Ogniwa solarne

Data: 2015-03-01 14:05:22
Autor: Cavallino
Ogniwa solarne
Modny ostatnio temat - aż się zacząłem zastanawiać.

Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od
informacji sprzedawców)?

Data: 2015-03-01 14:36:59
Autor: m4rkiz
Ogniwa solarne
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:mcv2qh$6q2$1node2.news.atman.pl...
[...]

glownym problemem z ktorym sie spotykam jest to ze latem, kiedy
ludzie jada na urlop trzeba je jakos wylaczyc - np. spuszczajac
glikol, a spuszczenie i napelnienie bywa czesto trudne jezeli
nie pomyslalo sie o dobrym zaplanowaniu tego przed wykonaniem
instalacji

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-01 22:17:53
Autor: Kris
Ogniwa solarne
Bzdura. Nie konieczności spuszczania glkolu.

Data: 2015-03-02 18:12:17
Autor: m4rkiz
Ogniwa solarne
"Kris" <kszysztofc@gmail.com> wrote in message news:369e817a-4b62-48fc-8625-94dfd2d713a3googlegroups.com...
Bzdura.

poniewaz?

Nie konieczności spuszczania glkolu.

zakladajc ze piszesz to co mam na mysli to mozesz rozwinac
i napisac co zrobisz jak zbiornik z nieuzywana cwu ci sie
nagrzeje do maksimum a masz przed soba kolejny sloneczny
tydzien?

owszem mozna to olac i uzupelniac to co ucieknie po zagotowaniu
przez zawor bezpieczeniestwa, ale to raczej kiepska metoda

mozna tez walnac sobie solidny kaloryfer w piwnicy

rozwiazan jest sporo, ale spuszczenie glikolu jest
prostym i tanim rozwiazaniem

dobrym pomyslem jest tez pompa zasilana alternatywnie z ogniwa
fotowoltanicznego co gwarantuje jej prace wtedy kiedy
zdarzy sie jakies wylaczenie pradu

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-03-02 13:37:03
Autor: Kris
Ogniwa solarne
W prawidłowo zrobionej instacji solarnej nic takiego się nie stanie

Data: 2015-03-03 17:46:17
Autor: Cavallino
Ogniwa solarne

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:714cd2ad-abb1-4b85-bdc8-e7281f4882de@googlegroups.com...
W prawidłowo zrobionej instacji solarnej nic takiego się nie stanie

Ale co się nie stanie?
Cytatu zabrakło....

Data: 2015-03-03 01:56:56
Autor: Kris
Ogniwa solarne
W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 18:12:21 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:
rozwiazan jest sporo, ale spuszczenie glikolu jest
prostym i tanim rozwiazaniem
Spuszczenie jest proste i tanie, dolanie już trochę bardziej skomplikowane. Najczęściej solary są na dachu więc trzeba mieć pompkę aby dolać glikolu no i odpowietrzyć układ. A to dodatkowa komplikacja. Ale jak pisałem w dobrze wykonanej instalacji problemu nie będzie i nie będzie konieczności spuszczania glikolu.

Data: 2015-03-01 20:29:52
Autor: BQB
Ogniwa solarne
W dniu 2015-03-01 o 14:05, Cavallino pisze:
[...]

Ogniwo solarne? Znaczy połączenie fotoogniwa z kolektorem słonecznym (popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem. Chyba, że chodzi Ci albo o fotoogniwo albo o kolektor słoneczny, to najpierw określ o co Ci chodzi.

Data: 2015-03-01 20:40:02
Autor: Ikselka
Ogniwa solarne
Dnia Sun, 01 Mar 2015 20:29:52 +0100, BQB napisał(a):

[...]

Pewnie o ogniwa fotowoltaiczne - czyli coś, co zamienia energię słoneczną w
elektryczną.
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-03-01 20:51:03
Autor: kikuko
Ogniwa solarne
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:59fnlwpyqlo6$.1h0k1r2i7bnv6.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 01 Mar 2015 20:29:52 +0100, BQB napisał(a):
......>
Pewnie o ogniwa fotowoltaiczne - czyli coś, co zamienia energię słoneczną w
elektryczną.
-- XL

na początku używania (na działce) nie pomyślałem, że akumulator zimą musi się rozładowywać a nie tylko doładowywać, i szlag go trafił. Teraz wyjezdżając mam na regulatorze ładowania ustawione, że po zapadnięciu zmroku zapala się automatycznie żarówka w środku, w domku - akumulator wytrzymał juz 3 lata :) . Pozdrawiam K.

Data: 2015-03-02 11:46:23
Autor: JDX
Ogniwa solarne
On 2015-03-01 20:51, kikuko wrote:
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Dnia Sun, 01 Mar 2015 20:29:52 +0100, BQB napisał(a):
.....>
[...]

Jechały dwa traktory. Jeden był czerwony, a drugi skręcił w prawo. :-D

Data: 2015-03-02 15:03:47
Autor: kikuko
Ogniwa solarne
Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomości news:54f43f81$0$2205$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-03-01 20:51, kikuko wrote:
[...]

inteligentny komentarz - jestem pełen podziwu :)

-autor prosił o wrażenia z użytkowania ogniw fotowoltaicznych - akumulator pracujący w systemia, niby drobiazg a okazuje się istotnym elementem układu. Nikt nie rozpisuje się, że nieużywany (a tylko doładowywany) w czasie dużych mrozów szybko padnie... :(
Pozdrawiam
K.

Data: 2015-03-02 19:02:58
Autor: Cavallino
Ogniwa solarne

Użytkownik "kikuko" <kikuko@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Aku chyba już wykluczyłem, cena i żywotność raczej nie pozwoli mu się zwrócić.
Koncentruję się na instalacji prosumenckiej, czyli podłączonej do sieci.

Data: 2015-03-01 22:35:03
Autor: Cavallino
Ogniwa solarne

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54f368bb$0$32229$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Googiel Twoim przyjacielem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ogniwo_s%C5%82oneczne

Data: 2015-03-02 11:45:41
Autor: JDX
Ogniwa solarne
On 2015-03-01 20:29, BQB wrote:
[...]
Ogniwo solarne? Znaczy połączenie fotoogniwa z kolektorem słonecznym
(popularnie zwanym solarem)? O takim czymś nie słyszałem.
Analfabeci z Allegro lansują ten termin (tudzież inne "solarne"
wynalazki), a ciemny lud później bezmyślnie to powtarza. :-D

Ogniwa solarne