Ograniczenia prędkości a rowery...

Data: 2009-02-28 02:53:06
Autor: Flash
Ograniczenia prędkości a rowery...
Takie pytanie krótkie: czy rowerzyści mają obowiązek przestrzegania
ograniczeń prędkości?
Nie mam obowiązku posiadania licznika, więc skąd mam wiedzieć z jaką
prędkością jadę...

Pamietam, jak swego czasu jak na sciezce rowerowej wzdluz morza w
Gdansku byl znak ograniczenia prdkosci do 20 km/h. Smiech na sali.
Moim zdaniem mandat za przekroczenie predkosci nie grozi, ale za
stwarzanie niebezpieczenstwa juz tak.

--
Flash
http://flash.bikestats.pl

Data: 2009-02-28 02:58:02
Autor: tadeklodz
On 28 Lut, 11:53, Flash <flash...@gmail.com> wrote:
> [...]

Gdansku byl znak ograniczenia prdkosci do 20 km/h. Smiech na sali.
Moim zdaniem mandat za przekroczenie predkosci nie grozi, ale za

mnie tam kiedyś mierzyli prędkość 'suszarką" ale był to raczej z
nudów /ciekawości/ bo dopuszczalna była 60 a żaden samochód nie jechał.

Data: 2009-02-28 12:19:44
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.02.2009 11:53 użytkownik Flash napisał :
[...]

W Krakowie w jednym miejscu jest ograniczenie prędkości dla rowerów do 5 km/h.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-28 13:11:45
Autor: Marcin Hyła
Mikołaj "Miki" Menke wrote:

W Krakowie w jednym miejscu jest ograniczenie prędkości dla rowerów do 5 km/h.

Na Dąbiu w tym przesmyku pod tamą? 5 km/godz o tyle ma sens, że to jest prędkość pieszego, więc można "organoleptycznie" zmierzyć. Ale 20 km/godz nie zmierzysz - za to w przypadku znaku D-40 (też de facto ograniczenie do 20) masz więcej możliwości prawnego oddziaływania.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Ograniczenia prędkości a rowery...