Odżywki

Data: 2010-09-04 11:25:54
Autor: AndrzejM
Odżywki
Witam.
Jak w temacie. Jakie stosujecie odżywki w celu regeneracji organizmu
po wielogodzinnych przejażdżkach tudzież w celu poprawy kondycji?
Odwiedziłem sklep z suplementami ale pani, która sprzedawała miała
mało wiedzy za to dużo polotu marketingowego i gotowa była mi sprzedać
wszystko łącznie z beczką jakiegoś białka. Olimp, Maxim i
Trecnutrition i parę jeszcze innych firm. W końcu kupiłem zestaw
witamin. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia? Warto kupić takie odżywki
czy to tzw pic na wodę?

Data: 2010-09-04 20:29:26
Autor: MadMan
Odżywki
Dnia Sat, 4 Sep 2010 11:25:54 -0700 (PDT), AndrzejM napisał(a):

Jakie stosujecie odżywki w celu regeneracji organizmu
po wielogodzinnych przejażdżkach tudzież w celu poprawy kondycji?

Piwo wypić. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-04 12:04:37
Autor: AndrzejM
Odżywki
On 4 Wrz, 20:29, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Sat, 4 Sep 2010 11:25:54 -0700 (PDT), AndrzejM napisał(a):

> Jakie stosujecie odżywki w celu regeneracji organizmu
> po wielogodzinnych przejażdżkach tudzież w celu poprawy kondycji?

Piwo wypić.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com

To akurat robię po treningu. Nigdy w trakcie, szczególnie jak
urzędując w Kazimierzu wypiłem dwa i w drodze fazę mi odcięło mi fazę.
Ledwo do domu dojechałem.

Data: 2010-09-04 21:19:21
Autor: MadMan
Odżywki
Dnia Sat, 4 Sep 2010 12:04:37 -0700 (PDT), AndrzejM napisał(a):

[...]

Zapytałeś co robię PO przejażdżce :) W trakcie - nigdy, bo mi się nie
chce jechać. W trakcie to jakieś jedzenie (batonik, koł... znaczy drożdżówka, owoce,
mięcho) i izotonik lub po prostu woda. No i przerwy robić. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-04 20:48:34
Autor: kml
Odżywki

Użytkownik "AndrzejM" <amoz@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:6bfa6e8f-a172-4f18-9740-8f29c042d3b7n3g2000yqb.googlegroups.com...
[...]
===

Ja w czasie jazdy/wysiłku/upalu używam nutrenda unisport. Oni mają w ciul tych wynalazków u siebie, ale czy to działa to nie wiem :) To co sprawdziłem to opisałem u siebie na stronie.

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-05 00:55:22
Autor: Jarek
Odżywki

"AndrzejM" <amoz@plusnet.pl> wrote in message news:6bfa6e8f-a172-4f18-9740-8f29c042d3b7n3g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Hej,

W czasie maratonów używałem głównie żeli nutrend endurosnack albo carbosnack. Czasem pastylek carbonex. Czasem zjadałem też batoniki power bike bar, ale niespecjalnie je lubię bo strasznie trudno się je zjada.

A tak normalnie to głównie batoniki corny, najlpiej w wersji dark chocolate. No i banany.

A do picia isostar. Próbowałem też jakiś wynalazek nutrenda do rozcieńczania, ale jakoś mi nie pasował.

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-05 01:59:43
Autor: AndrzejM
Odżywki
On 5 Wrz, 00:55, "Jarek" <nie...@takiego.numeru> wrote:
"AndrzejM" <a...@plusnet.pl> wrote in message

> [...]
> Trecnutrition i parę jeszcze innych firm. W końcu kupiłem zestaw
> witamin. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia? Warto kupić takie odżywki

Hej,

Widzę, że Carbosnaki cieszą się największym powodzeniem. ja tego cudu
próbowałem w Transcarpatii i powiem szczerze, że nic mi nie dawały.
Ale to może być wina zatrucia pokarmowego tuz przed startem. Ogólnie
to wolę żele Maxima. I duże i dają kopa. A co myślicie o sławetnej L-
karnitynie i HMB? Borykam się z nadwagą i szukam sposobów na dodatkowe
sposoby spalenia tłuszczu.

Data: 2010-09-05 19:40:28
Autor: biodarek
Odżywki
AndrzejM pisze:
[...]

Ja mam to szczęście mieszkać w mieście, gdzie jest grupa kolarska i jak kiedyś chciałem sobie sprawdzić na maratonie carbo-żele, to pani z takiego sklepu poradziła mi, abym wziął to, co kupują kolarze z Pacificu.

W treningu kolarskim używa się odżywek białkowo-węglowodanowych, ale to jest potrzebne dopiero na bardzo wysokim poziomie, kiedy nie jesteś w stanie ze zwykłej diety pozyskać odpowiednich składników. Gdybyś potrzebował tego typu odżywek - wiedziałbyś o tym i nie pytał tutaj :)

Są jeszcze witaminy i minerały. Czasami zdarzało mi się, że po dłuższych wysiłkach zaczynało brakować mi witamin (nie wiem jakich). Czułem to na wargach akurat. Takie preparaty zapobiegały temu, ale brałem to w okresie przygotowań. Te dobre składają się z naturalnych ekstraktów - np. borówki. A minerały występują w postaci chelatów. No i to zawsze dawka antyoksydantów.

A najlepiej, zaraz po wysiłku, uzupełnić glikogen makaronem z pomidorami i np. białym mięsem. Potem coś słodkiego - gorzka czekolada :)
Piwo może być, ale jeśli myślisz o poważnym sukcesie, to z alkoholu musisz zrezygnować. Chyba, że kieliszek szampana na Polach Elizejskich ;-)

--
biodarek

Data: 2010-09-05 12:20:43
Autor: AndrzejM
Odżywki
On 5 Wrz, 19:40, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:
AndrzejM pisze:

> [...]

Piwo może być, ale jeśli myślisz o poważnym sukcesie, to z alkoholu
musisz zrezygnować. Chyba, że kieliszek szampana na Polach Elizejskich ;-)

Masz racje. Nie jeżdżę w profesjonalnej grupie kolarskiej dlatego
pytam. Czytuję te grupę od wielu lat. Czasami więcej daje
doświadczenie innych (nawet jeśli opinia zawiera 30-50% prawdy) niż
czytanie ulotek na różnych suplementach diety. mój znajomy przed
zawodami zjadał np miskę chrupek ze słoikiem dżemu. L-karnityna w jego
przypadku była środkiem moczopędnym (fakt faktem efektem spalania
tłuszczu jest woda) i więcej jej nie używał,

Data: 2010-09-05 21:46:18
Autor: biodarek
Odżywki
AndrzejM pisze:
> A co myślicie o sławetnej L-karnitynie i HMB? Borykam się z nadwagą i > szukam sposobów na dodatkowe sposoby spalenia tłuszczu.
[...]
[...]

Wg mnie nie warto. Ani L-karnityny ani HMB. Te składniki rzeczywiście mają bezpośredni wpływ na spalanie tłuszczu, ale pytanie ile z takiej syntetycznej tabletki się wchłonie do organizmu. I czy rzeczywiście organizm jest w stanie to wykorzystać?

Ale może wystąpić też efekt psychologiczny - wydało się kasę na super specyfik, a ponieważ podczas siedzenia na kanapie nie zadziała, to rusza się tyłek i idzie się trochę spocić ;-)
Ale wszystko i tak ostatecznie sprowadzi się do bilansu energetycznego. Czyli mniej pożywienia, więcej ruchu. Ja akurat nie mam w tej chwili problemu z nadwagą, ale kiedy miałem, to sprawdzały mi się metody:
- spalanie tłuszczu w ogniu węglowodanów
- dużo wody
- wysiłek nie na czczo
- zero późnych kolacji przed snem
- żadnego katowania się dietą
- jedzenie smaczne, ale mniej kaloryczne czyli np. ograniczenie mięs i ryb smażonych w panierkach. Taka panierka potrafi nieźle zassać olej z patelni ;-)

Zaraz pewnie wątek skieruje się w stronę tematu - w jakich strefach tętna najlepiej "spala się" tłuszcz w organizmie ;)
Powiem jedno - znowu najważniejszy jest bilans energetyczny.

--
biodarek

Data: 2010-09-05 12:58:11
Autor: AndrzejM
Odżywki
On 5 Wrz, 21:46, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:
AndrzejM pisze:
> [...]

tętna najlepiej "spala się" tłuszcz w organizmie ;)
Powiem jedno - znowu najważniejszy jest bilans energetyczny.

To brzmi ciekawie. Czy możesz coś więcej mi napisać o tym spalaniu w
ogniu węglowodanów? Może być na priva.

Data: 2010-09-06 08:44:44
Autor: biodarek
Odżywki
AndrzejM pisze:
- spalanie tłuszczu w ogniu węglowodanów

To brzmi ciekawie. Czy możesz coś więcej mi napisać o tym spalaniu w
ogniu węglowodanów? Może być na priva.

Nie czuję się na siłach, aby wypowiadać się w sprawach biochemii. Lepiej   poczytaj w literaturze (chyba nawet podręcznik biologii 1 klasy LO) lub w internecie. Szukaj na grupach dyskusyjnych pl.rec.rowery i alt.pl.rec.sport.kolarstwo. Jeszcze lepiej na portalach biegowych, np. biegajznami.pl. Szukaj "w ogniu węglowodanów" oraz "cykl Krebsa".
Tutaj przykład z precla :)
http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/f1c5222c45736b19/fd9ce1bc21306cd5?hl=pl&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=cykl+krebsa+matb#fd9ce1bc21306cd5

I jeszcze jedno. Odpisując na grupie dyskusyjnej nie cytuj całej poprzedniej wiadomości.

--
biodarek

Data: 2010-09-06 00:10:29
Autor: AndrzejM
Odżywki
Nie o to mi chodziło. Książki są ogólnikiem. Nie podchodzą do problemu
indywidualnie. Zagadnienia, o których napisałeś są mi znane. Ale
dzięki.

Data: 2010-09-05 19:54:12
Autor: ToMasz
Odżywki
JA ze swej strony chciałbym dorzucić swoje 3 grosze. Nie jedzcie nigdy
niczego co ma dużo szybko wchłaniającego cukru (glukoza) po długiej
przerwie. Takie (odradzane) "kopy" energetyczno-cukrowe przyjmowane
regularnie doprowadzą do katastrofy. Pierwszym jej objawem będą drżące
ręce po wysiłku....

ToMasz

Data: 2010-09-05 17:59:44
Autor: Jan Srzednicki
OdĹźywki
On 2010-09-05, ToMasz wrote:
[...]

A kolejnymi, mistrzu suspensu?

Data: 2010-09-05 20:05:05
Autor: kml
OdĹźywki

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrni87mkg.kd6.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2010-09-05, ToMasz wrote:
[...]

Białe szosówki... przepraszam musialem ;))))))

Data: 2010-09-05 18:10:36
Autor: piecia aka dracorp
Odżywki
Dnia Sun, 05 Sep 2010 19:54:12 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Bzdury pleciesz. Po wysiłku jak najbardziej jest wskazane jedzenie jedzenia o wysokim IG celem szybkiej odbudowy zapasu glikogenu w mięśniach.

A że ręce się trzęsą po wysiłku to jak dla mnie naturalne chociaż może nie dla wszystkich.
Jedzenie/picie glukozy może daje kopa ale chwilowego. Po za tym w tej kwestii polecam poczytanie właśnie o indeksie glikemicznym.
A do wątkotwórcy: polecam lekturę Anita Bean "Żywienie w sporcie. Kompletny przewodnik."
--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-05 18:13:24
Autor: piecia aka dracorp
Odżywki
http://sklep.zysk.com.pl/zywienie-w-sporcie-kompletny-przewodnik.html

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-05 21:12:49
Autor: ToMasz
OdĹźywki
piecia aka dracorp pisze:
[...]

a zeby te pokarny z wysokim IG (zupełnie wie wiadomo po co), "dostały
sie" do mięśni, Twoja trzustka musi "walnąć" insuliną. Jeśli tego nie
zrobi, zajedziesz nerki. Niestety trzustka nie  znosi takiego
traktowania. RAz na jakiś czas - nic mu nie będzie. codziennie- maks 10
lat wytrzyma.
A że ręce się trzęsą po wysiłku to jak dla mnie naturalne chociaż może nie dla wszystkich.
W jakim sensie drżą? Bo serce wali i ledwo łapiesz oddech? to normalne.
ale jak organizm masz spokojny a łapy latają jak perkusiście na
koncercie - to masz problem. Poczytaj o cukrzycy.

ToMasz

Data: 2010-09-06 08:47:45
Autor: biodarek
Odżywki
ToMasz pisze:
[...]

Jak to czytam, to myślę, że chciałeś napisać:
-Nie róbcie długich przerw w jedzeniu.
Masz rację :)

--
biodarek