Odzyskanie pieniędzy za towar z Allegro

Data: 2009-05-06 07:07:03
Autor: dtruszk
Odzyskanie pieniędzy za towar z Allegro
Witam
Zwiedziony ilością pozytywnych komentarzy, oraz brakiem czasu
skorzystałem na allegro z oferty zakupu garnituru szytego na miarę.
Zamówiłem ten garnitur z opcją ekspres (za dopłatą), która miała
diametralnie skrócić czas oczekiwania na towar (z max 10 dni do max 4
dni roboczych). Po dokonaniu zamówienia i przelaniu pieniędzy dostałem
e-maila z potwierdzeniem zamówienia oraz dopiskiem, że ekspresu nie
będzie. Garnitur przyszedł po ok 7 dniach roboczych od złożenia
zamówienia i był kompletnie inny niż ten, który zamawiałem
(rozmiarowo). Na początku zastanawiałem się czy nie pomylili
garniturów. Dla przykładu wymiar w pasie miał wynosić 90 cm, a wynosi
100 cm, szerokość w udzie też jest o jakieś 20 cm za duża, a marynarka
ma krzywo zakończone rękawy. W sobotę mam ważne wesele i de facto
muszę sobie kupić drugi garnitur, gdyż pani poinformowała mnie, że nie
zdążą mi poprawić tego garnituru. Czy w takim wypadku mam szansę na
zwrot pieniędzy?? Firma nie dotrzymała terminu dostawy, a garnitur
nawet nie jest zbliżony do tego który zamawiałem.
Pozdrawiam

Data: 2009-05-06 18:12:16
Autor: Johnson
dtruszk pisze:

skorzystałem na allegro z oferty zakupu garnituru szytego na miarę.

Szyty na miarę bez przymierzania ???? To chore.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-05-06 09:23:15
Autor: dtruszk
Odzyskanie pieniędzy za towar z Allegro
Szyty na miarę bez przymierzania ???? To chore.

No chore niestety, jednak firma ma bardzo dużo komentarzy. Pisałem
chyba do 40 osób i praktycznie był zadowolony z zakupu. Niestety,
popełniłem błąd.

Data: 2009-05-06 09:25:20
Autor: dtruszk
On 6 Maj, 18:12, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Szyty na miarę bez przymierzania ???? To chore.

No trochę, wcześniej tak nie myślałem. Firma ma bardzo dużo
pozytywnych komentarzy. Pisałem chyba do 40 osób, które się skusiły i
praktycznie wszystkie były zadowolone. Niestety to był błąd.

Data: 2009-05-06 23:39:23
Autor: SDD

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gtscsv$sa3$1inews.gazeta.pl...

Szyty na miarę bez przymierzania ???? To chore.

Przy dzisiejszej technice?
Pare zdjec na golasa, ewentualnie z powieszona na szyi (lub naklejona na dupie) miarka skalujaca, z brzycem wciagnietym i wypuszczonym, rekami wyciagnietymi i opuszczonymi, dla odbrego wirtualnego krawca powinno stanowic wystarczajace dane do uszycia na miare :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-07 02:40:53
Autor: dtruszk
On 6 Maj, 23:39, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Użytkownik "Johnson" <john...@nospam.pl> napisał w wiadomościnews:gtscsv$sa3$1inews.gazeta.pl...

> [...]

wyciagnietymi i opuszczonymi, dla odbrego wirtualnego krawca powinno
stanowic wystarczajace dane do uszycia na miare :)

No właśnie, mierzyłem się sam bardzo dokładnie, ale garnitur nie
odzwierciedla w najmniejszym nawet stopniu tego co zmierzyłem,
wszędzie jest za szeroki, zastanawiałem się czy nie pomylili
garniturów. A oni mają masę pozytywnych komentarzy, pisałem do tych
ludzi i faktycznie są zadowoleni.

Data: 2009-05-07 18:42:09
Autor: gargomel
Órzytkownik "dtruszk" napisał:
[...]

najpierw skontaktuj sie ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy (ale wyłacznie za pomocą strony allegro) potem jeśli nie będzie ugody to odeślij towar spowrotem jako niezgodny z umową w ciągu 10ciu dni (zdaje się) i żądaj zwrotu pieniędzy, jeśli ich nie dostaniesz wystaw negatywny komentaż i skontaktuj się z allegro w sprawie odzyskania pieniędzy, powodzenia:O)

Data: 2009-05-08 13:55:07
Autor: Liwiusz
gargomel pisze:
[...]

   Zdaje Ci się, jak zwykle, w Twoich postach.

   Termin 10 dni dotyczy bezwarunkowego zwrotu i nie dotyczy w przypadku garnituru szytego na miarę.

   Natomiast w ciągu dwóch lat można odesłać garnitur jako niezgodny z umową, jeśli faktycznie będzie niezgodny z umową, czyli jeśli jego wymiary są inne, na jakie umawiały się strony.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-19 10:56:01
Autor: mikromechanika34
On 8 Maj, 13:55, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
gargomel pisze:

> [...]

umową, jeśli faktycznie będzie niezgodny z umową, czyli jeśli jego
wymiary są inne, na jakie umawiały się strony.

A czy w przypadku niezgodności towaru z umową mogę oczekiwać zwrotu
pieniędzy??

Data: 2009-05-19 20:52:48
Autor: Liwiusz
mikromechanika34@gmail.com pisze:

A czy w przypadku niezgodności towaru z umową mogę oczekiwać zwrotu
pieniędzy??

   Zazwyczaj możesz żądać wymiany lub naprawy. Zwrot kosztów należy się w przypadku "chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów."

--
Liwiusz

Odzyskanie pieniędzy za towar z Allegro