Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT

Data: 2017-08-19 09:17:37
Autor: u2
Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT
https://wpolityce.pl/polityka/353718-tylko-u-nas-ofensywa-abw-przeciwko-mafii-vat-setki-sledztw-i-zatrzymanych-sprawdz-jak-nieudolnie-walczono-z-mafia-w-czasach-po-psl

TYLKO U NAS. Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT! Setki śledztw i zatrzymanych! Sprawdź, jak nieudolnie walczono z mafią w czasach PO - PSL

opublikowano: wczoraj ? aktualizacja: wczoraj

122 śledztwa tylko przeciwko karuzelom VAT pierwszej połowie 2017 roku, 119 zatrzymanych i wykrycie przestępstw, przez które polskie państwo straciło ponad 3 miliardy złotych - to statystyki Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, do których dotarł portal wPolityce.pl. To liczby, które mówią o wielkiej ofensywie, którą ABW rozpoczęła przeciwko przestępcom vatowskim. Jak wyglądała wojna z mafią VAT w czasach PO - PSL? Okazuje się, że ABW dobrze wiedziała o tej przestępczości i informowała o tym polityków. Wyniki były jednak mizerne. Od 2009 roku ABW prowadziła coraz mniej spraw z zakresu walki z przestępczością ekonomiczną i skarbową. Wszystko zmieniło się od 2016 roku, gdy służby wypowiedziały wojnę karuzelom vatowskim.

CZYTAJ TAKŻE:TYLKO U NAS. Rzymkowski (Kukiz'15): ,,Komisja śledcza ds. VAT powinna przesłuchać Donalda Tuska i Jacka Rostowskiego"

     W I półroczu 2017 r.: ABW prowadziła 122 śledztwa dotyczące uszczupleń należności Skarbu Państwa, z tytułu podatku VAT, akcyzy i cła (w tym 17 nowych, wszczętych w I półroczu 2017 r., reszta to kontynuacje z lat wcześniejszych).

- czytamy w raporcie, do którego dotarł portal wPolityce.pl.

Poraża skala przestępstw i szacunkowe straty Skarbu Państwa w tych sprawach, które wyniosły ok. 3,3 miliarda złotych. Są to szacunkowe straty potencjalne - wynikające z treści zawiadomień, decyzji podatkowych itd.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:Prokurator Święczkowski ujawnia kulisy wojny z mafią VAT: "2172 osoby objęte śledztwami, straty państwa prawie 14 miliardów złotych"

Działania Agencji Bezpieczeństwa w walce z przestępczością VAT przyniosły też konkretne rezultaty. Tylko w  I półroczu 2017 r. aktem oskarżenia zakończono 6 śledztw. ABW zatrzymała 119 osób.

Z kolei w całym 2016 roku ABW prowadziła 144 śledztwa dotyczące uszczupleń należności Skarbu Państwa z tytułu VAT, akcyzy i cła (w tym 42 nowe, wszczęte w 2016 r.).

     Szacunkowe straty SP w tych sprawach to około 3,3 miliarda złotych, plus 53 mln euro i 12,6 mln dolarów. W 2016 r. aktem oskarżenia zakończono 20 śledztw i zatrzymano 127 osób.

- czytamy w raporcie.

     Mamy do czynienia z szokującym zjawiskiem wyłudzania VAT na ogromne sumy, które od początku 2016 roku sięgnęły 6 miliardów złotych. Takimi sumami zajmowała się Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, a nie jest to jedyna instytucja, która walczy z wyłudzeniami VAT. Ta przestępczość to ogromna patologia uderzająca w budżet i możliwości inwestycyjne Polski. Mamy świadomość, że to jest patologia, której trzeba się przeciwstawić z ogromną determinacją i służby podległe ministrowi koordynatorowi będą to robiły.

- komentuje Stanisław Żaryn, rzecznik Ministra Koordynatora Służb Specjalnych.

CZYTAJ TAKŻE:ABW rozbiła grupę przestępczą wyłudzającą VAT. Straty Skarbu Państwa wyniosły ponad 23 mln zł

A jak ta walka wyglądała w czasach rządów Platformy - Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego? Okazuje się, ze ABW miała pełną świadomość zagrożeń wynikających z działalności mafii vatowskich, ale konkretnych działań było niewiele. Mało tego. Od 2009 roku zmniejszała się liczba spraw prowadzonych przez ABW, a dotyczących przestępczości ekonomicznej i skarbowej. W 2009 roku prowadzono ich 310, a w roku 2011 liczba ta spadła do 250. Z kolei w 2014 roku tych spraw prowadzono jedynie 185 i to ogólnie, we wszystkich sferach przestępczości ekonomicznej (w tym VAT).

     Od kilku lat ABW obserwuje powtarzające się mechanizmy mające wpływ na zaniżanie zobowiązań podatkowych w podatkach po- średnich: przestępstwa karuzelowe,wystawianie ,,pustych" faktur zwiększających naliczony VAT, usuwanie towaru spod dozoru celnego, zaniżanie wartości celnej.

- czytamy w raporcie ABW za rok 2014, czyli w czasach rządów PO - PSL.

Skoro więc ABW w czasach rządów Donalda Tuska i Ewy Kopacz posiadała wiedzę w sprawie VAT, a mimo tego co roku spadała liczba działań wymierzonych w przestępczość gospodarczą, warto zadać pytanie o odpowiedzialność polityczną i karną osób, które nadzorowały pracę służb w czasach poprzedniej koalicji. Skąd brak determinacji?

     Można mieć wątpliwości, czy przed 2016 rokiem służby specjalne zajmowały się przestępczością vatowską na odpowiednim poziomie. Zdaje się, że nie był to priorytet rządu PO - PSL. Odpowiednie wyjaśnienia powinny złożyć osoby, które kierowały służbami w poprzednich latach.

- komentuje Stanisław Żaryn.

Tylko pobieżna analiza statystyk Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego z ubiegłych lat, jasno wskazuje, że działania poprzedniego rządu nie były wystarczające w walce z mafiami vatowskimi. Miejmy nadzieję, że komisja śledcza, która zajmie się wyjaśnieniem tej gigantycznej afery, odpowie na pytanie kto konkretnie odpowiedzialny jest za te wieloletnie patologie, przez które od 2008 roku, budżet państwa stracił nawet 260 miliardów złotych.

WB

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-08-19 09:36:56
Autor: Lord z Donate
pajac pisowski "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5997e617$0$648$65785112news.neostrada.pl...
[...]

http://www.newsweek.pl/polska/miesiecznica-10-lipca-rekordowe-koszty,artykuly,413798,1.html

Popatrz sobie na wykresik

http://natemat.pl/210897,ten-wykres-mowi-wszystko-zobacz-ile-kosztuje-nas-samo-zabezpieczenie-miesiecznic-smolenskich-przez-policje

http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/pozyczya-kaczynskiemu-200-tys-z-dostaa-fuche-od-pis_787164.html

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/bartosz-czarnecki-tez-dostal-prace-w-mon/8czbj47

http://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/posel-przemyslaw-czarnecki-ma-majatek-wart-blisko-milion-zlotych/900vpjz

http://wyborcza.pl/7,75398,21877793,pis-pieniadze-i-spolki-tak-powstawalo-imperium-i-czesc-cyklu.html?disableRedirects=true

http://natemat.pl/119717,prywatna-republika-jaroslawa-kaczynskiego-firma-srebrna-ktora-chce-zbudowac-wiezowiec-to-finansowe-zaplecze-pis

No i co z Sienną 29? Wróciła już do Izraelitów? ;-)))

CL

Data: 2017-08-19 10:28:22
Autor: t-1
Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT
W dniu 2017-08-19 o 09:36, Lord z Donate pisze:

Popatrz sobie na wykresik

I co z tego wynika?

Data: 2017-08-19 10:33:37
Autor: u2
W dniu 19.08.2017 o 10:28, t-1 pisze:
W dniu 2017-08-19 o 09:36, Lord z Donate pisze:

Popatrz sobie na wykresik

I co z tego wynika?

durny ten piździak, z VAT-u kradł miliardy, a beczy nad pół milionem na zabezpieczenie uroczystości upamiętniającej zabitych pod Smoleńskiem

Data: 2017-08-19 15:16:11
Autor: Lord z Donate
psikutasek "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
W dniu 19.08.2017 o 10:28, t-1 pisze:
W dniu 2017-08-19 o 09:36, Lord z Donate pisze:

Popatrz sobie na wykresik

I co z tego wynika?

jestem durny jak ten pisdziak, z VAT-u kradł miliardy, a beczy nad pół
milionem na zabezpieczenie uroczystości upamiętniającej zabitych pod
Smoleńskiem

Kto komu ukradł cymbale?

Nie masz pojęcia o VAT skonsultuj sie z kogucikiem. On ci wyjasni.

Rząd okrada na ponad 760 tys każdego miesiąca - dobrze?

CL

Data: 2017-08-19 15:02:08
Autor: Lord z Donate

Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:on8sr2$rj3$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-19 o 09:36, Lord z Donate pisze:

Popatrz sobie na wykresik

I co z tego wynika?

Coż, nie będę cie edukowac skoro nie rozumiesz najprostszych pojęć.

CL

Data: 2017-08-19 13:55:42
Autor: A. Filip
"Lord z Donate" <ciemny.lud@kupi.to> pisze:
[...]

Ile *miliardów* państwo na powyższym straciło?

On o miliardach straconych za PO+PSuLi, ty o milionach za PiS.
Stać się tylko na oddanie walki walkowerem?

Data: 2017-08-19 05:25:14
Autor: japanizer
On Saturday, August 19, 2017 at 8:55:46 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

On o miliardach straconych za PO+PSuLi, ty o milionach za PiS.
Stać się tylko na oddanie walki walkowerem?

Prawda jest taka, że obecne przestępstwa w VAT udaje się wykryć dzięki jednolitemu plikowi kontrolnemu (JPK) - wcześniej skarbówka nie miała za bardzo narzędzi do wykrywania tego typu przestępstw. Jest to dość nowy pomysł na kontrolę powiązań VAT między firmami w Unii Europejskiej, i funkcjonuje zaledwie w kilku krajach; kolejne sukcesywnie planują wdrożenia tej metody kontroli.

JPK został on wprowadzony przez PO (!) i wszedł w życie ustawą z 10 września 2015 r. Obejmuje on różne grupy przedsiębiorstw, i mają one różne daty dostosowania się do niego.

Jedyna zasługa PiS w uszczelnianiu VAT jest taka, że udało im się opóźnić działanie JPK aż do roku 2017, a dla mikrofirm aż do 2018. Dlaczego? Tego z konferencji Ziobry się nie dowiemy.

Zauważ też, że przez cały 2016 wyłudzenia VAT kwitły, wpływy z VAT do budżetu nie rosły, mimo że PiS był u władzy - czy znaczy to, że przez cały 2016 rok "PiS kradł"? W pewnym sensie tak, bo to oni opóźnili działanie JPK w roku 2016.

Jakie tego wnioski? PO zabrała się za wprowadzanie JPK za późno - a PiS ma dużo lepszy "marketing" wśród prostych ludzi. Tak więc całe zasługi, w oczach telewidzów TVP, idą dla Ziobry.

Data: 2017-08-19 15:09:15
Autor: Lord z Donate
Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości news:f121f948-a285-4321-bcf7-12e2bbd4baa4googlegroups.com...

[...]

Wystarczy tylko zapytac o spółkę Srebrna czy budynek przy Nowogrodzkiej, a PiS-owcy rżną głupów. Kupa idiotów i tępaków. WON [(c) J.Kaczyński] do chlewa. Tam wasze miejsce!

CL

Data: 2017-08-19 17:04:59
Autor: u2
W dniu 19.08.2017 o 14:25, hitlerizer@japanizer.org pisze:
JPK został on wprowadzony przez PO (!) i wszedł w życie ustawą z 10 września 2015 r.

zabawne, a tyle lat piździak bezkarnie kradliście i oszukiwaliście fiskusa:)

Data: 2017-08-19 17:22:39
Autor: Lord z Donate
psikutas "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5998539a$0$15196$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz dowody łysy chuju?  ;-)))

CL

Data: 2017-08-19 08:44:25
Autor: Bytomir Kwasigroch
Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT
W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 17:24:01 UTC+2 użytkownik Lord z Donate napisał:

Masz dowody łysy chuju?  ;-)))

CL

U sowy coś tam gadali chj dupa i kamieni kupa, państwo teoretyczne itd.

J. Krawiec: On [Kilian], mając Donalda jako kolegę od dwudziestu paru lat, po prostu miał wszystkich w dupie. P. Graś: Donald po to wsadził tam [do PGE] na chwilę Kiliana, żeby tam wziął odprawę. 4,5mln PLN

Bieńkoska też co gadała że mieli górnictwo w dupie i chodziło tylko
o obsadzanie swojaków.

Kaczory wcale nie musieli kopać peło bo oni tam sami się żarli:)
Co Sikorka mówił o Grześu? Lwowski żulik.

Data: 2017-08-20 09:25:18
Autor: Lord z Donate

napisał:

[...]

Np. tu:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,151128,19713255,ojciec-rydzyk-i-zrodla-geotermalne-o-co-w-tym-chodzi.html

http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/pozyczya-kaczynskiemu-200-tys-z-dostaa-fuche-od-pis_787164.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,20712867,europosel-pis-tlumaczy-sie-z-posady-syna-w-panstwowej.html

http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/160056,jak-naprawde-nazywa-sie-ryszard-czarnecki.html

CL

Data: 2017-08-19 17:46:05
Autor: u2
Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT
W dniu 19.08.2017 o 17:22, Lord z Donate pisze:
Masz dowody łysy chuju?

ABWera ma, szykuj się na spotkanie ze smutnymi panami piździak:))))))))

Data: 2017-08-20 09:24:49
Autor: Lord z Donate
psikutasek "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:59985d3d$0$650$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 19.08.2017 o 17:22, Lord z Donate pisze:
Masz dowody łysy chuju?

ABWera ma, szykuj się na spotkanie ze smutnymi panami piździak:))))))))

https://pl-pl.facebook.com/PIS-Wszystkie-przekr%C4%99ty-FAKTY-1034248429951252/

Pójdziesz do dołu z wapnem! - (c) lord donald, (c) Zenek kapelinder czyli kanalie ubeckie!

CL

Data: 2017-08-20 10:57:32
Autor: u2
Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT
W dniu 20.08.2017 o 09:24, Lord z Donate pisze:
Pójdziesz do dołu z wapnem!

e tam piździak, pójdziesz ze smutnymi panami do celi:)))))))))))

Data: 2017-08-20 11:09:13
Autor: Lord z Donate
Ofensywa u2 przeciwko mafii

Data: 2017-08-19 15:06:23
Autor: Lord z Donate
Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+ks7vzwepbf-h8j6@buntownik.pl...
"Lord z Donate" <ciemny.lud@kupi.to> pisze:
No i co z Sienną 29? Wróciła już do Izraelitów? ;-)))

CL

Ile *miliardów* państwo na powyższym straciło?

No ile? Podaj link.

On o miliardach straconych za PO+PSuLi, ty o milionach za PiS.

Straconych przez kogo?
PiS co miesiąc kradnie społeczne pieniądze na prywatną hućpe!

Stać się tylko na oddanie walki walkowerem?

Sądzisz, że jak napiszesz "PO+PSuLi" to rzucę ręcznik na ring? Za cienki jesteś na mnie.

CL

Data: 2017-08-19 12:08:16
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT
zawiodłem się na tobie u2...

tym postem potwierdziłeś, że pracujesz dla wspólnoty europejskiej...

no szkoda...

P.S. jak już pisałem, ci sami co za po kradli teraz wykrywają, śmieszna jest ta głupota wykształconego społeczeństwa...

Ofensywa ABW przeciwko mafii VAT