Oferta banku na G ...

Data: 2010-10-27 20:43:49
Autor: MarekZ
Oferta banku na G ...
Użytkownik "Hermilion" <wojciech.wasowicz@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:820f3862-4de4-4f5d-b5a3-e11b835cde69@c20g2000yqj.googlegroups.com...
Oto zapisy dodatkowe jakie otrzymał mój znajomy w ofercie kredytu
*walutowego* .. czy ktoś tu coś z tego rozumie?

Jeleni szukają?

Hehehe. Toż to prawie opcja. Firmowi się już sparzyli, to teraz będą opcje przemycać indywidualnym. Ta akurat nie wydaje się być jakaś bardzo niekorzystna dla kupującego kredyt. :)

Który to bank jest prekursorem?

Data: 2010-10-27 11:48:13
Autor: Hermilion
Oferta banku na G ...
Hehehe. Toż to prawie opcja. Firmowi się już sparzyli, to teraz będą opcje
przemycać indywidualnym. Ta akurat nie wydaje się być jakaś bardzo
niekorzystna dla kupującego kredyt. :)

Który to bank jest prekursorem?

Getin ..

Wydaje mi się że chcą w ten sposób w ciągu 2 lat uciec z rekomendacji
o konieczności posiadania 50% kredytów PLN

Ale o opłacalności dla kredytobiorcy to bym nie powiedział ..

W.

Data: 2010-10-27 20:59:03
Autor: MarekZ
Oferta banku na G ...
Użytkownik "Hermilion" <wojciech.wasowicz@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:309d5c84-7d67-41a8-b6ac-6f4961db2a3e@g13g2000yqj.googlegroups.com...

Getin ..

Wydaje mi się że chcą w ten sposób w ciągu 2 lat uciec z rekomendacji
o konieczności posiadania 50% kredytów PLN

Ale o opłacalności dla kredytobiorcy to bym nie powiedział ..

Ale taka konstrukcja nie jest bardzo zła dla kupującego kredyt. W najgorszym razie dodaje to niecały 1% do oprocentowania. A potencjalna możliwość przewalutowania się po średnim NBPu piechotą nie chodzi. Naturalnie koszmarną sprawą jest to, że dzień potencjalnego przewalutowania jest sztywny a decyzję trzeba podjąć 30 dni wcześniej.

Ja bym na tę opcję patrzył po prostu tak, jakby oprocentowanie realne było o 1% wyższe niż to deklarowane i tyle. Brawa dla Getinu za pomysłowość, no po prostu opcje pod strzechy!

Data: 2010-10-27 12:19:30
Autor: Hermilion
Oferta banku na G ...
W najgorszym razie dodaje to niecały 1% do oprocentowania.

Przyznam że nie wiem jak Ci ten 1% wyszedł ..

A potencjalna możliwość przewalutowania się po
średnim NBPu piechotą nie chodzi.

No ale jeśli nie zechcesz przewalutować to musisz refinansować
kredyt a to się wiąże z zapłaceniem prowizji i dodatkowego 1/2 spreadu

W.

Data: 2010-10-27 21:28:46
Autor: MarekZ
Oferta banku na G ...
Użytkownik "Hermilion" <wojciech.wasowicz@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:47e54ab2-3c62-4d32-89cb-c176df14457d@g13g2000yqj.googlegroups.com...

Przyznam że nie wiem jak Ci ten 1% wyszedł ..

"W najgorszym razie 1%". Pozytywnie myślący kredytobiorca by powiedział, że 0,5%, bo jedna dodatkowa prowizja w ciągu 4 lat. Zakładając, że nie chcesz tego automatycznego przewalutowania po dwóch latach płacisz dodatkowe prawie 2%, stąd wziąłem ten 1%.

No ale jeśli nie zechcesz przewalutować to musisz refinansować
kredyt a to się wiąże z zapłaceniem prowizji i dodatkowego 1/2 spreadu

Getin pewnie zakłada, że w ciągu 4 lat zostaniemy być może już wcieleni do strefy euro, o ile ta przetrwa. W sumie dziwne, że nie zawarli w umowie cyklicznej możliwości, a tylko jednorazową. Jako że ogólnie jestem przeciwnikiem kredytów walutowych powstrzymam się od innych uwag. :D

Oferta banku na G ...