Oglądając ostatnie mecze Lakers

Data: 2010-02-11 13:46:18
Autor: Tomasz Radko
Oglądając ostatnie mecze Lakers
Kiedy Bryant trafi na rynek transferowy i kogo Lakers mogą za niego dostać?

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 14:06:11
Autor: wiLQ
Tomasz Radko napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Kiedy Bryant trafi na rynek transferowy i kogo Lakers mogą za niego dostać?

Kazdego poza grupka mlodych gwiazd?

A tak calkiem serio ladnie sie wstrzliles z tym tematem bo nie dalej jak
wczoraj mnie to zaintrygowalo: co wg Was Lakers zrobia z extension Kobo
i czy to bedzie to co powinni zrobic?

Z jednej strony nie wyobrazam sobie by go sprzedali ze wzgledu na jego
powszechna ocene, z drugiej tak jakby zaczyna sie sypac i jego odometr
bardzo niebezpiecznie zbliza sie do rejonow KG, wiec to moze byc idealny
moment na sell-high. IMHO Lakers tego nie zrobia, ale popytac powinni.

W dodatku zblizajace sie zmiany w CBA powoduja, ze bardzo uwazalbym z
extension dla Kobo bo moze byc kosmicznie nie na miejscu.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-02-11 14:15:30
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Dadzą mu maxa, niestety. A powinni zagrać hardball - rozejrzyj się po
lidze, wynegocjuj sobie kontrakt, a my ci damy 10% więcej.

Fajna ankieta:
http://espn.go.com/blog/los-angeles/lakers/post/_/id/2913/what-to-do-with-kobe-bryant-the-ultimate-poll

Ciekawsze opcje:
- Convince Kobe to sit longer than medically necessary, just in case.
This season and 2010-11.
- Have Kobe start, but define "starting" as delivering the official game
ball to the refs.
- Make him a player-coach, with a heavy emphasis on coach.
- Aggressively shop Adam Morrison's expiring deal, but only if teams are
willing to take Kobe as part of the deal.
- Trade Kobe for expiring contracts, freeing up money to use on the
team's core players.

Uśmiejesz się, ale z czysto koszykarskiego punktu widzenia optymalne
byłoby granie Bryantem z ławki. Bo że Lakers bez niego grają dużo
lepiej, nie ulega chyba kwestii.

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 14:28:58
Autor: lorak
Tomasz Radko pisze:

Uśmiejesz się, ale z czysto koszykarskiego punktu widzenia optymalne
byłoby granie Bryantem z ławki. Bo że Lakers bez niego grają dużo
lepiej, nie ulega chyba kwestii.

ciekawe o ile lepiej graliby bez niego w playoffs...

Data: 2010-02-11 14:52:02
Autor: Tomasz Radko
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

Czy ja już kiedyś wspominałem, że gra w r-s jest świetną prognozą gry w p-o?

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 15:11:39
Autor: lorak
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

zdajesz sobie sprawę, że schematy defensywne przeciwników lakers wyglądałby inaczej, gdyby Kobe nie było? jeśli nie, to przypomnij sobie jak wyglądała gra Gasola w playoffs, gdy to właśnie on był tym, na kim przeciwnicy się skupiali.

Data: 2010-02-11 15:45:12
Autor: Tomasz Radko
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

Pamiętam.

          r-s  p-o
TS%     61.7% 62.2%
TRB%    14.7% 15.6%
BLK%     2.1%  4.1%
STL%     0.9%  1.1%
OffRtg   126   124
DefRtg   105   102

Możemy też porównać OffRtg Gasola i Bryanta w finałach, mecz po meczu:

   PG    KB
1 123.3 123.8
2 134.5  94.0
3 163.4 111.9
4 106.0 101.8
5 139.1 128.1

Your point being?

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 16:44:12
Autor: lorak
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

innymi słowy - przypomnij sobie jak to Gasol grał bez Kobe w PO, czyli jako lider memphis.

Data: 2010-02-11 17:15:39
Autor: Tomasz Radko
lorak pisze:

[...]

Przypomnij sobie, jak grał w p-o Kobe bez Gasola. Najwyższy OffRtg w p-o
Bryant miał w zeszłym sezonie, 117. Drugi najwyższy w 2000-01, 116.
Trzeci najwyższy w 2007-08, 113. Wszystko przy średnim OffRtg Bryanta w
p-o 109. Zagadka: co te trzy sezony miały ze sobą wspólnego?

Widzisz, Memphis miało w sezonach, kiedy grał tam Gasol i byli w p-o SRS
w okolicy 3. Grali w p-o z San Antonio (7.51), Phoenix (7,08) i  Dallas
(5.96). I spłynęli, dokładnie tak, jak można było przewidzieć na
podstawie SRS. Przypomnę, przy różnicy SRS>=3 szansa wygrania serii
siedmiu meczów wynosi powyżej 90%, a prawdopodobnie nawet powyżej 95%.

Lakers bez Bryanta mają jak do tej pory SRS w stratosferze (skoro
wygrywają bez trudu na wyjeździe z Utah, u siebie z Portland, na
wyjeździe z Portland). I nawet wiadomo dlaczego, lepiej gra Odom, lepiej
gra Brown, nawet Fisher gra lepiej. Dlatego nie widać powodu, dla
którego w p-o mieliby mieć mniejsze szanse.

Oczywiście może się okazać, że te trzy mecze to outlier, ale obserwacje
są spójne z liczbami, a hipotezę potwierdza spadający WP48 Bryanta. Być
może _zdrowy_ Bryant to inna bajka, ale w tej chwili Lakers takowego w
rosterze nie mają.

Hmmm, ciekawe, czy 76'ers poszliby na wymianę Bryant-Iguodala? Lakers
musieliby wziąć dodatkowo Kapono, ale i tak byliby $5M do przodu
(czytaj: jakieś $7.5M do przodu uwzględniając LT). A w przyszłym sezonie
spadłyby kontrakty Kapono, Fishera i Morrisona, spuszczając łączne płace
Lakers do poziomu mniej więcej $70M :)

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 19:20:35
Autor: lorak
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:

[...]

wiesz, mi nie chodzi o to, że Gasol miał poprowadzić memphis do wygranej. ale po prostu jego produkcja spadła, a można przegrać tak, jak Jordan z celtami, albo właśnie tak, jak Gasol z mavs. i jakkolwiek fajnie by teraz lakers wyglądali bez Kobe, to będą go potrzebować gdy pojawi się to playoffowe ciśnienie.

swoją drogą na potrzeby forum sprawdziłem jak LAL radzili sobie wcześniej bez Kobe, może kogoś to i tutaj zainteresuje.

'97 8-3
'98 3-0
BEZ KOBE 11 3 0,786
Z KOBE 106 44 0,707

'99
'00 12-4
'01 11-3
'02 2-0
'03
'04 8-9
BEZ KOBE 33 16 0,673
Z KOBE 285 126 0,693

'05 6-10
'06 0-2
'07 3-2
'08
'09
'10 3-0
BEZ KOBE 12 14 0,461
Z KOBE 272 166 0,621

ogółem bez KB
56 33 0,629
ogółem z KB
663 336 0,663

Data: 2010-02-11 21:15:46
Autor: Tomasz Radko
lorak pisze:

[...]

Nieprawdą jest jakoby. Np. w pierwszych p-o Gasola jego OffRtg wzrósł ze
108 do 127. Zresztą jest to bez znaczenia. Ważne jest, jak gra drużyna.
Jak wielokrotnie pokazywałem, wyniki serii p-o silnie korelują z różnicą
SRS w r-s. Lakers bez Bryanta mają (prawdopodobnie, bo dokładnie liczyć
mi się tego nie chce, no i z zastrzeżeniem dotyczącym wielkości próby)
SRS wyższe, niż z Bryantem. Ergo: z dostępnych danych wynika, że Lakers
bez Bryanta (w jego formie z pierwszej połowy sezonu) powinni wypaść w
p-o lepiej, niz  Bryantem.

i jakkolwiek fajnie by teraz lakers wyglądali bez Kobe, to będą go potrzebować gdy pojawi się to playoffowe ciśnienie.

Chłop swoje, baba swoje. Jak chcesz porozmawiać o metafizyce, to
proponowałbym pl.soc.filozofia.

(...)

ogółem bez KB
56 33 0,629
ogółem z KB
663 336 0,663

Bilans W/L jest gorszym wskaźnikiem prognostycznym od SRS czy zwykłego
MoW (Margin of Win). Nie jest ważne, że Lakers bez Bryanta wygralitrzy
mecze pod rząd. Ważne, z kim, gdzie i z jaką przewagą.

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 21:37:12
Autor: lorak
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:

[...]

a w trzecich PO spadł ze 111 do 99, w drugich ze 112 do 106. szczególnie zawalał na polu efektywności oraz zbiórek, czyli jednych z najważniejszych rzeczy, jakich się oczekuje od wysokiego. jest jeszcze defensywa i ta była tragiczna za KAZDYM RAZEM.

[...]

może od wielkości próby powinieneś zacząć? i właściwie to skończyć.

[...]

no tak, pewnie według ciebie coś takiego jak psychika zawodników nie ulega zmianie w zależności od warunków.

Data: 2010-02-11 21:51:02
Autor: Tomasz Radko
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:

[...]

Tego nie wiemy. Wiemy tylko, jak zmieniał się DefRtg.

[...]

I mówi to ktoś, kto wyniki _ośmiu_ meczów w p-o, uważa za wiarygodne do
oceny Gasola. Wstydziłbyś się.

[...]

Tego nie wiem. Wiem, że im wyżej i z im lepszymi przeciwnikami drużyna
wygrywa w r-s, tym większą ma szansę na sukces w p-o. Wydaje się, że
Lakers bez Bryanta są pod tym względem lepsi od Lakers z Bryantem.

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 21:59:09
Autor: lorak
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:

[...]

dokładnie to dwunastu i jest to i tak czterokrotnie większa próbka niż ta, na podstawie której wygłosiłeś swoją opinię, od której zaczęła się ta rozmowa.

Data: 2010-02-11 22:47:12
Autor: Tomasz Radko
lorak pisze:

[...]

dokładnie to dwunastu

Sprzed pięciu lat. Z czego w czterech meczach Gasol był zdecydowanie
lepszy ofensywnie niż w r-s. Wstydziłbyś się.

i jest to i tak czterokrotnie większa próbka niż ta, na podstawie której wygłosiłeś swoją opinię, od której zaczęła się ta rozmowa.

Ale nie jest tak jednoznaczna. I w ogóle porównujesz śliwki z piwem, bo
ja o korelacji gry _zespołu_ w r-s i _zespołu_ w p-o, a Ty o Gasolu.

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 23:03:06
Autor: lorak
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:

[...]

niezupełnie, bo na to, że lakers mają teraz tak dobry wynik w tych trzech spotkaniach złożyło się między innymi to, iż Gasol był tak bardzo produktywny. uważam, że w playoffs, gdy i obciążenie psychiczne jest większe i przygotowanie taktyczne zespołów jest dokładniejsze, Gasol nie będzie w stanie utrzymać takiego wysokiego poziomu. przemawia za tym to, czego dokonywał wcześniej jako ten nr 1.

Data: 2010-02-11 23:27:06
Autor: Tomasz Radko
lorak pisze:

[...]

SRS w r-s => wyniki w p-o. Dla mnie EOT. Amen.

pzdr

TRad

Data: 2010-02-12 02:08:55
Autor: lorak
Oglądając ostatnie mecze Lakers
Tomasz Radko pisze:

SRS w r-s => wyniki w p-o.

SRS oparty na 82 meczach sezonu, nie trzech - jak ty czynisz.

Data: 2010-02-11 23:15:18
Autor: Leszczur
On 11 Lut, 21:37, lorak <cha...@gazeta.pl> wrote:

> Chłop swoje, baba swoje. Jak chcesz porozmawiać o metafizyce, to
> proponowałbym pl.soc.filozofia.

no tak, pewnie według ciebie coś takiego jak psychika zawodników nie
ulega zmianie w zależności od warunków.

Ulega zmianie, ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć tych zmian.
Robiąc doświadczenie z "tą samą psychiką" w "tych samych warunkach"
możesz mieć inny efekt za każdym razem. Dlaczego? Bo na dobrą sprawę
nigdy nie mamy dokładnie tej samej psychiki - doświadczenie, nastrój,
ciśnienie powietrza, hormony, dieta, droga do pracy, whatever -
wszystko ma wpływ na kondycję psychiczną danego dnia.
Efekt motyla? Być może. I być może właśnie dlatego nie da się
przewidzieć co się stanie z psychiką przy zmianie warunków.
I dlatego psychologia jest tak słabo zmatematycyzowaną nauką.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-02-13 18:22:47
Autor: sooobi
Tomasz Radko pisze:
lorak pisze:
Tomasz Radko pisze:

[...]

A czy ja juz kiedys wspomnialem ze jestes debilem?

Data: 2010-02-11 14:33:29
Autor: wiLQ
> [...]

> A tak calkiem serio ladnie sie wstrzliles z tym tematem bo nie dalej jak
> wczoraj mnie to zaintrygowalo: co wg Was Lakers zrobia z extension Kobo

Dadzą mu maxa, niestety.

Ale kluczowa kwestia jest na ile lat? Bo skoro Jaxa chca meczyc o obnizke to watpie by i Kobo chcieli dawac
doslownego maxa [tzn najdluzej i najwiecej jak sie da].

A powinni zagrać hardball - rozejrzyj się po
lidze, wynegocjuj sobie kontrakt, a my ci damy 10% więcej.

Hmmm, ktos kiedys zrobil cos takiego? I czy nie byloby ryzyka, ze Kobo
sie po prostu obrazi i odejdzie za friko?

- Aggressively shop Adam Morrison's expiring deal, but only if teams are
willing to take Kobe as part of the deal.

ROTFL.

Uśmiejesz się, ale z czysto koszykarskiego punktu widzenia optymalne
byłoby granie Bryantem z ławki. Bo że Lakers bez niego grają dużo
lepiej, nie ulega chyba kwestii.

Na takie wnioski chyba jednak za wczesnie, ale Kobo grajacy z lawki
wcale mnie nie bawi, ot naturalna kolej rzeczy dla starzejacych sie
gwiazd. Pytanie brzmi kiedy byloby to mozliwe bez awantury ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-02-11 14:51:09
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:

[...]

Dadzą mu najdłużej i najwięcej.

A powinni zagrać hardball - rozejrzyj się po
lidze, wynegocjuj sobie kontrakt, a my ci damy 10% więcej.

Hmmm, ktos kiedys zrobil cos takiego? I czy nie byloby ryzyka, ze Kobo
sie po prostu obrazi i odejdzie za friko?

A czy zdarzyło się, żeby koszykarz tak zrobił? Nie zostawia się
pieniędzy leżących na stole. W dodatku bez współpracy Lakers Bryant
zbliżone pieniądze dostałby tylko w klubach niemających szansy na tytuł.
 Można się obrazić, ale żeby z tego powodu iść do gorszego klubu, za
mniejsze pieniądze, i w dodatku wyjeżdżać z miasta, w którym ma się dom
i w którym spędziło się ostatnich kilkanaście lat - wygląda to na
przesadną reakcję.

[...]

Nigdy. Vide Iverson. A Kobe, w odróżnieniu, _jest_ jednym z kilku
najlepszych SG.

pzdr

TRad

Data: 2010-02-11 14:58:49
Autor: wiLQ
> [...]

> Bo skoro Jaxa chca meczyc o obnizke to watpie by i Kobo chcieli dawac
> doslownego maxa [tzn najdluzej i najwiecej jak sie da].

A moze mniejsza kasa, ale jakas czesc tortu Lakers?

> [...]

mniejsze pieniądze, i w dodatku wyjeżdżać z miasta, w którym ma się dom
i w którym spędziło się ostatnich kilkanaście lat - wygląda to na

Dobra, drugie pytanie moglem sobie darowac, ale co z pierwszym?
I wlasciwie jak druzyna mialaby to weryfikowac?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2010-02-11 15:03:36
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Nie wolno. Konflikt interesów, byłby jednocześnie pracodawcą i
pracobiorcą. Magic, gdy wrócił na krótko do NBA, musiał odsprzedać swoje
bodaj 5% Lakers.

[...]

Z gwiazdą nikt nigdy czegoś takiego nie zrobił, ale też nigdy NBA nie
była w podobnej sytuacji finansowo-prawnej. Do tej pory salary cap rósł
z sezonu na sezon, liga rosła w siłę a koszykarzom żyło się dostatniej.

Weryfikacja? Rodzaj pokeru kłamców. "Uważamy, że nie masz takiej oferty,
jeżeli się mylimy, to ją sobie podpisz, pa pa".

pzdr

TRad

Data: 2010-02-12 13:58:17
Autor: wiLQ
> [...]

Nie wolno. Konflikt interesów, byłby jednocześnie pracodawcą i
pracobiorcą. Magic, gdy wrócił na krótko do NBA, musiał odsprzedać swoje

OK, to nie w trakcie tego kontraktu, a po.

Weryfikacja? Rodzaj pokeru kłamców. "Uważamy, że nie masz takiej oferty,
jeżeli się mylimy, to ją sobie podpisz, pa pa".

Czyli wlasciwie jak kazde inne negocjacje ;-)
BTW, pokeru, a nie pokera?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-02-12 15:21:30
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Sprzeczne z CBA.

Weryfikacja? Rodzaj pokeru kłamców. "Uważamy, że nie masz takiej oferty,
jeżeli się mylimy, to ją sobie podpisz, pa pa".

Czyli wlasciwie jak kazde inne negocjacje ;-)
BTW, pokeru, a nie pokera?

Pokera, rzecz jasna. Chamieję, czas umierać.

pzdr

TRad

Data: 2010-02-15 00:46:46
Autor: Leszczur
On 12 Lut, 15:21, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
wiLQ pisze:

> OK, to nie w trakcie tego kontraktu, a po.

Sprzeczne z CBA.

Sprzeczne z CBA jest zawarcie takiej umowy na piśmie. Kobe będzie
udziałowcem Lakers. No chyba, że zechce dołączyć do MJ'a w Bobkach :-)

> Czyli wlasciwie jak kazde inne negocjacje ;-)
> BTW, pokeru, a nie pokera?

Pokera, rzecz jasna. Chamieję, czas umierać.

CSNPAJTZ *

Pozdro

L'e-szczur

*Chciałbym się nie powstrzymywać, ale jednak to zrobię.

Oglądając ostatnie mecze Lakers