Ognisko w niskich temperaturach

Data: 2012-12-10 11:06:04
Autor: Andrzej Kłos
Ognisko w niskich temperaturach
Filip pisze:

Po raz kolejny walczyłem o ogień w temp.< -15C. Znalazłem piękny,
suchy chrust i takie same szczapy świerkowe, z niejakim trudem
rozpaliłem, ale jak mi się to zawsze przydarza w takich
okolicznościach przyrody, nawet rozgrzane drewno nie chciało się
palić, cały czas trzeba było czymś w rodzaju miecha pracować, żeby nie
zgasło. Panie premierze, jak żyć i co robić, żeby się pod tym
kociołkiem paliło?

Szkoła otwocka mówi, że taki wiszący kociołek (bo wg tej szkoły to kociołek wisi) należy tym chrustem obkładać tak, aby zrobić jakby wieżę, lub studnię "do góry". Tak, jak się kiedyś z zapałek na zakładkę wieże budowało. I to, wg tej szkoły, bardzo pomaga.

andy_nek

Ognisko w niskich temperaturach