Odzyskanie pieniędzy

Data: 2012-06-14 08:31:58
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskanie pieniędzy

Teraz się jednak przestali lubić z pożyczkobiorcą. Kolega nie chce tych
odsetek, ale chciałby odzyskać swoje 350zł. Niestety pożyczkobiorca
zaczął bredzić, że nie odda i że nie ma umowy na pożyczkę...

Czy jest jakaĹ› prawna metoda na odzyskanie?

A jesteś w stanie udowodnić, że te pieniądze się temu rzekomo
pożyczającemu nie należały, hmm?

W sądzie powie, że owszem, to było związane z pożyczką, ale tak
dokładniej to był jej zwrot - i jak udowodnisz, że nie?

Data: 2012-06-14 08:40:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Odzyskanie pieniędzy
W dniu 14.06.2012 08:31, Andrzej Lawa pisze:
A jesteś w stanie udowodnić, że te pieniądze się temu rzekomo
pożyczającemu nie należały, hmm?

A czy tamten nie powinien mieć dowodu, że mu się należały?

Bo nieraz tu było, że jak ktoś ci nawet omyłkowo przeleje kasę, to nie
możesz jej wydać, bo nie masz do niej prawa. Przy takim rozumowaniu, jak
Twoje, to by można wydać i powiedzieć, że się należało, choćby np. za
Seks Na Plaży. I niech teraz przelewający udowadnia, że tego seksa nie było.

W sądzie powie, że owszem, to było związane z pożyczką, ale tak
dokładniej to był jej zwrot - i jak udowodnisz, że nie?

Czyli generalnie kasa przepadła?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-06-14 08:56:23
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskanie pieniędzy
W dniu 14.06.2012 08:31, Andrzej Lawa pisze:
A jesteś w stanie udowodnić, że te pieniądze się temu rzekomo
pożyczającemu nie należały, hmm?

A czy tamten nie powinien mieć dowodu, że mu się należały?

Niby dlaczego? To ty masz jakieś roszczenie i to ty musisz je uzasadnić.

[ciach]

W sądzie powie, że owszem, to było związane z pożyczką, ale tak
dokładniej to był jej zwrot - i jak udowodnisz, że nie?

Czyli generalnie kasa przepadła?

Chyba że się głupio sam przyzna.

Data: 2012-06-14 06:26:53
Autor: witek
Odzyskanie pieniędzy
Andrzej Lawa wrote:
Chyba że się głupio sam przyzna.

najwiekszy twardziel jak trzeba stanac na rozprawie to sra w gacie, wiec to calkiem mozliwe.

Data: 2012-06-14 13:30:40
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskanie pieniędzy
W dniu 14.06.2012 13:26, witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
Chyba że się głupio sam przyzna.

najwiekszy twardziel jak trzeba stanac na rozprawie to sra w gacie, wiec
to calkiem mozliwe.

Nie sÄ…dĹş innych po sobie ;->

Data: 2012-06-14 06:36:31
Autor: witek
Odzyskanie pieniędzy
Andrzej Lawa wrote:
Chyba że się głupio sam przyzna.

najwiekszy twardziel jak trzeba stanac na rozprawie to sra w gacie, wiec
to calkiem mozliwe.

Nie sÄ…dĹş innych po sobie ;->

to nie osad, to statystyka.

Data: 2012-06-14 11:59:45
Autor: zly
Odzyskanie pieniędzy
Dnia Thu, 14 Jun 2012 08:31:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

W s±dzie powie, że owszem, to było zwi±zane z pożyczk±, ale tak
dokładniej to był jej zwrot - i jak udowodnisz, że nie?

Chociażby mailami i jasnym tytułem przelewu. A tamten dowodów nie ma
żadnych

--
marcin

Data: 2012-06-14 12:56:33
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskanie pieniędzy
W dniu 14.06.2012 11:59, zly pisze:
Dnia Thu, 14 Jun 2012 08:31:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

W s±dzie powie, że owszem, to było zwi±zane z pożyczk±, ale tak
dokładniej to był jej zwrot - i jak udowodnisz, że nie?

Chociażby mailami

O, wła¶nie dostałem od ciebie maila, że wisisz mi milion złotych ;->

i jasnym tytułem przelewu.

Znaczy się jak wynajmiesz komu¶ mieszkanie i ten kto¶ wy¶le ci przelew z
tytułem "zakup mieszkania - ostatnia rata" zamiast "czynsz" to on to
mieszkanie kupił? ;->

A tamten dowodów nie ma żadnych

Ale też nie ma żadnych roszczeń, więc nie musi mieć dowodów.

Data: 2012-06-14 13:25:14
Autor: Robert G
Odzyskanie pieniędzy
Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
Ale też nie ma żadnych roszczeń, więc nie musi mieć dowodów.

Roszczenia zawsze mog± się pojawić, to i dowody się znajdzie hehe

Data: 2012-06-14 16:56:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Odzyskanie pieniędzy
On Thu, 14 Jun 2012, Andrzej Lawa wrote:

O, wła¶nie dostałem od ciebie maila, że wisisz mi milion złotych ;->

  Mówisz, że na serwerze Twojego dostawcy ktos takiego maila sfałszował,
czy masz tylko sfałszowana kopię? ;)
(zakładam, że nie zakładasz, aby statystyczny użyszkodnik internetu
trzymał własny serwer).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-14 21:54:03
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Odzyskanie pieniędzy
 Mówisz, że na serwerze Twojego dostawcy ktos takiego maila sfałszował,
czy masz tylko sfałszowana kopię? ;)

Mówisz, że dostawcy tak skrzętnie archiwizuj± wszystkie mejle i że tak
chętnie je udostępniaj± w takich sprawach jako dowód?

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2012-06-15 09:50:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Odzyskanie pieniędzy
On Thu, 14 Jun 2012, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

 Mówisz, że na serwerze Twojego dostawcy ktos takiego maila sfałszował,
czy masz tylko sfałszowana kopię? ;)

Mówisz, że dostawcy tak skrzętnie archiwizuj± wszystkie mejle

 Po co maja archiwizować, skoro mowa o mailu który *JEST* na serwerze
dostawcy? Napisz mi szybko, który dostawca usuwa Ci maile których Ty
sam nie skasowałeś ;)

i że tak
chętnie je udostępniaj± w takich sprawach jako dowód?

 Mi czy Tobie pewnie nie.
 Sadowi... to chyba co innego, nie uważasz?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-15 10:42:01
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Odzyskanie pieniędzy
On Thu, 14 Jun 2012, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Mówisz, że dostawcy tak skrzętnie archiwizuj± wszystkie mejle
Po co maja archiwizować, skoro mowa o mailu który *JEST* na serwerze
dostawcy?

A gdzie ta mowa? Bo komentowałe¶ zdanie:

O, wła¶nie dostałem od ciebie maila, że wisisz mi milion złotych ;->

więc ten mejl mógł już trafić po POP3 na komputer Andrzeja. A nawet
je¶li odbiera przez WWW to mógł go tam ,,pojawić'' inaczej. Choćby sam
wgrywam sobie mejle po IMAP na GMailowe konta.

i że tak
chętnie je udostępniaj± w takich sprawach jako dowód?
Mi czy Tobie pewnie nie.
Sadowi... to chyba co innego, nie uważasz?

Takiemu s±dowi od pozwów o 350zł? I taki s±d np. do Google napisze do
USA?

Data: 2012-06-15 10:57:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Odzyskanie pieniędzy
On Fri, 15 Jun 2012, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

[...]

  No więc pytałem, czy on go sfałszował u siebie na komputerze :>
  Kasowanie (np. za pomoca POP) maili które moga posłużyć jako
dowód jest dosc kiepskim pomysłem.
  Ale przyznaję, że wersja iż "statystyczny użyszkodnik" może
usunać oryginalna tresc u dostawcy jest wysoce prawdopodobna.

Takiemu s±dowi od pozwów o 350zł? I taki s±d np. do Google napisze do
USA?

  Spytaj tego sadu ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-15 09:55:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Odzyskanie pieniędzy
[...]

  Jesli ten mail *jest*, to własnie problemu nie widzę (przy zastrzeżeniu
które łaskaw byłes wyciać, na 90%++ spełnionych u "statystycznego
znajomego").
  Albo z nagłówków widać że to nie od niego dostałes, albo sfałszowałes
tresc. No, jeszcze wersja że jednak włamałes się na serwery dostawcy
jest do wzięcia pod uwagę, rzeczywiscie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-15 11:21:28
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskanie pieniędzy

 Jesli ten mail *jest*, to własnie problemu nie widzę (przy zastrzeżeniu

A jest? Dlaczego nadal ma być?

Standardowe ustawienie programu pocztowego to "pobierz i usuń z serwera".

Data: 2012-06-15 12:55:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Odzyskanie pieniędzy
On Fri, 15 Jun 2012, Andrzej Lawa wrote:

Standardowe ustawienie programu pocztowego to "pobierz i usuń z serwera".

  Dobra, tego "standardu" nie wziałem pod uwagę.
  Czyli maila nie ma (znaczy "równie dobrze jakby nie było")

pzdr, Gotfryd

Odzyskanie pieniędzy