zobacz, co będzie.

Poza tym- czy przelewy wewnętrzne w danych bankach idą przez KIR? Bo raczej na pewno nie- więc i opłaty za nie ponoszone przez banki można pominąć w rozważaniach (zakładam że chcesz ten eksperyment przeprowadzać na przelewach wewnętrznych)/

Michał

Data: 2010-11-21 15:49:10
Autor: no spam please
On Nov 22, 12:24 am, Michal <nos...@nospam.org> wrote:
[...]

Chyba się trochę nieprecyzyjnie wyraziłem. W moim przypadku chcę
zrobić przelewy z mbanku
do innego banku (dokładniej rzecz biorąc do dawnego GE).
Natomiast ciekawe jest to co piszesz o różnicach w zaokrąglaniu.
Puściłem wcześniej testowo
dwa przelewy na 0.02PLN i oba zostały zaksięgowane jako 0.01 CHF.
Faktycznie jeszcze puszczę
kilka kolejnych.

MK

Data: 2010-11-22 00:53:34
Autor: XYZ
"Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował
Raczej ciężko będzie ci znaleźć bank, który takie przelewy przyjmie. Większość zwróci zbyt niskie kwoty do nadawcy.

Alior, jako jeden z niewielu pozwala(ł?) na groszowe manewry w ramach własnych rachunków.
Z rachunku w USD można było przelewać na EUR przelewami w wysokości 0,01 USD.

Któregoś wieczoru dokonałem ponad 200 takich przelewów. Następnego dnia zadzwonili do mnie z Aliora z pretensjami. Twierdzili, że oskarżą mnie o "pranie pieniędzy"(!?) i wpiszą mnie do "rejestru nieuczciwych kontrachentów". Powiedziałem, żeby w takim razie rozwiązali umowę (jako niby używanie rachunku niezgodnie z przeznaczeniem). Nic nie zrobili. Myślę, że nie mieliby żadnych podstaw do podjęcia jakichkolwiek kroków (oprócz wypowiedzenia umowy), ale na wszelki wypadek prób zaniechałem.

Data: 2010-11-26 14:17:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował

"XYZ" iccbe0$1q0$1@news.onet.pl

[...]

I już wiadomo, dlaczego w Xbanku wiszą zdjęcia z podpisani
,,tych klientów nie obsługujemy''. :)

Alior zaskakuje raz za razem... Jak można zezwolić
na coś i uznać to coś za nielegalne? :)

-=-

Obawiam się, że na mnie też mogą zarobić fotografowie...
A moje podobizny ozdobią apteczne gabloty...
Powodem jest moja nerwowość ;) na tle niemałżeńskiego związku nikotynowego. ;)

Witamina PP jest ,,na receptę''... Jej (albowiem) nadmiar może szkodzić. :)
Wódka nie jest na receptę, papierosy też... Ale witaminy PP nie chcą sprzedać
bez recepty... Bo nadmiar tej witaminy może zaszkodzić...

Na szczęście ja mogę kupić tę witaminę (jak i inne leki) w dowolnej
aptece -- potrzebna mi jedna apteka. Zaś każda apteka potrzebuje tysięcy klientów...

Data: 2010-11-22 11:04:17
Autor: grin

Użytkownik "no spam please" <spamtrap85@gmail.com> napisał w wiadomości news:a66c1838-45ae-4991-a2dc-ca057cef36cde26g2000vbz.googlegroups.com...
Ale z drugiej strony, co by było gdyby na rachunek spłaty wysłać
przelew 0.02 PLN ? 0.02/2.978=0.006, czyli po zaokrągleniu 0.01 CHF .

W niektórych bankach (wszystkich?) jest minimalna kwota przewalutowania równa 1 jednostce , np. 1PLN, 1EUR, 1CHF
Sprawdź jak w Twoim

"Odwrócona" półgroszówka - ktoś próbował