Oferta dla ciebie - mbank

Data: 2010-12-24 11:30:44
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank
witam

pojawiło mi się takie cuś w systemie transakcyjnym, czy to czysty marketing czy bank przeprowadził już jakąś analizę przed wysłaniem tej oferty?

czy w przypadku kredytu/kk jest wymagane zaświadczenie o zarobkach?
przerabiał już ktoś ten temat?

RobertS

Data: 2010-12-24 02:42:40
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 24 Gru, 11:30, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
[...]

http://www.mbank.pl/blog/artykul,829,kredyt-przez-internet-w-15-minut.html

MK

Data: 2010-12-24 11:39:22
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 10-12-24 11:30, RobertS pisze:
[...]

Jesteś naszym stałym Klientem, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną ofertę:
KREDYT gotówkowy z limitem do 14000 PLN - oferta ważna do 2011-01-07 - Złóż wniosek...
KREDYT odnawialny z limitem do 6800 PLN - oferta ważna do 2011-01-07 - Złóż wniosek...

Ja mam cos takiego. Kwoty smiesznie niskie w porownaniu z tym, co ludzie podobno dostaja i chwala sie na forum mbanku. Co ciekawe jak klikam na wniosek o karte kredytowa, to moge niby od reki dostac karte z limitem 6800.

Data: 2010-12-24 12:12:51
Autor: Andrzej Kubiak
Oferta dla ciebie - mbank
Dnia Fri, 24 Dec 2010 11:39:22 +0100, neoniusz napisał(a):

[...]

A idź pan... W październiku dostałem ofertę karty z limitem około 20000.
Wypełniłem formularz, po kilku dniach telefon, czy bym nie mógł podjechać
do Kalisza. Nie mógłbym, bo pracuję. "To ktoś od nas podjedzie do pana do
pracy". Dojeżdżają do dziś. OK.

Wniosek wciąż otwarty, co nie przeszkodziło mBankowi dać ostatnio kolejnej
oferty, tym razem na 45000. Oferta ważna do 26 grudnia. Hm, w święta
wypełnię wniosek, zobaczymy, jak im tym razem pójdzie, jeśli obiecają kartę
bez formalności, po świętach nawet do Kalisza mogę się przejechać.

Nadeszły święta, mam wolną chwilę. Loguję się do mBanku, a tam oferta na
6400. Komentarza wygłaszać mi się nie chce.

AK

Data: 2010-12-24 12:21:33
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 10-12-24 12:12, Andrzej Kubiak pisze:
Nadeszły święta, mam wolną chwilę. Loguję się do mBanku, a tam oferta na
6400. Komentarza wygłaszać mi się nie chce.

Kolega z watku nizej (Bankowe hity i upadki) pisal, ze dostal platyne na podstawie tej oferty i podpisanej umowy ramowej...

Data: 2010-12-24 12:27:57
Autor: Andrzej Kubiak
Oferta dla ciebie - mbank
Dnia Fri, 24 Dec 2010 12:21:33 +0100, neoniusz napisał(a):

Kolega z watku nizej (Bankowe hity i upadki) pisal, ze dostal platyne na podstawie tej oferty i podpisanej umowy ramowej...

No i niech będzie z niej zadowolony i niech zarabia jak najwięcej
wyciągniętymi z niej środkami :) Ja, gdy zobaczyłem 6400 zamiast 45000,
zamruczałem tylko pod nosem, w co mają sobie tę kartę wsadzić i przez co
przeciągnąć :>

AK

Data: 2010-12-24 12:30:05
Autor: Simple Man
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-24 12:21, neoniusz pisze:
Kolega z watku nizej (Bankowe hity i upadki) pisal, ze dostal platyne na
podstawie tej oferty i podpisanej umowy ramowej...

A teraz mam w systemie ofertę kredytu gotówkowego na 90k PLN :)
Jest to tym bardziej ciekawe, że w mBanku posiadam jedynie lokaty utworzone dzięki środkom z mTransferów z KK :)

Mam jeszcze u nich ubezpieczenie samochodu.

Nigdy nie trafiło tam nawet 1 PLN mojego wynagrodzenia (na dobrą sprawę to nie wiedzą czy pracuję i cokolwiek zarabiam) i nigdy nie przedstawiłem im żadnego zaświadczenia o dochodach itp. :)

Data: 2010-12-24 12:39:54
Autor: MarekZ
Oferta dla ciebie - mbank

Widzę, że wszyscy raczej mają okrągłe sumy. A ja mam jakoś tak dziwnie: 101.100 - jakby ktoś się bawił klawiszami z zerem i jedynką, co mu się tam zalosuje. :)

Data: 2010-12-24 12:46:19
Autor: Imka
Oferta dla ciebie - mbank
In <news:if1vq2$8n8$1srv.cyf-kr.edu.pl> MarekZ typed:

[...]

E, nie, ta końcówka to właśnie ma byc dowód starannej analizy białkowej
;)

--
Imka

Data: 2010-12-24 12:42:57
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 10-12-24 12:30, Simple Man pisze:
A teraz mam w systemie ofertę kredytu gotówkowego na 90k PLN :)
Jest to tym bardziej ciekawe, że w mBanku posiadam jedynie lokaty

Ja sprobuje jakos w przyszlym tygodniu zaszalec ;)
Lokaty jednodniowe te na 3%? Zobaczymy, zobaczymy.

Nigdy nie trafiło tam nawet 1 PLN mojego wynagrodzenia (na dobrą sprawę
to nie wiedzą czy pracuję i cokolwiek zarabiam) i nigdy nie
przedstawiłem im żadnego zaświadczenia o dochodach itp. :)

To podobnie jak ja. W grudniu 2007, nie wiadomo skad, zaproponowali mi karte za podpis z limitem 10k zl. Po prostu przyslali bez zadnego pytania umowe. Podpisalem, odeslalem i dostalem karte. Teraz patrze sobie w historie rachunku z tamtego okresu i praktycznie caly czas trzymalem tam jakies grosze. Raz przelalem tylko na pare dni 6000zl.

Data: 2010-12-24 20:21:23
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-24 11:39, neoniusz pisze:

Jesteś naszym stałym Klientem, dlatego przygotowaliśmy dla
Ciebie specjalną ofertę:
KREDYT gotĂłwkowy z limitem do 14000 PLN - oferta waĹźna do
2011-01-07 - Złóż wniosek...
KREDYT odnawialny z limitem do 6800 PLN - oferta waĹźna do
2011-01-07 - Złóż wniosek...

Jesteś naszym stałym Klientem, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną ofertę:

     * KREDYT gotĂłwkowy z limitem do 41000 PLN - oferta waĹźna do 2011-01-07 - Złóż wniosek...
     * KREDYT odnawialny z limitem do 9200 PLN - oferta waĹźna do 2011-01-07 - Złóż wniosek...

HUE HUE HUE :) ... Jak dla mnie z dupy wzięte kwoty ...

Obrót roczny ponad 200 kPLN ... Wlazłem (pełnomocnik) na konto na którym roczny obrót to ponad 520 kPLN - propozycje są następujące: 23000 PLN i 1500 PLN ...

IMHO, ktoś dostał dyżur w wigilię czy inny dzień i zamiast się z-onaniozwać - miast wacka, tłukł w klawiaturę numeryczną ...

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-12-24 23:06:01
Autor: Borys Pogoreło
Oferta dla ciebie - mbank
[...]

 A mnie się dawno nie pojawiło. Z jednodniówkami też swego czasu się na
mnie wypięli. Widocznie niepotrzebnie mam tam konto dla DG, oferty dostają
tylko ci, którzy trzymają tam grosze ;)

 Ale zachęcony waszymi komentarzami wyklikałem sobie normalny wniosek o
platynę. Powiedziało max 32k. Rano dostałem listę papieru do przesłania i
mi się odechciało karty.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-24 12:06:04
Autor: Imka
Oferta dla ciebie - mbank
In <news:if1soo$1h06$1opal.icpnet.pl> RobertS typed:

witam

pojawiło mi się takie cuś w systemie transakcyjnym, czy to czysty marketing czy bank przeprowadził już jakąś analizę przed wysłaniem tej oferty?

IMO czysty marketing.
Pojawia mi się to regularnie, w trzech wersjach. Kredyt gotówkowy,
kredyt odnawialny i kk, przy czym mam niemiłe wrażenie, że kwoty
oferowanych produktów sa takie bardziej losowe i nijak nie związane z
moim stanem konta.
W ciągu półtora roku miałam oferty kk na jakąś symboliczna kwotę, potem
eskalowali stopniowo do kk na 15, odnawialnego na 84 i gotówkowego na
100. Potem jakby się za głowę złapali i wrócili do limitów znacznie
niższych (10, 20, 20), a potem gwałtownie wrosły, w sposób raczej
nieprzewidywalny - kk np. 27, a odnawialny 87.

O, zajrzałam do systemu - propozycję kk z 27 zwiększyli do 41,
odnawialny z 87 zmniejszyli do 41, gotówkowy został na 100. Chyba
rzucają kostką komu ile czego zaproponować ;)

--
Imka

Data: 2010-12-24 03:16:01
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 24 Gru, 12:06, Imka <spamtrapi...@gazeta.pl> wrote:

IMO czysty marketing.
Pojawia mi si to regularnie, w trzech wersjach. Kredyt got wkowy,
kredyt odnawialny i kk, przy czym mam niemi e wra enie, e kwoty
oferowanych produkt w sa takie bardziej losowe i nijak nie zwi zane z
moim stanem konta.

IMHO oferta jest na podstawie obrotow na rachunku i zobowiazan w BRE.
Mi oferta zmniejszyla sie np. gdy dostalem karte kredytowa w Multi,
zwrosla gdy dostalem premie roczna. Ostanio oferty powinny spasc ze
wzgledu na wprowadzenie drugiej fazy rekomendacji T. Po zlozeniu
wniosku jest prawdopodobnie jeszcze sprawdzany BIK i jesli m=nie ma
tam nic zaskakujacego sa udostepniane srodki. Zastanawiam sie jak
rozwiazali zaangazowanie czynnika ludzkiego, bo wg. interpretacji
prawnych powinien on byc zaangazowany w proces analizy kredytowej.
Moze maja jakies dyzuty analitykow 24h/dobe :).

MK

Data: 2010-12-24 14:43:35
Autor: JanKo
Oferta dla ciebie - mbank
Agent MK nadaje:
IMHO oferta jest na podstawie obrotow na rachunku i zobowiazan w BRE.

Nie sadze. W moim przypadku wpływy i odpływy ;-) mniej więcej stale a oferty od Sasa do lasa. Raz KK z limitem 3,5 kzl a raz 65 kzl. (Inne oferty podobnie). Pewnie jakiś spec od numerologii próbuje trafić w mój typ, skoro nie reaguję.

Data: 2010-12-24 15:00:22
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank
skoro proponują to złożę wniosek, na kk mogę dostać 25200 więc poproszę o platynę, a co mi tam jak święta to święta...najwyżej ktoś tam wyżej stwierdzi, że mi się nie należy i tyle, żadna strata ;-)

RobertS

Data: 2010-12-24 15:24:17
Autor: Simple Man
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-24 15:00, RobertS pisze:
skoro proponują to złożę wniosek, na kk mogę dostać 25200 więc poproszę
o platynę, a co mi tam jak święta to święta...najwyżej ktoś tam wyżej
stwierdzi, że mi się nie należy i tyle, żadna strata ;-)

W moim przypadku wszystko trwało kilkanaście minut (od złożenia wniosku, do akceptacji umowy) więc nie wiem czy jest tam jakakolwiek interwencja człowieka :)

Data: 2010-12-24 15:29:35
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 10-12-24 15:24, Simple Man pisze:
[...]

Albo po prostu jestes najlepszym klientem ;)

Data: 2010-12-24 19:58:09
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 10-12-24 15:00, RobertS pisze:
skoro proponują to złożę wniosek, na kk mogę dostać 25200 więc poproszę
o platynę, a co mi tam jak święta to święta...najwyżej ktoś tam wyżej
stwierdzi, że mi się nie należy i tyle, żadna strata ;-)

Napisz co z tego wyjdzie ;)

Data: 2010-12-25 10:15:32
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-24 19:58, neoniusz pisze:
[...]

napiszę, ciekawe czy po drugiej stronie jest KTOŚ czy może automat...

RobertS

Data: 2010-12-25 00:29:01
Autor: Tomasz Opalski
Oferta dla ciebie - mbank
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
przerabial juz ktos ten temat?

Jeśli chodzi o kredyt to się nie wypowiadam, bo nie mam doświadczeń, ale w przypadku KK, po co w ogóle to robić? Pomijam już pojawiające się w necie relacje, że po złożeniu wniosku analityk nie zaakceptował zaproponowanego wcześniej limitu, ale ichnie KK to ostatnio zupełna miernota rynkowa. Po co się szarpać żeby dostać taki shit? Jak chcesz KK bez zaświadczenia o zarobkach, to IMHO lepiej jest założyć parę lokat w OF i albo sami zadzwonią z propozycją albo dadzą KK na wniosek internetowy. Przy czym KIS z definicji jest całkowicie darmowy, a z mBankowymi kartami trzeba się już sporo nagimnastykować.

Data: 2010-12-25 06:41:31
Autor: Andrzej Kubiak
Oferta dla ciebie - mbank
Dnia Sat, 25 Dec 2010 00:29:01 +0000 (UTC), Tomasz Opalski napisał(a):

Jak chcesz KK bez zaświadczenia o zarobkach, to IMHO lepiej jest założyć parę lokat w OF i albo sami zadzwonią z propozycją albo dadzą KK na wniosek internetowy.

OF odmówił mi karty z limitem 1000 zł :) Coś tam u nich na lokatach już
wtedy leżało, przez konto przepływał dyżurny 1000 miesięcznie, "zwykłych"
kredytów nie mam, karty z niewąskim sumarycznym limitem spłacane idealnie,
BIK czysty. Kilka dni później Citi tradycyjnie podniósł mi limit, a Lukas
zaproponował limit 20000 bez zaświadczeń.

AK

Data: 2010-12-25 13:33:29
Autor: Simple Man
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-25 01:29, Tomasz Opalski pisze:
[...]

KK mBanku mają całkiem przyzwoite zniżki (rzecz gustu ale mnie odpowiadają), a np. platyna jest oprocentowana na 12% (jeśli to dla kogoś ważne, bo to chyba bardzo korzystny %), tak więc nie taki to shit jak się wydaje na pierwszy rzut oka.

Data: 2010-12-25 13:56:39
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 10-12-25 13:33, Simple Man pisze:
[...]

A majac np. karte w mBanku z odpowiednim limitem mozna sobie ja bez problemu przeniesc gdzie indziej bez zaswiadczen. Ja w ten sposob zamienilem VC z mBanku na zlotego Amexa w mille.

Powiedz mi jak jest z oplata za wydanie tej platyny w mbanku? Najpierw pobieraja a pozniej po tych 3 miesiacach i 1000zl wydanych zwracaja?

Data: 2010-12-25 14:32:54
Autor: Simple Man
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-25 13:56, neoniusz pisze:
A majac np. karte w mBanku z odpowiednim limitem mozna sobie ja bez
problemu przeniesc gdzie indziej bez zaswiadczen. Ja w ten sposob
zamienilem VC z mBanku na zlotego Amexa w mille.

Amex to karta, z którą w Polsce są problemy :)

Powiedz mi jak jest z oplata za wydanie tej platyny w mbanku? Najpierw
pobieraja a pozniej po tych 3 miesiacach i 1000zl wydanych zwracaja?

Dokładnie. Najpierw pobierają, a później zwracają.

Data: 2010-12-25 14:39:53
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 10-12-25 14:32, Simple Man pisze:
[...]

Uzywalem rok i specjalnych problemow nie spotkalem ;) Byla ladna, ale nic ciekawego ze soba nie niosla.

Data: 2010-12-26 10:08:43
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank

Powiedz mi jak jest z oplata za wydanie tej platyny w mbanku? Najpierw
pobieraja a pozniej po tych 3 miesiacach i 1000zl wydanych zwracaja?

w ofercie, którą dostałem było info, że w pierwszym roku brak opłaty, nic o warunkach zwalniających nie było;
wniosek złożyłem wczoraj i od tego czasu:
"Oczekiwanie na zweryfikowanie danych osobowych przez pracownika mBanku"

czyli jednak ktoś żywy musi się nic zainteresować, nie jest to pełen automat

RobertS

Data: 2010-12-26 03:59:09
Autor: luc
Oferta dla ciebie - mbank
On 26 Gru, 10:08, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> Powiedz mi jak jest z oplata za wydanie tej platyny w mbanku? Najpierw
> pobieraja a pozniej po tych 3 miesiacach i 1000zl wydanych zwracaja?

w ofercie, kt r dosta em by o info, e w pierwszym roku brak op aty,
nic o warunkach zwalniaj cych nie by o;
wniosek z o y em wczoraj i od tego czasu:
"Oczekiwanie na zweryfikowanie danych osobowych przez pracownika mBanku"

czyli jednak kto ywy musi si nic zainteresowa , nie jest to pe en automat

Do mnie, gdy strzeliłem w systemie platynę (dali ni z gruszki, ni z
pietruszki 47k pln limitu na KK, więc dlaczego nie wziąć platyny? ;-)
zadzwonili i powiedzieli, że trzeba przedstawić papiery potwierdzające
przychody. Nie chciało mi się znowu zawracać głowy księgowości, więc
zadeklarowałem zwykłą KK. Ale po sprawdzeniu w BIK nie przyznali (mam
kilka innych KK na dość spory sumaryczny limit). Pobawiłem się jeszcze
w mniejsze limity, schodząc do 5k i wreszcie "Oferta dla Ciebie"
przestała się pojawiać. Podobnie było w Multibanku. W sumie i tak bym
tą nową KK z mbanku przeznaczył do jednego celu, o którym wszyscy
trąbią naokoło ;-)

pzdrwm
luc

Data: 2010-12-26 16:07:46
Autor: Piotr Gralak
Oferta dla ciebie - mbank
luc napisał(a):

[...]

Innymi słowy Oferta dla Ciebie to zwykły bullshit. Powinna być uprzednio zweryfikowana w BIKu i gdzie tam chcą, tak aby po kliknięciu przetworzyła się automatycznie, jak w reklamie obiecywał ładny pan i brzydki pies :)

PG

Data: 2010-12-26 08:22:01
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 26 Gru, 16:07, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

Innymi s owy Oferta dla Ciebie to zwyk y bullshit. Powinna by uprzednio
zweryfikowana w BIKu i gdzie tam chc , tak aby po klikni ciu
przetworzy a si automatycznie, jak w reklamie obiecywa adny pan i
brzydki pies :)

A chcialbys zeby banki wysylaly zapytania kredytowe bez Twojej
kontroli? Ja wole zeby to robily jak ja bede o to prosil, bo liczba
zapytan ma wplyw na scoring...

MK

Data: 2010-12-26 17:56:46
Autor: Bogdan B.
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-26 17:22, MK pisze:
[...]

To niech mBank wyśle do BIK zapytanie "monitorujące oraz w celu
zarządzania klientem". I tak takie generuje, także dla klientów
bez produktĂłw kredytowych. Sam mam w ostatnich raporcie z BIK
takie dwa zapytania z 18-go listopada: jedno z godziny 12:50,
drugie z 21:53. Po co - nie wiadomo.
Skąd kontrolę klienta nad zapytaniami uważam za iluzoryczną.

Data: 2010-12-26 18:27:22
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank

A chcialbys zeby banki wysylaly zapytania kredytowe bez Twojej
kontroli? Ja wole zeby to robily jak ja bede o to prosil, bo liczba
zapytan ma wplyw na scoring...

MK

jestes tego pewien? jakoś nie widzę związku, bo zapytanie to przecież żadne zobowiązanie a w ocenie zdolnosci kredytowej liczy się to czy klient bedzie w stanie terminowo spłacać raty...

RobertS

Data: 2010-12-26 10:56:20
Autor: \"Ja-Gaar\" Bestia Miiny
Oferta dla ciebie - mbank
On 26 Gru, 18:27, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

żadne zobowiązanie a w ocenie zdolnosci kredytowej liczy się to czy
klient bedzie w stanie terminowo spłacać raty...

Dokładnie, urban legend.

Znaczenie ma, czy w zbliżonym czasie nie ma zapytań z kilku miejsc -
bo to może być zinterpretowane jako sytuacja, ze klient w jednym banku
nie dostał kredytu i poszedł do innego.

Data: 2010-12-26 20:18:30
Autor: Kamil Jońca
Oferta dla ciebie - mbank
"\"Ja-Gaar\" Bestia Miiny" <vranix@gmail.com> writes:

> [...]

Znaczenie ma, czy w zbliżonym czasie nie ma zapytań z kilku miejsc -
bo to może być zinterpretowane jako sytuacja, ze klient w jednym banku

Czyli jednak ma :->
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Samsung Wave to badziewie ...

Data: 2010-12-26 12:15:26
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 26 Gru, 20:18, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

Czyli jednak ma :->
KJ

Oczywiscie, ze ma. W znanym mi przypadku bank bada liczbe zapytan w
ciagu ostatnich 6 m-cy. Po przekroczeniu pewnej liczby automatycznie
wniosek byl odrzucany (przy czesci procesu automatycznej, wykonywanej
przez system).

Oczywiscie mamy jeszcze zapytania monitorujace, ale one moga byc
wykorzystywane w przypadku istniejacego zobowiazania kredytowego.

MK

Data: 2010-12-26 21:37:42
Autor: Kamil Jońca
Oferta dla ciebie - mbank
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

Oczywiscie mamy jeszcze zapytania monitorujace, ale one moga byc
wykorzystywane w przypadku istniejacego zobowiazania kredytowego.

Jeśli masz na myśli, że te zapytania są wykonywane tylko przy
istniejącym zobowiązaniu, to jest to nieprawda. W znanym mi przypadku, co najmniej 2 banki wysyłały takie zapytania, gdy
miałem u nich *tylko* depozyty i (przypuszczam, że) na podstawie tych
zapytań zaproponowały mi karty kredytowe.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/

Data: 2010-12-26 13:45:28
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 26 Gru, 21:37, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

Je li masz na my li, e te zapytania s wykonywane tylko przy
istniej cym zobowi zaniu, to jest to nieprawda.
W znanym mi przypadku, co najmniej 2 banki wysy a y takie zapytania, gdy
mia em u nich *tylko* depozyty i (przypuszczam, e) na podstawie tych
zapyta zaproponowa y mi karty kredytowe.

Znane mi banki z ktorymi wspolpracowalem na przestrzeni ostatnich 2
lat (Polbank, BRE, Citi, Allior) zawsze przy skladaniu wniosku
kredytowego wymagaly zlozenia oswiadczenia o zgodnie na sprawdzenie w
BIK. Oczywiscie na podstawie obowiazujacych przepisow moga dokonac
sprawdzenia bez takiej zgody gdy sie ubiegam o kredyt, jednakze
praktyka rynkowa jest taka, ze klient sklada oswiadczenie. Ty piszesz,
ze oswiadczenia nie skladales, nie miales zadnego zobowiazania
kredytowego wobec banku, a on skalad zapytania. Czy moglbys zdradzic
jakie to banki... wg mnie takie postepowanie jest naduzyciem...

MK

Data: 2010-12-26 22:51:27
Autor: Kamil Jońca
Oferta dla ciebie - mbank
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

[...]
Gdzie to napisałem? Nie pamiętam czy składałem czy nie.

nie miales zadnego zobowiazania

Tak.

kredytowego wobec banku, a on skalad zapytania. Czy moglbys zdradzic
jakie to banki... wg mnie takie postepowanie jest naduzyciem...

Dlaczego?

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
kondensator - kondensatorych - kondensatoremu

Data: 2010-12-27 02:14:02
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 26 Gru, 22:51, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

Gdzie to napisałem? Nie pamiętam czy składałem czy nie.

Ja jeszcze nie spotkalem banku, ktory by podstawial do podpisu
osiadczenie przy otwieraniu konta lub lokaty.

> kredytowego wobec banku, a on skalad zapytania. Czy moglbys zdradzic
> jakie to banki... wg mnie takie postepowanie jest naduzyciem...

Dlaczego?

Bo to narzedzie, ktore powinno byc uzywane w chwili ubiegania sie o
pozyczke lub w czasie jej trwania. Wyobrazasz sobie zeby firma
ubezpieczeniowa zrobila wywiad lekarski nt. twojego zdrowia jesli
mialbyc tam wykupione tylko ubezpieczenie domu?

MK

Data: 2010-12-27 12:23:39
Autor: Kamil Jońca
Oferta dla ciebie - mbank
MK <macka@interia.pl> writes:

> [...]

Bo to narzedzie, ktore powinno byc uzywane w chwili ubiegania sie o
pozyczke lub w czasie jej trwania. Wyobrazasz sobie zeby firma

Lub w celu sprawdzenia, czy pacjentowi można wcisnąć kredyt.

ubezpieczeniowa zrobila wywiad lekarski nt. twojego zdrowia jesli
mialbyc tam wykupione tylko ubezpieczenie domu?

Niektórzy nie odróżniają wywiadu lekarskiego, od zapytania do
BIK. Oczywiście szanujemy ich.
KJ

można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej
gestykulacji stworzyć poczucie wiarygodności.
Puls Biznesu

Data: 2010-12-27 05:11:12
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 27 Gru, 12:23, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

Lub w celu sprawdzenia, czy pacjentowi mo na wcisn kredyt.

Oczywiscie po takim Providencie mozna byloby sie tego spodziewac, ale
ten na szczescie nie ma dostepu do tych wrazliwych danych :). Nie
napisales co to za banki, mozna wiedziec?

Niekt rzy nie odr niaj wywiadu lekarskiego, od zapytania do
BIK. Oczywi cie szanujemy ich.

Moze wytlumaczysz jaka roznica jest miedzy tymi wrazliwymi danymi.
Przy okazji mozemy sobie omowic elementy podobienstwa ryzyka
kredytowego i ubezpieczeniowego :).

MK

Data: 2010-12-27 16:40:58
Autor: Kamil Jońca
Oferta dla ciebie - mbank
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

Mam wrażenie, że o jednym kiedyś pisałem.

Niekt rzy nie odr niaj wywiadu lekarskiego, od zapytania do
BIK. Oczywi cie szanujemy ich.

Moze wytlumaczysz jaka roznica jest miedzy tymi wrazliwymi danymi.

Ot, jaki jest odpowiednik BIK dla danych medycznych. Poza tym, IMO podchodzisz do tego od końca. Tu bardziej istotna jest
moja zgoda na _przechowywanie_ danych w BIK, udzielona tym bankom, u
których miałem kredyt, niż, gdy już ta baza *jest* jej odpytanie przez
inne banki.

KJ

yo-yo, n.:
        Something that is occasionally up but normally down.
        (see also Computer).

Data: 2010-12-27 10:18:22
Autor: MK
Oferta dla ciebie - mbank
On 27 Gru, 16:40, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

Ot, jaki jest odpowiednik BIK dla danych medycznych.

A co to ma za znaczenie czy baza jest rozproszona czy scentralizowana?

Poza tym, IMO podchodzisz do tego od ko ca. Tu bardziej istotna jest
moja zgoda na _przechowywanie_ danych w BIK, udzielona tym bankom, u
kt rych mia em kredyt, ni , gdy ju ta baza *jest* jej odpytanie przez
inne banki.

Banki moga przesylac dane do BIK bez zgody, bo maja takie uprawnienia
wynikajace z ustawy. Ja podtrzymuje swoje zdanie, ze pozyskiwanie
danych bez wiedzy osoby, ktorej dotycza jest naduzyciem, dalej nie
podyskutujemy, bo nie chcesz napisac jakich bankow to dotyczylo. W
kazdym razie mi sie jeszcze nic takiego nie przytrafilo, a gdyby sie
przytrafilo to na pewno zwrocilbym sie z prosba o podanie powodu ich
pobrania do wscibskiego banku.

MK

Data: 2010-12-27 19:24:14
Autor: Kamil Jońca
Oferta dla ciebie - mbank
MK <macka@interia.pl> writes:

On 27 Gru, 16:40, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

Ot, jaki jest odpowiednik BIK dla danych medycznych.

A co to ma za znaczenie czy baza jest rozproszona czy scentralizowana?

Noo, pytałeś się o różnice. A poza tym czy jest jakaś baza rozproszona?
OIMW to każdy "szpital" sobie. Mylę się?

[...]

Eee, na pewno? (Przy rzetelnie spłacanym kredycie)

[...]

Sam napisałeś, że żadne prawo im tego nie zakazuje. Więc pewnie
odpowiedzą Ci "bo tak" i co wtedy zrobisz?

KJ

PS. Czy możesz coś zrobić z pliterkami (czytaj: zacząć używać czegoś
sensownieszego niż to g... oogle?)

Samsung Wave to badziewie ...

Data: 2010-12-26 21:31:13
Autor: animka
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-26 19:56, "Ja-Gaar" Bestia Miiny pisze:
[...]

Może tak być, że w banku Ci powidzą, że analityk odrzucił wniosek, a parę numerów dalej, na tej samej ulicy, w oddziale tego samego banku ten kredyt dostaniesz, bo jak się okazuje to żaden wniosek o kredyt z tego pierwszego nie wpłynął do Centrali!

--
animka

Data: 2010-12-26 16:24:00
Autor: Simple Man
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-26 16:07, Piotr Gralak pisze:
[...]

Dla jednych bullshit, a u mnie działa :)

Data: 2010-12-27 08:52:31
Autor: ~|_ukasz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-24 11:30, RobertS pisze:
witam

pojawiło mi się takie cuś w systemie transakcyjnym, czy to czysty
marketing czy bank przeprowadził już jakąś analizę przed wysłaniem tej
oferty?

Nie wiem czy przeprowadzał jakąś analizę, ale i tak jest całkiem prawdopodobne, że złożysz wniosek na proponowaną kwotę po uzbieraniu kupki papierów, a "analityk" Ci odmówi.

Jeśli TA WŁAŚNIE oferta Ci pasuje możesz oczywiście składać dokumenty,
ale "ofertą" w systemie transakcyjnym się nie sugeruj - marketolenie.

Data: 2010-12-27 09:50:43
Autor: Jacek
Oferta dla ciebie - mbank
Użytkownik "~|_ukasz" <lukasz_niespamic_@atraNiespamic.pl> napisał w wiadomości news:if9gjv$e7g$1pippin.nask.net.pl...

Nie wiem czy przeprowadzał jakąś analizę, ale i tak jest całkiem prawdopodobne, że złożysz wniosek na proponowaną kwotę po uzbieraniu kupki papierów, a "analityk" Ci odmówi.

mnie właśnie spławili po złożeniu samego wniosku :(

Jacek

Data: 2010-12-27 20:11:55
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank

Nie wiem czy przeprowadzał jakąś analizę, ale i tak jest całkiem
prawdopodobne, że złożysz wniosek na proponowaną kwotę po uzbieraniu
kupki papierĂłw, a "analityk" Ci odmĂłwi.

mnie właśnie spławili po złożeniu samego wniosku :(

Jacek

tak samo mnie, proponowali limit 25k, chcialem 10k i dzisiaj zauwazylem, ze wniosek odrzucony...kpina jakaś ;-/

RobertS

Data: 2010-12-27 21:27:03
Autor: Piotr
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2010-12-27 20:11, RobertS pisze:

tak samo mnie, proponowali limit 25k, chcialem 10k i dzisiaj zauwazylem,
ze wniosek odrzucony...kpina jakaś ;-/

U mnie proponowana kwota limitu KK w "ofercie dla ciebie" wahała się od 1200PLN do kilku kPLN. Niedawno z ciekawości kliknąłem na wniosek o KK, na wejściu śmieszna propozycja albo opcja udokumentowania dochodów. No więc wypełniam wniosek, i pod koniec proponują platynową visę ewentualnie złotą MC ;-) Jeszcze mnie nie pogięło żeby płacić 390PLN za kartę bez ciekawych bonusów więc nie sprawdziłem jakie były by dalsze losy wniosku.

Data: 2011-01-02 19:20:02
Autor: Piotr
Oferta dla ciebie - mbank
Nie no, ten ich system jest debeściarski. Dziś zobaczyłem w Ofercie dla Ciebie propozycję.. kredytu odnawialnego na kwotę 1600 PLN :-D Ciekawe czy to dlatego że wzgardziłem ich platynką ;) A tak na serio to przypuszczam że głównym kryterium propozycji jest przepływ gotówki przez eKonto, jeśli jest "ujemny" (niedawno polikwidowałem lokaty) to proponowane kwoty drastycznie spadają.

pozdrawiam

Data: 2011-01-02 18:43:59
Autor: Samotnik
Oferta dla ciebie - mbank
Dnia 02.01.2011 Piotr <yyy@zapomnialem.ru> napisał/a:
[...]

Nie tylko. Ja przepływ mam znikomy, ale chwilowo mam tam oszczędności na
lokatach jednodniowych - też są sensowne propozycje w tych ofertach (ale
nie testowałem w praktyce)
--
Samotnik

Data: 2011-01-02 19:49:39
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 11-01-02 19:43, Samotnik pisze:
[...]

A jak czesto sie wam te "oferty dla ciebie" aktualizuja? Ja mam teraz jakas mizerote z terminem waznosci do 7 stycznia...

Data: 2011-01-02 20:03:32
Autor: Imka
Oferta dla ciebie - mbank
In <news:ifqhc3$5hq$4news.onet.pl> neoniusz typed:

A jak czesto sie wam te "oferty dla ciebie" aktualizuja? Ja mam teraz jakas mizerote z terminem waznosci do 7 stycznia...

U mnie w praktyce jedna wygasa i natychmiast pojawia się nowa.
I tak od jakiegoś roku. Kwoty od czapy za każdym razem.

--
Imka

Data: 2011-01-02 19:33:42
Autor: Maruda
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 2011-01-02 19:20, Piotr pisze:
[...]

.... a, bo Ty to jakiś poj...y jesteś. Chciałbyś, żeby system myślał. I to lepiej, niż przeciętny konsultant.
Ciesz się, że chociaż prąd pobiera, dzięki czemu vat do budżetu wpływa i przynajmniej masz wydrukowany dziennik ustaw ;)

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-01-02 15:58:47
Autor: f
Oferta dla ciebie - mbank

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:ifaodr$1etr$1opal.icpnet.pl...
tak samo mnie, proponowali limit 25k, chcialem 10k i dzisiaj zauwazylem, ze wniosek odrzucony...kpina jakaś ;-/

Z ciekawosci wyklikałem dziś wniosek o wciskaną od dawna VP z max limitem.
JuĹź jest opowiedĹş automatu. Odrzucony. :-)

Data: 2011-01-02 20:28:09
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank

Z ciekawosci wyklikałem dziś wniosek o wciskaną od dawna VP z max limitem.
JuĹź jest opowiedĹş automatu. Odrzucony. :-)

z automatu odrzucony? to automat nie mógł automatycznie pomyśleć i wysłać inną propozycję?

nad moim wnioskiem myślał kilka dni ale efekt ten sam, później prawdopodobnie ktoś z mBanku chciał się do mnie dodzwonić, ale nie mogłem odebrać i finalnie nie wiem jaka mogła być propozycja...

RobertS

Data: 2011-01-02 21:09:21
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 11-01-02 20:28, RobertS pisze:
[...]

Ja w sylwestra o 21 wystapilem o KK Rossman z limitem 4000. Proponowali "od reki" 6800 (na koncie od 3 miesiecy byl obrot na 0zl). Odrzucone po 2 minutach. A gosc przez telefon obiecywal, ze jak bede chcial mniej to dadza. Smiech na sali.

Data: 2011-01-02 21:28:28
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank

[...]

to z tym gosciem rozmawiałeś już po odrzuceniu wniosku czy jeszcze przed?

mnie dawali limit 25kzł, a chciałem 10kzł i po kilku dniach odrzucony...po co bank sie kompromituje wysylając takie oferty?

RobertS

Data: 2011-01-02 21:46:33
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 11-01-02 21:28, RobertS pisze:
[...]

Kilka dni wczesniej chcialem caly dostepny limit. Odrzucili natychmiast. Kilka dni pozniej dzwonil typek i namawial, ze w ramach limitu globalnego nie moge teraz dostac wiecej, ale jak bede chcial troche mniej, to na bank dostane.
No to sprobowalem mniej i tez natychmiast odrzucili.

Data: 2011-01-02 21:51:44
Autor: MarekZ
Oferta dla ciebie - mbank
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifqn5d$2va6$1@opal.icpnet.pl...

mnie dawali limit 25kzł, a chciałem 10kzł i po kilku dniach odrzucony...po co bank sie kompromituje wysylając takie oferty?

To ja mam lepsze story. Mnie proponowali limit ponad 100k. ZłoĹźyłem około 8 wnioskĂłw schodząc w dół po około 10-20k - wszystkie odrzucone. Nawet ten ostatni na 5k. Po odrzuceniu tego na 5k Oferta dla Ciebie znikła - moĹźe się obawiali, Ĺźe teraz szedłbym w dół po sto złotych. Ale to nie koniec historii. Dwa dni później złoĹźyłem wniosek w Multibanku, tam jako maksymalna oferta występowało rĂłwne 100k. No to złoĹźyłem na 100k - odrzucony po  5 minutach. ZłoĹźyłem zatem kolejny po 10 minutach, tym razem na 50k, zniechęcony mBankiem zwiększyłem sobie krok, być moĹźe całkiem niepotrzebnie. A tu masz ci los, bach zaakceptowany. No to złoĹźyłem na prĂłbę na kolejną kartę na 10k - bach znowu zaakceptowany. Dalej sobie juĹź na razie odpuściłem, bo mi się kończą typy kart w Multi. Co mnie w tym wszystkim dziwi - toĹź to ci sami analitycy w obu tych bankach, obroty w obu bankach podobne, fakt, Ĺźe w Multi znacznie więcej aktywĂłw. Ale jedno mi się w BRE podoba, to bank z jajami. Najpierw wykazał się twardą postawą wobec nabitych w szorta na chf, a teraz najwyraĹşniej wobec nonsensĂłw pochodzących z KNF.

Data: 2011-01-02 21:54:36
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 11-01-02 21:51, MarekZ pisze:
bankach, obroty w obu bankach podobne, fakt, że w Multi znacznie więcej
aktywów. Ale jedno mi się w BRE podoba, to bank z jajami

Jakie trzeba miec obroty, zeby oferta wyniosla 100k? ;) Albo chociaz te 50k zaakceptowane ;)

Data: 2011-01-02 21:58:15
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank

Dalej sobie już na razie odpuściłem, bo mi się kończą typy kart w Multi.

gdybym złożył wniosek w Multi to najdalej w kolejnym dniu roboczym zadzwoniłby do mnie tzw. mój doradca/opiekun i sprawa byłaby szybko załatwiona, ale ja jakoś kk z Multi nie chcę, chciałem platynę z mBanku i nie dali

ale zrobię tak jak sugerujecie, złożę wniosek na niższą kwotę i zobaczę co się będzie działo, ostatnio przez mBank nabyłem sporo j.u. funduszu więc może dlatego nowe oferty mi się pojawiły

RobertS

Data: 2011-01-02 22:05:50
Autor: MarekZ
Oferta dla ciebie - mbank
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifqot8$2vu5$1@opal.icpnet.pl...

[...]

Ja miałem o tyle niejasną sytuację, że już mam tę kartę, musiałem więc wnioskować o drugą taką samą. Przypuszczałem, że to było powodem odrzucania wniosków, ale nie, bo jak udałem się w rejon niższych limitów wnioskowałem już o inne karty i też wnioski były odrzucane. Chyba że odrzucali już na złość, prawem serii, zniechęceni ilością prób i moją determinacją. :)

Miałem też ofertę na kredyt gotówkowy, ale na co mi to. A potem znikł razem z ofertą karty więc dla jaj nie mogłem już popróbować.

Data: 2011-01-03 20:10:23
Autor: RobertS
Oferta dla ciebie - mbank

[...]

moje oferty też już znikły, poczekam na kolejne i złożę więcej wniosków

RobertS

Data: 2011-01-04 00:23:26
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 11-01-03 20:10, RobertS pisze:
Miałem też ofertę na kredyt gotówkowy, ale na co mi to. A potem znikł
razem z ofertą karty więc dla jaj nie mogłem już popróbować.

moje oferty też już znikły, poczekam na kolejne i złożę więcej wniosków

Do mnie dzis dzwonila kobieta z krakowskiego numeru, mowiac ze jest z mbanku. Znow mi tlumaczyla, dlaczego moj wniosek zostal odrzucony. Pytam ja wiec, po co sa te oferty? Ona w ogole nie wiedziala o co chodzi.
Sugerowala mi jeszcze, ze we wniosku zaznaczylem, ze moje wplywy na konto w mbanku to ilestam zlotych. Ja jej mowie, ze owszem, to sa moje wplywy, ale nie na mbank, bo we wniosku wcale nie ma takiego zastrzezenia. Wtedy sie strasznie pogubila. Jak kobita moze mi wciskac, ze pole "Wysokość dochodu netto w PLN" oznacza wplywy na konto w mbanku. I mowi mi oburzona, ze to co napisalem nie zgadza sie z tym co wplywa! Tam jakies tlumoki pracuja. Na koniec zaproponowala mi karte z limitem 1500zl. Nie wiedzialem czy smiac sie czy plakac. Teraz oferta zniknela juz calkiem "z systemu".

Data: 2011-01-04 00:46:39
Autor: luc
Oferta dla ciebie - mbank
On 3 Sty, 20:10, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

moje oferty też już znikły, poczekam na kolejne i złożę więcej wniosków

Miałem podobnie. Zjechałem z wnioskami o KK od 47k do 5k PLN. Potem
oferty zniknęły. Ktoś pisał na forum mbanku, że nowe pojawią się za
pół roku :-)

pzdrwm
luc

Data: 2011-01-04 20:30:53
Autor: neoniusz
Oferta dla ciebie - mbank
W dniu 11-01-04 09:46, luc pisze:
[...]

A do mnie znow dzis dzwonila kolejna kobieta i obiecala, ze jesli zloze wniosek przez nia, to otrzymam KK z limitem, o ktory sie staralem za pierwszym razem, czyli maksymalnym. "Oferty dla Ciebie" zniknely mi wczoraj. Pojawil sie nowy wniosek, zaakceptowalem oswiadczenia i czekam.

Oferta dla ciebie - mbank