Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii

Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii

Data: 2010-07-11 11:19:30
Autor: abc
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii
Sakrament Eucharystii od Ofiary Mszy ¶w. ró¿ni siê tym, ¿e:

Sakrament dokonuje siê przez konsekracjê i trwa, ofiara za¶ wyczerpuje siê i
koñczy z chwil± dokonania aktu ofiarowania; i dlatego Przenaj¶wiêtsza
Hostia, któr± siê przechowuje w puszce lub niesie do chorego, ma znaczenie
Sakramentu, nie ofiary.

Dla tych, którzy przyjmuj± Hostie Przenaj¶wiêtsz±,  Sakrament staje siê
¼ród³em zas³ug i po¿ytków duchowych; ofiara natomiast ma ten skutek, ¿e nie
tylko daje mo¿no¶æ zbierania zas³ug, lecz tak¿e zado¶æuczynienia.

Ofiara jest to dar widzialny, który sk³adamy ku czci Boga przez zniszczenie
lub przemianê, ¿eby Go uznaæ najwy¿szym Panem, stworzycielem i ostatecznym
celem naszym.  Msza ¶wiêta jest prawdziw± i w³a¶ciw± ofiar± Nowego Zakonu.

Ofiarê Mszy ¶w. odprawia siê w nastêpuj±cych celach:

 1. ¿eby Bogu oddaæ nale¿n± cze¶æ i dlatego jest to ofiara latreutyczna,
czyli pochwalna;

 2. ¿eby Bogu sk³adaæ dziêki za Jego wielk± chwa³ê i za wy¶wiadczone nam
dobrodziejstwa, i dlatego jest to ofiara eucharystyczna, czyli dziêkczynna;

 3. ¿eby sobie uprosiæ ³aski i dobrodziejstwa, a dlatego jest to ofiara
b³agalna;

 4. ¿eby od Boga uzyskaæ pojednanie, to jest przeb³agaæ Go za grzechy,
pope³niane przez ¿yj±cych, i uprosiæ darowanie kar, na jakie oni zas³u¿yli,
oraz wyprosiæ zmi³owanie duszom w czy¶æcu cierpi±cym, i dlatego jest ona
ofiar± przeb³agaln±.

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2010-07-11 13:48:03
Autor: Kostek Wycirowski
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii

"abc" <abc@wp.pl> Spierdalaj!

Data: 2010-07-11 13:58:50
Autor: Bogdan Idzikowski
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii

U¿ytkownik "Kostek Wycirowski" <kozidupczyk@uni.de> napisa³ w wiadomo¶ci news:i1cb1j$mr9$1news01.versatel.de...

"abc" <abc@wp.pl>
Spierdalaj!

Nie s³uchaj, zostañ!

Data: 2010-07-11 16:32:00
Autor: konus
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii

U¿ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c398caa$0$19171$65785112news.neostrada.pl...
Sakrament Eucharystii od Ofiary Mszy ¶w. ró¿ni siê tym, ¿e:

Sakrament dokonuje siê przez konsekracjê i trwa, ofiara za¶ wyczerpuje siê i
koñczy z chwil± dokonania aktu ofiarowania; i dlatego Przenaj¶wiêtsza
Hostia, któr± siê przechowuje w puszce lub niesie do chorego, ma znaczenie
Sakramentu, nie ofiary.

Dla tych, którzy przyjmuj± Hostie Przenaj¶wiêtsz±,  Sakrament staje siê
¼ród³em zas³ug i po¿ytków duchowych; ofiara natomiast ma ten skutek, ¿e nie
tylko daje mo¿no¶æ zbierania zas³ug, lecz tak¿e zado¶æuczynienia.

Ofiara jest to dar widzialny, który sk³adamy ku czci Boga przez zniszczenie
lub przemianê, ¿eby Go uznaæ najwy¿szym Panem, stworzycielem i ostatecznym
celem naszym.  Msza ¶wiêta jest prawdziw± i w³a¶ciw± ofiar± Nowego Zakonu.

Ofiarê Mszy ¶w. odprawia siê w nastêpuj±cych celach:

1. ¿eby Bogu oddaæ nale¿n± cze¶æ i dlatego jest to ofiara latreutyczna,
czyli pochwalna;

2. ¿eby Bogu sk³adaæ dziêki za Jego wielk± chwa³ê i za wy¶wiadczone nam
dobrodziejstwa, i dlatego jest to ofiara eucharystyczna, czyli dziêkczynna;

3. ¿eby sobie uprosiæ ³aski i dobrodziejstwa, a dlatego jest to ofiara
b³agalna;

4. ¿eby od Boga uzyskaæ pojednanie, to jest przeb³agaæ Go za grzechy,
pope³niane przez ¿yj±cych, i uprosiæ darowanie kar, na jakie oni zas³u¿yli,
oraz wyprosiæ zmi³owanie duszom w czy¶æcu cierpi±cym, i dlatego jest ona
ofiar± przeb³agaln±.

-- Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Jestes pierdolniety ?

kwakwa

Data: 2010-07-11 17:01:43
Autor: Bogdan Idzikowski
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii

U¿ytkownik "konus" <pralat@mojapolska.watykan> napisa³ w wiadomo¶ci news:i1ckl4$f6v$1news.onet.pl...
Jestes pierdolniety ?

To siê nazywa katolicyzm fundamentalny czy jako¶ tak. To znaczy, ¿e jest.

Data: 2010-07-12 01:09:50
Autor: J-23
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii
On 11 Lip, 11:19, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Sakrament Eucharystii od Ofiary Mszy ¶w. ró¿ni siê tym, ¿e:

Sakrament dokonuje siê przez konsekracjê i trwa, ofiara za¶ wyczerpuje siê i
koñczy z chwil± dokonania aktu ofiarowania; i dlatego Przenaj¶wiêtsza
Hostia, któr± siê przechowuje w puszce lub niesie do chorego, ma znaczenie
Sakramentu, nie ofiary.

Dla tych, którzy przyjmuj± Hostie Przenaj¶wiêtsz±,  Sakrament staje siê
¼ród³em zas³ug i po¿ytków duchowych; ofiara natomiast ma ten skutek, ¿e nie
tylko daje mo¿no¶æ zbierania zas³ug, lecz tak¿e zado¶æuczynienia.

Ofiara jest to dar widzialny, który sk³adamy ku czci Boga przez zniszczenie
lub przemianê, ¿eby Go uznaæ najwy¿szym Panem, stworzycielem i ostatecznym
celem naszym.  Msza ¶wiêta jest prawdziw± i w³a¶ciw± ofiar± Nowego Zakonu.

Ofiarê Mszy ¶w. odprawia siê w nastêpuj±cych celach:

 1. ¿eby Bogu oddaæ nale¿n± cze¶æ i dlatego jest to ofiara latreutyczna,
czyli pochwalna;

 2. ¿eby Bogu sk³adaæ dziêki za Jego wielk± chwa³ê i za wy¶wiadczone nam
dobrodziejstwa, i dlatego jest to ofiara eucharystyczna, czyli dziêkczynna;

 3. ¿eby sobie uprosiæ ³aski i dobrodziejstwa, a dlatego jest to ofiara
b³agalna;

 4. ¿eby od Boga uzyskaæ pojednanie, to jest przeb³agaæ Go za grzechy,
pope³niane przez ¿yj±cych, i uprosiæ darowanie kar, na jakie oni zas³u¿yli,
oraz wyprosiæ zmi³owanie duszom w czy¶æcu cierpi±cym, i dlatego jest ona
ofiar± przeb³agaln±.

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny..

Ale, jakiego boga? Mnie podobaja sie slowianskie bostwa Perun oraz
Swietowit.
Swiatopogladowo najblizszy jest mi buddyzm.
Katolicyzmu nie akceptuje za chciwosci i szwindle rozne, czynione
przez hierarchow KK.

Data: 2010-07-12 13:44:36
Autor: Polok_Prawdziwy
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii
Sakrament Eucharystii od Ofiary Mszy ¶w. ró¿ni siê tym, ¿e:

Powim ci ABECAD£O, ze mieto stra¶nie ma³o interesuje, ale mogem ci ³opedzieæ,
jak jo siem NOJWYZSEMU ³ofiarowujem.

Jak ino Maryna do codzinnej modlitwy psyklenknie i po muzu³mañcku zadek wypnie
(bez majtochuw ³ocywista³ocywisto¶æ!), tojo niecekajonc nanic, ³odzadku jej
psypinom.
Piknie to wyglondo - Maryna siem modli, ajo jom sturchom...

£oj... £oj... £OCIECU NAS...
Wtury... wtury... WTURY¶ NANIEBIOSIKACH JEST...

Itd.
- nasom koniec, £OFIAROWANIE WIELGIE cynimy - Maryna wzescy z uniesinio, ajo
pryskom wniom, wiela wlezie...

--


Data: 2010-07-12 14:00:29
Autor: Mirek
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii
W dniu 2010-07-12 13:44, Polok_Prawdziwy pisze:
- nasom koniec, £OFIAROWANIE WIELGIE cynimy - Maryna wzescy z uniesinio, ajo
pryskom wniom, wiela wlezie...

A tak na mózg sobie przy okazji nie pryskasz? :)

Data: 2010-07-12 15:09:38
Autor: Polok_Prawdziwy
Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii
W dniu 2010-07-12 13:44, Polok_Prawdziwy pisze:
> - nasom koniec, £OFIAROWANIE WIELGIE cynimy - Maryna wzescy z uniesinio, ajo
> pryskom wniom, wiela wlezie...

A tak na mózg sobie przy okazji nie pryskasz? :)

Namuzg niepryskom - niedosiem, bo wMarynem lejem...

Ale ru¿aniec, skarbcyk, ksyzyk, albo inkse carodziejskie zecy tom jus psypadkiem
sprysko³, bosiem Maryna ³od ³orgasmusa zkukaracy nogle zsune³a...

--


Ofiara Mszy ¦wietej a Sakrament Eucharystii

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona