Data: 2012-08-02 02:10:56 | |
Autor: forumbrown | |
Oferta czy spam | |
Czy jeżeli zaczerpniemy adresy użytkowników z serwisu z nieruchomościami i napiszemy do każdego z nich indywidualnego maila z propozycją aby również do naszego serwisu dodał ogłoszenie, wysyłając każdego maila indywidualnie i tytułując do bezpośrednio do danej osoby to czy to będzie spam?
Chodzi o prawne podejście do tematu. |
|
Data: 2012-08-02 12:36:54 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Oferta czy spam | |
On Thu, 2 Aug 2012, forumbrown@gazeta.pl wrote:
Czy jeżeli zaczerpniemy adresy użytkowników z serwisu z nieruchomościami Oczywiście, bo o ile wprowadzenie do przepisów zakazu spamowania jest uzasadnione m.in. techniczną łatwością generowania takich treści, o tyle przepis dla swojej skuteczności nie odnosi się do metody, lecz jej skutków. Nie wolno wciskać niezamówionej reklamy, kropka. Chodzi o prawne podejście do tematu. Prawnie reklamodawcy "ujawniają się" tak, że posyłają pojedyncze (nie zawierające ani słowa konkretnej reklamy) pytanie o chęć odbierania spamu z podaniem tematyki. IM*V**H*O, jeśli w pytaniu jest adres strony na którym można się zapoznać z zakresem potencjalnego spamu (ale nie jako "autolink" który usiłuje się sam otworzyć!) to ciągle jeszcze mamy "informację dla (potencjalnego) klienta", a nie reklamę. Może ktoś skrytykuje :), ale z tego co obserwuję, tak właśnie część firm robi - i nie jest to nadmiernie uciążliwe, ba, sam mam folder na takie przypadki :> (w odróżnieniu od typowych spamerów, "jeśli się nie wypiszesz potwierdzając tym samym że twój mail działa to będziemy cię bombardować spamem"). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-08-03 11:12:37 | |
Autor: kamil | |
Oferta czy spam | |
On 02/08/2012 11:36, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 2 Aug 2012, forumbrown@gazeta.pl wrote: owszem, jest upierdliwe i jest dokładnie takim samym spamem i dość żenującym sposobem na ominięcie przepisów. - Niech Pan weźmie ulotkę. - Chciałbym zapytać czy zgodzi się Pan abym zaoferował mu ulotkę. Ja wielkiej różnicy nie widzę. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-08-03 15:29:34 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Oferta czy spam | |
On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote:
owszem, jest upierdliwe i jest dokładnie takim samym spamem i dość żenującym A ja owszem. W przypadku "zapytania" to coś spamopodobnego dostaję RAZ. Zaś Twoje porównania ma się nijak - w przypadku spamu nie ma "niech pan weźmie ulotkę", tylko jest wciśnięcie ulotki do torby lub kieszeni. I jest różnica między wciskaniem takiej ulotki codziennie, a wciśnięciem jednorazowego "zapytania". Może inaczej - ja ją widzę. No i w końcu jesteśmy na .prawo - prawo również ją widzi :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-08-03 20:05:47 | |
Autor: kamil | |
Oferta czy spam | |
On 03/08/2012 14:29, Gotfryd Smolik news wrote:
On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote: Niestety Polskie prawo widzi i co ciekawe - jedynie od Polskich firm takie idiotyczne zapytania otrzymuję. Efekt jest zgoła odwrotny i nawet gdybym przypadkiem potrzebował 200 ton stali w dobrej cenie, to na pewno nie kupię jej od osób reklamujących się w taki sposób. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-08-08 07:40:36 | |
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa) | |
Oferta czy spam | |
Dnia Fri, 03 Aug 2012 20:05:47 +0100, kamil napisał(a):
On 03/08/2012 14:29, Gotfryd Smolik news wrote: oni to tłumaczą tym, że reklama "powieszona na słupie" jest mało skuteczna, a jak wyslą 1000 zapytań, to trafi sie że ok. 10-15 osób akurat tego potrzebuje i zamawiają. -- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://foto.3mam.net/Modlin/ |
|
Data: 2012-08-08 10:14:44 | |
Autor: TrzyLinie | |
Oferta czy spam | |
oni to tłumaczą tym, że reklama "powieszona na słupie" jest mało skuteczna, Są idiotami ci, którzy tak to tłumaczą: nie widzą, że reklama na słupie nie generuje kosztów dla odbierającego taką reklamę. Natomiast SPAM niestety bezpłatny dla odbierającego nie jest :-/ Nawet wspominane tu zapytanie o to, czy ktoś się zgodzi przyjąć SPAM jest SPAMem z tego punktu widzenia - przecież odebranie tego maila z pytaniem kosztuje odbiorcę maila, jego dostawcę sieci też kosztuje itd. To dlatego SPAM jest ZŁY, bo kosztuje odbiorcę :-/ A nasze prawo tu jeszcze kuleje przyzwalając na te idiotyczne, niby jednorazowe, zapytania o zgodę na SPAM. Marketoidy, którym się wydaje, że z 1000 osób osiągną uzysk 10-15 zapominają, że mogą przy okazji mieć "uzysk" tych, którzy zapamiętają tak idiotyczne działania i w przyszłości nie skorzystają z "usług" debilnych firm zatrudniających marketoidów... amen. -- |
|
Data: 2012-08-08 22:47:07 | |
Autor: John Kołalsky | |
Oferta czy spam | |
Użytkownik "TrzyLinie" <trzylinie@NOSPAM.gazeta.pl>
Spam zawsze kosztuje. Reklama na słupie kosztuje konieczność odbierania niechcianego przekazu. I taka reklama w miejscach publicznych jest akurat najgorsza bo niepenalizowana nie daje wyboru. |
|
Data: 2012-08-09 00:33:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Oferta czy spam | |
On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote:
idiotyczne zapytania otrzymuję. Efekt jest zgoła odwrotny A tu się zgadzamy. Ale to jest jakby "obok" tematu. Zabronili ofert handlowych, bo jakieś kryterium było potrzebne, w innym przypadku mielibyśmy na .prawo wątki "chcę pozwać byłego męża, bo napisał mi maila z pytaniem o podział majątku, a ja sobie takich maili nie życzę". Skoro mail w końcu do komunikacji służy, nie można zabronić "wszystkiego" :D pzdr, Gotfryd |