Odzież górska na zimę i nie tyl ko

Data: 2009-11-04 11:35:07
Autor: Wojo
Odzież górska na zimę i nie tyl ko
Witam,
Planuję w tym sezonie pochodzić trochę więcej po górach w zimę. Myślę, że posiadam już spore doświadczenie w letnich trasach w górkach na wschód od Beskidu Śląskiego/Żywieckiego i chciałbym je poszerzyć o zimowe trasy. Mam też za sobą z 2-3 przejścia zimowe w Bieszczadach.

Postanowiłem odświeżyć ubrania górskie, po prostu nie mam odpowiednich poza butami i niedawno kupionymi spodniami Milo Olin. Chciałbym się zaopatrzyć w następujące szmatki:
  * getry/kalesony
  * koszulka
  * polar lub inny zamiennik z długim rękawem
  * kurtka (chyba w tym sezonie nie dam rady finansowo)
  * inne - propozycje
Budżet miesięczny około 200zł.

Proszę szanownych grupowiczów o pomoc w doborze odpowiednich ubrań. Początkowo myślę, że będę włóczył się po Beskidzie Śląskim/Żywieckim, Bieszczady może Tatry Zachodnie (bez wariactw). Później (następne zimy) pewnie w coraz wyższe partie będę zachodził. Dzięki za wszelkie wskazówki.

Wojtek

Data: 2009-11-04 11:50:18
Autor: Daniel Stalica
Wojo pisze:
> [...]
>  * koszulka
>  * polar lub inny zamiennik z długim rękawem
>  * kurtka (chyba w tym sezonie nie dam rady finansowo)

Kalesony i koszulka to grosze (najtańsze plastiki około 30 PLN) w porównaniu do kurtki... i tu jest trudnij bo tanie się nie sprawdzi...

--
Wkłady kominowe: http://twojkomin.pl

Data: 2009-11-04 14:09:32
Autor: Zbynek Ltd.

Daniel Stalica napisał(a) :
Wojo pisze:
> [...]

Kalesony i koszulka to grosze (najtańsze plastiki około 30 PLN) w porównaniu do kurtki... i tu jest trudnij bo tanie się nie sprawdzi...

To zależy czego oczekujemy od kurtki. Jeśli to ma być modna,
nowoczesna kurtka Gore-tex, w której można pokazać się w kościele,
to masz rację.
Jeśli ma to być praktyczna kurtka, to zmieści się w cenie ok. 250 zł
za *nową* z demobilu. Z tym, że do kościoła raczej się nie nadaje :-P
http://skocz.pl/Gore_US
Mam taką II Generacji i nie narzekam. No i oczywiście polecam. Ze
względu na jej pancerność i praktycznie niezniszczalność na krzalu.
Poprzednio miałem przez 10 lat I Generację.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-11-04 14:35:57
Autor: Zbynek Ltd.
Zbynek Ltd. napisał(a) :
Wojo pisze:
> [...]

względu na jej pancerność i praktycznie niezniszczalność na krzalu.
Poprzednio miałem przez 10 lat I Generację.

Albo i za 190 zł Gore z Abwehry, czy jakoś tak:
http://armyworld.pl/product-pol-235-GORE-oliv-NOWA.html
Kolor oliwka, te z US Army są w woodland.
I już mieści się w miesięcznym budżecie na zbrojenia, eeee... na
turystykę.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-11-04 14:47:57
Autor: P.
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

A są jakieś tradycyjne (niewysyłkowe) i dobrze zaopatrzone sklepy z takim asortymentem w łódzkim ew. centralnej Polsce?

P.

Data: 2009-11-04 16:20:22
Autor: live_evil
P. pisze:
[...]

W Łodzi przede wszystkim militaria na Brzeźnej, w dalszej kolejności Lniana oraz Rzgowska.

--
live_evil

Data: 2009-11-04 15:19:46
Autor: Daniel Stalica
Zbynek Ltd. pisze:

[...]

O i to jest ciekawe rozwiązanie, sam jestem na kupnie czegoś oddychającego i to jest bardzo ciekawa opcja.

--
Wkłady kominowe: http://twojkomin.pl

Data: 2009-11-04 17:40:48
Autor: Szymon R.
Dnia 2009-11-04 14:35, Zbynek Ltd. napisal(a) te oto slowa:

Albo i za 190 zł Gore z Abwehry, czy jakoś tak:
http://armyworld.pl/product-pol-235-GORE-oliv-NOWA.html
Kolor oliwka, te z US Army są w woodland.

Pytanie czysto praktyczne, czy jest to faktycznie oryginalny Gore?
Bo jeśli tak, to okazja cenowa bardzo atrakcyjna.
Jak Tobie się on użytkują?

Szymon R.

Klub Górski Zdobywcy               http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl
Bacówka na Krawcowym Wierchu       http://krawcow.pttk.pl
Noc Krawculi    http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/
GG: 2461026

Data: 2009-11-04 18:43:01
Autor: Zbynek Ltd.

Szymon R. napisał(a) :
[...]

Ten z Bundeswehry w kolorze oliv jest autentyczny. Te w kamuflażu
flektarn już nie są z Gore, choć nadal jest to wyrób kontraktowy dla
armii. Oliv był przed kamuflażem. Potem poszli na oszczędność i dali
inną membranę.
Nie widziałem na żywo kurtki z BW. Ludzie mówią jednak, że krój nie
jest najpiękniejszy, ale przy tej cenie nie wybrzydzałbym :-)

Z kolei co do Gore z USArmy nie mam zastrzeżeń. Pewne wady - duży
kaptur, a w I Gen jeszcze nie potrzebna nikomu do szczęścia
podszewka ograniczająca oddychalność. Tyle, że II Gen kosztuje ok.
550 PLNów. Ma też drobne zmiany ewolucyjne w porównaniu z I Gen.
Zalety ściągacz na dole i fartuch p-śnieżny, którego brak w kurtce
BW. Nie wiem też czy w tej drugiej są wywietrzniki pod pachami.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-11-04 23:36:03
Autor: Wojo
[...]

Dzięki za pomoc, czy orientujecie się czy w Krakowie są sklepy z taką kurtką. Wygląda ciekawie.

Wojtek

Data: 2009-11-04 15:46:32
Autor: Pawel A
Odzież górska na zimę i nie tylko
Mam taką II Generacji i nie narzekam. No i oczywiście polecam. Ze
względu na jej pancerność i praktycznie niezniszczalność na krzalu.
Poprzednio miałem przez 10 lat I Generację.

Ja też od paru lat chodzę w I generacji ale jedną z pierwszych rzeczy jakie zrobiłek było odcięcie wewnętrznej podszewki. Po pierwsze zmniejszyło to trochę rozmiary i masę kurtki, a po dugie (ważniejsze) podszewka była z bawełny albo "NYCO") tak czy inaczej pięknie wchłaniała wilgoć więc oddychalność wierzchu była bez znaczenia.....
Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-11-04 12:01:06
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 04 Nov 2009 11:35:07 +0100, Wojo napisał(a):

[...]
Kup ubranie na zimę tak jak je wypisałeś (stosownie do posiadanego budżetu)
zwracając uwagę aby było w odpowiednim rozmiarze i wygodne. Powodzenia na
szlaku.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2009-11-04 14:12:00
Autor: Zbynek Ltd.
Odzież górska na zimę i nie tylko
Witam

Wojo napisał(a) :
  * inne - propozycje

Rakiety śnieżne.
Łapawice Gore-tex.
Gogle.
Spodnie Gore-tex.
Termos :-P

itd. itp.

Budżet miesięczny około 200zł.

Uuuu, to będzie ciężko.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-11-04 06:19:32
Autor: Filip
Odzież górska na zimę i nie tylko
Witam!
On Nov 4, 2:12 pm, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
(...)
Rakiety śnieżne.
(...)
Termos :-P
(...)
W pełni się pod tymi dwoma propozycjami podpisuję, mimo, że rakiety to
większy wydatek, ale bez nich wycieczka może się skończyć kilometr od
startu. Zamiast getrów, czy też poza nimi, proponuję stuptuty.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2009-11-04 15:30:29
Autor: Zbynek Ltd.
Filip napisał(a) :
rakiety to
większy wydatek, ale bez nich wycieczka może się skończyć kilometr od
startu.

Myślisz, że podda się tak od razu po dwóch godzinach? :-D

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-11-04 23:37:41
Autor: Wojo
Odzież górska na zimę i nie tylko
Budżet miesięczny około 200zł.

Uuuu, to będzie ciężko.

po 2 miesiącach jest już 400zł :) jak nie wydam na coś innego tudzież płynnego.

Wojtek

Data: 2009-11-05 10:46:51
Autor: Marcin Kysiak
Zbynek Ltd. pisze:

Budżet miesięczny około 200zł.

Uuuu, to będzie ciężko.

Można też napisać: "budżet 600 PLN na kwartał", od razu lepiej brzmi.

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-11-05 16:22:25
Autor: KuFeL
Marcin Kysiak pisze:
Zbynek Ltd. pisze:

Budżet miesięczny około 200zł.

Uuuu, to będzie ciężko.

Można też napisać: "budżet 600 PLN na kwartał", od razu lepiej brzmi.

tylko to ma sens jak jest sie pare kwartalow przed sezonem. Chyba ze w gre wchodzi nastepna zima ale na poludniowej polkuli...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl