Odzyskiwanie danych

Data: 2012-06-09 12:55:36
Autor: Leon Mazurek (inny)
Odzyskiwanie danych
Jest dysk.
Na dysku były 3 partycje - została jedna.
Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

Wszystko czego próbowałem, działa na istniejącej partycji.
Zanim zacznę eksperymenty z czymś co "jedzie po metalu", ośmielam się zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

Leo.

Data: 2012-06-09 12:49:08
Autor: DooMiniK
Odzyskiwanie danych
On 09/06/2012 11:55, Leon Mazurek (inny) wrote:
[...]

Podłącz dysk do innego komputera i przejedź "Easy Recovery".

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-06-09 13:01:33
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskiwanie danych
W dniu 09.06.2012 12:55, Leon Mazurek (inny) pisze:
Jest dysk.
Na dysku były 3 partycje - została jedna.
Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

Wszystko czego próbowałem, działa na istniej±cej partycji.
Zanim zacznę eksperymenty z czym¶ co "jedzie po metalu", o¶mielam się
zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

Trochę NTG bo to zależy o systemu.

Generalnie należy najpierw zrobić identyczn± kopię na innym dysku i tam działać.

Reszta zależy od tego, w jaki sposób te inne partycje zniknęły - je¶li po protu ich dane zostały usunięte z tablicy partycji wystarczy na oko je odtworzyć a struktura dysków powinna pozostać nieuszkodzona.

Data: 2012-06-09 23:03:46
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

Trochę NTG bo to zależy o systemu.

Co zależy od systemu? Struktura logiczna dysku?

je¶li po protu ich dane zostały usunięte z tablicy partycji wystarczy na
oko
je odtworzyć a struktura dysków powinna pozostać nieuszkodzona.

Na oko to możesz kupić żonie biustonosz. Przestań bradzić. Talie rady
powinny być karalne. Chcesz utrudnić autorowi odzyskanie danych?

Remek

Data: 2012-06-10 01:57:33
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskiwanie danych
W dniu 09.06.2012 23:03, Remek pisze:
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

Trochę NTG bo to zależy o systemu.

Co zależy od systemu? Struktura logiczna dysku?

Też - trudno żeby Windows XP używało Ext4 ;->

Ale głównie chodziło mi o narzędzia.

[...]

Primo: naucz się poprawnie pisać po polsku.

Secundo: naucz się czytać - wyraĽnie napisałem, żeby najpierw zrobić lustrzan± kopię dysku i działać na kopii.

Tertio: nie rób paniki, ignorancie - manipulowanie tablic± partycji danym nie zaszkodzi. Tablica partycji to tylko informacja, gdzie zaczyna się i kończy dany dysk logiczny oraz w jakim jest formacie. Póki kto¶ nie zacznie sobie po takim dysku pisać (i wraca kwestia systemu: np. Windows ma tendencję do różnego rodzaju operacji bez pytania) danym nic się nie stanie.

Data: 2012-06-10 02:30:50
Autor: GLaF
Odzyskiwanie danych
Dnia Sun, 10 Jun 2012 01:57:33 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Narzędzia do odzyskiwania plików często s± niezależne od systemu
operacyjnego.

--
GLaF

Data: 2012-06-10 02:38:47
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskiwanie danych
W dniu 10.06.2012 02:30, GLaF pisze:

[...]

A porz±dne systemy maj± takie narzędzia zał±czone.

Data: 2012-06-10 23:31:16
Autor: zly
Odzyskiwanie danych
Dnia Sun, 10 Jun 2012 02:38:47 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

A porz±dne systemy maj± takie narzędzia zał±czone.

Jak konkurencja(!) co¶ zał±cza, to jest oskarżana przez pryszczersów o
monopol.
--
marcin

Data: 2012-06-11 05:17:39
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

Tertio: nie rób paniki, ignorancie - manipulowanie tablic± partycji
danym nie zaszkodzi.

Brakuje argumentów to epitety? Powtarzam raz jeszcze. Nie wypisuj
szkodliwych bzdur. Manipulowanie tablic± partycji? W jaki sposób i po co?
Pomanipuluj sobie swoim narzędziem w rozporku i nie zawracaj d...

PLONK

Remek

Data: 2012-06-11 11:15:57
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskiwanie danych
W dniu 11.06.2012 05:17, Remek pisze:
[...]

Jak nie wiesz, to tylko udowadniasz, że w temacie nie masz pojęcia.

Zatem spadaj na bambus banany prostować, głupi szczylku.

Pomanipuluj sobie swoim narzędziem w rozporku i nie zawracaj d...

Głodnemu chleb na my¶li...

Data: 2012-06-12 03:20:21
Autor: Santana
Odzyskiwanie danych

Użytkownik "Remek" <nospam@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jr3o10$d7v$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

Tertio: nie rób paniki, ignorancie - manipulowanie tablic± partycji
danym nie zaszkodzi.

Brakuje argumentów to epitety?

Wskaż w cytacie epitet bo pomy¶lę że jeste¶ idiot± :)

Data: 2012-06-13 02:01:05
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Santana" napisał:

Wskaż w cytacie epitet bo pomy¶lę że jeste¶ idiot± :)

"ignorancie". To nie epitet? Ja nie ny¶lę, że jeste¶ idiot±. Ja to wiem. I
to jest epitet.

Remek

Data: 2012-06-13 02:42:20
Autor: Santana
Odzyskiwanie danych

Użytkownik "Remek" <nospam@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jr8l8d$ahj$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Santana" napisał:

Wskaż w cytacie epitet bo pomy¶lę że jeste¶ idiot± :)

"ignorancie". To nie epitet? Ja nie ny¶lę, że jeste¶ idiot±. Ja to wiem. I
to jest epitet.

Czyli jeste¶ idiot±. Zreszt± to żadne zaskoczenie :)
P.S. Ciesz się że nie mam cie w zasięgu ręki, bezczelna mendo*

*Tak, menda to jest epitet :)

Data: 2012-06-13 15:24:36
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Santana" napisał:

Czyli jeste¶ idiot±. Zreszt± to żadne zaskoczenie :)
P.S. Ciesz się że nie mam cie w zasięgu ręki, bezczelna mendo*

Zabolało? Przecież nie widziałe¶ epitetu. Wybiórcze poznanie? Jak kopi±
innych to dobrze, a jak mnie to niedobrze? Czyja to moralno¶ć? Zwróć uwagę,
że użyłem wył±cznie Twoich sformułowań.

Remek

Data: 2012-06-17 00:41:15
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskiwanie danych
W dniu 13.06.2012 15:24, Remek pisze:
[...]

Remu¶, zamknij się wreszcie.

Data: 2012-06-09 13:08:22
Autor: Michal
Odzyskiwanie danych
W dniu 2012-06-09 12:55, Leon Mazurek (inny) pisze:
[...]

Do tego PhotoRec - skuteczny, pod różne OSy, FSy i media fizyczne.

http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Oczywiście zabootuj z innego nośnika (nawet LiveCD) i odzyskuj na inny napęd HDD/flash.

--
/MB

Data: 2012-06-10 13:15:25
Autor: JDX
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-09 13:08, Michal wrote:
[.....]
Do tego PhotoRec - skuteczny, pod różne OSy, FSy i media fizyczne.

http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
A moĹĽe raczej TestDisk z tej samej stajni
(http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk)? Właśnie wczoraj bezproblemowo
odzyskałem za jego pomocą partycję która nagle zginęła z dysku SSD. Dysk
pracuje pod XP z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (PostgreSQL).

Data: 2012-06-10 13:25:08
Autor: Krystek
Odzyskiwanie danych
W dniu 2012-06-10 13:15, JDX pisze:
A moĹĽe raczej TestDisk z tej samej stajni
(http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk)? Właśnie wczoraj bezproblemowo
odzyskałem za jego pomocą partycję która nagle zginęła z dysku SSD.

Jak to "nagle zniknęła"?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-06-10 13:39:32
Autor: JDX
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-10 13:25, Krystek wrote:
[.....]
Jak to "nagle zniknęła"?
Normalnie że tak powiem. :-D Wybudzam komputer z uśpienia, odpalam
aplikację która korzysta z Postgresa i w tray-u zaczynam dostawać
komunikaty nt. "file corruption". Próbuje obejrzeć dysk za pomocą Total
Commandera i widać tylko katalogi na najwyższym poziomie. Restart
komputera, BIOS widzi dysk poprawnie, XP rĂłwnieĹĽ z tym ĹĽe bez ĹĽadnej
partycji. Za pomocą TestDisk-a udało się odzyskać partycję bez
jakichkolwiek strat w danych. Aczkolwiek nadal otwarte pozostaje pytanie
dlaczego ta partycja tak nagle zniknęła. Czy to jest wina XP czy też, co
podejrzewam, dysku (1,5 roczny Vertex 2 60GB).

Data: 2012-06-10 13:50:43
Autor: Andrzej Lawa
Odzyskiwanie danych
W dniu 10.06.2012 13:39, JDX pisze:

jakichkolwiek strat w danych. Aczkolwiek nadal otwarte pozostaje pytanie
dlaczego ta partycja tak nagle zniknęła. Czy to jest wina XP czy też, co

Na pewno nic się nie zalęgło?

podejrzewam, dysku (1,5 roczny Vertex 2 60GB).

A co mówi diagnostyka SMART?

Data: 2012-06-10 19:23:26
Autor: JDX
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-10 13:50, Andrzej Lawa wrote:
[.....]
Na pewno nic się nie zalęgło?
Na pewno (IMO). Mam darmow± wersję avasta ale przede wszystkim nie
instaluję pirackiego tudzież podejrzanego softu.

podejrzewam, dysku (1,5 roczny Vertex 2 60GB).

A co mówi diagnostyka SMART?
GSmartControl nic nie mówi. :-) Dysk jak nówka prosto z fabryki nie
licz±c 13103 godzin pracy na liczniku. :-) SMART-owy "extended
self-test" nie sygnalizuje jakichkolwiek błędów.

Data: 2012-06-10 22:10:41
Autor: Rafal Lukawski
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-10 19:23, JDX wrote:
On 2012-06-10 13:50, Andrzej Lawa wrote:
[.....]
[...]

Podrzuć zrzut smarta (np. z HDTune - zestaw atrybutów z wartosciami przetłumaczonymi dla człowieka). Jeżeli tam nic nie będzie, to s± generalnie dwie opcje:

a) specyficzna awaria elektroniki /zapisuje/odczytuje bzdury w sposób nieprzewidywalny/, raz sie spotkałem z takim przypadkem. Niby wszystko działa, ale raz na jaki¶ czas system zaczyna głupieć, tyle że nie ograniczałoby się to do tablicy partycji tylko do losowych plików, dlli etc... wylotki programow
b) jak kto¶ wspomniał - wirus.

w czasie pracy systemu tablica partycji nie jest zapisywana tylko odczytywana, jak rozumiem z tablicy zniknely dwie partycje, czy w tablicy s±, ale nie sa czytelne?

Data: 2012-06-10 22:55:09
Autor: JDX
Odzyskiwanie danych
Podrzuć zrzut smarta (np. z HDTune - zestaw atrybutów z wartosciami
przetłumaczonymi dla człowieka). Jeżeli tam nic nie będzie, to s±
generalnie dwie opcje:
Od razu mówię że mam tylko darmowego HDTune 2.55 i z t± czytelno¶ci± dla
człowieka to jest IMO raczej słabo: :-)

HD Tune: OCZ-VERTEX2 Health

ID                               Current  Worst    ThresholdData
Status
(01) Raw Read Error Rate         116      100      50       136598214
Ok
(05) Reallocated Sector Count    100      100      3        0
Ok
(09) Power On Hours Count        100      100      0        13110
Ok
(0C) Power Cycle Count           100      100      0        336
Ok
(AB) (unknown attribute)         0        0        0        0
Ok
(AC) (unknown attribute)         0        0        0        0
Ok
(AE) (unknown attribute)         0        0        0        45
Ok
(B1) (unknown attribute)         0        0        0        0
Ok
(B5) (unknown attribute)         0        0        0        0
Ok
(B6) (unknown attribute)         0        0        0        0
Ok
(BB) (unknown attribute)         100      100      0        0
Ok
(C2) Temperature                 1        129      0        8454145
Ok
(C3) Hardware ECC Recovered      116      100      0        136598214
Ok
(C4) Reallocated Event Count     100      100      0        0
Ok
(E7) Temperature                 100      100      10       0
Ok
(E9) (unknown attribute)         0        0        0        1472
Ok
(EA) (unknown attribute)         0        0        0        1664
Ok
(F1) (unknown attribute)         0        0        0        1664
Ok
(F2) (unknown attribute)         0        0        0        7616
Ok

Power On Time         : 13110
Health Status         : Ok

SmartMonTools/GSmartControl jest pod tym względem znacznie lepszy. Ale
nie zapodaję zrzutu ponieważ Thunderbird długie wiersze mi zawija i
wygl±da to jeszcze gorzej niż powyższy zrzut. :-)

w czasie pracy systemu tablica partycji nie jest zapisywana tylko
odczytywana, jak rozumiem z tablicy zniknely dwie partycje, czy w
tablicy s±, ale nie sa czytelne?
Nie bardzo rozumiem sk±d wzi±łe¶ te dwie partycje. Ja miałem i nadal mam
na tym dysku tylko jedna partycję NTFS. Po awarii TestDisk po
odnalezieniu partycji krzyczał, że NTFS boot sector jest uszkodzony i
jako jedn± z opcji umożliwiał odtworzenie go z zapasowego boot sectora
co też uczyniłem i wszystko jest OK póki co.

Data: 2012-06-11 01:14:07
Autor: Maciej Milinkiewicz
Odzyskiwanie danych
Dnia 2012-06-10, o godz. 22:55:09
JDX <jdx@onet.pl> napisał(a):

HD Tune: OCZ-VERTEX2 Health

ID                               Current  Worst    ThresholdData
Status
(01) Raw Read Error Rate         116      100      50       136598214

Wartość, która wydaje się horrorem. Spróbowałbym wymienić kabel i
monitorowałbym na bieżąco tę wartość - optymalna to 0.

Data: 2012-06-11 06:59:13
Autor: Rafal Lukawski
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-11 01:14, Maciej Milinkiewicz wrote:
Dnia 2012-06-10, o godz. 22:55:09
JDX<jdx@onet.pl>  napisaĹ‚(a):

[...]

Sure? W niektórych dyskach domyslnie te wartosci leca wielocyfrowe liczby /zalezy od producenta/. Sprawdziłem droaźnie na swoim OCZ Agility 3, też coś jest wysoko, kiedyś robiłem monitoring dyskow, przy seagate te liczby miały po 10 lub więcej cyfr...

Interpretacja ostatniej kolumny może być IMHO bardzo zróżnocowana, książkowa awaria powstaje wówczas gdy current osiagnie threshold

Data: 2012-06-11 07:04:34
Autor: Rafal Lukawski
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-10 22:55, JDX wrote:

[...]

SMART wygl±da OK.

Odnosnie partycji: "Na dysku były *3 partycje* - została jedna. ". Nie jest wprost powiedzianie, kto zmieniał układ partycji, może banalnie przy zmianie tego układu co¶ zostało Ľle zrobione. Z tego co piszesz powyzej partycja jest, ale boot loader na partycji (nie w MBR) był niewidoczny/uszkodzony.

Moze po prostu sprzetowo nic się nie stało, tylko konwersja spowodowała problemy z ładowaniem windowsów...

Data: 2012-06-11 10:26:06
Autor: JDX
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-11 07:04, Rafal Lukawski wrote:
[.....]
Odnosnie partycji: "Na dysku były *3 partycje* - została jedna. ".
Ale to dotyczy problemu OP a nie mojego. :-)

Data: 2012-06-10 19:29:45
Autor: Michal
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-09 13:08, Michal wrote:
[.....]
[...]

To zależy jak bardzo padł FS. O ile sama tablica partycji to TestDisk wystarczy (stare wersje Erasera przy kasowaniu plików >4GB na NTFS pod win2k "uwielbiały" niszczyć partycję na której dokonywane była operacja i wtedy TestDisk zawsze się sprawdzał), ale odniosłem wrażenie że u pytającego posypała się nie tylko tablica partycji, ale i FS, więc trzeba będzie te zdjęcia pracowicie odzyskiwać jedno po drugim, a do tego jest właśnie PhotoRec.
Niemniej jednak warto wypróbować oba rozwiązania, pod warunkiem że przystępując do przepisywania tablicy partycji zachowa się ostrożność, wiedząc co się robi.

--
/MB

Data: 2012-06-09 13:27:36
Autor: Michal Kawecki
Odzyskiwanie danych
Dnia Sat, 09 Jun 2012 12:55:36 +0200, Leon Mazurek (inny) napisał(a):

Jest dysk.
Na dysku były 3 partycje - została jedna.
Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

Wszystko czego próbowałem, działa na istniej±cej partycji.
Zanim zacznę eksperymenty z czym¶ co "jedzie po metalu", o¶mielam się zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

Najpierw odtwarza się star± tablicę partycji, np. Testdiskiem. Albo też
używa się takiego programu, który potrafi sobie zbudować wirtualn±
tablicę partycji w pamięci RAM, bez nadpisywania dysku. Na przykład
darmowego Partition Find and Mount albo DMDE.
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-10 13:23:58
Autor: JDX
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-09 13:27, Michal Kawecki wrote:
[.....]
używa się takiego programu, który potrafi sobie zbudować wirtualn±
tablicę partycji w pamięci RAM, bez nadpisywania dysku. Na przykład
darmowego Partition Find and Mount albo DMDE.
PF&M jest OK, tylko że wersja bezpłatna ma ograniczenie prędko¶ci
kopiowania odzyskanych plików do 512KiB/s co może być z lekka upierdliwe
gdy mamy do przekopiowania np. 30GiB danych. :-)

Data: 2012-06-10 20:01:11
Autor: Michal Kawecki
Odzyskiwanie danych

On 2012-06-09 13:27, Michal Kawecki wrote:
[.....]
[...]

Tak, ale wystarczy podejrzeć odtworzon± tablicę partycji, potem zapisać
j± na dysku czymkolwiek z dokładnie takimi samymi rekordami, i
odzyskiwanie danych staje się zbędne.
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-11 05:20:22
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Michal Kawecki" napisał:

Tak, ale wystarczy podejrzeć odtworzon± tablicę partycji ...

Find & Mount odtwarza tablicę partycji? Która wersja?

Remek

Data: 2012-06-11 22:42:21
Autor: Michal Kawecki
Odzyskiwanie danych
Dnia Mon, 11 Jun 2012 05:20:22 +0200, Remek napisał(a):

Użytkownik "Michal Kawecki" napisał:

Tak, ale wystarczy podejrzeć odtworzon± tablicę partycji ...

Find & Mount odtwarza tablicę partycji? Która wersja?

Odtwarza j± w pamięci RAM i pozwala jej użyć do podmontowania partycji
"pod literkę". Je¶li taka partycja okaże się czytelna, to znaczy, że
odtworzony rekord jest prawidłowy; zatem można go podejrzeć (we
wła¶ciwo¶ciach partycji) i następnie użyć do odbudowania "prawdziwej"
tablicy partycji na hdd.
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-13 13:57:40
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Michal Kawecki" napisał:

Odtwarza j± w pamięci RAM ...

Z pierwszego Twojego posta zrozumiałem, że odtwarza tablice partycji
wła¶ciwego dysku i już miałem nadzieję na wskazanie wersji która to potrafi.
:)

[...]

Nie mam w±tpliwo¶ći, że Ty to potrafisz, ale "zwykły" ¶miertelnik podanych
rekordów/sektorów nie da rady przeliczyć na dane nadaj±ce się do zapisu w
MBR. Próbowałem dr±życ temat, ale bezskutecznie.

Remek

Data: 2012-06-14 06:42:15
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Remek" napisał:

"zwykły" ¶miertelnik podanych rekordów/sektorów nie da rady przeliczyć na
dane nadaj±ce się do zapisu w MBR.

Spróbowałem porównać dane wskazywane przez różne programy:

Końcowy sektor pierwszej partycji:

Z Find&Mount  10249463

Z Hexedytora  10249470

Z DMDE        10249469

Wydaje się, że różnice niewielkie, ale jednak s±.

Remek

Data: 2012-06-11 05:21:45
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "JDX" napisał:

PF&M jest OK, tylko że wersja bezpłatna ma ograniczenie prędko¶ci
kopiowania odzyskanych plików do 512KiB/s

Jest na to lekarstwo :)

Remek

Data: 2012-06-11 10:29:06
Autor: JDX
Odzyskiwanie danych
On 2012-06-11 05:21, Remek wrote:
[.....]
Jest na to lekarstwo :)
Nie używam takich lekarstw. :-)

Data: 2012-06-11 16:09:30
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "JDX" napisał:

Nie używam takich lekarstw. :-)

Chwali się. Podpisałe¶ ACTA? A poważnie. Chętnie bym kupił program pewny i
gwarantowany. Kilka razy sie naci±łem i to na niemałe pieni±dze. Przykład -
Arcon z gatunku CAD CAM. A już kosmiczna cena Autocada ...

Remek

Data: 2012-06-09 18:16:59
Autor: identyfikator: 20040501
Odzyskiwanie danych
find and mount - najpierw przeczytać, co on robi, ale całkiem fajny, chyba free...

Data: 2012-06-10 11:02:17
Autor: nom
Odzyskiwanie danych

Użytkownik "Leon Mazurek (inny)" <mazurek.leon@gmial.bez-spamu.com> napisał w wiadomości news:jqva81$c3o$1mx1.internetia.pl...
Jest dysk.
Na dysku były 3 partycje - została jedna.
Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

EASEUS Partition Recovery

Data: 2012-06-11 00:35:03
Autor: Padre
Odzyskiwanie danych
W dniu 2012-06-09 12:55, Leon Mazurek (inny) pisze:
Jest dysk.
Na dysku były 3 partycje - została jedna.
Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

Ponieważ przedpiścy udzielili już wyczerpujących odpowiedzi, pozwolę sobie przy zakończeniu wątku na niewinny żarcik:

Dane najlepiej odzyskuje siÄ™ z backupu :)

Data: 2012-06-11 16:55:37
Autor: Leon Mazurek (inny)
Odzyskiwanie danych
W dniu 2012-06-11 00:35, Padre pisze:

[...]

Do Padre

Mnie tego nie musisz mówić.
Nie mój dysk, nie moje zdjęcia, ale jak ja tej kobicie nie pomogę, to nikt inny jej tego (za free) nie zrobi.

Do Pozostałych

Na dniach mam dostać identyczny dysk od znajomego.
Zrobię kopię sektor w sektor i będę się bawił i sprawdzał Wasze sugestie.

Dzięki za wszelkie info.

Leo

Data: 2012-06-11 16:58:48
Autor: identyfikator: 20040501
Odzyskiwanie danych
Zrobię kopię sektor w sektor i będę się bawił i sprawdzał Wasze sugestie.

a jeśli można zapytać, to jak skopiujesz dyski po sekrorze?

Data: 2012-06-11 20:40:06
Autor: Leon Mazurek (inny)
Odzyskiwanie danych

Zrobię kopię sektor w sektor i będę się bawił i sprawdzał Wasze sugestie.

a jeśli można zapytać, to jak skopiujesz dyski po sekrorze?

JakimĹ› Acronis'em lub jemu podobnym z opcjÄ… Raw Disk Image - dobrze kombinujÄ™?

Leo

Data: 2012-06-11 21:09:41
Autor: wozniak grzegorz
Odzyskiwanie danych
Leon Mazurek (inny) wrote:

Jakim¶ Acronis'em lub jemu podobnym z opcj± Raw Disk Image - dobrze
kombinuję?

Leo
nie wiem jak ten acronis reaguje na uszkodzone sektory ale jakby były i by
się wykładał przez nie to polecam ddrescue. --
Pozdrawiam
Grzegorz WoĽniak
xmpp:skinek_at_jabster_pl

Data: 2012-06-11 23:19:05
Autor: nom
Odzyskiwanie danych

Użytkownik "wozniak grzegorz" <grzes@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jr5fpn$ap1$1inews.gazeta.pl...
nie wiem jak ten acronis reaguje na uszkodzone sektory ale jakby były i by
się wykładał przez nie to polecam ddrescue.

Jest chyba opcja omijania uszkodzonych sektorów, w Ghost na 100%  jest. :-)

Data: 2012-06-14 16:12:59
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Leon Mazurek (inny)" napisał:

Wszystko czego próbowałem, działa na istniejącej partycji.
Zanim zacznę eksperymenty z czymś co "jedzie po metalu", ośmielam się
zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

Daj zrzut MBRa i zrzuty z DMDE a obliczÄ™ Ci tablice partycji.

Remek

Data: 2012-06-15 14:40:20
Autor: Leon Mazurek (inny)
Odzyskiwanie danych
[...]

Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Dzięki Wam mam listę pomocnych programów.
Użyłem EASEUS Partition Recovery i poszło łatwiej niż się spodziewałem.
Partycje sÄ… juĹĽ widoczne i czytelne.

Pozdrawiam All
Leo

Data: 2012-06-16 16:35:35
Autor: Remek
Odzyskiwanie danych
Użytkownik "Leon Mazurek (inny)" napisał:

Użyłem EASEUS Partition Recovery i poszło łatwiej niż się spodziewałem.
Partycje sÄ… juĹĽ widoczne i czytelne.

Wypadało by napisac coś więcej. Co było uszkodzone i naprawione. Ludzie na
grupach szukają metod/sposobów na swoje kłopoty, a nie wynurzeń typu "udało
siÄ™". To zmora news. Rzuca siÄ™ w eter - aleĹĽ to bardzo proste, moĹĽersz to
zrobić czymkolwiek. I następnie milczenie. Komu/czemu to słuzy i pomaga?

Remek

Data: 2012-06-16 23:44:05
Autor: Leon Mazurek (inny)
Odzyskiwanie danych
W dniu 2012-06-16 16:35, Remek pisze:

[...]

O kurcze - nie pamiętam dokładnie. Pierwszy raz używałem tego programu.
Leciałem wizardem, wybrałem dysk i (chyba) przeszukiwanie całości i na którymś etapie napisał, że przywrócono tablicę partycji czy jakoś tak. I tyle.
Jestem świadom tego, że miałem fuksa, ale nie oczekuj wykładu na ten temat, bo jestem za krótki w te klocki.
Pewnie Michał Kawecki powie Ci więcej na temat tego co zrobiłem, niż ja sam ;-)

Pozdrawiam
Leo.

Odzyskiwanie danych