Oglądając przesłuchanie Marcina Rosoła.....

Data: 2010-02-18 12:59:22
Autor: awe
Oglądając przesłuchanie Marcina Rosoła.....
Jezu nie wiedzialem przemus ze wy niewidomy. Uj do lekarza
awe

Data: 2010-02-18 13:45:52
Autor: Artur Borubar
Oglądając przesłuchanie Marcina Rosoła.....

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał

Jezu nie wiedzialem przemus ze wy niewidomy. Uj do lekarza

Nie wzywaj umienia  Pana Boga nadaremno!

Przemek

--
Sledztwo w sprawie afery hazardowej Jarosława Kaczyńskiego wykazało, że w czasie rządów PiS
liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc., a wicepremier Gosiewski lobbował na rzecz Totalizatora Sportowego.

http://pepepe.pl/

Data: 2010-02-18 22:26:18
Autor: awe

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hljcq2$27i$1news.onet.pl...

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał

Jezu nie wiedzialem przemus ze wy niewidomy. Uj do lekarza

Nie wzywaj umienia  Pana Boga nadaremno!

Przemek
-- -- -- -- -- -- -
nadaremne, nadaremne itp itd....mnie uczyla babcia troche inaczej. ciekawe jaka masz gware
awe

Data: 2010-02-18 22:28:50
Autor: Artur Borubar
Oglądając przesłuchanie Marcina Rosoła.....
Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał

nadaremne, nadaremne itp itd....mnie uczyla babcia troche inaczej. ciekawe jaka masz gware

źle cię uczyła:

http://www.polskatimes.pl/forumpolska/poznan/64558,10-przykazan-nie-bedziesz-bral-imienia-pana-boga-twego,id,t.html

Przemek

Data: 2010-02-20 00:39:43
Autor: awe

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hlkbej$o56$1news.onet.pl...
[...]

E tam uzywa sie roznie. Na viki jest wersja z nadaremnie, a moja nadaremne tez jest ok.
http://www.dekalog.pl/alter/czytelnia/wstarodrukach.htm

Ewangeliarz Unglera 1527-28
Wtóre przykazanie: Nie będziesz nadaremne brał imienia Pana, Boga twego.

Jan Seklucjan Katechizm z 1549 roku
Nie bierz imienia Pana, Boga twego nadaremne

Jan Seklucjan Katechizm z 1545 roku.
Nie będziesz brał imienia Pana, Boga twego, nadaremnie

Jan Seklucjan Katechizm z 1547 roku
Nie bierz imienia Pana, Boga twego, nadaremnie

Paweł Gilowski Wykład Katechizmu z 1605r
Trzecie. Nie bierz imienia Pana, Boga twego, nadaremnie, bo się mścić Pan będzie nad tym, który imię jego nadaremno bierze.

Bardzo ciekawy jest

Z rękopisu B. Jagiellońskiej ok. 1410 roku.

  Pirzwa kaźń Twórca naszego:

  Nie masz mieć boga jinego.

  W próżność niestatku twego nie bierz jimienia Bożego.

  Pamiętaj, to tobie wielę, by ćcił święta i niedzielę.

  Chcesz li mieci łaskę moję, oćca ćci i matkę swoję.

  Nie zabijaj brata swadą, ręką, kaźnią ani radą.

  Nie kradń jimienia cudzego, nędznym udzielaj swojego.

  Nie czyń grzechu nieczystego prócz urzędu małżeńskiego.

  Nie świadcz na bliźniego swego lścią świadecstwa fałszywego.

  Nie pożędaj żony jego, tak schowasz rząd stadła twego.

  Bratnich rzeczy nie korzyści, Bożą przykaźń tako zjiści.

awe

Oglądając przesłuchanie Marcina Rosoła.....