Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Ograniczenie mocy do 35 kW

Ograniczenie mocy do 35 kW

Data: 2013-07-21 19:58:41
Autor: Jacek
Ograniczenie mocy do 35 kW
Czy i gdzie można legalnie ograniczyć moc do 35 kW aby motocykl dało się zarejestrować tak, aby jeździł w kategorii A2 (do 35 kW)?
Czytam i widzę, że są dwie wykluczające się opcje:
1. kupuję moto, oddaję do serwisu, gdzie założą ogranicznik i zrobią wykres z hamowni, pod którym podpisze się rzeczoznawca, potem OSKP i wydz. komunikacji i gotowe.
2. cokolwiek bym nie zrobił liczy się tylko to, co producent napisał w papierach i żadne ograniczniki i armia rzeczoznawców nie pomogą i nie da się tym legalnie jeździć z A2.
Jak to w końcu jest? Ktoś przerabiał osobiście?
Jacek

Data: 2013-07-24 07:36:17
Autor: doktorski
Ograniczenie mocy do 35 kW
W dniu niedziela, 21 lipca 2013 19:58:41 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Czy i gdzie można legalnie ograniczyć moc do 35 kW aby motocykl dało się zarejestrować tak, aby jeździł w kategorii A2 (do 35 kW)?
Np. tu: www.motomirek.pl

1. kupuję moto, oddaję do serwisu, gdzie założą ogranicznik i zrobią wykres z hamowni, pod którym podpisze się rzeczoznawca, potem OSKP i wydz. komunikacji i gotowe.

2. cokolwiek bym nie zrobił liczy się tylko to, co producent napisał w papierach i żadne ograniczniki i armia rzeczoznawców nie pomogą i nie da się tym legalnie jeździć z A2.

Jak to w końcu jest? Ktoś przerabiał osobiście?
Punkt 1. dziala. Sa mniej lub bardziej upierdliwi diagnosci i urzednicy w WK ale ogolnie nie ma problemu.

--
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci

Data: 2013-07-24 22:43:01
Autor: Jacek
Ograniczenie mocy do 35 kW
W dniu 2013-07-24 16:36, doktorski pisze:

Punkt 1. dziala. Sa mniej lub bardziej upierdliwi diagnosci i urzednicy w WK ale ogolnie nie ma problemu.
No właśnie dziś byłem na rozmowie w Wydz. Kom. i du.a
Nie zarejestrują inaczej, niż jest w papierach od producenta. Takie mają wytyczne i mogę klękać, błagać - nie pomoże. Żadne opinie rzeczoznawców, wykresy z hamowni ani przeglądy w OSKP ich nie interesują.
Mam kupić moto oryginalnie do 35 kW albo won na drzewo.
Jacek

Data: 2013-07-24 22:28:43
Autor: doktorski
Ograniczenie mocy do 35 kW
W dniu środa, 24 lipca 2013 22:43:01 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

No właśnie dziś byłem na rozmowie w Wydz. Kom. i du.a

Nie zarejestrują inaczej, niż jest w papierach od producenta. Takie mają wytyczne i mogę klękać, błagać - nie pomoże. Żadne opinie rzeczoznawców, wykresy z hamowni ani przeglądy w OSKP ich nie interesują.

Mam kupić moto oryginalnie do 35 kW albo won na drzewo.

Byzy dura. Znam wiele osob z roznych rejpnpw Polski, ktore z powodzeniem prerejestrowaly motocykl na A2.
Nie wiem gdzie masz swoj WK i co to za dziwna interpretacja przepisow. Zmiana mocy maksymalnej to nic innego jak zmiana techniczna dokonana w pojezdzie. Tak samo dokonujesz zmiany, gdy montujesz w puszce hak albo zmieniasz "ciezarowy" z kratka na "osobowy" z piecioma pasami bezpieczenstwa. Ktos usuwa kratke i montuje pasy, diagnosta potwierdza poprawnosc operacji a WK zmienia dane w dowodzie. Jeszcze jedno: najlepiej cala operacje przeprowadzic gdy motocykl ma juz polska, czarna blache.

--
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci

Data: 2013-07-24 23:01:00
Autor: doktorski
Ograniczenie mocy do 35 kW
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 07:28:43 UTC+2 użytkownik doktorski napisał:

Jeszcze jedno: najlepiej cala operacje przeprowadzic gdy motocykl ma juz polska, czarna blache.
Mialo byc "czarna blache" czyli biala z czarnymi napisami :).

I na koniec - oczywiscie nie kazdy motocykl nadaje sie do zablokowania na A2. Warunki sa 3:
a. Moc nie moze przekraczac 35kW
b. stosunek mocy do masy nie wiekszy niz 0,2kW/kg
c. motocykl na A2 nie moze powstac z motocykla, ktory mial moc wieksza niz dwa razy moc po blokadzie. Czyli maksymalna moc motocykla wyjsciowego to teoretycznie 70kW a praktycznie jakies 65kW (nikt nie zablokuje motocykla idealnie na 35kW wiec blokady ustawia sie nieco nizej, dla bezpieczenstwa). --
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci

Data: 2013-07-25 09:13:08
Autor: Jacek
Ograniczenie mocy do 35 kW
W dniu 2013-07-25 08:01, doktorski pisze:

I na koniec - oczywiscie nie kazdy motocykl nadaje sie do zablokowania na A2. Warunki sa 3:
a. Moc nie moze przekraczac 35kW
Mowa o mocy po zablokowaniu
b. stosunek mocy do masy nie wiekszy niz 0,2kW/kg
Tego pilnuję
c. motocykl na A2 nie moze powstac z motocykla, ktory mial moc wieksza niz dwa razy moc po blokadzie.
Tego też pilnuję.
Czyli jeśli dobrze kapuję kupuję motocykl trochę mocniejszy, rejestruję taki, jak jest. Potem robię blokadę i rejestruję zmiany w WK?
Jacek

Data: 2013-07-25 12:26:25
Autor: doktorski
Ograniczenie mocy do 35 kW
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 09:13:08 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Czyli jeśli dobrze kapuję kupuję motocykl trochę mocniejszy, rejestruję taki, jak jest. Potem robię blokadę i rejestruję zmiany w WK?
Tak. Po zrobieniu blokady a przed wizyta w WK musisz zrobic badanie techniczne na OSKP.

--
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci

Data: 2013-07-25 12:51:19
Autor: Seoman
Ograniczenie mocy do 35 kW
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51f03c54$0$1257$65785112@news.neostrada.pl...
Punkt 1. dziala. Sa mniej lub bardziej upierdliwi diagnosci i urzednicy w WK ale ogolnie nie ma problemu.
No właśnie dziś byłem na rozmowie w Wydz. Kom. i du.a
Nie zarejestrują inaczej, niż jest w papierach od producenta. Takie mają

To ja opowiem historyjkę. Rejestrowałem kiedyś moto z GB. Brakowało jednego papierka - wszystko było, cała dokumentacja wymagana w GB, powpisywani kolejni właściciele i tak dalej, ale brakowało jednej rzeczy nie wymaganej tam, a wymaganej u nas, dość redundantnej w obliczu innych papierów. Byłem w CZTERECH urzędach. W każdym z nich powiedzieli, że się nie da. W KAŻDYM z nich byłem w końcu odsyłany do szefa urzędu, który twierdził, że no, może się trochę da, może jest inna ścieżka. W końcu zarejestrowali, jak ktoś zwrócił uwagę, że w zasadzie w papierach wszystko jest i po co robić problem.

Wnioski:
1) cierpliwość
2) poprosić o spotkanie z szefem (grzecznie) - nie, żeby kogokolwiek straszyć, po prostu szef urzędu mniej boi się o własny tyłek i szuka dróg rozwiązania problemu, a nie odsyła Cię na bambus, gdy sprawa jest choćby trochę niestandardowa
3) jak nie da się w jednym urzędzie, to iść do innej instancji tego samego urzędu - szok, że jeden papier dla jednego urzędnika jest kompletnie bez sensu, a dla innego zupełnie w porządku. Ja musiałem załatwiać sprawę w dwóch miastach.
4) cierpliwość.

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2013-07-26 04:46:54
Autor: mateusz.wojcik
Ograniczenie mocy do 35 kW
On Thursday, July 25, 2013 12:51:19 PM UTC+2, Seoman wrote:
W każdym z nich powiedzieli, że się nie da. W KAŻDYM z nich byłem w końcu odsyłany do szefa urzędu, który twierdził, że no, może się trochę da, może jest inna ścieżka.

Dobra rada - jak sie "nie da" to prosic o odmowe na pismie z podstawa prawna odmowy. Jak nie chca dac - skarga do przelozonego i skladac wniosek na pismie na skrzynke podawcza. Zwykle nagle sie okazuje ze sie da (a nawet jesli nie to juz masz na pismie konkretna przyczyne ktora mozesz zaskarzyc - zamiast "nie bo nie").

--
Regards
Matt

Ograniczenie mocy do 35 kW

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona